De beste/leukste datingsite!!

23-09-2007 18:17 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ooit een maandje op RP gezeten en heb daar dus niet zo beste ervaring mee, veel mannen die volgens mij niet op zoek waren naar een relatie maar alleen naar sex. Daarnaast veel reacties van mannen die totaal niet waren waar ik naar op zoek was te oud te jong met kinderen etc terwijl ik die dingen toch duidelijk in me profiel vermeldt had. Nu zijn er natuurlijk nog meer datingsites maar ik ben dus benieuwd naar de ervaringen met die sites bijv parship. En zijn er ook mensen die op meerdere sites hebben gezeten, en welke vond je dan het beste.
Ach je hebt vrouwen van 20 die er totaal verloederd uitzien en vrouwen van 60 die er inderdaad nog super uitzien, ouder betekend natuurlijk niet direct lelijker.
Niet meer nadat mijn moeder er een liter port ingoot Quattro, maar nu even serieus: ze was altijd al trendsetter. Het zou me niks verbazen als straks de hype is dat niet alleen jongere jongens op oudere vrouwen vallen, maar ook oudere jongemannen op nog oudere jongedames. Lang leve de vooruitgang
Hmm, zelf loop ik nog wat achter, ik val meestal voor mannen die net iets ouder zijn dan ik.
Quattro, ik vertelde, dat die heren dan in hun advertentie zetten:

Ik zoek een vrouw tussen de 25 en 40.

Terwijl ze zelf dan al over de 50 zijn... dat vind ik lichtelijk apart. En beetje arrogant ook.

Snappie?

Sienna, ik ga ook niet veel naar de stad, heb ik helemaal geen zin in momenteel. Maar ja...als ik mijn huis nooit uitkom naast het werk, kom ik nooit iets tegen..
Op zich vind ik dat een man in de 50 best in zijn profiel mag zetten dat ie een vrouw zoekt tussen de 25 ed de 40. hij mag zoeken wat ie wil, zolang het niet onder de 18 is.

Echter heb ik in mijn profiel staan dat ik een man zoek van ongeveer mijn eigen leeftijd ( tussen 25 en 40) . Ik snap dan niet en vind het behoorlijk arrogant dat een man van boven de 50 dan reageert, want ik geef toch heel duidelijk aan dat ik daar niet op zit te wachten. En als ze dan ok nog eens boos worden omdat ik ze afwijs op grond van leeftijd?

Als ik op iemand reageer kijk ik eerst ook wel of ik die persoon iets heeft te bieden. als iemand aangeeft in zijn profiel dat ie op zoek is naar een slanke blondine van max 25 dan weet ik dat reageren weinig zin heeft. Snap niet datde gemiddelde man niet eerst even denkt, zal die vrouw wel op en reactie van mij zitten te wachten?
Haha die Henk nee joh tis juist een minder karakter trekje van mij,ik ben juist te goed van vertrouwen,en juist helemaal niet wantrouwend

Ik heb me ook ooit ingeschreven,ook een duidelijk profiel neergezet

Maar niet veel die het lazen ,daardoor heel veel reakties
is iemand bekend met paiq als dating site?
Ja, zit er zelf ook op.

Het principe is leuk maar ben er nog niet zoveel tegengekomen het draait toch vaak om de foto he?
Hallo,

Ik ben relatief nieuw op het forum hier en heb even de discussie van een afstand gevolgd. Ik zelf heb zowel goede als slechte ervaringen met RP (sorry, niet met Paiq - dat is toch die site waarvoor je moet worden uitgenodigd?). Ik stond net 1 minuut op RP toen ik al mijn eerste hijgerige berichtje kreeg (uiteraard van iemand zonder foto). Daarna volgden er meer, maar ik kreeg ook normale reacties, waarin op mijn profiel gereageerd werd. Om een lang verhaal kort te houden: ik heb sinds een paar maanden een relatie met een man die ik via RP ken en ben helemaal verliefd!! En hij was in eerste instantie niet eens mijn type (te oud, te klein), maar ik heb de tijd genomen om hem te leren kennen en het klikte wonderwel!

Wat ik hiermee wil zeggen: die datingsites werken volgens mij alleen als je er een beetje relaxed mee omgaat, niet alles gelooft en niet teveel verwacht. Een vriendin van mij zei laatst nog tegen me: Oh RP? Schat, dat is afwijzen en afgewezen worden!
Heb net ff bij paiq de uitleg gelezen, lijkt wel een spelletje speeddates, battledates, credits, maar op zich lijkt het me wel leuk, alleen hoe word je uitgenodigt??
Dat moet iemand doen die al lid is!! Vraag anders even rond in je kennissenkring, of misschien hier iemand die je kan uitnodigen...

