Date bellen

13-08-2018 11:32 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie keer met een man gedate en we hebben een leuke klik. Eigenlijk hebben we buiten de dates alleen contact via de whatsapp. Nu wilde ik hem vrijdagavond even over iets spreken maar hij was al een tijd niet online dus ik dacht bel even. Hij nam niet op maar kreeg een whatsapp wat er aan de hand was. Hij kon niet bellen want hij had bezoek. Ik vroeg of hij na afloop kon bellen, dat was ook allemaal lastig. Daarna belde hij maar moest het heel kort houden. Kreeg er een heel raar gevoel bij. Is het zo vreemd dat je iemand belt?
Grappig. Gisteren op het journaal een item dat zoveel jongeren last hebben van belangst. Dat sluit precies aan bij dit topic.
sugarmiss schreef:
14-08-2018 23:00
Grappig. Gisteren op het journaal een item dat zoveel jongeren last hebben van belangst. Dat sluit precies aan bij dit topic.
Grappig. Zeker omdat de meeste die hier reageren helemaal niet jong zijn.

Of belangst hebben. :-D
sugarmiss schreef:
14-08-2018 23:00
En door nooit te bellen blijven ze zo met alle gevolgen van dien. Bellen zul je ook op je werk moeten en bv de zorgverzekeraar of zo. Sneue hap.
Mijn vader is uit 1944 en heeft zijn hele leven belangst gehad, met name bellen naar instanties wordt hij heel nerveus van, maar ook als mijn moeder hem opdraagt dat hij zijn broers of zussen moet bellen voor hun verjaardag.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:32
7.05% gewijzigd
Jemig, ik heb alleen de eerste pagina pas gelezen maar wat zijn mensen asociaal geworden van die zogenaamde social media en smartphone. Lijken allemaal wel volledig contactgestoord en aso.
Am Yisrael Chai!
Ksenija schreef:
15-08-2018 09:26
En door nooit te bellen blijven ze zo met alle gevolgen van dien. Bellen zul je ook op je werk moeten en bv de zorgverzekeraar of zo. Sneue hap.
Ik heb geen belangst met instanties, maar je bent vaak echt sneller als je je vraag even mailt of in een contactformulier plempt, dan als je belt. En dat kun je ook makkelijker onder werktijd doen!
fashionvictim schreef:
15-08-2018 09:32
Jemig, ik heb alleen de eerste pagina pas gelezen maar wat zijn mensen asociaal geworden van die zogenaamde social media en smartphone. Lijken allemaal wel volledig contactgestoord en aso.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 10:02
Reden: ongepast
7.88% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 10:02
Reden: quote en bericht verwijderd
97.08% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
dubbel
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-08-2018 09:32
Tja, iedereen die niet net zo leeft als jij is natuurlijk contactgestoord en aso. We komen er wel met dat begrip en die verbondenheid in de maatschappij :D
Bellen? Nee zeg stel je voor dat iemand hoort wie je echt bent!;-)
LizBakker schreef:
15-08-2018 09:35
Ik heb geen belangst met instanties, maar je bent vaak echt sneller als je je vraag even mailt of in een contactformulier plempt, dan als je belt. En dat kun je ook makkelijker onder werktijd doen!

Bellen is het snelst, hoor.
Ksenija schreef:
15-08-2018 11:01
Ik vind het vaak ook gewoon makkelijker, als ik mail/twitter/fb dan duurt het vaak even voor je antwoord hebt en moet ik daar weer op letten. Per mail krijg je ook vaak genoeg geen antwoord of het duurt 2 weken. Bellen vind ik dan wel zo handig.
Ik heb er eigenlijk ook nooit bij stil gestaan dat er veel mensen belangst hebben. Wel merk ik in mijn omgeving dat veel mensen het vervelend vinden om naar instanties of bedrijven te bellen. Toen ik net werkte vond ik het ook heel spannend om een klant te bellen, stel dat ze moeilijke vragen gingen stellen of nog erger zeuren. o_o Gelukkig ben ik daar wel makkelijker in geworden, in mijn geval een kwestie van veel doen. Alhoewel echte belangst daar waarschijnlijk niet mee over gaat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik ben geen fan van bellen. Heeft er misschien mee te maken dat toen ik jong was, ik een vriend had die verhuisde en via bellen makkelijk onder de vriendschap uit kon komen. Ik vind appen handig. Even snel een berichtje sturen dat je later bent omdat de trein vertraging heeft, de boodschappen doorsturen, een fotootje, een linkje. Maar verder is het nog oppervlakkiger.

Als je iemand 3x ge-date hebt en er is echt interesse in elkaar, dan kan je gewoon elkaar bellen. Het hoeft niet de liefde van je leven te zijn, het kan om een normale kennis- / vriendschapsrelatie gaan. Het klinkt nu zo ongeïnteresseerd.
Ik heb een schurft aan appen/sms'en ik wil gelijk weten hoe of wat en ik bel.
Ja ook al zie ik er tegen op,.
Ksenija schreef:
15-08-2018 11:01
Bij bellen sta je 1) vaak in de wacht, 2) tref je een medewerker zonder mandaat en 3) als je een vraag hebt met wat uitzoekwerk moeten ze er alsnog later op terugkomen. Op de mail wordt het meteen naar de juiste persoon doorgespeeld en heb je alles in één keer. Ik bel vaak genoeg, maar met bedrijven als Ziggo, Zilveren Kruis of bijvoorbeeld de Belastingdienst, DUO en de gemeente (Amsterdam) gaat het zo veel sneller op de mail. En je kunt je vragen/verzoeken heel duidelijk genummerd opgeven, zodat je ook een gestructureerd antwoord terug krijgt. Bovengenoemde bedrijven geven bijna altijd de volgende dag al antwoord.
Dat is raar TO, dat hij niet even de telefoon opnam om te zeggen dat hij bezoek had en met de vraag wanneer hij terug kon bellen. Met een uurtje of, zo en zo laat...
snap je?
En dat hij dan vervolgens belt en de tijd neemt.

Ik zou dit bespreken met hem tijdens een samenzijn.
LizBakker schreef:
15-08-2018 11:43
Bij bellen sta je 1) vaak in de wacht, 2) tref je een medewerker zonder mandaat en 3) als je een vraag hebt met wat uitzoekwerk moeten ze er alsnog later op terugkomen. Op de mail wordt het meteen naar de juiste persoon doorgespeeld en heb je alles in één keer. Ik bel vaak genoeg, maar met bedrijven als Ziggo, Zilveren Kruis of bijvoorbeeld de Belastingdienst, DUO en de gemeente (Amsterdam) gaat het zo veel sneller op de mail. En je kunt je vragen/verzoeken heel duidelijk genummerd opgeven, zodat je ook een gestructureerd antwoord terug krijgt. Bovengenoemde bedrijven geven bijna altijd de volgende dag al antwoord.
Niet als je prive naar iemand belt, daarbij als ik een bedrijf bel en ik sta in de wacht zal me dat worst wezen als ik iets vandaag nog wil weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven