Relaties
alle pijlers
Contact met andere man
maandag 22 juli 2024 12:13
Stom stom stom, dat is hoe ik het het beste kan omschrijven. Afgelopen vrijdag kreeg ik een appje van een onbekend nummer met wie ik was. Ik heb er op gereageerd dat ik geen idee had wie diegene was. Maar de nieuwsgierigheid nam de overhand en we begonnen wat te appen over hoe het ging, hoe het weekend was. Op zondag begon de meneer seksueel getinte berichtjes te sturen, voor mij was het sowieso al klaar maar toen al helemaal. Dus ik heb het afgekapt. Toch bleef hij seksueel getinte berichten sturen, dus ik dacht die blokkeer ik. Mijn partner had toevallig mijn telefoon in zijn hand om een filmpje te kijken, en ja hoor er kwam een berichtje binnen die hij zag. Nog voordat ik die meneer kon blokkeren. Shit. Ik wil helemaal niks van die man, heb zelf niks seksueels terug geappt. Maar ja mijn partner zag alleen het appje van hem binnenkomen waaruit een conclusie getrokken is. Partner teleurgesteld en ik ook in mezelf. Geen idee waarom ik überhaupt terug appte en hem niet gelijk geblokkeerd heb. Dacht dat doe ik straks, zo onbelangrijk leek het me. Maar nu zit ik in zak en as. Ik wil alles behalve mijn partner kwetsen... Iemand advies?
maandag 22 juli 2024 19:35
Dat weet ik echt 100% zeker. Ik had eerder moeten blokkeren. Naïef geweest, niet verder over nagedacht.VanTrooi schreef: ↑22-07-2024 19:18Als ik me mag baseren op jouw kant van het verhaal, dan vind ik echt dat die twee mannen hier iets verkeerd hebben gedaan en NIET JIJ.
ik kan me daarom ook niet vinden in reacties van forummers die vinden dat je geen reactie had mogen geven op dat appje. Wonen we soms in Saudie-Arabie??
Ging je soms in de nacht mee met een vreemde man in de auto?
Nee, je kreeg een appje, je antwoordde zonder enige seksuele of relationele intentie.
Zonder waarschijnlijk na te denken over een vervolg of wat dan ook. Gewoon een nieuwsgierige impuls.
Als dat al een zonde is. Kom op zeg.
Wat er daarna gebeurde:
Man 1 (de onbekende) trok het zelf direct in het seksuele. Jij reageert niet op dat eerste bericht en hij ging toch door. Dat was dus verkeerd gedrag!
Man2 (je eigen man) schrok omdat hij het zag. Dat mag, dat is logisch. Maar vervolgens wil bij niet het hele verhaal horen of lezen en gaat zonder een woord te wisselen de deur uit.
Dat vind ik de grootste red flag aan dit verhaal, dat jullie communicatie zo moet lopen.
Maar nogmaals, als jij diep van binnen zeker weet dat het niets anders was dan algemene nieuwgierigheid zonder dat je iets stiekem wilde houden, ga er dan vooral achter staan. Ga je daar niet voor verontschuldigen want dan mag je volgende maand al geen gesprek meer met de bakker voeren of er wordt iets achter gezocht
maandag 22 juli 2024 19:55
maandag 22 juli 2024 19:58
Ik ben ook altijd te vertrouwen geweest. Ja een praatje in de bus is niet verboden.
Net geprobeerd het gesprek aan te knopen. De situatie is wat het is, is niks meer aan toe te voegen hoor ik. Hoe nu verder, antwoord is geen idee.
maandag 22 juli 2024 20:04
Nou hier heb je als geluk bij een ongeluk je escape.
Een man die de silent treatment toepast moet je zo snel mogelijk lozen.
Je hebt een praatje gemaakt met een onbekende en het afgekapt toen het seksueel werd. Echt niks wat een normale relatie niet aan zou kunnen.
Je maakt inderdaad ook een praatje in de bus.
Weg bij die man, niet om dit gesprek maar vanwege zijn gedrag
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 22 juli 2024 20:14
Echt omgekeerde wereld dit... iemand stuurt jou ongepaste berichten, maar je man is boos op jou want het is jouw schuld dat jij niet adequaat reageert.
Klinkt als victim blaming dit. Hij beschuldigt jou ervan plezier te hebben beleefd, toen een vreemde kerel jou seksueel grensoverschrijdend benaderde.
Omdat je niet snel genoeg de juiste reactie gaf, ben jij ineens de schuldige? Hou toch op.
Je man doet achterlijk. Hij mag boos zijn op die kerel, niet op jou.
Klinkt als victim blaming dit. Hij beschuldigt jou ervan plezier te hebben beleefd, toen een vreemde kerel jou seksueel grensoverschrijdend benaderde.
Omdat je niet snel genoeg de juiste reactie gaf, ben jij ineens de schuldige? Hou toch op.
maandag 22 juli 2024 20:21
Ik snap er geen ene mallemoer van. En van de meeste reacties ook niet. Je bent even nieuwsgierig geweest; nieuwsgierig naar wat een vreemde vent tegen een vreemde vrouw uitstort. Zou ik ook misschien zijn geweest. Dan had ik er ook echt helemaal niks verkeerds in gezien behalve ff nieuwsgierig kijken naar waar het heengaat. Ik had ook niet meteen geblokkeerd. Wat ik denk ik wel had gedaan was dat ik na dat hele relaas van hem, ik het mijn man had laten lezen en dan hadden we er om kunnen lachen samen.Wndy-99- schreef: ↑22-07-2024 14:37Dat zou kunnen. Voor nu voel ik me vooral shit omdat ik het gesprek eerder had moeten blokkeren, Nog beter uberhaupt niet had gereageerd, want wat boeit het nou. Maar ik heb anders gehandeld. Ik iets verkeerds gedaan heb. Zeker gezien mijn partner er boos op reageerde en niet begreep waarom ik een gesprek aan ga met een vreemde. Tja touche. De eerdere reacties hier houden ook de spiegel voor dat het inderdaad beter anders aangepakt had kunnen worden. Beter kan mijn partner maar wegrennen bij iemand die zomaar reageert.
Het is vooral jammer dat hij op basis van een inkomend berichtje iets concludeert. Ik heb het uitgelegd zoals hier ook beschreven. Daar is het voor nu bij gebleven.
maandag 22 juli 2024 20:24
Omdat jouw ex vreemdging? Da's appels met peren vergelijken. Context!Sylphide75 schreef: ↑22-07-2024 19:08Tja, ik zou gelijk klaar met je zijn en je nooit meer vertrouwen. Dus einde relatie.
maandag 22 juli 2024 20:28
Nu ik ff alles gelezen heb lijkt jouw man me geen pretje. Vertoont hij vaker dit soort gedrag?
En echt, ik vind dat jij jezelf zo over de top heen schuldig voelt.. Komt dit soms ook doordat je man een jaloers wantrouwend type is of zo?
maandag 22 juli 2024 20:29
Reageert je partner vaker zo?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
maandag 22 juli 2024 20:30
Is ook ietwat kort door de bocht, maar mocht het echt zo'n sukkel zijn dan ben ik het er helemaal mee eens.Lorrelies schreef: ↑22-07-2024 20:04Nou hier heb je als geluk bij een ongeluk je escape.
Een man die de silent treatment toepast moet je zo snel mogelijk lozen.
Je hebt een praatje gemaakt met een onbekende en het afgekapt toen het seksueel werd. Echt niks wat een normale relatie niet aan zou kunnen.
Je maakt inderdaad ook een praatje in de bus.
Weg bij die man, niet om dit gesprek maar vanwege zijn gedrag
maandag 22 juli 2024 20:49
Ik had inderdaad het gelijk moeten afkappen. Hij begrijpt niet waarom ik überhaupt nieuwsgierig was. Waarom ik inderdaad niet gelijk gezegt heb hé kijk wat een raar appje. Had ik kunnen doen. Waarom ik dat niet heb gedaan weet ik niet. Vond het niet belangrijk genoeg om er aandacht aan te besteden denk ikDropdrop schreef: ↑22-07-2024 20:14Echt omgekeerde wereld dit... iemand stuurt jou ongepaste berichten, maar je man is boos op jou want het is jouw schuld dat jij niet adequaat reageert.
maandag 22 juli 2024 20:50
Niet eerder. We hebben zo'n situatie nog nooit gehad. Hij is niet perse jaloers.
maandag 22 juli 2024 20:54
Net een tweede poging gewaagd. Hij hoeft niks te lezen,gelooft het verhaal ondanks dat hij het raar vind. Hij heeft nu een naar onderbuikgevoel. Dat hij niet wil hebben maar er wel is. Vertrouwen is geschaad. Hij wil zich niet afvragen waar ik bijvoorbeeld vanmiddag was. Of ik was waar ik zei dat ik ben. Maar die gedachte heeft hij dan wel. Misschien gaat het weg, misschien niet. Dat weet hij ook niet.
maandag 22 juli 2024 20:56
Je blijft zo door het stof kruipen, terwijl je echt niks misdaan hebt.Wndy-99- schreef: ↑22-07-2024 20:49Ik had inderdaad het gelijk moeten afkappen. Hij begrijpt niet waarom ik überhaupt nieuwsgierig was. Waarom ik inderdaad niet gelijk gezegt heb hé kijk wat een raar appje. Had ik kunnen doen. Waarom ik dat niet heb gedaan weet ik niet. Vond het niet belangrijk genoeg om er aandacht aan te besteden denk ik
Vrouw laat je toch niet zo de schuld in de schoenen schuiven!
Je man doet raar. Jij hoeft echt niet op je knieën omdat je iemand niet geblokkeerd hebt die jou rare berichten stuurt.
Jij hebt geen rare berichten gestuurd. Jij hebt geen contact gezocht.
maandag 22 juli 2024 21:02
Wndy-99- schreef: ↑22-07-2024 20:54Net een tweede poging gewaagd. Hij hoeft niks te lezen,gelooft het verhaal ondanks dat hij het raar vind. Hij heeft nu een naar onderbuikgevoel. Dat hij niet wil hebben maar er wel is. Vertrouwen is geschaad. Hij wil zich niet afvragen waar ik bijvoorbeeld vanmiddag was. Of ik was waar ik zei dat ik ben. Maar die gedachte heeft hij dan wel. Misschien gaat het weg, misschien niet. Dat weet hij ook niet.
Dit is echt zijn eigen onzekerheid die opspeelt hoor.
Misschien moet hij daar eens mee aan de slag ipv lullig te doen tegen jou.
Echt TO, laat je niks wijsmaken want je hebt niks verkeerd gedaan.
My life is a living hell!
maandag 22 juli 2024 21:05
Hij gelooft je dus niet en wil het feitelijk bewijs ook niet zien zodat hij jou lekker in de tang heeft…:Wndy-99- schreef: ↑22-07-2024 20:54Net een tweede poging gewaagd. Hij hoeft niks te lezen,gelooft het verhaal ondanks dat hij het raar vind. Hij heeft nu een naar onderbuikgevoel. Dat hij niet wil hebben maar er wel is. Vertrouwen is geschaad. Hij wil zich niet afvragen waar ik bijvoorbeeld vanmiddag was. Of ik was waar ik zei dat ik ben. Maar die gedachte heeft hij dan wel. Misschien gaat het weg, misschien niet. Dat weet hij ook niet.
Lul op pootjes
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 22 juli 2024 21:12
Omg, hij gaat hier wel lekker op hè. Hij gaat het eindeloos uitsmeren en jij mag nog weken door het stof. Even mokken mag, maar dan zou ik als ik jou was ook een grens trekken wbt zijn gedrag, hoor, To. Je hebt tenslotte niemand vermoord ofzo.Wndy-99- schreef: ↑22-07-2024 20:54Net een tweede poging gewaagd. Hij hoeft niks te lezen,gelooft het verhaal ondanks dat hij het raar vind. Hij heeft nu een naar onderbuikgevoel. Dat hij niet wil hebben maar er wel is. Vertrouwen is geschaad. Hij wil zich niet afvragen waar ik bijvoorbeeld vanmiddag was. Of ik was waar ik zei dat ik ben. Maar die gedachte heeft hij dan wel. Misschien gaat het weg, misschien niet. Dat weet hij ook niet.
maandag 22 juli 2024 21:29
Poeh ja ik weet het even niet meer. Alles is nu anders volgens hem tov gisteren. Het misschien is het overmorgen weg of misschien niet maakt het lastig. Moet ik zitten en afwachten tot hij met een eindconclusie komt?
Misschien gelooft ie het inderdaad niet. Van mij mag hij het lezen, maar daar is geen interesse in. Wat hij gezien heeft, daar beslist hij alles op. Ongeacht de context.
We kunnen wat hem betreft wel gewoon weer 'normaal' doen. Hij heeft geen zin in gedoe en negatieve energie. Heeft hij niet om gevraagd.
Ik weet het niet..
Misschien gelooft ie het inderdaad niet. Van mij mag hij het lezen, maar daar is geen interesse in. Wat hij gezien heeft, daar beslist hij alles op. Ongeacht de context.
We kunnen wat hem betreft wel gewoon weer 'normaal' doen. Hij heeft geen zin in gedoe en negatieve energie. Heeft hij niet om gevraagd.
Ik weet het niet..
wndy-99- wijzigde dit bericht op 22-07-2024 21:35
14.41% gewijzigd
maandag 22 juli 2024 21:36
Ik zou in jouw plaats onderhand heel boos worden.Wndy-99- schreef: ↑22-07-2024 21:29Poeh ja ik weet het even niet meer. Alles is nu anders volgens hem tov gisteren. Het misschien is het overmorgen weg of misschien niet maakt het lastig. Moet ik zitten en afwachten tot hij met een eindconclusie komt?
Ik weet het niet..
Natuurlijk, je begrijpt zijn eerste schok.
Stel je man ziet jouw in de stad precies op het moment dat een vreemde een hand op jouw billen legt. Als hij dan in die split second dat aanziet voor een gewenste aanraking dan mag hij even in schok zijn.
Maar als jij in werkelijkheid aangerand werd, alleen maar omdat je vriendelijk reageerde op een man die eerst iets over het mooie weer zei tegen je....
Dan verwacht je toch dat je het mag uitleggen en dat je man vervolgens achter je komt staan. Niet tegenover je.
Met deze appjes is een vergelijkbaar iets aan de hand. Goed, misschien verwijt hij je dat je na het eerste bericht gelijk had moeten blokkeren en hem inlichten. Maar zeg dat dan lul. Praat erover en hang niet het gekwetste slachtoffer uit!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in