Datingsites: hoe is dat nu bij vrouwen?

22-09-2009 18:27 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik (man) wil eens iets aan jullie vragen over julie ervaringen met datingsites, in het bijzonder Relatieplanet.

Ik hoor van vrouwen om me heen die op die site zitten dat als een vrouw zich inschrijft en ze zet er een beetje leuke foto bij, ze meteen honderden mailtjes van allerlei mannen krijgt. Ik ben nu zo benieuwd hoe een vrouw reageert op die overvloed. Lees je al die mailtjes, of gooi er je er ook veel ongelezen weg? En ga je daarna zelf dan nog wel eens de profielen van mannen doorstruinen, of heb je al genoeg aan alle leuke mannen die overblijven, nadat je alle ransapen er af hebt gegooid?

Ik schrijf dus zelf ook vrouwen aan, maar krijg nooit een reactie terug. Met de wetenschap in het achterhoofd dat een leuke vrouw overspoelt wordt met reacties zou dit wel begrijpelijk zijn. Of misschien ligt het toch aan mijn foto...
quote:Martin30 schreef op 22 september 2009 @ 18:27:

Hallo dames,

ik (man) wil eens iets aan jullie vragen over julie ervaringen met datingsites, in het bijzonder Relatieplanet.

Ik hoor van vrouwen om me heen die op die site zitten dat als een vrouw zich inschrijft en ze zet er een beetje leuke foto bij, ze meteen honderden mailtjes van allerlei mannen krijgt. Ik ben nu zo benieuwd hoe een vrouw reageert op die overvloed. Lees je al die mailtjes, of gooi er je er ook veel ongelezen weg? En ga je daarna zelf dan nog wel eens de profielen van mannen doorstruinen, of heb je al genoeg aan alle leuke mannen die overblijven, nadat je alle ransapen er af hebt gegooid?

Ik schrijf dus zelf ook vrouwen aan, maar krijg nooit een reactie terug. Met de wetenschap in het achterhoofd dat een leuke vrouw overspoelt wordt met reacties zou dit wel begrijpelijk zijn. Of misschien ligt het toch aan mijn foto...Ik reageer op elke reactie met foto. Ik struin zelf nooit profielen door eigenlijk.
Ik stuur altijd een berichtje terug, als ik geen interesse heb. Of een gebroken hartje.

Ik kreeg de eerste dag inderdaad 60 mails of zo. Maar iedereen gescreend en een mailtje/gebroken hartje gestuurd.

Ik vind het achterlijk als mensen niks van zich laten horen, wanneer ze geen belangstelling hebben.

Hoewel ik ooit eens uitgescholden ben voor goedkope bitch, toen ik de man in kwestie een gebroken hartje stuurde op zijn interesse...
Zie

Ervaringen contacten van datingsites

Dit door mij gestarte topic heeft een bredere "scope" en omvat dit topic.
World of Warcraft: Legion
Sommige mensen hebben liever meteen een afwijzing, anderen horen jist liever niks, want dat is ook duidelijker.

Als vrouw wordt je inderdaad overladen met berichtjes, waarvan duidelijk is dat de meesten niet eens kijken naar je profiel of je zoektermen. Pas ook op met teveel negatieve dingen in je profiel. als ik een profiel openklik en ik lees daar wat een man allemaal niet wil, haak ik vrij snel af. Ook als blijkt dat ik niet pas in zijn wensen, zal ik niet snel reageren.

Tips: laat in je mail duidelijk blijken dat je profiel van betreffende dame hebt gelezen, en ook denkt er in te passen.

Als jij 50 bent, 4 kinderen hebt en internationaal vrachtwagenchauffeur bent, zit die blonde rechtenstudente van 22 mischien niet op je te wachten.

En sja datingsite is ook vooral een fotokeuring, dus zet een leuke foto van jezelf neer. Zelf kijk je toch ook het eerst naar de foto van een dame? Of reageer je ook op dames die je in eerste instantie mischien niet heel aantrekkelijk vindt?
Zelfs zonder foto wordt je als vrouw overspoeld met berichten. Meestal van mannen die idd niet passen in het plaatje wat ik zoek. Soms van mannen die er eventueel nog wel inpassen maar een standaard berichtje sturen, die ze naar al hun contacten sturen. Dan is mijn interesse ook snel weg. Laat in het berichtje weten wat je aanspreekt in het profiel of waarom jij bij dat profiel past (dus dat je moeite doet om een leuk berichtje te maken).

Ik stuur altijd gebroken hartjes terug. Heb geen zin om berichten te typen naar mannen die de moeite niet hebben genomen om mijn profiel te lezen. En zo is het toch duidelijk dat ik geen interesse heb. Meestal zoek ik zelf mannen waar ik interesse in heb, dan weet ik zeker dat het aan mijn eisen voldoet.
Stuur geen mailtjes met taalfouten maar wat dat betreft zit je waarschijnlijk wel goed want je post hierboven is zeer leesbaar.

Stuur ook geen standaardmailtjes maar laat blijken dat je het profiel gelezen hebt.

Begin niet met hé schatje of iets dergelijks.

Schrijf iets persoonlijks over je zelf.

Reageer op vrouwen in de zelfde leeftijdscategorie als jij zelf en iemand die ongeveer even knap is. Dus niet naar die mooie vrouw die 10 jaar jonger is en al helemaal niets als je zelf niet zo knap bent.

Als roker is het niet handig om te reageren op een niet rookster of vice versa.

Schrijf niet dat je een knuffelbeer bent of van leuke dingen doen houd dat is zo afgezaagd.

Heb je werk zo niet zoek dan eerst een baan vrouwen houden niet van werkloze mannen.
quote:sugarmiss schreef op 22 september 2009 @ 19:28:

Stuur geen mailtjes met taalfouten maar wat dat betreft zit je waarschijnlijk wel goed want je post hierboven is zeer leesbaar.

Stuur ook geen standaardmailtjes maar laat blijken dat je het profiel gelezen hebt.

Begin niet met hé schatje of iets dergelijks.

Schrijf iets persoonlijks over je zelf.

Reageer op vrouwen in de zelfde leeftijdscategorie als jij zelf en iemand die ongeveer even knap is. Dus niet naar die mooie vrouw die 10 jaar jonger is en al helemaal niets als je zelf niet zo knap bent.

Als roker is het niet handig om te reageren op een niet rookster of vice versa.

Schrijf niet dat je een knuffelbeer bent of van leuke dingen doen houd dat is zo afgezaagd.

Heb je werk zo niet zoek dan eerst een baan vrouwen houden niet van werkloze mannen.

Hele goede tips!

+ plaats een duidelijke en recente foto van jezelf
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nou dat is wel erg kort door de bocht.

Ik kan een rokende man heus wel waarderen, ook al rook ik zelf niet.

En ik hoop dat je in je mailtjes minder taalfouten maakt dan in je posts, als je dat zo'n belangrijk criterium vindt
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Bedankt voor jullie reacties. Met jullie tips kan ik wel wat. Maar waar ik vooral benieuwd naar was, is: doorzoeken jullie zelf nog wel eens profielen van mannen? Of wacht je af wat er zich allemaal aandient?

Ik stuur overigens altijd mails waarin ik inga op wat de dame in kwestie geschreven heeft in haar profiel, dus dat is het allemaal niet. Ik stuur ook niet zoveel mails, alleen naar die vrouwen waarvan ik denk dat ze bij me passen. Maar toch, helaas...
Ja hoor, ik reageer wel op profielen.

Maar ik ben wel heel kritisch.
Ja ik las wel profielen maar reageerde niet zo vaak alleen als de man in kwestie mij echt heel erg leuk leek.

Uit je posts lees ik dat je er niet zoveel vertrouwen meer in hebt maar blijf reageren er zit vast een leuke vrouw voor je bij.
Ik doorzoek ook geen profielen ben veel te druk met alle reacties van de mannen te lezen

Denk dat het toch meer een combi is van een foto die je aanspreekt en een leuk berichtje. En een leuk berichtje is voor iedereen anders he

De eerste benadering van een man via een berichtje moet mij meteen aantrekken, anders heb ik geen interesse. ( hoe mooi de foto ook is)

Als ik een eerste leuk bericht krijg van een man dan lees ik trouwens wel zijn profiel. Op dat profiel kan ik dan weer compleet afknappen overigens, ook al is zijn eerste bericht leuk.

Een ellenlang profiel met heel veel wensen en eisen daarin is zo niet aantrekkelijk. En die ben ik wel vaak tegengekomen moet ik zeggen...Ik vraag me dan ook af waarom zo iemand een vrouw zoekt maar dat terzijde.
Heb net een 2 weken geleden alles van RP verwijderd. Was er helemaal klaar mee. Continue diezelfde 'koppen' voorbij zien komen. Netto zit er telkens toch weer weinig interessants tussen.

Als vrouw reageerde ik vaak op mannen. Ik ben daar niet zo afwachtend in. Toch vond ik het ook wel leuk als mannen de actie ondernamen. Vaak gebeurde het dat een man je heel vaak zat te bekijken en dan maar geen actie ondernam. Als ik deze persoon dan interessant genoeg vond, reageerde ik zelf wel.

Foto is zeer zeker belangrijk. Geen foto is geen reactie. Toch probeerde sommige mannen het dan toch nog wel, waarop ik reageerde, waar is joúw foto? Kreeg je steevast een k-smoes te horen over dat ze een 'belangrijke' functie hadden en i.v.m. herkenbaarheid... Blablabla. Gezeur. Ga je dan ook de AH/kroeg in met een bivakmuts op? In mijn optiek heb je dan iets te verbergen. Ik sta toch ook mijn hoofd 'in de etalage'?

En het allerbelangrijkste was toch wel de tekst-klik. Iemand moest mij triggeren met zijn eerste mail of reactie.

Misschien dat ik over een tijdje het weer eens probeer. Ik wil nu even ont-daten....
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 22-09-2009 20:07
Reden: Aavulling
% gewijzigd
Quinty een man die geen foto plaatst heeft daar ALTIJD een goede reden voor
Toen ik ingeschreven stond op een datingsite, kreeg ik geen honderden berichtjes hoor. Mijn foto was niet leuk genoeg. Oh vreselijk, het lijkt wel een wedstrijd.

Maar ik kreeg nog wel veel reacties en was daar al druk genoeg mee zodat ik zelf eigenlijk nauwelijks zelf reageerde op profielen van mannen.
quote:sugarmiss schreef op 22 september 2009 @ 19:50:

Ja ik las wel profielen maar reageerde niet zo vaak alleen als de man in kwestie mij echt heel erg leuk leek.

Uit je posts lees ik dat je er niet zoveel vertrouwen meer in hebt maar blijf reageren er zit vast een leuke vrouw voor je bij.Nee, ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in, inderdaad. Volgens mij doe ik heel veel 'goed', ik heb geen ellenlang profiel, geen opschepperige verhalen, schrijf geen ranzige mails, maar toch... Wat is nu toch dat magische ingredient waardoor een profiel wel 'aanspreekt'? Ik wou dat ik het wist.
Ik bekijk de profielen van mannen niet als het bericht en foto me direct niet aanspreekt. Zowel, dan bekijk ik ook het profiel. Als daar nauwelijks iets staat ingevuld, merk ik al snel af te haken, maar zeker ook als er verschrikkelijk lange verhalen in staan. Ik kijk dan of een profiel niet te standaard is en ik me juist dingen ga afvragen over die man.

En standaard mailtjes die duidelijk naar iedere vrouw gestuurd worden, daar kijk ik al helemaal niet verder trouwens.

Een leuke en recente foto is ook belangrijk voor mij. Gewoon een spontane foto, een leuke lach. En ik screen echt wel op uiterlijk.

Zelf zoek ik bijna nooit door de profielen. Kom af en toe weer eens kijken en dan heb ik weer genoeg reacties, geen verdere behoefte dus om zelf nog te zoeken. Een enkele keer bekijk ik wat profielen en een hele enkele keer stuur ik zelf een berichtje.

Nu merk ik wel dat ik redelijk kritisch ben en dus niet snel reageer laat staan zelf iets stuur. Ik vind RP ook wel echt kijken en bekeken worden, dus kom er niet heel vaak meer.

Maar als je merkt dat je geen succes hebt met dit soort profielensites, is paiq dan misschien wat? Dat vind ik dus echt een leuke datingsite, maar je moet er wel een beetje spontaan met andere kunnen chatten.

Pfff, dat is een lang bericht geworden!
Het is inderdaad zo dat je overstroomt wordt met mailtjes als je als vrouw op een datingsite staat. Zeker de eerste week komen er continu nieuwe mails binnen.

Ik heb ze zelf allemaal doorgekeken en reageerde alleen per mail op de erg leuke, grappige en vooral mooie mannen. Zelf keek ik regelmatig de profielen door omdat er iets aan opviel. Dat wil niet zeggen dat het bij me paste, ik ben gewoon nieuwsgierig van aard.

Eenmaal heb ik zelf gereageerd op een profiel (andere datingsite), en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. En toen reageerde ik in eerste instantie op de foto.
quote:Quinty schreef op 22 september 2009 @ 20:06:

Ga je dan ook de AH/kroeg in met een bivakmuts op?Wel als je een overvaller bent.
World of Warcraft: Legion
Ik kan (als mede man zijnde) het verhaal van de topicstarter alleen maar onderstrepen helaas!

Zelden kreeg ik uberhaupt een reactie terug, ongeacht wat ik stuurde - en die paar keer dat er wel wat retour kwam was het een 'geen interesse'. Nou geef ik me ook niet zomaar gewonnen en eigenlijk was ik ook wel nieuwsgierig naar het waarom.

Ik zie er naar mijn eigen bescheiden mening niet uit als Smeagol, rook niet, heb (nog) geen kinderen, heb gewoon een HBO, maak makkelijk een praatje (in normaal Nederlands) en heb geen rare/negatieve dingen of ellenlange eisen op m'n profiel staan. En als ik zelf reageer, dan lees ik ook daadwerkelijk het profiel van de dame in kwestie en haak daar op in. Soms specifiek, soms algemeen en zo nu en dan wat langer of juist wat korter, maar meestal luchtig en in elk geval op een manier waaruit iets persoonlijks blijkt. Variate genoeg en wellicht een mogelijkheid tot een nadere kennismaking zou je zeggen!

Maar toch, zelfs nadat ik (op een gegeven moment ook bij wijze van experiment) 3 maanden lang, elke dag één persoonlijk bericht verstuurde, was de respons 90 berichten later ongeveer 10%

Laat ik voorop stellen dat ik het gewoon raar vind dat blijkbaar heel wat vrouwen niet eens de moeite nemen een 'geen interesse' terug te sturen, zelfs niet als ze een persoonlijk bericht krijgen (op een nietszeggend interessebericht begrijp ik het uitblijven van een reactie wel)

Maargoed, van de 10% had 90% geen interesse en de enige die overbleef liet na 2 keer mailen niks meer horen... Al met al nogal merkwaardig en eigenlijk ook best wel teleurstellend! Je zou d'r bijna een minderwaardigheidscomplex van krijgen

Alhoewel? Inmiddels ben ik wel iets wijzer geworden. Niet knapper helaas :P Maar dat is uiteindelijk wel waar het op zulke sites om draait. Zoals ik hierboven zojuist nog las "Ik reageerde vooral op [..] en mooie mannen". "Erg kritisch zijn" zag ik ook voorbij komen En een verslag van een experimentje op een ander forum liet zien dat vrouwen massaal reageren op de gebruinde beach boy op tropisch strand met surfplank, maar dat dan weer wél deden op zijn leuke profieltekst! Met een minder 'lekker hapje' op de foto werd er massaal niet gereageerd.

En ach, ik geef de vrouwen op RP e.d ook geen ongelijk hoor. Wat wil je met zoveel aanbod? Honderden pagina's! Als ik vrouw was zocht ik ook de lekkerste uit :P Een leuk profiel is dan alleen maar mooi meegenomen! En als dat niet werkt dan heb je soms meer dan honderd berichten op een dag in je inbox kan je je eisen daar ook prima opschroeven, beginnend bij de foto's. De bijl er in dus!

Of dat echt een goede tactiek is...? Tja, wat moet je anders als je d'r geen dagtaak bij wil hebben. Het blijft allemaal vrij logisch. Behalve dan dat ik (vele maanden later) nog steeds dezelfde vrouwen voorbij zie komen. En geen van hun hebben tot nu toe terug gereageerd
Ik heb een héél duidelijke tekst wat ik níet zoek, en tóch reageren kerels die helemaal niet in mijn straatje passen op me, zelfs zo met zo'n standaardberichtje terwijl ik TWEE keer vermeld heb dat niet te willen.

Er zitten gewoon een hoop losers. Soms stuur ik bij zo'n standaardhartje 'lees gvd m'n profiel dan man', meestal stuur ik 'geen interesse' en vaak pleur ik zo'n bericht meteen weg.
Sja Bram wie weet heb jij zo'n standaardverhaaltje met 'ik hou van wandelingen langs het strand en een lekker wijntje bij het haardvuur.' Daar zou ik ook niks van hoeven, hoe knap die gozer ook zou zijn (ik heb niet veel met de gebruinde beachboy). Spelfouten is exit, anders dan atheist ook, kinderwens of kinderen ook, roken en drinken juist een pré, originaliteit doet 't 'm.
Ik heb de lelijkste foto geplaatst die ik van mezelf kon vinden. Wilde eerst geen foto, maar mwah, dan toch. Geen zin in kerels die op het standaard lekker wijf reageren. 't Gaat om de inhoud. Zelfs mailtjes met 'pittig profiel.' Kotserdekots, dan stuur ik terug 'wat wil je nou wat ik daar op antwoord?'
quote:Digitalis schreef op 23 september 2009 @ 00:10:

Sja Bram wie weet heb jij zo'n standaardverhaaltje met 'ik hou van wandelingen langs het strand en een lekker wijntje bij het haardvuur.' Daar zou ik ook niks van hoeven, hoe knap die gozer ook zou zijn (ik heb niet veel met de gebruinde beachboy). Spelfouten is exit, anders dan atheist ook, kinderwens of kinderen ook, roken en drinken juist een pré, originaliteit doet 't 'm.Sja, wie weet heb ik dat ook niet op m'n profiel staan Tuurlijk, ieder z'n voorkeur hoor, maar daar ging mijn post ook niet over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven