confrontatie alcohol man

15-10-2011 22:16 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff.. Ik zit hier nog helemaal na te trillen, maar ik moet het even van me af typen..

Vanmiddag kwam ik thuis en zag ik dat mijn man bier in huis heeft gehaald terwijl hij op de kinderen paste.

Toen ik hem hiermee confronteerde ontkende hij het recht in mn gezicht en zei dat die bierblikken in de vuilnisbak niet van hem waren.

Ik heb me stil gehouden en nadat de kinderen naar bed zijn gebracht ben ik naar de winkel gegaan. Ik heb plastic bakertjes gehaald en 23 halve liter blikken bier. Dit is de hoeveelheid bier die hij per week opdrinkt waarvan ik op de hoogte ben. Ik heb bijna 60 plastic bekertjes gevuld met bier op het aanrecht en hem gevraagd of hij, nu hij de bekertjes zag staan, nog steeds dacht dat hij geen probleem heeft.

Na een flinke scheldpartij is hij boos de deur uit gestormd en hij is nog niet terug gekomen..

Pfff... Wat ik met dit topic wil? Dat iemand even tegen mij zegt dat ik er goed aan doe.. Dat is hem flink op de feiten moet drukken tot het doordringt. Voor mijn kinderen. Ik weet even niet hoe het verder moet. Ik hou van hem, maar weiger toe te kijken hoe hij zichzelf kapot drinkt..
Je hebt gelijk dat je man veel drinkt.

De confrontatie vind ik alleen niet zo best.

Je wilt iets duidelijk maken, maar door deze methode zoek je ruzie.

Dat werkt niet.
Je doet er goed aan dat je hem confronteert, maar wil jij een leven zo en een vader voor je kids zo ???
23 halve liters bier, dus omgerekend gemideld iets meer dan 3 op een dag.

Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo enorm problematisch qua hoeveelheid. Is je man dronken daarvan, of drinkt íe bijvoorbeeld alleen in het weekend en dan tot hij erbij neervalt? Dan is het een ander verhaal. Of bv als hij op de kindere past.

Maar laten we zeggen op een avond tussen 17 en 23 uur in totaal 3 blikken bier dan vind ik dat je best wel overdrijft.

is dat het echte probleem TO of zijn er andere dingen zoals dat hij zijn verantwoordelijkheid in het gezin niet neemt ofzo?
Misschien heb ik het goed aangepakt.. Ik weet het niet. Maar ik heb naar mijn idee alles gedaan; praten, begripvol zijn, boos zijn, ik weet gewoon niet meer hoe ik tot hem door moet dringen.. Dit was een soort wanhoop poging om tot hem door te dringen. Hij ziet zelf het probleem niet! En ik hoop dat hij dat nu wel ziet..
wil je zelf niet liever het geld dat in bier gaat spenderen aan de kids bv ? is geen klein beetje geld waar het over gaat he zeker niet aangezien je jou hoeveelheid nog maal vier vijf mag doen omdat het wekelijks is zeg je.
Je hoopt vanuit je hart dat hij het nu wel ziet, en wat zegt je verstand? Je zegt dat hij 23 halve liters bier drinkt (waar jij van weet, dus het kan nog meer zijn) en dat je alles al geprobeerd hebt. Hoelang drinkt hij al zo? Weet je ook waarom hij zo drinkt?
Ik vind minimaal 1,5 liter bier per dag wel veel. Te veel. Helemaal als hij alleen met de kinderen is.

Hij functioneert wel, wordt niet zwaar dronken, maar dat maakt het voor mij nog niet acceptabel.. Dat betekend alleen dat zijn lichaam gewent is aan die hoeveelheid alcohol. Misschien overdrijf ik, dan hoor ik het graag van jullie. Maar ik maak me serieus zorgen om hem
ik kan het heel goed begrijpen dat je het hem duidelijk wilt maken. Voor een "normaal" iemand zou het zien van al dat bier zeker een eye opener zijn. Maar een alcoholist heeft een vertroebelde geest en dan werkt dit soort logica niet meer.

En dat is heel erg frustrerend voor de omstanders.

Ik zou je aanraden om zelf hulp te zoeken hoe jij hier mee om kan gaan. Richt je op jezelf en je kinderen.

Hij heeft andere hulp nodig. Jij kunt hem niet helpen, hoe erg dat ook is.

Het kan aan mij liggen, maar ik vind anderhalve liter alcoholhoudende drank per dag toch best wel aan de hoge kant.

Ik denk dat 't bij TO vooral gaat om het feit dat hij ontkende dat die bierblikken in de vuilnisbak van hem zijn/waren. (Hadden ze überhaupt van iemand anders kunnen zijn?)

Heeft hij altijd zoveel gedronken of is het iets van de laatste tijd (met aanwijsbare reden)? Heb je er, even los van financiële zaken, écht last van en zo ja, hoe dan?
Ik vind het ook niet heel erg veel! (Wel een beetje)

Als hij iedere dag 3 halve liters drinkt gaat hij daar echt niet kapot aan hoor. Hangt een beetje af van hoe groot en zwaar hij is. En financieel is het ook niet echt iets om je nou erg druk over te maken. (Aldi, 70 cent pst)

Als dit het enige probleem is zou ik er geen crisis voor over hebben.

Het lijkt mij een stuk belangrijker of hij een leuke vader is, iets met z'n kinderen doet, zijn verantwoordelijkheden neemt en een beetje gezellig is.
Zijn lichaam is gewend aan de hoeveelheid alcohol, dus dan is hij toch al een tijd bezig dan? En ik vind dat niet overdreven: ik heb mijn tante ten onder zien gaan aan drank en ik heb een ex gehad die aan de drank zat. En ik vind ook als je alleen bent met kinderen dat dat helemaal niet hoeft. Ik heb zelf geen kids maar ik weet wel welke impact dat op kinderen kan hebben aangezien ik ook iemand kende waar zijn moeder van dronk en ik weet hoe die zich voelde, en dan spreek ik over iemand van 26-27 jaar oud, die dat van jongs af aan gezien heeft en nu nog (?) ziet.
quote:[

Hij heeft andere hulp nodig. Jij kunt hem niet helpen, hoe erg dat ook is.

Dat is geen optie. Ik moet hem helpen, hij is mijn man, mijn beste vriend en vader van mn kinderen. Daar kan ik niet zomaar mijn handen vanaf trekken..

Ik hoop zo dat het kwartje gevallen is..
Hoe oud zijn je kids eigenlijk?
3, 4 en 7
Ik begin nu serieus te twijfelen of ik overdrijf..
Hoezo is andere hulp geen optie als ik vragen mag ? En waarom denk je dan gelijk dat je je handen er vanaf trekt ??? Het is nochtans wel waar wat biebje zegt: hij heeft echt wel andere hulp nodig, en het is heel nobel wat je zegt, maar je gaat er zelf aan kapot gaan op een gegeven moment. Hij heeft idd zoals biebje zegt een vertroebelde geest, vandaar dat hij ook gelijk begint te schelden en niet meer voor rede vatbaar is. En dat heb je daarstraks zelf mogen ervaren. Maar ik heb nog geen antwoord gehad op mijn vraag: je hart hoopt dat het kwartje gevallen is maar wat zegt je verstand?
Waar ik mij het meeste zorgen over maak is dat hij alleen met de kinderen is. Wat als er iets met de kinderen gebeurd en ze naar het ziekenhuis moeten? Niet iets wat dagelijks gebeurd, maar stel dat.. Dan stapt hij met 1,5 liter bier achter de kiezen achter het stuur met mijn kinderen.

En het feit dat hij liegt.. Als je niets te verbergen hebt lieg je niet.. Helemaal niet tegen je vrouw die je door en door kent..
Pff. lastig.. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het kwartje gevallen is.. Misschien een paar dagen dat het beter gaat, maar niet definitief..
Dat is dus nog jong en heel ontvankelijk. Je kids zijn belangrijker. En als iemand liegt over gebruik (of dat nu alcohol, roken of drugs of weet ik veel is) dat is meestal ook vrij kenmerkend van iemand die niet wilt stoppen. Mijn tante loog zo ook: ja maar dat is niet van mij dat is van een vriend of ja maar ik heb maar eentje van de sixpack opgedronken (om dan in de vuilbak die smorgens geleegd is nog twee sixpacks te vinden die leeg zijn).
quote:beertjeviva schreef op 15 oktober 2011 @ 22:32:

Ik begin nu serieus te twijfelen of ik overdrijf..

Nee, je overdrijft niet.

Heb je al eens met je huisarts hierover gesproken? Het vervelende met verslavingen is dat 'n verslaafde pas geholpen kàn worden als hij/zij dat zelf ook wil. Doordringen van de ernst van de zaak is inderdaad stap 1, maar ik weet niet of dit de juiste manier is. Misschien dat je huisarts daarin wat kan betekenen, of je kan vertellen waar je meer informatie kunt inwinnen.

Het is overigens wel zo dat niet de hoeveelheid bepaalt of iemand alcoholist is, maar of die persoon zònder kan. Misschien dat die invalshoek bij je man wel aankomt?

Sterkte
dan moet je de harde waarheid onder ogen zien beertjeviva, hoe moeilijk ook. idd wat als je kids iets krijgen en hij stapt in de auto met een half functionerende kop met je kids en hij krijgt wat aan de hand? Je zegt dat je bang bent dat je het toch wel aan het overdrijven bent, maar ben je niet bang omdat je vermoeden (dat het dus niet ok is met of zonder kids in de buurt) bevestigd word ? (niet aanvallend bedoeld, maar vroeg me dat af)
Ken je dat spreekwoord over zachtende heelmeesters die stinkende wonden maken? Als jij het probleem niet serieus genoeg vindt om hem de deur uit te gooien, waarom zou hij het dan wel een serieus probleem moeten vinden? Als je hem wakker wilt schudden, dan zul je hem juist moeten laten zien hoe ernstig jij het wel vindt. Dat lukt je niet met alleen een paar plastic bekertjes.
BeertjeViva je overdrijft niet...

1,5 l. bier per dag = 1500 ml bier.

1 eenheid bier =200 ml, dat betekent dat 1500 ml bier overeenkomt met 7,5 eenheden = glazen bier per dag.

Iemand die meer dan 6 eenheden alcoholische drank per dag standaard drinkt valt in de criteria voor een alcoholist...
Weet je waarom hij zo drinkt? Heeft hij dat '' van thuis uit '' meegekregen? Trauma in zijn verleden? Teveel druk van weet ik veel in het heden? Als je dat weet weet je ook weer iets meer en heb je ook een insteek voor evt huisarts of dergelijke hulp in te schakelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven