Contact nichtje

11-11-2019 21:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik Zou graag jullie advies willen vragen.

Mijn schoonzus heeft het contact met haar ouders en mijn man verbroken. Nu heeft ze een dochter van bijna 14 en die wil ons wel blijven zien. Het meisje woont 1.5 uur rijden bij ons vandaan. Van mijn schoonzus mogen haar ouders (74/76) hun kleinkind niet meer halen en brengen met de auto omdat ze dat onverantwoord vind. Ze vindt dat mijn man en ik dat over moeten nemen. Voor ons is dat dus 1.5 uur heen rijden en weer terug. We mogen niet bij hen naar binnen dus het betekent: kind oppikken en weer gaan.

Nu hebben we een baby van 7 weken. Baby heeft nog meerdere voedingen snachts en wij zijn moe. We hebben ook nog een peuter van 2. Het zit er nu echt niet in om 3 uur te gaan rijden. Zeker niet met die kleintjes. Ik voel de druk op mij liggen dat schoonouders hun kleinkind alleen nog kunnen zien als ik heen en weer ga rijden. Wat ik niet wil. Ik heb de trein als voorstel. De trein gaat rechtstreeks. Kan ik dat opperen.

In hoeverre vinden jullie dat ik heen en weer moet rijden voor het nichtje?

Alvast bedankt.
Zanahoria schreef:
11-11-2019 23:03
Jullie zijn met zijn tweeën en niet aan elkaar vergroeid toch?
Precies
En dit. Sommige stellen vergeten dit.
Ik denk eigenlijk dat dit een manier van schoonzus is om te treiteren en ervoor te zorgen dat nichtje alsnog oma en opa niet kan zien. Want oma en opa mogen niet komen halen, jullie hebben het te druk en nichtje zal vast straks ook niet met de trein mogen komen.
sugarmiss schreef:
12-11-2019 00:18
Nichtje kan prima zelf met de trein.
Al snap ik niet dat ze wel naar opa en oma wil en niet solidair is met haar moeder.
Ik vind het juist heel goed dat nichtje wel naar opa en oma gaat. Waarom zou nichtje zich in deze “ruzie” moeten uitspreken.
Daarnaast vind ik het ook mooi dat moeder dit niet verbiedt.

Waarom kan moeder nichtje niet bij opa en oma afzetten en jullie haar terugbrengen.
Ze kan zeker met de trein op die leeftijd. Als ze dat eng vindt kun je dat de eerste keer ook samen doen.
Maar 1 keer per maand kun je haar toch wel ophalen en weer thuis brengen? Misschien kan ze wel een nachtje blijven slapen. Ik denk dat je bij voorbaat al teveel beren op de weg ziet. Ze wil vast niet elk weekend, maar af en toe. Op die leeftijd krijgenze het toch druk met hun eigen leven zoals vriend(inn)en, of niksen, sport, als ze 15 is een bijbaantje. Dan neemt de frequentie ook af.
Wat voor eisen gaan die mensen dat volgende keer stellen Tante Tilly? Het probleem is dat zaken worden afgedwongen zonder dat zij zelf ook maar iets investeren in hun eigen probleem. Ik zou mij echt niet zo laten behandelen en rond commanderen. Het is is ook nog eens zeer manipulatief om op deze manier een wig te drijven tussen verschillende familieleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Niet tof dit, dit is haar problemen afschuiven op jullie, en je nichtje zit er mooi ongewild tussen.
Ik zou proberen het probleem van je schoonzus daar te laten waar het hoort, bij haar dus.
Het is ontzettend lullig voor je nichtje, en schoonouders, maar misschien dat schoonzus nog bijdraait, als ze merkt dat dit voor haar dochter echt niet leuk is.
Ze hoeft toch niet mee naar binnen, als ze haar dochter daar naartoe brengt?

Jullie hebben net een baby? dan is het logisch dat het nu even niet gaat,
Ik zou in dit geval voor mezelf, en eigen gezin kiezen, tot er weer wat ruimte en rust is gekomen,
Verwachtingen dat jullie je nichtje maar gaan halen, en brengen, is totaal onrealistisch, en onredelijk,
Zelfs als er geen baby zou zijn, slaat dit nergens op, dus dit hoef je niet te accepteren.
Laat je man dit regelen, zijn familie, zijn probleem.
opa en oma hebben nog wel een rijbewijs? Rijden ze anders wel grote afstanden?

Wanneer opa 76 is, dan heeft hij vorig jaar zijn rijbewijs nog verlengt. Is het onverantwoordelijk dat opa/oma lange afstanden rijdt, of is het ook een beetje pesten?

Nichtje kan ook met de trein gaan. Of opa/oma komen haar kant of spreken ergens af voor een gezellige middag.

Je schoonzus heeft een probleem, en ze probeert nu iedereen voor haar karretje te spannen. Waarom rijdt ze zelf haar dochter niet naar haar opa/oma? Ze hoeft ze zelf niet te zien, ze kan haar ook gewoon voor de deur afzetten en later ophalen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Nichtje halen is 1,5 uur alleen heen rijden. 1,5 uur met nichtje terug. En 's avonds omgekeerd.
Dit is 6 uur reizen. Beetje veel van het goede.
Voorstel: schoonzus brengt haar en je man brengt haar terug?
Of ophalen en afzetten bij trein?
Dat kan ze best.
14! Ik had toen al verkering.
En heel eerlijk? Het bloedt dood. Zo gauw je nichtje thuis komt wordt ze negatief overhoord.
Blijf anders in contact via social media. Totdat ze haar moeder gaat lastig vallen.

Dit is gewoon extra pesten.
Is jou probleem ook niet.

* en dat jullie kleine kinderen hebben, dat snap ik. Maar je hoeft toch niet met het hele gezin? Mijn kids vonden het bovendien heerlijk om een dutje te doen in de auto.
Oh, als je het voor je schoonouders doet, dan kunnen hun in de tussentijd ook op de kids letten.
Rij je lekker met je man, kom je nog eens aan wat leuke gesprekken toe.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven