Relaties
alle pijlers
Contact met andere man
maandag 22 juli 2024 12:13
Stom stom stom, dat is hoe ik het het beste kan omschrijven. Afgelopen vrijdag kreeg ik een appje van een onbekend nummer met wie ik was. Ik heb er op gereageerd dat ik geen idee had wie diegene was. Maar de nieuwsgierigheid nam de overhand en we begonnen wat te appen over hoe het ging, hoe het weekend was. Op zondag begon de meneer seksueel getinte berichtjes te sturen, voor mij was het sowieso al klaar maar toen al helemaal. Dus ik heb het afgekapt. Toch bleef hij seksueel getinte berichten sturen, dus ik dacht die blokkeer ik. Mijn partner had toevallig mijn telefoon in zijn hand om een filmpje te kijken, en ja hoor er kwam een berichtje binnen die hij zag. Nog voordat ik die meneer kon blokkeren. Shit. Ik wil helemaal niks van die man, heb zelf niks seksueels terug geappt. Maar ja mijn partner zag alleen het appje van hem binnenkomen waaruit een conclusie getrokken is. Partner teleurgesteld en ik ook in mezelf. Geen idee waarom ik überhaupt terug appte en hem niet gelijk geblokkeerd heb. Dacht dat doe ik straks, zo onbelangrijk leek het me. Maar nu zit ik in zak en as. Ik wil alles behalve mijn partner kwetsen... Iemand advies?
dinsdag 23 juli 2024 19:37
100% zeker weet ik niet dat het een man is. Hij heeft het niet specifiek benoemd. Hoe 'hij' aan mijn nummer komt weet ik niet. Heb dat gevraagd, maar hij zei dat hij het ook niet wist. Daarna ben ik gestopt met reageren.
dinsdag 23 juli 2024 22:55
Niet heel handig, heel stom, of gewoon wat naïef en zonder intenties, het maakt niet uit.
Jij hebt niet per se iets vreselijks gedaan, maar soms kan iets iemand toch heel erg kwetsen. Omdat het een trigger raakt of gewoon omdat de persoon in kwestie niet lekker in zijn of haar vel zit.
Jij hoeft dit niet op te lossen voor hem. Dat kan ook niet. Hoe harder je dat probeert, hoe meer hij zich gaat verzetten. Geef wat ruimte aan zijn gevoel, het zakt vanzelf weer.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in