De mokerslag.....
vrijdag 22 augustus 2008 om 07:14
En nu gaat het licht echt uit bij mij.
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
Middenin een moeilijke tijd voor mij,waarbij ik langzaam de strijd weer op wilde pakken tegen mijn problemen.
Vertelt mijn vriend mij vanacht nadat ik een paniekaanval had,
Dat het over is tussen ons.
Hij houdt niet meer van mij.
Na 8 jaar alle lief en leed te hebben overwonnen.
Ik ben kapot.
Ik heb geen enkele kracht meer.
Dit zag ik niet aankomen.
Ik ben verdrietig,maar ook ontzettend kwaad omdat hij dit lang voor zich heeft gehouden en daarmee geen enkele kans gaf om het tij te keren.
En ik...ik houd verschikkelijk veel van hem.
Houdt het een keer op voor mij....
dinsdag 11 november 2008 om 19:17
quote:saartje1980 schreef op 10 november 2008 @ 23:58:
Jij maakt deze keus nu toch, je wil hiervoor gaan, ook al is niet iedereen het met je eens. Dat vind ik knap van je.
Kan me voorstellen dat je het eng vindt, maar idd beter dat te doseren onder professionele begeleiding.
Helemaal mee eens.....
Ik ben ook benieuwd hoe het het gegaan is....
Jij maakt deze keus nu toch, je wil hiervoor gaan, ook al is niet iedereen het met je eens. Dat vind ik knap van je.
Kan me voorstellen dat je het eng vindt, maar idd beter dat te doseren onder professionele begeleiding.
Helemaal mee eens.....
Ik ben ook benieuwd hoe het het gegaan is....
dinsdag 11 november 2008 om 22:54
Het ging eigenlijk heel makkelijk
Ik heb het ook gewoon als een mededeling gebracht en ze stemde in.
Wel vroeg ze wat het precies was,ik was zo slim geweest om een folder mee te nemen en die heeft ze doorgelezen.
Ze had wel een grote zorg bij dit besluit en gezien mijn complexe en heftige stoornissen niet een goed idee....
Nou ik vind het wel een goed idee.
Ze was ook terughoudend en gaf mij het advies deze therapie niet te idealiseren.
Ik heb gezegd dat ik de intakeprocedure daar wil volgen en in afwachting zal zijn of het mij nog steeds past en ik hun advies of behandelplan serieus zal nemen.
Ik wil graag knopen doorhakken.
Ze noemde mijn valkuil om mij ergens op te storten en vervolgens snel terleurgesteld raken omdat mijn verwachtingen te hoog liggen.
Of het probleem veel te bedenken maar geen besluit kunnen maken.
Dat is allemaal waar,maar de hoek trauma is nog nooit serieus bekeken (want absoluut niet geschrikt,veel te kwetsbaar) en deze hoort gewoon bij een keuze maken.
Ze zou mij bellen zodra de brief de deur uit is en ik ontvang een kopie.
Ben benieuwd.
Liefs!!
Ik heb het ook gewoon als een mededeling gebracht en ze stemde in.
Wel vroeg ze wat het precies was,ik was zo slim geweest om een folder mee te nemen en die heeft ze doorgelezen.
Ze had wel een grote zorg bij dit besluit en gezien mijn complexe en heftige stoornissen niet een goed idee....
Nou ik vind het wel een goed idee.
Ze was ook terughoudend en gaf mij het advies deze therapie niet te idealiseren.
Ik heb gezegd dat ik de intakeprocedure daar wil volgen en in afwachting zal zijn of het mij nog steeds past en ik hun advies of behandelplan serieus zal nemen.
Ik wil graag knopen doorhakken.
Ze noemde mijn valkuil om mij ergens op te storten en vervolgens snel terleurgesteld raken omdat mijn verwachtingen te hoog liggen.
Of het probleem veel te bedenken maar geen besluit kunnen maken.
Dat is allemaal waar,maar de hoek trauma is nog nooit serieus bekeken (want absoluut niet geschrikt,veel te kwetsbaar) en deze hoort gewoon bij een keuze maken.
Ze zou mij bellen zodra de brief de deur uit is en ik ontvang een kopie.
Ben benieuwd.
Liefs!!
dinsdag 11 november 2008 om 23:11
Wat goed! Goed aangepakt ook.
Moeilijk om van achter een schermpje te oordelen, maar ik heb niet de indruk dat jij je hier blind op stort.
Volgens mij heb je er wel degelijk goed over nagedacht.
En inderdaad, eerst de intakeprocedure en dan zie je wel verder of ze werkelijk iets voor je kunnen betekenen en of jij er klaar voor bent.
Moeilijk om van achter een schermpje te oordelen, maar ik heb niet de indruk dat jij je hier blind op stort.
Volgens mij heb je er wel degelijk goed over nagedacht.
En inderdaad, eerst de intakeprocedure en dan zie je wel verder of ze werkelijk iets voor je kunnen betekenen en of jij er klaar voor bent.
dinsdag 11 november 2008 om 23:50
Ik was ook wel een beetje trots hoor saar.
Ik was heel vastberaden.
Wist haar precies alle nodige info te vertellen en ook waarom dit een logische stap was.
Tsja,er was gewoon geen speld tussen te krijgen,haha!
Ook omdat ik hier inderdaad goed over nagedacht heb en mij goed heb laten informeren.
Dit is zeker niet blind ergens op storten.
Ik hoop dat het allemaal doorgaat en ik eens een keer niet als hopeloos wordt afgewezen.
Maar first thinks first,eerst de intake.
Ik was heel vastberaden.
Wist haar precies alle nodige info te vertellen en ook waarom dit een logische stap was.
Tsja,er was gewoon geen speld tussen te krijgen,haha!
Ook omdat ik hier inderdaad goed over nagedacht heb en mij goed heb laten informeren.
Dit is zeker niet blind ergens op storten.
Ik hoop dat het allemaal doorgaat en ik eens een keer niet als hopeloos wordt afgewezen.
Maar first thinks first,eerst de intake.
dinsdag 11 november 2008 om 23:54
dinsdag 11 november 2008 om 23:55
woensdag 12 november 2008 om 00:41
Het is zeker een opluchting impala.
Ik heb mij best druk lopen maken.
Juist omdat ik hier goed over nagedacht heb en dan het detail zoals een doorverwijzing toch niet in mijn handen ligt werkt wel frustrerend.
Maar dat was niet nodig achteraf,niet vragen maar mededelen was een goede aanpak.
Mijn vriend vindt het heel dapper,maar is wel bezorgd.
Hij heeft vaak genoeg meegemaakt wat herbelevingen,nare gedachtes met mij kunnen doen.
Daarom vind hij het van groot belang dat welke instantie of vorm ik ook kies,er een crisisdienst aanwezig moet zijn.
Maar hij zegt mij te steunen in alles en ik vooral moet kiezen waar ik mij goed bij voel.
Iets anders valt mij wel op.
Dat ggz en huisarts zo weinig kennis hebben van deze nieuwe manier van traumaverwerking.
Ze blijven maar uitspreken dat benoemen en uitspitten van trauma's heel heftig is en niet gewenst in mijn geval (zeker nu).
Maar dit expertice centrum werkt helemaal niet op deze manier.
Ze beginnen heel rustig bij het topje en laten de wortels voorlopig nog rustig zittten.
Je zou toch mogen aannemen dat zeker een ggz instelling op de hoogte blijft?
Juist omdat ik hier goed over nagedacht heb en dan het detail zoals een doorverwijzing toch niet in mijn handen ligt werkt wel frustrerend.
Maar dat was niet nodig achteraf,niet vragen maar mededelen was een goede aanpak.
Hij heeft vaak genoeg meegemaakt wat herbelevingen,nare gedachtes met mij kunnen doen.
Daarom vind hij het van groot belang dat welke instantie of vorm ik ook kies,er een crisisdienst aanwezig moet zijn.
Maar hij zegt mij te steunen in alles en ik vooral moet kiezen waar ik mij goed bij voel.
Dat ggz en huisarts zo weinig kennis hebben van deze nieuwe manier van traumaverwerking.
Ze blijven maar uitspreken dat benoemen en uitspitten van trauma's heel heftig is en niet gewenst in mijn geval (zeker nu).
Ze beginnen heel rustig bij het topje en laten de wortels voorlopig nog rustig zittten.
woensdag 12 november 2008 om 01:48
quote:iry schreef op 12 november 2008 @ 00:41:
Fijn, ik vroeg me ook steeds af waarom je het niet gewoon kon meedelen....en hoera het werkt!!!
Wat een Topper hoor!!! Die jonge god van jou, is ook heel sterk en krachtig!!!! Super..
Ja, daarom durf ik deze therapie ook aan én denk ik ook dat dit wél degelijk kan werken.Ook kan het op jouw tijd jouw moment en hoeft niet eens in de "spitgroep" ( sorry ik noem het even zo)te komen wanneer je dat niet wilt/ aan kunt/ nodig hebt.
Ja daar ga ik dus helemaal niet meer van uit.....je moet het gewoon zelf doen, uitzoeken....en godzijdank hebben we daar Google en dit forum voor....
Goed gedaan hoor!!!
Wanneer kun je er naar toe?
Fijn, ik vroeg me ook steeds af waarom je het niet gewoon kon meedelen....en hoera het werkt!!!
Wat een Topper hoor!!! Die jonge god van jou, is ook heel sterk en krachtig!!!! Super..
Ja, daarom durf ik deze therapie ook aan én denk ik ook dat dit wél degelijk kan werken.Ook kan het op jouw tijd jouw moment en hoeft niet eens in de "spitgroep" ( sorry ik noem het even zo)te komen wanneer je dat niet wilt/ aan kunt/ nodig hebt.
Ja daar ga ik dus helemaal niet meer van uit.....je moet het gewoon zelf doen, uitzoeken....en godzijdank hebben we daar Google en dit forum voor....
Goed gedaan hoor!!!
Wanneer kun je er naar toe?
woensdag 12 november 2008 om 02:11
Ook een goede kwaliteit van de therapie die jij nog benoemt Claire.
Je hoeft inderdaad niet in de spitfase te komen.
Omdat het niet noodzakelijk of wenselijk is en dat vind ik ook een heel fijn gegeven.
Dat je de regie wat dat betreft in handen houdt
En misschien idealiseer ik het wel,maar ik kan er tot nu toe niets anders uit opmaken dat dit de tijd en het moment is en de juiste weg om tot verbetering te komen.
Wellicht volgen na dit traject nog eetstoornisbehandelingen met meer kans van slagen,het kan ook zijn dat naar mate het traject vordert het loslaten( of een deel) op een natuurlijke manier mee beweegt.
Ik zit nu te bedenken dat ik het centrum ook kan bellen of er vast een afspraak gemaakt kan worden,die verwijzing volgt wel.
Ga ik morgen doen!
Jonge god is inderdaad een engel!!
Het gaat echt zo goed tussen ons op het moment.
Ik had vandaag een zware dag (erg druk en daar kan ik niet zo goed tegen)
Vriend raakte een beetje geirriteerd omdat ik zo onhandig en opgefokt deed.
Maar nu kon ik op dat moment rustig zeggen dat ik dat begreep en ook uitleggen waarom ik zo was.
Waarop vriend mij vastpakte en zei,stop dan even met praten en dingen doen nu totdat je weer een beetje helder wordt,en laat mij ook even mijn gang gaan.
Nou dat vond ik best goed van ons samen.
Hij is echt heel lief voor mij en ik doe erg mijn best.
Ik kreeg vanavond een compliment dat ik al goed bezig was met wat grenzen aangeven(een beetje dan).
Daar werd ik helemaal blij van.
En ik complimenteerde hem met zijn betrokkenheid.
Pfff..ik hoop zo dat we het samen gaan redden en ik begin het nu zelfs wel te geloven dat het kan.
Mijn boosheid is in ieder geval zo goed als weg (af en toe borrelt het een beetje) en dat geeft ook weer ruimte voor positiviteit.
Lieve Claire,
ik ben je zo dankbaar en indirect ook Hanke en ook het forum.
Dat heeft mij allemaal hier naartoe geleid.
De therapie,de keuze.
Zo fijn.
Jij hebt de intakeprocedure al achter de rug nu toch?
Kan je dan snel starten.
Zijn er lange wachtlijsten?
(je hoeft niet te antwoorden hoor,als je dat wel wil kan het ook op mijn mail,die heb je toch?)
Liefs.
Je hoeft inderdaad niet in de spitfase te komen.
Omdat het niet noodzakelijk of wenselijk is en dat vind ik ook een heel fijn gegeven.
Dat je de regie wat dat betreft in handen houdt
En misschien idealiseer ik het wel,maar ik kan er tot nu toe niets anders uit opmaken dat dit de tijd en het moment is en de juiste weg om tot verbetering te komen.
Wellicht volgen na dit traject nog eetstoornisbehandelingen met meer kans van slagen,het kan ook zijn dat naar mate het traject vordert het loslaten( of een deel) op een natuurlijke manier mee beweegt.
Ik zit nu te bedenken dat ik het centrum ook kan bellen of er vast een afspraak gemaakt kan worden,die verwijzing volgt wel.
Ga ik morgen doen!
Jonge god is inderdaad een engel!!
Het gaat echt zo goed tussen ons op het moment.
Ik had vandaag een zware dag (erg druk en daar kan ik niet zo goed tegen)
Vriend raakte een beetje geirriteerd omdat ik zo onhandig en opgefokt deed.
Maar nu kon ik op dat moment rustig zeggen dat ik dat begreep en ook uitleggen waarom ik zo was.
Waarop vriend mij vastpakte en zei,stop dan even met praten en dingen doen nu totdat je weer een beetje helder wordt,en laat mij ook even mijn gang gaan.
Nou dat vond ik best goed van ons samen.
Hij is echt heel lief voor mij en ik doe erg mijn best.
Ik kreeg vanavond een compliment dat ik al goed bezig was met wat grenzen aangeven(een beetje dan).
Daar werd ik helemaal blij van.
En ik complimenteerde hem met zijn betrokkenheid.
Pfff..ik hoop zo dat we het samen gaan redden en ik begin het nu zelfs wel te geloven dat het kan.
Mijn boosheid is in ieder geval zo goed als weg (af en toe borrelt het een beetje) en dat geeft ook weer ruimte voor positiviteit.
Lieve Claire,
ik ben je zo dankbaar en indirect ook Hanke en ook het forum.
Dat heeft mij allemaal hier naartoe geleid.
De therapie,de keuze.
Zo fijn.
Jij hebt de intakeprocedure al achter de rug nu toch?
Kan je dan snel starten.
Zijn er lange wachtlijsten?
(je hoeft niet te antwoorden hoor,als je dat wel wil kan het ook op mijn mail,die heb je toch?)
Liefs.
woensdag 12 november 2008 om 02:17
Ik vind dit ook een hele overwinning .
Gisteren baalde ik wel een beetje dat vriend niet mee kon.
Hoewel ik het wel begreep,ik kwam er op het laatste moment mee.
Vriend zei vandaag,zie je wel dat je het ook alleen voor elkaar kan krijgen.
Ik had wel vertrouwen in die grote mond van je,daar heb jij mij helemaal niet bij nodig
Gisteren baalde ik wel een beetje dat vriend niet mee kon.
Hoewel ik het wel begreep,ik kwam er op het laatste moment mee.
Vriend zei vandaag,zie je wel dat je het ook alleen voor elkaar kan krijgen.
Ik had wel vertrouwen in die grote mond van je,daar heb jij mij helemaal niet bij nodig
woensdag 12 november 2008 om 16:57
Ik vond het destijds ook heel moeilijk om mijn eigen plan te trekken. Bij mijn regionale GGZ liep ik vast: geen duidelijke behandelvisie, onwaarheden over expertise - de psych die kennis zou hebben over traumabehandeling moest nog op cursus! -en slechte samenwerking onderling die over mijn hoofd werd uitgespeeld.
Dat trok ik niet en in mijn boosheid ben ik om mij heen gaan bellen. Ik heb bij een traumacentrum (heette destijds anders) een second opinion aangevraagd. Het was helemaal niet in mijn regio, maar ik mocht toch langskomen en eenmaal daar een gesprek gehad, kreeg ik het aanbod om de behandeling door hen over te laten nemen. Het regionale GGZ was daar helemaal niet blij mee, maar ik heb het toen ook 'gewoon' medegedeeld.
Ik ben heel blij dat ik dat toen zo gedaan heb, ook omdat ikzelf de regie in handen had.
Dat trok ik niet en in mijn boosheid ben ik om mij heen gaan bellen. Ik heb bij een traumacentrum (heette destijds anders) een second opinion aangevraagd. Het was helemaal niet in mijn regio, maar ik mocht toch langskomen en eenmaal daar een gesprek gehad, kreeg ik het aanbod om de behandeling door hen over te laten nemen. Het regionale GGZ was daar helemaal niet blij mee, maar ik heb het toen ook 'gewoon' medegedeeld.
Ik ben heel blij dat ik dat toen zo gedaan heb, ook omdat ikzelf de regie in handen had.
woensdag 12 november 2008 om 19:42
quote:hanke321 schreef op 12 november 2008 @ 16:57:
Ik ben heel blij dat ik dat toen zo gedaan heb, ook omdat ikzelf de regie in handen had.Ja zo top...dat je dat toen wel hebt gedaan. Je zou soms bijna vergeten dat je zelf nog een keuze hebt...
En dat wil ik niet totaal buiten mezelf leggen maar als je labiel bent...het zelf ook niet meer weet...je van echt alles gaat aannemen. En de regie uit handen kunt geven....heb ik gedaan en ik heb mezelf belooft dat nooit...never meer te doen.
Ik ben heel blij dat ik dat toen zo gedaan heb, ook omdat ikzelf de regie in handen had.Ja zo top...dat je dat toen wel hebt gedaan. Je zou soms bijna vergeten dat je zelf nog een keuze hebt...
En dat wil ik niet totaal buiten mezelf leggen maar als je labiel bent...het zelf ook niet meer weet...je van echt alles gaat aannemen. En de regie uit handen kunt geven....heb ik gedaan en ik heb mezelf belooft dat nooit...never meer te doen.
donderdag 13 november 2008 om 00:41