Date heeft fulltime kind in huis
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:00
Ik zit in een prille relatie met een man die fulltime zorgdraagt voor zijn dochter. De moeder heeft aangegeven niet zo’n zin in haar dochter te hebben dus is in geen velden of wegen te bekennen. Meisje heeft daar een behoorlijke optater van gehad en zit t liefst 24:7 bij papa in de buurt.
Ik heb zelf een zoon, maar die is om het weekend bij zijn vader.
We willen de kinderen er nog niet bij betrekken maar gezien de verlatingsangst van zijn dochter is oppas lastig. Familie woont niet in de buurt...
We weten niet zo goed hoe dit aan te pakken. Maar ik denk dat hier genoeg alleenstaande moeders aanwezig zijn. Iemand die die verlatingsangst van dat meisje herkent? En tips om hier mee om te gaan? Hoe deed jij dat met daten als fulltime alleenstaande?
Alvast bedankt
Ik heb zelf een zoon, maar die is om het weekend bij zijn vader.
We willen de kinderen er nog niet bij betrekken maar gezien de verlatingsangst van zijn dochter is oppas lastig. Familie woont niet in de buurt...
We weten niet zo goed hoe dit aan te pakken. Maar ik denk dat hier genoeg alleenstaande moeders aanwezig zijn. Iemand die die verlatingsangst van dat meisje herkent? En tips om hier mee om te gaan? Hoe deed jij dat met daten als fulltime alleenstaande?
Alvast bedankt
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:04
Het is toch aan de vader om een oppas in te huren. Kind gaat ook naar school e.d. Misschien een meisje uit de buurt die ze kent of een aardige buurvrouw.
Ik snap best dat het voor het meisje niet makkelijk is, echter is zou het verder wel als zijn probleem beschouwen en wanneer het daten niet lukt dan zou ik er mee stoppen. Een relatie is dan niet haalbaar. Het alternatief dat het meisje steeds met dates wordt geconfronteerd die mogelijk ook weer uit haar leven verdwijnen daar zou ik niet aan mee werken voor de bestwil van het meisje. Steeds verschillende vrouwen over de vloer vergroot haar trauma en een leuke oppas niet. Misschien is het zijn tijd nog niet om te daten.
Ik snap best dat het voor het meisje niet makkelijk is, echter is zou het verder wel als zijn probleem beschouwen en wanneer het daten niet lukt dan zou ik er mee stoppen. Een relatie is dan niet haalbaar. Het alternatief dat het meisje steeds met dates wordt geconfronteerd die mogelijk ook weer uit haar leven verdwijnen daar zou ik niet aan mee werken voor de bestwil van het meisje. Steeds verschillende vrouwen over de vloer vergroot haar trauma en een leuke oppas niet. Misschien is het zijn tijd nog niet om te daten.
viva-amber wijzigde dit bericht op 22-10-2019 16:08
31.09% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:07
Wat wil hij? Wil hij daten, dan moet hij met een oplossing komen. Zijn dochter zal moeten leren dat haar vader soms tijd voor zichzelf nodig heeft. Een soort papa avond of dag. Als hij gek op je is, dan doet hij dat en probeert hij zijn dochter te helpen bij haar verlatingsangst door ervan af te komen. Hij zal haar los moeten laten en gaandeweg zal ze het leren.
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:10
De vader zal dit moeten oplossen. Professionele hulp is zeker aan te raden en verder zal ze toch moeten leren dat haar vader niet 24/7 om haar heen kan zijn (hij moet sowieso ook werken neem ik aan) en dat hij altijd weer terugkomt.
En verder zou ik als ik jou was denk ik helemaal niet met deze man gaan daten, ook al is hij nog zo leuk. Zijn kind altijd om hem heen (en de kans is groot dat ze hem straks helemaal niet wil delen met jou) gaat jou echt opbreken. Mijn man heeft een dochter die altijd aan hem hangt en die is er niet zo vaak, maar ondanks dat het een lieve meid is, irriteert dat me al. Laat staan als ze ook nog fulltime bij ons zou wonen.
En verder zou ik als ik jou was denk ik helemaal niet met deze man gaan daten, ook al is hij nog zo leuk. Zijn kind altijd om hem heen (en de kans is groot dat ze hem straks helemaal niet wil delen met jou) gaat jou echt opbreken. Mijn man heeft een dochter die altijd aan hem hangt en die is er niet zo vaak, maar ondanks dat het een lieve meid is, irriteert dat me al. Laat staan als ze ook nog fulltime bij ons zou wonen.
