De mokerslag.....

22-08-2008 07:14 2568 berichten
Alle reacties Link kopieren
En nu gaat het licht echt uit bij mij.

Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.

Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,

Dat het over is tussen ons.

Hij houdt niet meer van mij.

Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.

Ik ben kapot.

Ik heb geen enkele kracht meer.

Dit zag ik niet aankomen.

Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.

En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.

Houdt het een keer op voor mij....
Iry het gaat nu even om jou. Je gaat. En je kinderen redden zich, echt. Dat loopt wel los. Het is een paar dagen en al ging je twee weken, dan zouden ze het nog redden.

Kijk nu alleen naar wat jij nodig hebt. Want je hebt echt rust nodig. Dat is niet egoistisch, dat is heel verstandig. Je kinderen worden niet aan hun lot overgelaten, jij wel als je zo met jezelf om blijft gaan.

En daarna waarderen ze weer extra wat je doet. Da's leuk. En ik denk dat het voor je oudste twee en je vriend goed is. De situatie brengt zorgen met zich mee. Daar kun je ze niet geheel van beschermen. Geef iedereen een paar dagen om even bij te komen .

Daarna uitgerust en weer met frisse moed ertegenaan.

Het zal ook een tijdelijke situatie zijn op zijn werk zijn Hanke,maar wel de komende maanden.Laten die nu net ook zeer cruciaal zijn voor onze thuisbasis.

Laat ik even een paar gedachtes opschrijven die dan bij mij opkomen.

"Goh,wat fijn dat het in de lift zit,hopelijk zit hij daardoor beter in zijn vel"

"O ja lekker! En ik dan,ik zit hier verdomme tot mijn oren in de shit,probeer alle zeilen bij te zetten en jij stort je lekker op je werk"'

"Wel een uitdaging voor hem,die ruimte verdient hij"

"Nou das fijn,kan ik alles hier opzij zetten en als aan het eind van de rit onze relatie toch naar de klote is,heb jij een topfunctie met dito salaris en huis met o.a mijn geld.

En ik zit straks twee hoog droge boterhammen te eten met mijn kids,nou graag gedaan"

'ben ik ook nog belangrijk""

"O nee natuurlijk niet,je houdt niet van mij"

"dit doet hij ook voor ons en hij werkt hard"

"zou hij dit eigenlijk ook voor mij doen?"

"IK WIL OOK IETS"

"laat maar,alles mislukt toch bij mij"

"Ik verdien hem niet"

"Pff..hij verdient mij ook niet"

" Hoe ga ik dit allemaal volhouden"

"Ziet hij nu toekomst door zijn werk of door mij(ons)"

" Hou mij alsjeblieft vast.....rot op!"

"Ik begrijp het niet meer"

"ik wil dat je van mij houdt..ik wil alleen zijn"

"verdomme,ik hou van hem,wat moet ik doen"

ik ben verdrietig,ik ben boos

In een notedop......
Daarom juist heb je wat afstand en rust nodig Iry. Dan kunnen de extremen wat gaan liggen en wordt de rode draad weer duidelijker. En je gevoel ook.

Gun jezelf dat.
stop die gedachte iry! Je redeneert in cirkels. Hak een knoop door over wel of niet gaan, en neem je pil (of heb je die al gehad?)
Pff...dat is wel een blootlegging,die gedachtes en dat raast maar.

Ze zijn ook totaal niet reeel.

Ik weet het,angst is een slechte raadgever.

En idd meds,het is vermijdingsgedrag.

En idd Hanke,bij keuzes hoort fouten maken en dat is kwetsbaar.

Feli,ze redden zich vast wel.

Het is idd dat ik bang ben voor hun reactie.

Worden ze nu boos op mij?
Ik heb mijn medicatie nog niet genomen (anders komt er niet zoveel uit mijn toetsenbord )

Ik ga zo maar douchen,medicijnen innemen en ik ga morgen in ieder geval tot vrijdag.

Zou dat een goed besluit zijn?
Ach lieverd .

Nee joh. En zelfs al werden ze het wel, lekker even pech gehad, hm?

Je mag en moet jezelf beschermen. Grenzen trekken. Dat is gezond. Voor jezelf zorgen, luisteren naar je behoeften, dat hoort daar ook bij.
Ik kan natuurlijk ook gewoon tegen de kinderen zeggen dat ik ook een keer gezellig bij een vriendin ga logeren.Ik hoef het niet zo zwaar te maken.

En vriend zal het vast begrijpen (hoop ik)
quote:iry schreef op 22 oktober 2008 @ 01:12:

Ik heb mijn medicatie nog niet genomen (anders komt er niet zoveel uit mijn toetsenbord )

Ik ga zo maar douchen,medicijnen innemen en ik ga morgen in ieder geval tot vrijdag.

Zou dat een goed besluit zijn?

JA JA JA JA JA JA JA (vooral die medicijnen)

Juist die medicatie kan dit soort gedachten stoppen.
quote:iry schreef op 22 oktober 2008 @ 01:14:

Ik kan natuurlijk ook gewoon tegen de kinderen zeggen dat ik ook een keer gezellig bij een vriendin ga logeren.Ik hoef het niet zo zwaar te maken.

En vriend zal het vast begrijpen (hoop ik)Je moet het ook niet zwaar maken, daar hebben je kinderen niks aan. Je gaat toch ook niet weg voor straf? of om hen een lesje te leren? Je gaat even logeren bij een vriendin, voor de gezellig en om tot rust te komen.
De grenzen moet ik zeker gaan trekken Feli.

Ook naar de kinderen toe,dat zal op langere termijn ook wat opleveren.

Dat is in ieder geval een punt waar vriend en ik het over eens zijn.

Ik zie dat hij ook al zijn best doet om deze voor mij te bewaken.
Als je het voor elkaar krijgt zou ik iets langer gaan. Zeker als je vriend het druk gaat krijgen binnenkort. Kun je tot zaterdag of zondag blijven? Of is dat moeilijk te regelen of erg eng?

Op adem komen betekent niet even 3 keer zuchten en weer verder. Daar ga je gepast bij liggen, vegeteren en echt even heel rustig van worden. Kun je gelijk een paar dagen met wat meer gemak en vrijheid wennen aan de medicatie.
Nee,ik ga voor rust.

Om even wat op een rijtje te zetten en mijn batterij op te laden.

Gewoon een gezellig logeerpartijtje bij vriendin...dat klinkt al lang niet zo heftig meer.

Lief dat jullie er even zijn..ik kalmeer weer een beetje.

Ik drink mijn kopje thee op, rook een sigaret ,neem mijn medicatie,snelle douche en naar bed.

Dank je lieverds!!
En je kunt het idd zelf zwaar of makkelijk maken voor je kinderen. Hoe minder ambivalent jij erin staat, hoe meer rust je uitstraalt, hoe eerder ze het gewoon accepteren zonder er 2 keer over na te denken.

Dan ga je een paar daagjes weg. Ok mama, veel plezier.

Pas wanneer je er zelf veel lading aan ophangt, gaan kinderen er nog 's over nadenken en loop je het risico dat ze er vraagtekens bij stellen .

Mijn man en ik zijn beiden meerdere keren een week weggeweest los van elkaar (dus dat 1 van ons 2 er wel was). Geen enkel probleem.
quote:iry schreef op 22 oktober 2008 @ 01:21:

Nee,ik ga voor rust.

Om even wat op een rijtje te zetten en mijn batterij op te laden.

Gewoon een gezellig logeerpartijtje bij vriendin...dat klinkt al lang niet zo heftig meer.

Lief dat jullie er even zijn..ik kalmeer weer een beetje.

Ik drink mijn kopje thee op, rook een sigaret ,neem mijn medicatie,snelle douche en naar bed.

Dank je lieverds!!Goed zo! Nu ben je lief voor jezelf.
Fijn, relax ze en slaap lekker zo .
Ik lees dat je zorgzame dingen voor jezelf doet.

Mooi, goed idee, ga zo door!

En logeren is ook gewoon iets leuks. Mag inderdaad wat minder lading hebben. Maf ze!
Dat kan wel Feli,

Maar vrijdag gaat mijn vriendin een weekendje weg en dan ben ik dus alleen daar.

Dat leek mij eerst een goed plan,alleen later bedacht ik mij dat zonder de sociale controle het niet zo goed is voor mij.
Je hebt gelijk Hanke.

Jullie allemaal.

Ik maak het te groot.

Er zal niets erg gebeuren als ik ga.

Ik ga al wat rustiger naar mijn bed.

Trusten.
Ik snap het, dat lijkt me idd ook niet verstandig met hoe je je nu voelt. Dan moet je er ook op kunnen vertrouwen dat je echt geniet van dat alleen zijn, niet dat het betekent dat je de vrijheid en ruimte hebt om niet goed voor jezelf te zorgen.
Slaap lekker.
Goed zo Iry, kijk er wat rustiger tegen aan. Ik hoop dat je al bij je vriendin bent geraakt of aan het vertrekken bent. Het is ook helemaal geen big deal, elke mama of papa gaat wel eens een paar daagjes weg, je moet je kinderen ook niet te flauw houden.
Lieve Iry, jeetje meid, wat een maalstroom van gedachtes in jouw hoofd. Ik word er zelfs een beetje zenuwachtig van als ik het zo lees.. Ga naar je vriendin, het is niet voor altijd, je laat ze niet in de steek! Ik ga ook wel eens een paar dagen weg hoor. Geeft niks, kunnen ze wel hebben! En idd, je brengt het luchtig: eventjes met een vriendin lekker kletsen. Niks aan de hand.

Als je man eventueel meer gaat werken, kunnen jullie dan niet tijdelijk iemand krijgen die je helpt met de kinderen? Al is het maar iemand die het overneemt als jij naar therapie gaat. Dat is toch niet alleen jouw verantwoordelijkheid? Ook die van je vriend (vind ik). Hij weet ook dat je therapie nodig hebt dus lijkt het me belangrijk dat hij mee denkt voor een oplossing.

Ik wens je een paar rustige dagen toe. Niet gaan malen over thuis maar gewoon proberen om te ontspannen. En lekker bijslapen en er alleen voor jezelf zijn.

knuffel, genoeg
Loop nog thuis te ijsberen.

Had vanmiddag naar vriend gemaild dat ik van plan ben om even naar vriendin te gaan.

Hij mailt,dat hij dat respecteert maar daar graag eerst even over wil praten.

Later krijg ik een mail dat hij oprecht weer samen 1 wil worden.

Met de zin "een man weet pas wat hij mist......"

Ik ben nu erg in de war.
Ga nu even naar vriendin toe en nadenken wat ik wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven