Daten
dinsdag 2 mei 2023 om 16:08
Sinds kort ben ik aan het daten. En ik merk dat ik dat super spannend vindt. Zeker de beginfase. We hebben nu ongeveer 8 dates gehad en hij heeft uitgesproken mij leuk te vinden maar nog niet verliefd maar dat er wel gevoel is. Toch merk en voel ik twijfel bij hem. Hij gaf aan bindingsangst te hebben door een verleden en er spelen nu ook andere zaken in zijn privéleven. En dat vind ik nu dus moeilijk. Heb ik ook gezegd dat ik de twijfel lastig vindt om te ervaren omdat ik juist behoefte heb aan meer zekerheid.
Afspreken loopt ook niet heel soepel omdat hij meer van we zien wel is en ik wil een afspraak inplannen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Afspreken loopt ook niet heel soepel omdat hij meer van we zien wel is en ik wil een afspraak inplannen.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
dinsdag 2 mei 2023 om 16:56
Ik hoor in niks dat jij zin hebt om er nog voor te gaan. En je vindt het spannend, moeilijk en lastig. En je wil ervan leren. Ik denk dat je er na 8 dates behoorlijk veel van hebt geleerd. Voor de rest klinkt het niet alsof je er nog veel energie uithaalt. Plus dat deze man met zichzelf in de knoop zit. Je wilt stabiliteit, die kan hij jou niet geven nu. En dat vreet jou teveel energie.
Bedank voor de leuke tijd samen, en ga ieder zijn eigen weg. Dit is gewoon niet de juiste match en dat is oké. En zoek een date met iemand die wel stabiliteit zou kunnen bieden. Want dan kan jij pas echt zien of iets een match is.
Bedank voor de leuke tijd samen, en ga ieder zijn eigen weg. Dit is gewoon niet de juiste match en dat is oké. En zoek een date met iemand die wel stabiliteit zou kunnen bieden. Want dan kan jij pas echt zien of iets een match is.
dinsdag 2 mei 2023 om 16:58
Mijn gevoel zegt dat het geen smoes is. We hebben allebei een verleden waarbij hij aangaf niet te willen opgeven omdat we ondanks dat verleden toch zover zijn gekomen.Summerlove4567 schreef: ↑02-05-2023 16:52Maar dat hij dat soort dingen zegt, is dat nou echt zo of is het een smoes?
dinsdag 2 mei 2023 om 16:59
Ah, die heb ik ook gehoordMerelzingt schreef: ↑02-05-2023 16:58Mijn gevoel zegt dat het geen smoes is. We hebben allebei een verleden waarbij hij aangaf niet te willen opgeven omdat we ondanks dat verleden toch zover zijn gekomen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
dinsdag 2 mei 2023 om 16:59
Maar dan kan hij je toch gewoon een toekomst bieden?Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 16:58Mijn gevoel zegt dat het geen smoes is. We hebben allebei een verleden waarbij hij aangaf niet te willen opgeven omdat we ondanks dat verleden toch zover zijn gekomen.
als hij zegt dat niet te willen, geloof hem dan!
dinsdag 2 mei 2023 om 17:03
Denk je dat wat je van jezelf wilt leren je kan vinden in daten met een man waarmee je dat niet wilt?Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 16:46Ik wil dat niet meer doen en dat voelt hij denk ik.
Nou, ik merk dat ik van dat daten vooral veel over mezelf wilde leren. Hoe ik erin kan staan (lange relatie gehad).
Hoe het voelt om weer te daten. Op zich vind ik hem leuk maar er zijn ook dingen die ik van hem minder leuk vindt vanaf het begin.
Leer je hoe het is om te daten met een man met wie je dat niet wil?
Je hebt twee misschien wat onprettige keuzes.
- wel met hem daten (wil je niet dus vervelend op lange termijn)
- niet met hem daten (misschien vervelend op korte want uitmaken en zijn gevoelens zijn zielig en zo)
Niet met hem daten wordt vervelender als je uitmaken uitstelt. En daten lijkt me vervelender want je bent met iemand met wie je niet wilt zijn en je houdt hem 'aan het lijntje'.
dinsdag 2 mei 2023 om 17:05
Ik stop er ook mee.Lila-Linda schreef: ↑02-05-2023 16:59Maar dan kan hij je toch gewoon een toekomst bieden?
als hij zegt dat niet te willen, geloof hem dan!
Lief dat je mee denkt.
dinsdag 2 mei 2023 om 17:14
Ik ga het ook "uitmaken" .madamzonderm schreef: ↑02-05-2023 17:03Denk je dat wat je van jezelf wilt leren je kan vinden in daten met een man waarmee je dat niet wilt?
Leer je hoe het is om te daten met een man met wie je dat niet wil?
Je hebt twee misschien wat onprettige keuzes.
- wel met hem daten (wil je niet dus vervelend op lange termijn)
- niet met hem daten (misschien vervelend op korte want uitmaken en zijn gevoelens zijn zielig en zo)
Niet met hem daten wordt vervelender als je uitmaken uitstelt. En daten lijkt me vervelender want je bent met iemand met wie je niet wilt zijn en je houdt hem 'aan het lijntje'.
Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat ik vind voor mezelf dat het makkelijk gezegd is dat hij degene is die het niet goed doet. Ik kan mij namelijk niet goed staande houden als een relatie closer wordt. En dat is echt iets wat bij mij ligt. In welke relatie dan ook zal ik dat tegenkomen. Ik laat veel van hem afhangen. Toon zelf weinig initiatief. Daar mag ik naar mezelf best kritisch over zijn, toch? (los van het feit dat ik deze "relatie" stop.
dinsdag 2 mei 2023 om 17:15
jullie hebben nog maar een paar dates gehad, 8 is echt niet. Veel te kort voor de meeste stellen om je toekomst al te plannen.
Ik zou daar ook een beetje benauwd van worden wanneer je het dan al moet weten of dat het wat wordt of niet.
Volgende stap is om exclusief te zijn, niet meer met andere daten. En na elke date kijken of dat het leuk genoeg is om een volgende afspraak te maken.
Ik zou daar ook een beetje benauwd van worden wanneer je het dan al moet weten of dat het wat wordt of niet.
Volgende stap is om exclusief te zijn, niet meer met andere daten. En na elke date kijken of dat het leuk genoeg is om een volgende afspraak te maken.
dinsdag 2 mei 2023 om 18:39
Jullie zijn 8 dates onderweg!Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 16:58Mijn gevoel zegt dat het geen smoes is. We hebben allebei een verleden waarbij hij aangaf niet te willen opgeven omdat we ondanks dat verleden toch zover zijn gekomen.
Het klinkt alsof hij een drenkeling is en zich nu aan je vast klampt om te overleven. Ten koste van jou.
Je mag gewoon verder zoeken naar een instapklare vriend hoor! Je mag de opknappers en de projecten links laten liggen.
dinsdag 2 mei 2023 om 20:20
Gebruik ook je verstand.Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 16:58Mijn gevoel zegt dat het geen smoes is. We hebben allebei een verleden waarbij hij aangaf niet te willen opgeven omdat we ondanks dat verleden toch zover zijn gekomen.
dinsdag 2 mei 2023 om 20:28
Sorry maar de meeste mensen hier proberen met hun goedbedoelde adviezen te helpen…
Ik las hier ergens dat je uit een gezin/familie komt met psychologische aandoeningen. Ook jouw genoemde claimgedrag in het begin van een relatie kan een signaal zijn van iets onderliggends.
“Stop ermee, het wordt niks” is hier helaas niet voldoende. Ik weet niet hoe jouw relatie-ervaringen tot nu toe zijn geweest, maar als je patronen ziet dan is het taak om deze voor jezelf te onderzoeken. Anders blijf je dit soort types aantrekken. Nog mooier, alleen op dit soort type mannen wordt je dan verliefd.
Hoe is jullie contact van start gegaan? Was dit vrij intensief?
Ik las hier ergens dat je uit een gezin/familie komt met psychologische aandoeningen. Ook jouw genoemde claimgedrag in het begin van een relatie kan een signaal zijn van iets onderliggends.
“Stop ermee, het wordt niks” is hier helaas niet voldoende. Ik weet niet hoe jouw relatie-ervaringen tot nu toe zijn geweest, maar als je patronen ziet dan is het taak om deze voor jezelf te onderzoeken. Anders blijf je dit soort types aantrekken. Nog mooier, alleen op dit soort type mannen wordt je dan verliefd.
dinsdag 2 mei 2023 om 20:33
Liefde is helemaal raar na zo’n korte tijd. Hij zegt dingen waarvan hij denkt dat jij het wil horen.Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 20:30Hij typeert het als een warm gevoel voor mij. Gevoel van liefde, maar niet de toeters en bellen van verliefdheid zegt hij.
dinsdag 2 mei 2023 om 20:38
Ik ben ermee gestopt vanavond. Verliefd ben ik ook niet echt, wel hetzelfde gevoel als hij omschrijft. Zo ging dat altijd in relaties die ik had.An_Dre_Hash_Dag schreef: ↑02-05-2023 20:28Sorry maar de meeste mensen hier proberen met hun goedbedoelde adviezen te helpen…
Althans, dat was altijd MIJN interpretatie. Mensen die ons kenden omschreven altijd dat mijn partners heel gek op mij waren en toch ervaarde ik dat niet zo en daar zit de kneep.
Ons contact is vrij rustig en normaal van start gegaan. Met een wandeling, een koffie, een etentje.
dinsdag 2 mei 2023 om 20:44
Dat klinkt vrij normaal idd. En als je niet verliefd bent dan is dit ook een simpele keuze lijkt me. Had je niet persé een topic voor hoeven openen toch?Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 20:38Ik ben ermee gestopt vanavond. Verliefd ben ik ook niet echt, wel hetzelfde gevoel als hij omschrijft. Zo ging dat altijd in relaties die ik had.
Althans, dat was altijd MIJN interpretatie. Mensen die ons kenden omschreven altijd dat mijn partners heel gek op mij waren en toch ervaarde ik dat niet zo en daar zit de kneep.
Ons contact is vrij rustig en normaal van start gegaan. Met een wandeling, een koffie, een etentje.
dinsdag 2 mei 2023 om 20:50
Moet je persé verliefd zijn? Ik heb vriendinnen/vrienden die zeggen dat ze daar te nuchter voor zijn maar wel om hun partner geven.An_Dre_Hash_Dag schreef: ↑02-05-2023 20:44Dat klinkt vrij normaal idd. En als je niet verliefd bent dan is dit ook een simpele keuze lijkt me. Had je niet persé een topic voor hoeven openen toch?
Ik denk dat ik ook van mij af wilde schrijven.
dinsdag 2 mei 2023 om 22:00
Nou, ik geef ook om m’n oma, maar van een partner wil ik wel wat meer. Maar misschien is het semantiek.Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 20:50Moet je persé verliefd zijn? Ik heb vriendinnen/vrienden die zeggen dat ze daar te nuchter voor zijn maar wel om hun partner geven.
Ik denk dat ik ook van mij af wilde schrijven.![]()
Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten, maar ik wil graag op zijn minst in het begin verliefd zijn, en ook dat de ander dat op mij is/wordt. Ik ben zelf ook nooit op slag verliefd, maar als dat ook echt niet komt houdt het voor mij op.
Dat verliefdheid later misschien tot een andere vorm van liefde ontwikkelt is prima voor mij. Maar vooraf aan een soort verstandshuwelijk beginnen? Nee, niet voor mij.
dinsdag 2 mei 2023 om 22:05
Ja lijkt me nuttig eerlijk/kritisch naar jezelf te kijken, ook tijdens een relatie.Merelzingt schreef: ↑02-05-2023 17:14Ik ga het ook "uitmaken" .
Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat ik vind voor mezelf dat het makkelijk gezegd is dat hij degene is die het niet goed doet. Ik kan mij namelijk niet goed staande houden als een relatie closer wordt. En dat is echt iets wat bij mij ligt. In welke relatie dan ook zal ik dat tegenkomen. Ik laat veel van hem afhangen. Toon zelf weinig initiatief. Daar mag ik naar mezelf best kritisch over zijn, toch? (los van het feit dat ik deze "relatie" stop.
Voor mij, ik ben me best tegengekomen tijdens relaties. Ken een aantal valkuilen die ik benoem bij iemand in een relatie. Volgende ding is nog kijken wanneer ik dat zou zeggen. Of misschien toch niet. Zie wel.
Veel geluk!
woensdag 3 mei 2023 om 07:29
Dat mag ze gewoon lekker zelf bepalen.
Hoeft ze jouw toestemming niet voor te hebben, toch?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in