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:12
Wachten met daten met deze man tot het kind 12+ is.
En waarschijnlijk zelf af en toe het huis uit wil.
Ik zou bij een jong kind dat alleen nog haar vader heeft absoluut niets gaan forceren.
Als het tussen jullie misloopt gaat hij jou straks nog verwijten dat hij zijn kind dingen heeft doen doen die hij en kind eigenlijk niet wou. En voor kind ben je straks - als je over een half jaar ofzo wordt voorgesteld - een ongewenste indringer die haar haar vader afpakt.
Als je niet kan wachten tot ze 12+ is, dan maar op zoek naar een andere man.
Ik zou bij een jong kind dat alleen nog haar vader heeft absoluut niets gaan forceren.
Als het tussen jullie misloopt gaat hij jou straks nog verwijten dat hij zijn kind dingen heeft doen doen die hij en kind eigenlijk niet wou. En voor kind ben je straks - als je over een half jaar ofzo wordt voorgesteld - een ongewenste indringer die haar haar vader afpakt.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 16:13
14.38% gewijzigd
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:14
Bedankt voor alle snelle reacties! Mijn intentie is ook zeker niet om zelf in de buurt van dat meisje te komen tot we heel zeker van elkaar zijn.
Ik heb de vinger nog niet achter de rol van de moeder in dit verhaal. Maar wat hij mij vertelt wordt bevestigd door de tante van het meisje die ik wel al ken.
Nu zien we elkaar inderdaad veel tijdens schooltijd. Gelukkig kan dat met onze banen. Ideaal is anders..
Ik heb de vinger nog niet achter de rol van de moeder in dit verhaal. Maar wat hij mij vertelt wordt bevestigd door de tante van het meisje die ik wel al ken.
Nu zien we elkaar inderdaad veel tijdens schooltijd. Gelukkig kan dat met onze banen. Ideaal is anders..
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:17
12+ duurt nog wel even, ze is net 5...Marnamai schreef: ↑22-10-2019 16:12Wachten met daten met deze man tot het kind 12+ is.
Ik hoopte eigenlijk meer dat ze haar draai straks wel zou gaan vinden in het nieuwe huis en op haar nieuwe school. Hoop ook dat haar moeder bijdraait en toch wat meer in haar leven wil deelnemen.
Forceren doen we niet, we nemen de tijd
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:18
Dat “label” heb ik er voor hier even opgeplakt. Weet niet of het echt zo is. Ze zijn net verhuisd, net nieuwe school dus is ook allemaal erg veel voor haar natuurlijkgizzmo-returns schreef: ↑22-10-2019 16:06Ik zou als vader toch vooral professionele hulp inschakelen voor kind. Dit kan flink uit de hand lopen als er mee aan geklungeld wordt (vooropgesteld dat het echt verlatingsangst is)
En inderdaad vooral op een laag pitje daten.
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:20
Kind gaat naar de bso en hij werkt zo veel mogelijk vanuit huis in de vakanties
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:30
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:31
Vindiknietleuk schreef: ↑22-10-2019 16:14Bedankt voor alle snelle reacties! Mijn intentie is ook zeker niet om zelf in de buurt van dat meisje te komen tot we heel zeker van elkaar zijn.
Laat me raden, tante is de zus van date?
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:32
Vindiknietleuk schreef: ↑22-10-2019 16:30Daar ben ik ook bang voor. Maar aan de andere kant zijn er toch ook genoeg fulltime moeders die daten? Dat gaat toch ook goed?
Ik ben fulltime moeder, 24/7 een kind.
Daten gaat dan niet, tenminste niet als je je kind er buiten wil houden. Voor mij hield dat dus een jaar of 5 niet daten in.
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:33
deze is heel leuk, maar heeft 1 enorm doorslaggevend minpunt.Vindiknietleuk schreef: ↑22-10-2019 16:30Ik heb ze helaas nog niet gevonden en deze is wel echt heel leuk. Helaas zou ik bijna zeggen
Daar kunnen de pluspunten niet tegenop
dinsdag 22 oktober 2019 om 16:34
niet vaakVindiknietleuk schreef: ↑22-10-2019 16:30Daar ben ik ook bang voor. Maar aan de andere kant zijn er toch ook genoeg fulltime moeders die daten? Dat gaat toch ook goed?
uit onderzoeken blijkt, dat moeders het lastiger hebben op de date-markt als ze veel uren de kinderen thuis hebben
(en met ieder kind dat je thuis hebt, neemt de kans op een date verder af)