Date bellen

13-08-2018 11:32 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie keer met een man gedate en we hebben een leuke klik. Eigenlijk hebben we buiten de dates alleen contact via de whatsapp. Nu wilde ik hem vrijdagavond even over iets spreken maar hij was al een tijd niet online dus ik dacht bel even. Hij nam niet op maar kreeg een whatsapp wat er aan de hand was. Hij kon niet bellen want hij had bezoek. Ik vroeg of hij na afloop kon bellen, dat was ook allemaal lastig. Daarna belde hij maar moest het heel kort houden. Kreeg er een heel raar gevoel bij. Is het zo vreemd dat je iemand belt?
Als hij belangst oid heeft kan hij dat toch zeggen. Durf duidelijke taal te spreken. Of.....als je toch een vrouw hebt verzin dan een ijzersterke smoes. Juist als iemand vaag doet lijkt iets sneller verdacht.
Oakes schreef:
13-08-2018 12:02
Ik zou alarmbellen serieus nemen, die gaan niet voor niets af.
Eens.

Als je pas aan het daten bent dan is het toch hartstikke fijn om de stem van je (potentiële) geliefde even te horen.

Het is niet dat er een call center belt Dat je wat aan wil smeren. De man of vrouw met wie je je leven misschien door wil brengen in de toekomst belt.
Als je daar niet eventjes wat tijd voor kan vrij maken nadat de visite weer weg is dan zou ik afhaken.
sugarmiss schreef:
13-08-2018 12:38
Eens.

Als je pas aan het daten bent dan is het toch hartstikke fijn om de stem van je (potentiële) geliefde even te horen.

... De man of vrouw met wie je je leven misschien door wil brengen in de toekomst belt.
Na drie dates reppen over de stem van je potentiële geliefde en misschien je leven samen doorbrengen, brrrrrr.

Dit is waarom ik niet bel :-D maar goed, de grens daarin is voor iedereen persoonlijk. De dingen die jij opnoemt, zouden bij mij gaan spelen na een paar maanden. En dan nog langzaam.
Westerpaviljoen schreef:
13-08-2018 11:55
Wat hebben er hier veel mensen telefoonangst zeg
Ik heb geen telefoonangst, zit voor mijn werk al de hele dag aan de telefoon. Dus ben niet zo'n beller in mijn vrije tijd: Uitgezonderd mijn vriend, die mag altijd bellen

Voor de rest hou ik juist van contact via de app, dan kan ik reageren wanneer ik wil

Dus ik vind het allemaal niet zo gek, kort bellen of wegdrukken als je visite hebt
missdory schreef:
13-08-2018 12:30
Uiteraard is hij niets verplicht. Ik heb 1 keer gebeld en daarna niet meer. Was niets op opdringerigs aan. Hij had ook kunnen opnemen en zeggen komt nu niet uit we spreken elkaar later.
Want?
Ik ben nu aan het daten en we bellen nogal wat af. Vind dat ook veel leuker, de interactie en de stem horen is toch hartstikke leuk. We appen wel eerst van te voren of het uit komt en wanneer het een ja is gaat mijn telefoon of zijn telefoon.
Zeeepje schreef:
13-08-2018 12:37
Als ik iemand drie keer heb gezien, hoeft van mij het contact echt niet zo heftig dat er wordt gebeld en vervolgens wordt gevraagd naar wanneer het uitkomt, ik denk dat voor iedereen de grens anders ligt daarin.

Daarnaast ligt het er bij mij echt aan hoe lang en hoe goed het contact is, maar na 3 dates kan ik me afwijzen via de app nog best voorstellen. Liever even bellen of een kopje koffie natuurlijk.
Ik lees het eigenlijk meer als iemand die graag rekening wil houden met de tijd van haar date en dat ze niet nog een keer belt als hij visite heeft oid. Niks heftigs contact aan, maar even rekening houden met elkaar. Als er vervolgens helemaal geen tijd is zou ik er ook vraagtekens bij zetten. Er kan wel geappt worden over waar ze hem voor wilde spreken, maar niet even een telefoontje van 1 minuut dat hij haar later even terugbelt. Dus zijn visite mag tegen een man aankijken die op een schermpje zit te kijken/typen maar niet even kort bellen?
Ik ben juist een beller en heb een hekel aan gechat. Prima om een berichtje heen en weer te sturen, maar als het al gaat lijken op een heel gesprek, dan bel ik liever.
Dit allemaal wel met mensen die ik goed ken. Na 3 dates zou ik misschien wel wat ongemakkelijk voelen met bellen.
PotjePindakaas schreef:
13-08-2018 12:54
Ik lees het eigenlijk meer als iemand die graag rekening wil houden met de tijd van haar date en dat ze niet nog een keer belt als hij visite heeft oid. Niks heftigs contact aan, maar even rekening houden met elkaar. Als er vervolgens helemaal geen tijd is zou ik er ook vraagtekens bij zetten. Er kan wel geappt worden over waar ze hem voor wilde spreken, maar niet even een telefoontje van 1 minuut dat hij haar later even terugbelt. Dus zijn visite mag tegen een man aankijken die op een schermpje zit te kijken/typen maar niet even kort bellen?
Ik zou het zelf enorm storend en onbeschoft vinden als iemand opneemt om te gaan bellen waar ik bijzit, tenzij dringend. Even een appje tussendoor doen of als jij/je visite op de wc zit kan prima, bellen is je echt volledig onttrekken aan je visite.
Ik ben een voorstander van bellen en daadwerkelijk praten. Maar dan wel onder mijn voorwaarden, als in, wanneer ik er de tijd voor vrijmaak.

Vroeger al uren aan de telefoon gezeten, waarvan het laatste uur vaak een soort van "Jij hangt op. Nee jij hangt op, nee, jij moet eerst ophangen...." etc. spelletje werd. Allemaal heel leuk. Maar tegenwoordig heb ik een huis te onderhouden en geen headset zodat ik tegelijkertijd kan praten. Dus, dan ga ik er ook echt voor zitten om met iemand te praten. En wanneer dat niet kan, dan neem ik dus ook niet op. Anders krijg ik weer verwijten dat ik zo afwezig ben, omdat ik dat dan ook ben want tegelijkertijd iets anders aan het doen. WhatsApp is dan wel niet geschikt voor lange communicatie, maar een mededeling of vraag/antwoord combo is nog wel te doen wanneer men niet meteen antwoord verwacht.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
kliefje schreef:
13-08-2018 12:54
Ik ben nu aan het daten en we bellen nogal wat af. Vind dat ook veel leuker, de interactie en de stem horen is toch hartstikke leuk. We appen wel eerst van te voren of het uit komt en wanneer het een ja is gaat mijn telefoon of zijn telefoon.

Ik vind bellen ook veel leuker, want dan heb ik het idee dat iemand echt de tijd voor je neemt. Veel gezelliger en verhalen zijn vaak ook leuker.
Appen vind ik alleen handig om even snel iets af te spreken, maar verder niets. Natuurlijk is het onbeleefd om met iemand te gaan telefoneren terwijl je bezoek hebt, alhoewel dit voor het appen ook vaak genoeg gebeurde. Maar ik vind het ook aso als iemand gaat lopen appen tijdens een gesprek, dat is net zo goed jezelf aan het gesprek onttrekken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
PotjePindakaas schreef:
13-08-2018 12:32
En dumpen via de app, serieus?
Welkom de hedendaagse datingscene. Je maakt wel gekker mee hoor. In principe ben je elkaar na 3 dates niet veel verplicht. Los daarvan; als iemand wil bellen en vraagt wanneer dat uitkomt en zo zou de eerste gedachte die door mijn hoofd zou gaan dat het een 'ik-zie-het-toch-niet-zo-zitten' telefoontje is.
Just looking for someone to be the Kanye to my Kanye
dianaf schreef:
13-08-2018 13:00
Maar ik vind het ook aso als iemand gaat lopen appen tijdens een gesprek, dat is net zo goed jezelf aan het gesprek onttrekken.
Kan ik inkomen. Bij mijn vrienden is het heel normaal dat als iemand even iets minder in te brengen heeft, je even gauw je appjes kijkt, soms roepen we zelfs 'TELEFOONPAUZE!!' en kijken we allemaal een minuutje naar onze meldingen.
TinderExpert schreef:
13-08-2018 13:01
Welkom de hedendaagse datingscene. Je maakt wel gekker mee hoor. In principe ben je elkaar na 3 dates niet veel verplicht. Los daarvan; als iemand wil bellen en vraagt wanneer dat uitkomt en zo zou de eerste gedachte die door mijn hoofd zou gaan dat het een 'ik-zie-het-toch-niet-zo-zitten' telefoontje is.
Klopt, bellen met dates doe je om er een eind aan te breien.
Zeeepje schreef:
13-08-2018 12:37
Als ik iemand drie keer heb gezien, hoeft van mij het contact echt niet zo heftig dat er wordt gebeld en vervolgens wordt gevraagd naar wanneer het uitkomt, ik denk dat voor iedereen de grens anders ligt daarin.

Daarnaast ligt het er bij mij echt aan hoe lang en hoe goed het contact is, maar na 3 dates kan ik me afwijzen via de app nog best voorstellen. Liever even bellen of een kopje koffie natuurlijk.
Ben jij van de mobiele telefoon generatie?

Vóór de mobiele telefonie (en sms/app-mogelijkheden) was het een eer als je date belde. Nu lijkt het wel alsof iemand een misdaad begaat door even een belletje te plegen.
Oakes schreef:
13-08-2018 13:05
Ben jij van de mobiele telefoon generatie?

Vóór de mobiele telefonie (en sms/app-mogelijkheden) was het een eer als je date belde. Nu lijkt het wel alsof iemand een misdaad begaat door even een belletje te plegen.
Ja, ik ben 100% van de mobiele telefoongeneratie haha.

Toen ik klein was, belde ik ook veel en kende ik de nummers van oma, etc uit het hoofd. Nu zijn er makkelijkere manieren om te communiceren. Bellen een misdaad? Nee hoor, gewoon fijner om even een vraag te stellen, boodschappen te doen, naar de bios te gaan en dan lekker antwoorden wanneer het me uitkomt, in plaats van tijd vrij te moeten maken. Ik herinner me nog alle telefoontjes waar je maar niet van af kwam omdat iemand niet kon ophouden met praten (zie ook: oma's), die tijd is lekker voorbij en ik geniet daar echt van. Maar ieder zijn teug natuurlijk.
LizBakker schreef:
13-08-2018 12:00
Ja, ik heb vreselijke telefoonangst. Maar ook weerzin. Ik druk zelfs mijn moeder weg. Ik vind bellen ook vermoeiend, vooral als na een lange dag werken (en ook veel bellen) thuis ook weer eens moet gaan bellen.
Heb ik dus ook.
Als ik iemand bel, ben ik altijd bang te storen of niet uit mijn woorden te komen.
Als je altijd appt en ineens gaat bellen, kan dat schrikken zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zeeepje schreef:
13-08-2018 13:02
Kan ik inkomen. Bij mijn vrienden is het heel normaal dat als iemand even iets minder in te brengen heeft, je even gauw je appjes kijkt, soms roepen we zelfs 'TELEFOONPAUZE!!' en kijken we allemaal een minuutje naar onze meldingen.

Echt waar?! o_o Daar kan ik mij echt niets bij voorstellen. Misschien ook dat als ik met vriendinnen ben we meestal met 2-3 man zijn. Dan is het (in mijn optiek) nogal aso om te gaan zitten appen/bellen omdat een ander aan het woord is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
13-08-2018 13:48
Echt waar?! o_o Daar kan ik mij echt niets bij voorstellen. Misschien ook dat als ik met vriendinnen ben we meestal met 2-3 man zijn. Dan is het (in mijn optiek) nogal aso om te gaan zitten appen/bellen omdat een ander aan het woord is.
Hmm, het is eerder een gemoedelijk iets. Wij zijn ook vaak met 2 of 3, als we met 3 zijn kan het best dat iemand even een appje kijkt als ze eventjes minder met het onderwerp heeft, vindt bij ons niemand een probleem. Of als we met 2 zijn en een onderwerp is afgerond, kan het best zijn dat we zeggen 'ik pak even mijn telefoon' en dan gaan we allebei even appen, en hoogstwaarschijnlijk ook onze appjes met elkaar bespreken. Dan gaat na een of twee minuutjes de telefoon weer weg en gaat het gesprek over dat rare appje van de huisgenoot of dat spannende appje van de date. Denk dat we daarin wel erg modern zijn, en zou het ook niet bij al mijn vrienden (kunnen) doen. Snap wel dat dat niet voor iedereen is.
Ik zou het ook raar vinden. Sowieso zou ik geen man willen met wie ik enkel via tekstberichten kan communiceren. Zijn toch wel autistische types dan.
Zeeepje schreef:
13-08-2018 14:21
Hmm, het is eerder een gemoedelijk iets. Wij zijn ook vaak met 2 of 3, als we met 3 zijn kan het best dat iemand even een appje kijkt als ze eventjes minder met het onderwerp heeft, vindt bij ons niemand een probleem. Of als we met 2 zijn en een onderwerp is afgerond, kan het best zijn dat we zeggen 'ik pak even mijn telefoon' en dan gaan we allebei even appen, en hoogstwaarschijnlijk ook onze appjes met elkaar bespreken. Dan gaat na een of twee minuutjes de telefoon weer weg en gaat het gesprek over dat rare appje van de huisgenoot of dat spannende appje van de date. Denk dat we daarin wel erg modern zijn, en zou het ook niet bij al mijn vrienden (kunnen) doen. Snap wel dat dat niet voor iedereen is.

Het belangrijkste is dat jullie het allemaal oké en normaal vinden. Het is duidelijk dat het er bij jullie gewoon bij hoort en juist voor gespreksstof kan zorgen. Dan zou het ook raar zijn om het niet te doen toch?

Ik app zelden, meestal om een afspraak te maken of iets na te vragen als ik iets mee moet nemen of zo. Contact gaat bij mij veel live, via de telefoon (en soms per post ;-) ) Dus ik ben sowieso heel anders bezig met mijn telefoon, het is geen belangrijks onderdeel in mijn leven/contacten.
Maar los daarvan sowieso vind ik het altijd raar dat als je speciaal tijd voor elkaar vrijmaakt, dat je dan bezig bent met andere dingen. Of het nu telefoneren/appen/tv-kijken/naar andere mensen kijken is. Het is natuurlijk iets van alle tijden. ;-)
TinderExpert schreef:
13-08-2018 13:01
Blij dat ik niet meer date. En TO luister naar je alarmbellen?
Ksenija schreef:
13-08-2018 14:48
Ik zou het ook raar vinden. Sowieso zou ik geen man willen met wie ik enkel via tekstberichten kan communiceren. Zijn toch wel autistische types dan.
Ja want naast dat irritante bellen en appen is gewoon normaal praten tijdens dates iets wat niet meer bestaat?

Zat mensen die gewoon niet zo van dat geleuter tussen dates houden. Maar prima in RL kunnen communiceren.
Jarenlang heb ik bellen ook verschrikkelijk gevonden. Maar dat betekende niet dat ik tijdens het bellen het gesprek afraffelde. Ik deed iig mijn best. Het was mijn probleem dat ik het vervelend vond. Dat of zeggen dat je bellen ruk vind. Hier kan je niets mee to.
Als alle dates doordeweeks waren en hij in het weekend minder goed bereikbaar is dan zouden de alarmbellen zeker afgaan. Doordeweeks wordt dan de overwerk of sport smoes gebruikt. In het weekend is het meestal lastiger afspreken voor vreemdgaanders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven