Date: stel ik me aan?
maandag 24 juni 2019 om 12:07
Hallo,
Ik praat sinds een tijdje met een jongen (ontmoet via Tinder en iets meer dan een week geappt, ik ben 20 hij 24). In het begin begon hij het gesprek wel maar hij werkt ook veel (moet om 5:00 op en slaapt daarom ook vroeg). Hij gaf aan dat ik hem wel leuk leek maar dat hij überhaupt niet zo van het appen is de hele dag. Het appen werd toch wel steeds meer en we hadden afgesproken vanmiddag wat te gaan drinken ergens in de buurt. Gisteren hebben we bijna niet gepraat en ik had al zo'n voorgevoel... vanochtend op 7:00 kreeg ik een appje dat de zorgtaxi van zijn moeder (die kanker heeft) niet zou rijden en dat hij daarom met haar mee zou gaan. Ik heb hier begripvol op gereageerd maar ben er vrij zeker van dat dit een leugen is. Dit is wat hij schreef:
'Hey lieverd. Probleem. De zorgtaxi van mijn moeder kan vandaag niet. Dat betekent dat ik van half 2 tot iets voor zessen in het ziekenhuis moet zijn... Raincheck?'
De zorgtaxi kan/moet je 4 uur van tevoren boeken en aangezien zijn moeder om 13:30 in het ziekenhuis zou moeten zijn en hij dit 7:00 al wist klinkt dit als een slechte smoes om de date af te zeggen.
Mijn vraag is: wat moet ik hiermee? Het is super warm vandaag en misschien had hij gewoon zin om iets met vrienden te doen. Toch ga ik hem er niet mee confronteren dat het een wankel verhaal is (in het zeldzame geval dat het wel klopt). Wat voor vibes krijgen jullie hiervan?
3 maanden later update: altijd op je gevoel vertrouwen. Hij had erna zelfs nog gezegd dat zijn moeder overleden was maar die liep een maand geleden nog op het strand met zijn zus. Dodged a bullet
Ik praat sinds een tijdje met een jongen (ontmoet via Tinder en iets meer dan een week geappt, ik ben 20 hij 24). In het begin begon hij het gesprek wel maar hij werkt ook veel (moet om 5:00 op en slaapt daarom ook vroeg). Hij gaf aan dat ik hem wel leuk leek maar dat hij überhaupt niet zo van het appen is de hele dag. Het appen werd toch wel steeds meer en we hadden afgesproken vanmiddag wat te gaan drinken ergens in de buurt. Gisteren hebben we bijna niet gepraat en ik had al zo'n voorgevoel... vanochtend op 7:00 kreeg ik een appje dat de zorgtaxi van zijn moeder (die kanker heeft) niet zou rijden en dat hij daarom met haar mee zou gaan. Ik heb hier begripvol op gereageerd maar ben er vrij zeker van dat dit een leugen is. Dit is wat hij schreef:
'Hey lieverd. Probleem. De zorgtaxi van mijn moeder kan vandaag niet. Dat betekent dat ik van half 2 tot iets voor zessen in het ziekenhuis moet zijn... Raincheck?'
De zorgtaxi kan/moet je 4 uur van tevoren boeken en aangezien zijn moeder om 13:30 in het ziekenhuis zou moeten zijn en hij dit 7:00 al wist klinkt dit als een slechte smoes om de date af te zeggen.
Mijn vraag is: wat moet ik hiermee? Het is super warm vandaag en misschien had hij gewoon zin om iets met vrienden te doen. Toch ga ik hem er niet mee confronteren dat het een wankel verhaal is (in het zeldzame geval dat het wel klopt). Wat voor vibes krijgen jullie hiervan?
3 maanden later update: altijd op je gevoel vertrouwen. Hij had erna zelfs nog gezegd dat zijn moeder overleden was maar die liep een maand geleden nog op het strand met zijn zus. Dodged a bullet
sigmundfreud221b wijzigde dit bericht op 23-10-2019 17:30
Reden: Closure
Reden: Closure
7.27% gewijzigd
'You can't always get what you want'
maandag 24 juni 2019 om 12:11
Ik denk dat jij je iets in je hoofd heb gehaald dat nergens op slaat. Die jongen brengt zijn moeder met kanker naar het ziekenhuis en jij zoekt daar wat achter terwijl jullie nog niet eens 1 date hebben gehad. Jullie lijken me geen match
anoniem_380438 wijzigde dit bericht op 24-06-2019 12:12
11.53% gewijzigd
Ik zou dan denken dat het met de zorgtaxi van zijn moeder blijkbaar anders geregeld is. Het zou niet bij me opkomen dat hij liegt. Als hij geen zin had, had een appje 'sorry, er is iets tussengekomen, kunnen we het uitstellen?' ook volstaan, je hoeft toch niet de exacte reden te noemen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je nog voor het daten al zó wantrouwend bent zou ik het lekker afkappen als ik jou was. Hier zit hij (en ook jij) niet op te wachten. Zijn moeder heeft kanker, wie weet was hij de hele dag bij haar gisteren. En die zorgtaxi, waarom vul jij in hoe laat deze is besteld? Misschien wilde hij gewoon bij haar zijn, of wilde z'n moeder dat hij bij haar bleef.
Heel raar dat je dit verhaal in twijfel brengt.
Heel raar dat je dit verhaal in twijfel brengt.
Dat dit a) nooit gebeurt omdat mensen hiervan afhankelijk zijn (hebben belangrijk afspraken staan in het ziekenhuis en het is de plicht van het bedrijf om een andere taxi te regelen en b) als dit wel gebeurt kun je 4 uur van tevoren een nieuwe bestellen (ruim de tijd dus)
maandag 24 juni 2019 om 12:13
Ik snap niet zo goed waarom je meteen zo achterdochtig bent. Slechte ervaringen ofzo?
Hij belt af, geeft een (goede) reden en jij twijfelt meteen of hij je wel leuk vindt.
Misschien wil hij niet afspreken, misschien wel maar kan hij niet, misschien wel maar vandaag niet, misschien ... misschien...
je kunt toch gewoon afwachten? Of is het nu of nooit?
Relax....
Hij belt af, geeft een (goede) reden en jij twijfelt meteen of hij je wel leuk vindt.
Misschien wil hij niet afspreken, misschien wel maar kan hij niet, misschien wel maar vandaag niet, misschien ... misschien...
je kunt toch gewoon afwachten? Of is het nu of nooit?
Relax....
maandag 24 juni 2019 om 12:14
SigmundFreud221b schreef: ↑24-06-2019 12:11Dat dit a) nooit gebeurt omdat mensen hiervan afhankelijk zijn (hebben belangrijk afspraken staan in het ziekenhuis en het is de plicht van het bedrijf om een andere taxi te regelen en b) als dit wel gebeurt kun je 4 uur van tevoren een nieuwe bestellen (ruim de tijd dus)
Hoe kom je aan die wijsheid?
Als het om zittend ziekenvervoer gaat vanuit de zorgverzekering kan het maarzo dat de rit te laat is besteld door de moeder waardoor er geen taxi beschikbaar is.
En buiten dat, als je zo verschrikkelijk achterdochtig bent en alles gaat uitpluizen denk ik dat je beter kunt stoppen. Voor hem.
maandag 24 juni 2019 om 12:15
En misschien hadden je date en zijn moeder daar geen zin in en hebben besloten zelf te rijden?SigmundFreud221b schreef: ↑24-06-2019 12:11Dat dit a) nooit gebeurt omdat mensen hiervan afhankelijk zijn (hebben belangrijk afspraken staan in het ziekenhuis en het is de plicht van het bedrijf om een andere taxi te regelen en b) als dit wel gebeurt kun je 4 uur van tevoren een nieuwe bestellen (ruim de tijd dus)
maandag 24 juni 2019 om 12:17
maandag 24 juni 2019 om 12:18
Nou inderdaad. Wellicht gaf het gedoe met de taxi haar extra stress die ze er niet bij kan hebben.
Het zegt veel over je zelf en je kaders als je er zoveel achter zoekt.
maandag 24 juni 2019 om 12:18
SigmundFreud221b schreef: ↑24-06-2019 12:17Ik begrijp de reacties wel denk ik... Punt is dat ik van tevoren al wat 'vibes' had dat hij zou afzeggen. Vandaar dat ik dit verhaal zo in twijfel trek. Misschien had ik al het idee dat hij er niet zo'n zin in had of zoiets en bevestigt dit dat alleen maar.
Nou klaar dan toch? Hij was niet zo enthousiast en jij bent achterdochtig. Lijkt me geen toffe combinatie.
maandag 24 juni 2019 om 12:19
waarom een smoesje? Misschien heeft ze een speciale zorgtaxi nodig, of door de hitte wil ze liever gehaald/gebracht worden door haar zoon, etc
Wil je het weten, vraag het hem.
Een moeder met kanker is vaak wel een hele grote prioriteit in je leven. Een potentieel vriendinnetje staat toch wat lager op de prioriteitenlijst.
Ja, je stelt je aan, en je vindt dat jij nu al heel belangrijk voor hem moet zijn.
Wil je het weten, vraag het hem.
Een moeder met kanker is vaak wel een hele grote prioriteit in je leven. Een potentieel vriendinnetje staat toch wat lager op de prioriteitenlijst.
Ja, je stelt je aan, en je vindt dat jij nu al heel belangrijk voor hem moet zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 24 juni 2019 om 12:19
Deel je bevindingen met hem en zegt dat de tijdlijn in jouw ogen nooit kan kloppen. Dan lost dit zich echt vanzelf op.SigmundFreud221b schreef: ↑24-06-2019 12:17Ik begrijp de reacties wel denk ik... Punt is dat ik van tevoren al wat 'vibes' had dat hij zou afzeggen. Vandaar dat ik dit verhaal zo in twijfel trek. Misschien had ik al het idee dat hij er niet zo'n zin in had of zoiets en bevestigt dit dat alleen maar.
maandag 24 juni 2019 om 12:21
Zo'n zorgtaxi komt altijd.
Die belt niet af. Net zoals een ambulance altijd komt.
Daar krijg je ook niet te horen sorry de ambulance had autopech of de chauffeur heeft een dagje vrij.
En mocht het bedrijf vreselijk in nood zitten en echt chauffeurs of auto's te kort komen, dan wordt Miep afgebeld die naar de verjaardag van tante Sjaan wil. Dan gaan ze niet een vrouw afbellen die voor een behandeling naar het ziekenhuis moet.
Die man liegt nu al. Snel blokkeren en verder kijken.
En ongelofelijk hoe naief sommige mensen weer zijn dat ze deze man nog een kans zouden geven.
Daar krijg je ook niet te horen sorry de ambulance had autopech of de chauffeur heeft een dagje vrij.
En mocht het bedrijf vreselijk in nood zitten en echt chauffeurs of auto's te kort komen, dan wordt Miep afgebeld die naar de verjaardag van tante Sjaan wil. Dan gaan ze niet een vrouw afbellen die voor een behandeling naar het ziekenhuis moet.
En ongelofelijk hoe naief sommige mensen weer zijn dat ze deze man nog een kans zouden geven.
maandag 24 juni 2019 om 12:23
Volgens mij zegt niemand dat. Er wordt alleen gezegd dat TS wel erg snel van jet negatieve uitgaat.sugarmiss schreef: ↑24-06-2019 12:21Zo'n zorgtaxi komt altijd.
maandag 24 juni 2019 om 12:25
Dit is dus wat ik bedoel. Het is echt niet zo dat ik WIL dat hij liegt of me afwijst maar kan het gewoon moeilijk naast me neerleggen.sugarmiss schreef: ↑24-06-2019 12:21Zo'n zorgtaxi komt altijd.
maandag 24 juni 2019 om 12:25