Bij Paiq moet je eerst een tijd chatten en mailen voordat je een foto krijgt.
quote:sienna72 schreef op 04 oktober 2007 @ 19:26:

Heb net ff bij paiq de uitleg gelezen, lijkt wel een spelletje speeddates, battledates, credits, maar op zich lijkt het me wel leuk, alleen hoe word je uitgenodigt??Gewoon je email adres achterlaten op de site, krijg je vanzelf na ruim een week een uitnodiging, of even aan iemand vragen die daar al staat ingeschreven om jou een uitnodiging te sturen hint hint
Nou quattro niet zo vissen he
Zit niet te vissen (of hengelen) ben helemaal klaar met paiq, maar even uitleggen voor Lotje_:

Ik vind paiq een vrij moeilijke site, je hebt geen profiel wat je kunt lezen, je krijgt iemand "gematched" door paiq's "Artificial Intelligence" (AI) systeem (je moet zoals vrijwel overal veel vragen eerst invullen, ik heb er geloof ik 134 ingevuld, meer hadden ze niet haha

Je kunt ook direct contact leggen met iemand door een "one liner" te sturen, kost je wel 10 credits. Klopt dat je eerst iemands foto waar je mee gematched wordt niet kunt zien, dat kan pas nadat je een X-aantal chatzinnen hebt uitgewisseld, dan worden de foto's zichtbaar. Kan ook sneller: moet je "fotocheat" aanklikken, kost je 35 credits, en dan kun je gelijk de foto's van die ander zien.

Lastige van paiq is dat je bij iedere "Match" steeds weer vanaf nul moet beginnen, je hebt geen enkele info over die persoon, wordt een beetje vermoeiend op den duur.

Wel leuk van paiq: je kunt foto's beoordelen: je ziet 2 foto's (van 2 mannen of 2 vrouwen, waar je voorkeur maar naar uitgaat) en je moet dan kiezen (wat niet altijd meevalt haha, is soms echt heul erg:)

Wat ook nog een voordeel oplevert: je kunt 5 foto's uploaden en dus ook zien (bij "ranglijsten" en instellingen) hoe jouw eigen foto's door anderen worden beoordeeld. Erg leuk om te zien welke foto de anderen wel leuk vinden en welke ze minder waarderen.
Match4Me voor HBO/universitair opgeleiden heeft mij in ieder geval gelukkig gemaakt ;) Geen vervelende stalkers, heb veel leuke mannen langs zien komen... wat mij betreft een aanrader!
Gut, ja, er was toch een stalker-achtig-type, die ik keurig had teruggemaild dat hij volgensmij mijn typ niet was. Hij bleef maar mailen over zijn werk in het bedrijf van zijn ouders en dat zijn moeder zo lekker kookte enzo... en dat ik vooral eens moest komen kijken als ik in de buurt was...

Dat paiq doet me een beetje denken aan een computerspel waarbij je eerst een heel parcours moet afleggen voordat je bij het end bent. Ik weet eerlijk gezegt niet of die methode gaat werken denk dat je ook best wel stevig in je schoenen moet staan want je krijgt pas na een tijd chatten een foto te zien toch lullig als iemand na leuk chatcontact dan direct afkapt omdat je kop hem of haar niet aanstaat. Daarnaast zie ik het nut van die battledates ook niet zo in ik denk dat je het echt als een spelletje moet zien en het vooral niet te serieus moet nemen.
@Sienna:

je hoeft op paiq.nl niet alle 134 vragen te beantwoorden, ik ging gewoon door tot paiq geen vragen meer kon verzinnen

Battledate heb ik nooit gedaan, vond ik te kinderachtig, speeddate wel.

Op paiq is het wel een voordeel als je heel snel kunt typen

Er staan echt belachelijk mooie mensen op paiq trouwens, maar soms lees ik wel eens dat dit soort site's foto's van fotomodel-achtige mensen kopen om die op hun site te zetten om zo meer publiek te trekken.

Iemand mailde mij dat op RP camgirls zouden zijn etc, ben ze nog niet tegengekomen, die zullen wel rond de 20 zijn, ik zoek in een andere leeftijdscategorie.
E-matching is goed als je een serieuse relatie zoekt met hoger opgeleid persoon, ik heb wel veel dates gehad met mannen die het erg met zichzelf getroggen hadden. Als je dat niet bewaarlijk vindt is dat een goede site;geen gedonder met mannen zoals idd op rp die hoofdzakeijk sex zoeken. goede ervaringen met lexa.
Tot nu toe geen ervaring met andere dating sites. Maar over Paiq ben ik wel aardig tevreden

T is gratis en er zitten ook wel leuke mannen op

Je moet alleen even weten hoe alles werkt enz.

Maar als je de uitleg even door leest dan word je al veel duidelijk

En die lieve mannen willen het je vast ook wel uitleggen :P

(voelen die zich ook weer goed! )
Volgens mij verdwijnt het betaalde daten en kun je in de toekomst overal gratis daten! :-)

Bij Lymic kun je bijvoorbeeld gratis daten en online speeddaten (is anders als bij Paiq, dit is een variatie op het speeddaten op locatie, gewoon thuis mét webcam).

Datingsites in overvloed in iedergeval!
Hier ook erg goede ervaringen met Knuz. Heb al meer dan een jaar een relatie en we wonen samen. Mijn zusje heeft haar vriend ook via Knuz leren kennen. Erg leuk!

Heb voorheen ook rondgesnuffeld op RP en Lexa, en ook wel eens betaald voor de korste periode. Vond niet dat je daarvoor meer kreeg en er 'betere' of nettere mannen waren dan op Knuz. Weet wel dat ik toen niet ECHT open stond voor contacten (relatie pas net uit). Toen ik een jaar later op Knuz ging kijken, was dat wel het geval.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat je instelling en idd je niet te serieus nemen noodzakelijk is voor het succes. En 1 aanrader, wees niet standaard maar creatief. Val op! Maar blijf jezelf!

En sienna, gok het eens op Knuz!
Ik zit op 3 van die sites. Heb het er maar druk mee! Haha!

Maar ben juist ook beetje aan het vergelijken. Op alledrie onbetaald lid. Zonder te betalen gebeurt er al genoeg.

RP lijkt soms een beetje een lawaaierige kroeg. Veel mensen, veel opties, waardoor je vaak wel lekker door blijft klikken. Veel debiele berichtjes en veel mensen die gewoon niet op je bericht reageren, maar door de drukte zit er ook wel veel potentieel leuks tussen. 1x met iemand gedate 1,5 maand, maar niks geworden.

Als gratis lid hartjes sturen is leuk, maar wel onhandig als degene dan iets terugmailt, en je nog steeds alleen maar die hartjesknop hebt.

E-matching is meer een rustig restaurantje. Wat serieuzere types, altijd inhoudelijke reacties en krijg meestal ook een net berichtje terug.

Wel minder opties en minder rond te klikken, geen hartjes, je kan niet zien of iemand online is geweest of fullmember.

Voordeel vind ik dat je als niet betalend lid wel kunt reageren als je van iemand bericht hebt gehad. Nadeel is weer dat je als gratis lid niets kan sturen.

Nu 2 dates gehad via deze site, leuke oprechte heren volgens mij, maar nog geen 'klik'.

Paiq is inderdaad net een spelletje. Credits verdienen, fotootje klikken... Zomaar aan de praat met van alles en nogwat. En soms valt de foto vies tegen, soms ook niet. Toch meestal wel leuke gesprekjes gehad, en inmiddels wel wat mensen die ik regelmatig daar spreek. Nog geen dates. En dat vind ik ook wel relaxed. Het is niet zo van profieltje uitzoeken, ff mailen en dan maar koffie drinken. Je raakt gewoon aan de praat met iemand. Minder haast ofzo.

Nadeel is dat je soms zoveel mensen spreekt dat je denkt: wat deed deze ook alweer? En dan moet je echt in de voorgaande gesprekjes gaan teruglezen.
Net Paiq even geprobeerd, wat een ellende zeg! Ik heb 2 speeddates gehad met mannen die totaal niet bij me passen, qua leeftijd én qua opleiding niet. Wat een verspilde energie...
Hehe, ik net ook even geprobeerd. Vond het wel geinig eigenlijk, hoewel initieel een beetje verwarrend. Maar mijn date was wel leuk, hadden ze goed uitgezocht. En het idee is natuurlijk dat hoe meer je chat en aangeeft wie je wel en niet leuk is, het systeem beter gaat matchen. Vind het concept erg leuk, hoewel tijdrovend. Maar dat is daten sowieso.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven