Contact nichtje

11-11-2019 21:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik Zou graag jullie advies willen vragen.

Mijn schoonzus heeft het contact met haar ouders en mijn man verbroken. Nu heeft ze een dochter van bijna 14 en die wil ons wel blijven zien. Het meisje woont 1.5 uur rijden bij ons vandaan. Van mijn schoonzus mogen haar ouders (74/76) hun kleinkind niet meer halen en brengen met de auto omdat ze dat onverantwoord vind. Ze vindt dat mijn man en ik dat over moeten nemen. Voor ons is dat dus 1.5 uur heen rijden en weer terug. We mogen niet bij hen naar binnen dus het betekent: kind oppikken en weer gaan.

Nu hebben we een baby van 7 weken. Baby heeft nog meerdere voedingen snachts en wij zijn moe. We hebben ook nog een peuter van 2. Het zit er nu echt niet in om 3 uur te gaan rijden. Zeker niet met die kleintjes. Ik voel de druk op mij liggen dat schoonouders hun kleinkind alleen nog kunnen zien als ik heen en weer ga rijden. Wat ik niet wil. Ik heb de trein als voorstel. De trein gaat rechtstreeks. Kan ik dat opperen.

In hoeverre vinden jullie dat ik heen en weer moet rijden voor het nichtje?

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Niet gaan rijden. Nichtje is 14 en prima in staat om met de trein te komen. Evt kan ze bij opa en oma of jullie logeren voor een nachtje. Je kan haar wel van de trein halen bv. Grote kans dat ze zo’n kleintje geweldig vindt.

Mocht de trein te duur zijn kunnen opa en oma evt het kaartje betalen. Je hebt vaak kaartjes van het Kruitvat of AH die goedkoop zijn. Die zijn meestal wel voor op 1 dag heen en weer.

Wil nichtje ook opa en oma graag zien?

Voor jou is het niet te doen om heen en weer te gaan rijden.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn met zijn tweeën en niet aan elkaar vergroeid toch?
Precies
Heeft je man geen rijbewijs? Zijn nichtje en zijn ouders dus laat hem het zelf uitzoeken.

Blijf jij lekker thuis met je kinderen.
Schoonzus vindt dat iedereen waar zij het contact mee verbroken heeft, allerlei dingen voor hun kind moeten doen. Als schoonzus niet wil dat opa en oma haar dochter in de auto vervoeren, dan zoekt ze ook zelf maar een oplossing. Lekker makkelijk van schoonzus dat alle contact met mensen eruit bestaat ze voor je karretje te spannen wanneer je ze nodig hebt. Alsof jullie een taxibedrijf zijn dat op oproep vervoer verzorgt tussen opa, oma en hun kleindochter. Waarom brengt ze zelf hun kind niet om dan direct weer te vertrekken? Of laat het kind zelfstandig met de trein gaan? Op die leeftijd tienertoerde ik het hele land al lang door. Dus kan makkelijk.
Fijn trouwens dat nichtje jullie wel wil blijven zien; dat zou ik zeker koesteren!
Alle reacties Link kopieren
Sneu verhaal waarin het kind de dupe is. Niet om jou hoor. Ik snap dat je met jonge kinderen niet zover gaat rijden 2x.

Laat haar met het OV gaan en pik haar op het station op. Je nichtje snapt dat vast wel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Kan je man niet rijden?
Met 14 met de trein kan prima.
Als opa en oma niet meer met haar mogen rijden kun je ook afspreken dat zij de ene keer daarheen rijden en daar in de buurt wat gaan doen met nichtje en dat jullie de keer erop het nichtje ophalen en zo om en om, dat scheelt al de helft
Dit is de keuze van schoonzus. Lijkt me logisch dat zij zelf een oplossing verzint ipv bij anderen af te dwingen dat ze haar probleem oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Nichtje kan zelf met de trein. Regelmatig acties voor goedkope tickets, en wellicht kan ze van jullie/opa&zomaar een kortingsabo krijgen. Dat scheelt ook al veel geld, weet ik uit ervaring.
Celaena_Aelin schreef:
12-11-2019 00:06
Nichtje kan zelf met de trein. Regelmatig acties voor goedkope tickets, en wellicht kan ze van jullie/opa&zomaar een kortingsabo krijgen. Dat scheelt ook al veel geld, weet ik uit ervaring.
Ma hoeft niets te doen, niets te betalen en iedereen moet voor haar rennen?
Alle reacties Link kopieren
Nichtje kan prima zelf met de trein.
Al snap ik niet dat ze wel naar opa en oma wil en niet solidair is met haar moeder.
Alle reacties Link kopieren
Nichtje kan gewoon met de trein, en anders blijft ze maar lekker thuis
Tijdschriftenverslindster schreef:
11-11-2019 23:11
Schoonzus vindt dat iedereen waar zij het contact mee verbroken heeft, allerlei dingen voor hun kind moeten doen. Als schoonzus niet wil dat opa en oma haar dochter in de auto vervoeren, dan zoekt ze ook zelf maar een oplossing. Lekker makkelijk van schoonzus dat alle contact met mensen eruit bestaat ze voor je karretje te spannen wanneer je ze nodig hebt. Alsof jullie een taxibedrijf zijn dat op oproep vervoer verzorgt tussen opa, oma en hun kleindochter. Waarom brengt ze zelf hun kind niet om dan direct weer te vertrekken? Of laat het kind zelfstandig met de trein gaan? Op die leeftijd tienertoerde ik het hele land al lang door. Dus kan makkelijk.
Fijn trouwens dat nichtje jullie wel wil blijven zien; dat zou ik zeker koesteren!
Eens!
sugarmiss schreef:
12-11-2019 00:18
Nichtje kan prima zelf met de trein.
Al snap ik niet dat ze wel naar opa en oma wil en niet solidair is met haar moeder.
Solidair met haar moeder? Ik vind het juist goed dat ze er niet in meegesleept wordt. Er speelt een kwestie tussen schoonzus en haar ouders/broer, dat kind heeft daar niets mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Over wat voor frequentie hebben we het dan?

Ik zou het contact met nichtje belangrijk vinden, dus zou ik man vragen om haar een keer in de twee maanden ofzo op te pikken voor een weekendje logeren. Dan opa en oma nog af en toe daar in de buurt iets leuks met haar doen en als nichtje vaker zou willen komen kan ze inderdaad de trein pakken en pikken jullie jaar op bij het station. Opties genoeg, toch?

Ik zou niet weten waarom dit dan allemaal jouw verantwoordelijkheid zou moeten zijn. Waarom voel jij je hier zo verantwoordelijk voor TO?
Kan een van jullie niet thuis met de kinderen blijven, er hoeft maar 1 te rijden.

Als nichtje nog niet in staat is om met het ov te gaan of om welke reden dan ook dan zij het zo.
Een 14-jarige kan prima zelfstandig reizen met de trein als ze naar opa en oma wil. Zou geen taxi gaan spelen in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Man met de trein naar nicht laten gaan en haar met de trein mee naar huis nemen. (Of bezorgen bij opa en oma.)

Ik weet namelijk niet of nicht ooit in haar leven met de trein is geweest (ja, dat bestaat) en dan kan het fijn zijn om met een volwassene te reizen de eerste keer. Hoe werkt het met de poortjes, met de perrons, en waar kun je terecht als er iets is.
Wat egoïstisch dat haar ouders dit zelf niet regelen en haar de dupe laten zijn van hun keuze en beslissing.
Zij kan nichtje zelf toch ook brengen...
Alle reacties Link kopieren
"Ik voel de druk op mij liggen dat schoonouders hun kleinkind alleen nog kunnen zien als ik heen en weer ga rijden. Wat ik niet wil."

Is toch écht het probleem van je schoonzus! Niet Van Jou!
Of op z'n minst probleem van man. Zijn zus, zijn nichtje, zijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Niet. Not your monkeys, not your circus.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
sugarmiss schreef:
12-11-2019 00:18
Nichtje kan prima zelf met de trein.
Al snap ik niet dat ze wel naar opa en oma wil en niet solidair is met haar moeder.

Jij hebt echt een apart wereldbeeld af en toe.

To, ik ging op m’n 12e al elke dag met de trein dus als je 14 bent kun je dat prima. En haar moeder mag zelf dat kaartje betalen.

Wat een dramatisch gedoe, trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven