Relaties
alle pijlers
Contact met andere man
maandag 22 juli 2024 12:13
Stom stom stom, dat is hoe ik het het beste kan omschrijven. Afgelopen vrijdag kreeg ik een appje van een onbekend nummer met wie ik was. Ik heb er op gereageerd dat ik geen idee had wie diegene was. Maar de nieuwsgierigheid nam de overhand en we begonnen wat te appen over hoe het ging, hoe het weekend was. Op zondag begon de meneer seksueel getinte berichtjes te sturen, voor mij was het sowieso al klaar maar toen al helemaal. Dus ik heb het afgekapt. Toch bleef hij seksueel getinte berichten sturen, dus ik dacht die blokkeer ik. Mijn partner had toevallig mijn telefoon in zijn hand om een filmpje te kijken, en ja hoor er kwam een berichtje binnen die hij zag. Nog voordat ik die meneer kon blokkeren. Shit. Ik wil helemaal niks van die man, heb zelf niks seksueels terug geappt. Maar ja mijn partner zag alleen het appje van hem binnenkomen waaruit een conclusie getrokken is. Partner teleurgesteld en ik ook in mezelf. Geen idee waarom ik überhaupt terug appte en hem niet gelijk geblokkeerd heb. Dacht dat doe ik straks, zo onbelangrijk leek het me. Maar nu zit ik in zak en as. Ik wil alles behalve mijn partner kwetsen... Iemand advies?
maandag 22 juli 2024 15:39
maandag 22 juli 2024 16:06
Omdat het best had gekund dat het een bekende was geweest. Soms staat iemand niet meer tussen jouw contacten en jij nog wel bij hen.
Niet gelijk blokkeren, was niet slim nee, maar je man voelt zich graag het slachtoffer. Is hij altijd zo?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 22 juli 2024 16:13
Had gekund, maar slim was het niet om te blokkeren toen het verhaal een andere richting aan nam. Meestal niet, ik weet ook niet of het nu aan mij ligt. Heb ik dan zo iets afschuwelijks gedaan. Nee slim was het niet, nee nogmaals gaat het niet gebeuren, ja ik heb sorry gezegd. Maar wat nu dan, jeetje. Het was en is iets totaal onbelangrijks wat nu iets heel groot is. Ik heb hem bijna nog nooit zo gekwetst gezien, terwijl ja ik heb iets fouts gedaan maar zo ontzettend erg? Misschien wel, misschien niet. Ik weet het niet.
maandag 22 juli 2024 16:21
maandag 22 juli 2024 16:43
Ik vind dat hij zich aanstelt. Je was gewoon beleefd en ok nieuwsgierig maar jeetje mag je dan niet meer een gesprekje met iemand aanknopen?
Reageert hij ook zo als je met een andere man praat?
En dan boos worden terwijl je maar de helft weet en zonder iets te zeggen naar het werk gaan…
In plaats van terug boos worden en je verdedigen zou ik me nadenken wat er achter zit bij hem: jaloezie, onzekerheid, angst om je te verliezen, moeite om zich bloot te geven en zwak over te komen, confrontatie willen mijden,…?
Vaak werkt het dan het beste om iemand zijn gevoel te laten uiten en begrip te tonen. Als hij gekalmeerd is en weer kan luisteren en rationeel denken zou ik hem de appwisseling helemaal laten lezen.
Als hij dan nog boos is eens het gesprek aangaan over wat erachter zit en waar over jullie grenzen in de relatie. Misschien is het voor jullie beiden not done om met onbekenden vh andere geslacht om te gaan? Zo nee waarom is dit app gedoe dan zo vreselijk erg?
En dan boos worden terwijl je maar de helft weet en zonder iets te zeggen naar het werk gaan…
In plaats van terug boos worden en je verdedigen zou ik me nadenken wat er achter zit bij hem: jaloezie, onzekerheid, angst om je te verliezen, moeite om zich bloot te geven en zwak over te komen, confrontatie willen mijden,…?
Vaak werkt het dan het beste om iemand zijn gevoel te laten uiten en begrip te tonen. Als hij gekalmeerd is en weer kan luisteren en rationeel denken zou ik hem de appwisseling helemaal laten lezen.
Als hij dan nog boos is eens het gesprek aangaan over wat erachter zit en waar over jullie grenzen in de relatie. Misschien is het voor jullie beiden not done om met onbekenden vh andere geslacht om te gaan? Zo nee waarom is dit app gedoe dan zo vreselijk erg?
maandag 22 juli 2024 16:57
Het kan best voor jou en voor veel mensen iets kleins zijn maar voor TO en haar partner is het blijkbaar wel iets groots.Summersun2023 schreef: ↑22-07-2024 15:31Dit begrijp ik niet zo goed. Waarom van iets kleins direct iets groots maken?
De partner van TO kan het hele gesprek lezen en zien dat een onbekend nummer is begonnen met appen. Op den duur kan hij/zij ook de seksueel getinte berichten van de anonieme persoon lezen. Als TO sinds zaterdag niet meer heeft gereageerd, is er toch niets aan de hand? Ik neem aan dat TO enkele onschuldige berichtjes heeft gestuurd, maar dat is toch hetzelfde als een gesprek voeren met iemand in de bus of op straat?
Een heleboel mensen verblikken of verblozen niet van een dickpick, ik zou me rot schrikken en er van streek van zijn. Zoveel hoofden, zoveel zinnen...
TO had die vreemde appjes mogelijk niet eens genoemd naar haar partner, ik had bij wijze van spreken gelijk mijn man ge-appt: ik krijg appjes van een onbekende en ze worden steeds gekker! Zoveel hoofden, zoveel zinnen...
Voor mij is het een vreemd verhaal dat je seksueel getinte appjes van een onbekende niet onmiddellijk van je telefoon haalt, maar ja, dat is voor een ander mogelijk ook iets kleins.
Het is inderdaad niet handig dat de partner ervoor kiest om boos en gekwetst te blijven en niet eens de gelegenheid geeft om uit te leggen, de appgeschiedenis te lezen.
Dat is dus zíjn keuze voor zijn rotgevoel.
maandag 22 juli 2024 17:27
Misschien beetje raar om op een vreemde te reageren maar goed, kan nieuwsgierigheid zijn van wie is. Maar je geeft aan dat jullie ook over het weekend hebben gehad, dus er is wel meer communicatie geweest.
Ik had allang tegen mijn vriend gezegd, check dit dan. Gewoon een vreemde die een gesprek aangaat. Oh hij stuurt nu opeens seksueel getinte apps.
Maar goed, Ik vind het ook raar dat hij kennelijk al een dag boos is hierom en niet met je wil praten.
Ik had allang tegen mijn vriend gezegd, check dit dan. Gewoon een vreemde die een gesprek aangaat. Oh hij stuurt nu opeens seksueel getinte apps.
Maar goed, Ik vind het ook raar dat hij kennelijk al een dag boos is hierom en niet met je wil praten.
maandag 22 juli 2024 19:11
Ja lachen man! Ik zie er de humor niet van in en partner kon gelijk zijn biezen pakken als hij dit deed.VanTrooi schreef: ↑22-07-2024 13:17Wees niet te hard voor jezelf.
Je was nieuwsgierig en begon een gesprek. Daar is niets mis mee. Dat kun je in de bus ook doen.
De andere persoon ging richting seksueel getint en het is logisch dat hoewel je zelf die richting niet op wilde, je niet gelijk goed wist wat je er mee aan moest.
Je dacht misschien, ik negeer dat en ga verder in het onschuldige gesprek, misschien werkt dat.
Dat werkte niet.
Oké, jammer.
Maar als jij en je man een goede relatie hebben dan hoeft dit toch niet ineens iets groots te zijn. Dan laat je het hem lezen. Dan kun je er samen om lachen.
Als jouw man ineens wordt aangesproken door een onbekende vrouw krijg, schiet hij zelf dan direct in de blokkade? Zo van, o jee, help, het andere geslacht, blokkeren!
Misschien dat zijn nieuwsgierigheid ook wel even geprikkeld wordt zonder dat er iets achter zit, zonder dat het van invloed is op jullie relatie.
maandag 22 juli 2024 19:13
We hebben het er nooit specifiek over gehad. Maar het is nooit een probleem geweest. Het zal het hem vooral inzitten dat ik terug geappt heb. Wat hij gelezen heeft vanuit die persoon was not done. Daarop is het gebaseerd.Hello schreef: ↑22-07-2024 16:43Ik vind dat hij zich aanstelt. Je was gewoon beleefd en ok nieuwsgierig maar jeetje mag je dan niet meer een gesprekje met iemand aanknopen?
maandag 22 juli 2024 19:14
Ik zou de OP even verwijderden, die mag je namelijk niet quoten.Sylphide75 schreef: ↑22-07-2024 19:08Tja, ik zou gelijk klaar met je zijn en je nooit meer vertrouwen. Dus einde relatie.
En bij jezelf te raden gaan hoe sterk je relatie is als je niet met een onbekende mag praten….. als dat het einde van je relatie is….
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 22 juli 2024 19:16
De communicatie van twee kanten was hoi wie ben jij, geen idee, hoe gaat het, prima met jou, Plannen van het weekend. Daarna ging het om en ben ik gestopt met reageren.Naomir schreef: ↑22-07-2024 17:27Misschien beetje raar om op een vreemde te reageren maar goed, kan nieuwsgierigheid zijn van wie is. Maar je geeft aan dat jullie ook over het weekend hebben gehad, dus er is wel meer communicatie geweest.
maandag 22 juli 2024 19:18
Dat is ook een beetje waar ik bang voor ben. Dat dit teveel wasSylphide75 schreef: ↑22-07-2024 19:08Tja, ik zou gelijk klaar met je zijn en je nooit meer vertrouwen. Dus einde relatie.
maandag 22 juli 2024 19:18
Als ik me mag baseren op jouw kant van het verhaal, dan vind ik echt dat die twee mannen hier iets verkeerd hebben gedaan en NIET JIJ.
ik kan me daarom ook niet vinden in reacties van forummers die vinden dat je geen reactie had mogen geven op dat appje. Wonen we soms in Saudie-Arabie??
Ging je soms in de nacht mee met een vreemde man in de auto?
Nee, je kreeg een appje, je antwoordde zonder enige seksuele of relationele intentie.
Zonder waarschijnlijk na te denken over een vervolg of wat dan ook. Gewoon een nieuwsgierige impuls.
Als dat al een zonde is. Kom op zeg.
Wat er daarna gebeurde:
Man 1 (de onbekende) trok het zelf direct in het seksuele. Jij reageert niet op dat eerste bericht en hij ging toch door. Dat was dus verkeerd gedrag!
Man2 (je eigen man) schrok omdat hij het zag. Dat mag, dat is logisch. Maar vervolgens wil bij niet het hele verhaal horen of lezen en gaat zonder een woord te wisselen de deur uit.
Dat vind ik de grootste red flag aan dit verhaal, dat jullie communicatie zo moet lopen.
Maar nogmaals, als jij diep van binnen zeker weet dat het niets anders was dan algemene nieuwgierigheid zonder dat je iets stiekem wilde houden, ga er dan vooral achter staan. Ga je daar niet voor verontschuldigen want dan mag je volgende maand al geen gesprek meer met de bakker voeren of er wordt iets achter gezocht
ik kan me daarom ook niet vinden in reacties van forummers die vinden dat je geen reactie had mogen geven op dat appje. Wonen we soms in Saudie-Arabie??
Ging je soms in de nacht mee met een vreemde man in de auto?
Nee, je kreeg een appje, je antwoordde zonder enige seksuele of relationele intentie.
Zonder waarschijnlijk na te denken over een vervolg of wat dan ook. Gewoon een nieuwsgierige impuls.
Als dat al een zonde is. Kom op zeg.
Wat er daarna gebeurde:
Man 1 (de onbekende) trok het zelf direct in het seksuele. Jij reageert niet op dat eerste bericht en hij ging toch door. Dat was dus verkeerd gedrag!
Man2 (je eigen man) schrok omdat hij het zag. Dat mag, dat is logisch. Maar vervolgens wil bij niet het hele verhaal horen of lezen en gaat zonder een woord te wisselen de deur uit.
Dat vind ik de grootste red flag aan dit verhaal, dat jullie communicatie zo moet lopen.
Maar nogmaals, als jij diep van binnen zeker weet dat het niets anders was dan algemene nieuwgierigheid zonder dat je iets stiekem wilde houden, ga er dan vooral achter staan. Ga je daar niet voor verontschuldigen want dan mag je volgende maand al geen gesprek meer met de bakker voeren of er wordt iets achter gezocht
maandag 22 juli 2024 19:22
Als jouw relatie op zulk wantrouwen is gestoeld dan heb ik daarmee te doen en denk ik dat je nog geen echte diepe verbinding hebt ervaren. Dit bedoel ik niet als aanval, ook al zou je dat zo kunnen opvatten.Sylphide75 schreef: ↑22-07-2024 19:11Ja lachen man! Ik zie er de humor niet van in en partner kon gelijk zijn biezen pakken als hij dit deed.
Ik meen serieus dat een relatie met diepe verbinding en goede communicatie echt niet overhoop ligt van de uitwisseling van een appje over het weer. Ja dat die andere man vervolgens seksueel werd, dat is hém aan te rekenen. Niet haar.
maandag 22 juli 2024 19:23
Je trekt het uit zijn verband; ik zeg nergens dat je niet met een onbekende mag praten maar dat je niet met een onbekende en ook niet met een bekende aan sexting mag doen. Niet in een relatie met mij iig. Het feit dat zij het verzweeg en niet gewoon meteen alles verwijderd heeft en die gast geblokkeerd zou voor mij genoeg zijn om hier geen energie meer in te steken. Geen handvol maar een landvol!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in