Date: stel ik me aan?
maandag 24 juni 2019 om 12:07
Hallo,
Ik praat sinds een tijdje met een jongen (ontmoet via Tinder en iets meer dan een week geappt, ik ben 20 hij 24). In het begin begon hij het gesprek wel maar hij werkt ook veel (moet om 5:00 op en slaapt daarom ook vroeg). Hij gaf aan dat ik hem wel leuk leek maar dat hij überhaupt niet zo van het appen is de hele dag. Het appen werd toch wel steeds meer en we hadden afgesproken vanmiddag wat te gaan drinken ergens in de buurt. Gisteren hebben we bijna niet gepraat en ik had al zo'n voorgevoel... vanochtend op 7:00 kreeg ik een appje dat de zorgtaxi van zijn moeder (die kanker heeft) niet zou rijden en dat hij daarom met haar mee zou gaan. Ik heb hier begripvol op gereageerd maar ben er vrij zeker van dat dit een leugen is. Dit is wat hij schreef:
'Hey lieverd. Probleem. De zorgtaxi van mijn moeder kan vandaag niet. Dat betekent dat ik van half 2 tot iets voor zessen in het ziekenhuis moet zijn... Raincheck?'
De zorgtaxi kan/moet je 4 uur van tevoren boeken en aangezien zijn moeder om 13:30 in het ziekenhuis zou moeten zijn en hij dit 7:00 al wist klinkt dit als een slechte smoes om de date af te zeggen.
Mijn vraag is: wat moet ik hiermee? Het is super warm vandaag en misschien had hij gewoon zin om iets met vrienden te doen. Toch ga ik hem er niet mee confronteren dat het een wankel verhaal is (in het zeldzame geval dat het wel klopt). Wat voor vibes krijgen jullie hiervan?
3 maanden later update: altijd op je gevoel vertrouwen. Hij had erna zelfs nog gezegd dat zijn moeder overleden was maar die liep een maand geleden nog op het strand met zijn zus. Dodged a bullet
Ik praat sinds een tijdje met een jongen (ontmoet via Tinder en iets meer dan een week geappt, ik ben 20 hij 24). In het begin begon hij het gesprek wel maar hij werkt ook veel (moet om 5:00 op en slaapt daarom ook vroeg). Hij gaf aan dat ik hem wel leuk leek maar dat hij überhaupt niet zo van het appen is de hele dag. Het appen werd toch wel steeds meer en we hadden afgesproken vanmiddag wat te gaan drinken ergens in de buurt. Gisteren hebben we bijna niet gepraat en ik had al zo'n voorgevoel... vanochtend op 7:00 kreeg ik een appje dat de zorgtaxi van zijn moeder (die kanker heeft) niet zou rijden en dat hij daarom met haar mee zou gaan. Ik heb hier begripvol op gereageerd maar ben er vrij zeker van dat dit een leugen is. Dit is wat hij schreef:
'Hey lieverd. Probleem. De zorgtaxi van mijn moeder kan vandaag niet. Dat betekent dat ik van half 2 tot iets voor zessen in het ziekenhuis moet zijn... Raincheck?'
De zorgtaxi kan/moet je 4 uur van tevoren boeken en aangezien zijn moeder om 13:30 in het ziekenhuis zou moeten zijn en hij dit 7:00 al wist klinkt dit als een slechte smoes om de date af te zeggen.
Mijn vraag is: wat moet ik hiermee? Het is super warm vandaag en misschien had hij gewoon zin om iets met vrienden te doen. Toch ga ik hem er niet mee confronteren dat het een wankel verhaal is (in het zeldzame geval dat het wel klopt). Wat voor vibes krijgen jullie hiervan?
3 maanden later update: altijd op je gevoel vertrouwen. Hij had erna zelfs nog gezegd dat zijn moeder overleden was maar die liep een maand geleden nog op het strand met zijn zus. Dodged a bullet
sigmundfreud221b wijzigde dit bericht op 23-10-2019 17:30
Reden: Closure
Reden: Closure
7.27% gewijzigd
'You can't always get what you want'
maandag 24 juni 2019 om 12:26
Ik denk dat je te weinig informatie hebt gekregen van hem om hier een oordeel over te vellen. Ga dan uit van het positieve, niet meteen van het negatieve.SigmundFreud221b schreef: ↑24-06-2019 12:25Dit is dus wat ik bedoel. Het is echt niet zo dat ik WIL dat hij liegt of me afwijst maar kan het gewoon moeilijk naast me neerleggen.
