Competitie-angst
zaterdag 1 november 2025 om 23:06
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
maandag 3 november 2025 om 13:20
Je bedoelt mannen die wat in het rond blaten en jou daarmee inpakken. Net zoals je hier allerlei jargon rondslingert dat je op het internet bent tegengekomen waar je van onder de indruk was. Je lijkt me erg gevoelig voor personen of posts die net doen alsof ze de (dating-/mannen-/...) waarheid in pacht hebben.
Maar wat ga je nu in de toekomst veranderen, nu je weet dat het allemaal niet klopt?
maandag 3 november 2025 om 13:27
Nou, de laatste had een podcast dus hij blaat wel vaker.Quincy2 schreef: ↑03-11-2025 13:20Je bedoelt mannen die wat in het rond blaten en jou daarmee inpakken. Net zoals je hier allerlei jargon rondslingert dat je op het internet bent tegengekomen waar je van onder de indruk was. Je lijkt me erg gevoelig voor personen of posts die net doen alsof ze de (dating-/mannen-/...) waarheid in pacht hebben.
Maar wat ga je nu in de toekomst veranderen, nu je weet dat het allemaal niet klopt?
En geen idee, het is precies hergene wat ik lees in gesprekken op de apps en wat een andere TO ook heeft gepost vandaag.
maandag 3 november 2025 om 13:28
Je doet alsof multidaten een misdrijf is in plaats van een voorkeur anders dan die van jou. Denk je altijd zo rigide?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
maandag 3 november 2025 om 13:30
Op "lelijkerds" die makkelijker daten dan jij. Nogmaals, wat is de relevantie? Hou je bezig met wat jij wilt i.p.v. wat anderen willen. Iets met, ik zal het voor jou maar even in het Engels formuleren, circle of influence.
maandag 3 november 2025 om 13:32
maandag 3 november 2025 om 13:35
De vraag is wat JIJ gaat veranderen. De apps, sites, manosphere waar je nogal door geobsedeerd lijkt veranderen namelijk niet. Ik zou mijn tijd zinniger en leuker besteden dan daar te lezen. Het helpt jou precies niks verder.
maandag 3 november 2025 om 13:52
maandag 3 november 2025 om 13:56
Klopt. Witte mannen met microfonen zijn altijd narcisten.Waitingforthenight schreef: ↑03-11-2025 13:47Wie zo pocht met zijn intellectuele kennis is zelden sympathiek, of wijs..
maandag 3 november 2025 om 14:29
maandag 3 november 2025 om 14:29
TO is giving en flext met haar pubertaal. You dig?
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
maandag 3 november 2025 om 14:31
Zou het je kunnen helpen TO, om eens een tijdje wat meer offline te gaan leven? Dus in plaats allerlei (date)websites leeg lezen, gewoon eens een leuk boek pakken (niet over daten of zelfhulp, gewoon een leuk verhaal), knutselen, je huis opruimen of gaan sporten? Of wat dan ook maar dat niet online is?
En dan niet met een dating-doel, maar gewoon omdat je iets doet dat je zelf leuk vindt en dat bovendien een (tijdelijk) einde maakt aan het gemaal waar je volgens mij in zit. Je dieper liggende problemen lost 'eens even iets anders gaan doen' niet op. Maar even niet malen en je aandacht ergens anders op richten brengt je geest altijd een beetje tot rust en wie weet is het nog wel gewoon leuk ook nog.
Daarnaast, uit eigen ervaring als 100 jaar single, kan ik je een offline leven alleen dat draait om dingen die je leuk vindt en waar je energie van krijgt (hobby's? vrienden? waar gaat jouw hart sneller van kloppen?) echt enorm aanraden boven een online leven dat vooral frustreert en pijn doet, en waarin je per saldo net zo alleen bent.
En dan niet met een dating-doel, maar gewoon omdat je iets doet dat je zelf leuk vindt en dat bovendien een (tijdelijk) einde maakt aan het gemaal waar je volgens mij in zit. Je dieper liggende problemen lost 'eens even iets anders gaan doen' niet op. Maar even niet malen en je aandacht ergens anders op richten brengt je geest altijd een beetje tot rust en wie weet is het nog wel gewoon leuk ook nog.
Daarnaast, uit eigen ervaring als 100 jaar single, kan ik je een offline leven alleen dat draait om dingen die je leuk vindt en waar je energie van krijgt (hobby's? vrienden? waar gaat jouw hart sneller van kloppen?) echt enorm aanraden boven een online leven dat vooral frustreert en pijn doet, en waarin je per saldo net zo alleen bent.
maandag 3 november 2025 om 14:35
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
maandag 3 november 2025 om 14:55
Je hebt gelijk. Het is hertraumatisering.Bastuba schreef: ↑03-11-2025 14:31Zou het je kunnen helpen TO, om eens een tijdje wat meer offline te gaan leven? Dus in plaats allerlei (date)websites leeg lezen, gewoon eens een leuk boek pakken (niet over daten of zelfhulp, gewoon een leuk verhaal), knutselen, je huis opruimen of gaan sporten? Of wat dan ook maar dat niet online is?
maandag 3 november 2025 om 14:56
Onjuist. Gediagnosticeerd narcisme komt weinig voor. Narcisten zoeken niet zo snel hulp en manipuleren hun omgeving. De werkelijke huiselijk geweldcijfers zijn bijv ook veel hoger, ik mocht niet eens aangifte doen.
itsmineru wijzigde dit bericht op 03-11-2025 14:57
0.26% gewijzigd
maandag 3 november 2025 om 14:57
Dan lees je niet
maandag 3 november 2025 om 15:06
Daarom dacht ik dat ze 21 was, maar ze is eind 30...
Of ze is niet echt, of ze is gewoon nooit meer te helpen.
maandag 3 november 2025 om 15:10
Dus nu geef jij alle klootzakken die je tegenkomt zelf maar die "diagnose", gebaseerd op je eigen Libelle-psychologie?
maandag 3 november 2025 om 15:29
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in