Dat heeft niets met naïviteit te maken, maar meer met mensen een kans geven.
maandag 24 juni 2019 om 12:29
Maar wellicht was de wijziging bij de zorgtaxi aanleiding dat hij zelf gaat rijden. Hij heeft dan vooralsnog niet gelogen.
maandag 24 juni 2019 om 12:30
Niet helemaal waar. Een zorgtaxi moet minimaal 24 van te voren besteld worden, anders kan de rit niet gegarandeerd worden.
Als moeder vanochtend pas belde of er een taxi beschikbaar was (als...we weten het hele verhaal niet) dan kan ze heel goed pech hebben.
Dan is er uiteraard altijd nog een optie een gewone taxi te bestellen en met de zorgverzekering te overleggen of die rit ook gedeclareerd kan worden
maandag 24 juni 2019 om 12:32
En dan is het zelfs vrij logisch om zelf te rijden, i.p.v. met een reguliere taxi te gaan. Althans, dat is mijn mening.Pipistrello schreef: ↑24-06-2019 12:30Niet helemaal waar. Een zorgtaxi moet minimaal 24 van te voren besteld worden, anders kan de rit niet gegarandeerd worden.
Als moeder vanochtend pas belde of er een taxi beschikbaar was (als...we weten het hele verhaal niet) dan kan ze heel goed pech hebben.
Dan is er uiteraard altijd nog een optie een gewone taxi te bestellen en met de zorgverzekering te overleggen of die rit ook gedeclareerd kan worden
maandag 24 juni 2019 om 12:32
CourtneyTT schreef: ↑24-06-2019 12:30Ik kan hier anders geen reglementen o.i.d. over vinden. Maar die heb jij vast bij de hand?
https://www.zilverenkruis.nl/Consumente ... ellen.aspx
Bestel uw taxi minimaal 24 uur van te voren
maandag 24 juni 2019 om 12:33
Ik sta ervoor open om te accepteren dat het wél klopt hoor. Vandaar dat ik wat meer meningen wil horen. Het lijkt me wel heel erg als dit zo vaak gebeurt, heb je er ervaring mee?
'You can't always get what you want'
maandag 24 juni 2019 om 12:34
Ik zal hier maar niet noemen wat wij allemaal met zorgtaxi’s hebben meegemaakt, want dan ga ik off topic. Maar nee; een zorgtaxi komt zeker niet altijd.
Misschien bood het bedrijf een oplossing, maar er zijn veel momenten geweest dat ik als ik een auto had gehad liever zelf had gereden. Goddank voor lieve buren die mijn ouders regelmatig ad hoc hebben kunnen brengen.
Misschien bood het bedrijf een oplossing, maar er zijn veel momenten geweest dat ik als ik een auto had gehad liever zelf had gereden. Goddank voor lieve buren die mijn ouders regelmatig ad hoc hebben kunnen brengen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 12:36
41.44% gewijzigd
maandag 24 juni 2019 om 12:34
Absoluut. Zeker als de zoon thuis is en een auto heeft.
Zo'n zorgtaxi is geen luxe, je moet vaak wachten en er gaan als het even kan meerdere patiënten mee en dan kan er omgereden worden om de anderen af te zetten.
Kost veel extra tijd en energie.
maandag 24 juni 2019 om 12:35
Inderdaad, dat is ook mijn (zeer geringe) ervaring ermee.Pipistrello schreef: ↑24-06-2019 12:34Absoluut. Zeker als de zoon thuis is en een auto heeft.
Zo'n zorgtaxi is geen luxe, je moet vaak wachten en er gaan als het even kan meerdere patiënten mee en dan kan er omgereden worden om de anderen af te zetten.
Kost veel extra tijd en energie.
maandag 24 juni 2019 om 12:36
Mijn ervaring ook. Ik zat aan de kant waar we de indicering/toestemming voor de taxi gaven en je wilt ook niet weten hoeveel klachten er binnen kwamen over taxi's die niet op kwamen dagen of veel te laat en veel te lang wachten in het ziekenhuis voor ze weer opgehaald worden voor de terugrit.
maandag 24 juni 2019 om 12:39
Het siert hem net dat de zorg voor zijn moeder voor gaat op een nieuwe date. Zeker in deze hitte.
Ook de manier waarop hij het schrijft, vind ik erg lief. Geef hem die rain check. Laat het aan hem over om een nieuwe datum te prikken. Dan merk je vanzelf of hij nog wil of niet....
Ik vind je wel erg achterdochtig.
Ook de manier waarop hij het schrijft, vind ik erg lief. Geef hem die rain check. Laat het aan hem over om een nieuwe datum te prikken. Dan merk je vanzelf of hij nog wil of niet....
Ik vind je wel erg achterdochtig.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
maandag 24 juni 2019 om 12:39
Mijn ouders waren ook meteen enorm van slag en in paniek als er een kink in de kabel kwam met die taxi. Dat is dan een hoop heen en weer gebel en spanning, want mijn ouders zijn zich dan al de hele dag aan het voorbereiden op het vertrek. Dus ik snap goed dat het hoofd van die jongen er even niet meer naar stond om op date te gaan.
maandag 24 juni 2019 om 12:43
Ja en dan kan hij vast niet wachten om af te spreken!vivautrecht85 schreef: ↑24-06-2019 12:19Deel je bevindingen met hem en zegt dat de tijdlijn in jouw ogen nooit kan kloppen. Dan lost dit zich echt vanzelf op.
maandag 24 juni 2019 om 12:46
Te laat komen omdat er te krap gepland is, om moeten rijden, lang moeten wachten dat zijn allemaal andere dingen dan dat een taxi bedrijf opbelt we komen niet.
Soms komt een taxi misschien niet opdagen omdat er iets fout is gegaan maar echt niet dat zo'n bedrijf van te voren gaat bellen nou we hebben Maar besloten dat er er geen zin in hebben.
Als een bedrijf om redenen van autopech, ziekte van chauffeurs ritten moet laten vervallen dan kiezen ze echt niet in eerste instantie voor om de ritten naar het ziejenhuis te laten vervallen.
Iemand het voordeel van de twijfel gunnen klinkt mooi tot je in een relatie zit met zo'n leugenaar.
En dan is het maar dat had je toch kunnen zien aankomen.
Soms komt een taxi misschien niet opdagen omdat er iets fout is gegaan maar echt niet dat zo'n bedrijf van te voren gaat bellen nou we hebben Maar besloten dat er er geen zin in hebben.
Als een bedrijf om redenen van autopech, ziekte van chauffeurs ritten moet laten vervallen dan kiezen ze echt niet in eerste instantie voor om de ritten naar het ziejenhuis te laten vervallen.
Iemand het voordeel van de twijfel gunnen klinkt mooi tot je in een relatie zit met zo'n leugenaar.
maandag 24 juni 2019 om 12:53
Het gaat er gewoon om dat zulke kleine dingen voor een zieke heel ingrijpend kunnen zijn. Als je dan kunt, dan zou ik mijn moeder ook liever even zelf rijden. Zonder gedoe. Al die overwegingen zet je niet allemaal in een appje.sugarmiss schreef: ↑24-06-2019 12:46Te laat komen omdat er te krap gepland is, om moeten rijden, lang moeten wachten dat zijn allemaal andere dingen dan dat een taxi bedrijf opbelt we komen niet.
maandag 24 juni 2019 om 13:00
Dit!
(en ondertussen alle socials in de gaten houden voor strand / water / hittegolf foto's die niet in het ziekenhuis zijn genomen)
Maar hier niet op wachten. Volgens mij zit hij niet op een relatie te wachten, door meteen al met mitsen en maren te komen.
maandag 24 juni 2019 om 13:11
wie weet wat er allemaal achter zit, misschien zweet hij overmatig en geneert ie zich teveel om juist vandaag een terrasje te doen met je... dan zou ik ook graag in de airco van het ziekenhuis zitten trouwens en mijn moeder helpen
wacht af wat zijn volgende voorstel is, is dat pas over een week dan zou ik even niet meer veel tijd erin steken hoor
wacht af wat zijn volgende voorstel is, is dat pas over een week dan zou ik even niet meer veel tijd erin steken hoor
Lorem Ipsum