De welbekende collega!

23-02-2019 22:02 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Het is hetzelfde liedje als wel vaker hier op het forum: ik heb sinds kort een nieuwe collega (een vrouw, ik ben een man). Hartstikke gezellig natuurlijk. Ik ben altijd blij als er nieuwe mensen bijkomen.

De laatste tijd valt me echter op dat ze vaak bij me in de buurt is én probeert te komen, plagerige opmerkingen maakt, dicht bij me komt staan, me lang aankijkt, vraagt waarom ik haar niet even kwam verzorgen toen ze ziek thuis was, mij complimenten geeft etc. Teveel om op te noemen eigenlijk. Zo’n beetje alles wat er in de ‘Flirten voor Dummies’ staat.

Ze is gewoon erg aanwezig, als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel.

Nu heb ik daar op zich niks op tegen. Ik bedoel, een beetje lol op het werk draagt alleen maar bij aan de arbeidsvreugde. En ik heb meer vrouwelijke collega’s in de buurt die aandacht vragen, en dat is helemaal prima. Flirten is wat mij betreft het cement voor een goede werksfeer.

Met haar is dat een beetje anders. Het voelt alsof ze er net iets meer werk van maakt. Ik vind haar hartstikke leuk en een topcollega, dat staat buiten kijf. Een beetje dollen is ok, dat vind ik ook leuk. Maar ik heb niet zoveel zin in een collega die meer wil dan ik of meer in mij ziet dan ik in haar. En wellicht zie ik spoken wat dat betreft, maar die indruk krijg ik wel een beetje.

Heeft iemand een tip hoe ik dat een beetje subtiel aan haar kan laten merken zonder gelijk de sfeer te verklooien?
Doen alsof je homo bent?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Heb je een vrouw? Zo ja, vertel haar dan eens een leuke anekdote over haar, iets grappigs, dan is het gelijk klaar.
Zet een foto van je vrouw/vriendin (als je die hebt) op je bureau.
Vinnie36 schreef:
23-02-2019 22:02
Hoi allemaal!

Het is hetzelfde liedje als wel vaker hier op het forum: ik heb sinds kort een nieuwe collega (een vrouw, ik ben een man). Hartstikke gezellig natuurlijk. Ik ben altijd blij als er nieuwe mensen bijkomen.

De laatste tijd valt me echter op dat ze vaak bij me in de buurt is én probeert te komen, plagerige opmerkingen maakt, dicht bij me komt staan, me lang aankijkt, vraagt waarom ik haar niet even kwam verzorgen toen ze ziek thuis was, mij complimenten geeft etc. Teveel om op te noemen eigenlijk. Zo’n beetje alles wat er in de ‘Flirten voor Dummies’ staat.

Ze is gewoon erg aanwezig, als jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel.

Nu heb ik daar op zich niks op tegen. Ik bedoel, een beetje lol op het werk draagt alleen maar bij aan de arbeidsvreugde. En ik heb meer vrouwelijke collega’s in de buurt die aandacht vragen, en dat is helemaal prima. Flirten is wat mij betreft het cement voor een goede werksfeer.

Met haar is dat een beetje anders. Het voelt alsof ze er net iets meer werk van maakt. Ik vind haar hartstikke leuk en een topcollega, dat staat buiten kijf. Een beetje dollen is ok, dat vind ik ook leuk. Maar ik heb niet zoveel zin in een collega die meer wil dan ik of meer in mij ziet dan ik in haar. En wellicht zie ik spoken wat dat betreft, maar die indruk krijg ik wel een beetje.

Heeft iemand een tip hoe ik dat een beetje subtiel aan haar kan laten merken zonder gelijk de sfeer te verklooien?
Flirten is wat mij betreft eerder een recept voor veel gezeik op de werkvloer :HA:

Maar OT: gewoon niet echt erop ingaan en als je de kans krijgt even goed laten vallen wat voor leuke date je afgelopen weekend hebt gehad met een andere vrouw, of juist dat je heel happy single bent...neem aan dat je geen relatie hebt, anders was het probleem al opgelost
Ik vind flirten helemaal niet het cement voor een goede werksfeer, ik moet er zelfs niet aan denken. Maar ja, ik werk dan ook in een wasserij.
Geen grapjes in die trant terug maken, dus níet op die manier met haar meedollen, gepaste afstand houden en wanneer ze echt heel duidelijke hints maakt dan ook duidelijk aangeven dat je daar niet van gediend bent. Gewoon bij haar net iets voorzichtiger zijn over hoe iets over kan komen.
jee wat een gedoe zeg! Volgens mij vind je het maar wat interessant allemaal.
Laat het waanidee los dat flirten cement is voor de werksfeer. Klaar ben je.
En zelf ook stoppen met flirten. Nu zie je zelf maar weer waar die onzin toe leidt: tot ongemakkelijk gedoe en verder tot niks.
Gewoon, niet serieus nemen.
Of anders, doen alsof je het niet serieus neemt.
"Haha, maar goed dat we elkaar niet écht leuk vinden". En meteen weglopen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Noem haar bro(ther).
En ik heb meer vrouwelijke collega’s in de buurt die aandacht vragen

Nou nou , kom je nog wel aan je werk
toe?😂
Leer van gisteren , droom van morgen, maar leef vandaag
elviva schreef:
23-02-2019 22:31
En ik heb meer vrouwelijke collega’s in de buurt die aandacht vragen

Nou nou , kom je nog wel aan je werk
toe?😂
Haha ja écht hè?!! :biggrin:
Flirten het cement van de werkvloer. Hoe kom je erop. Fatsoenlijke omgangsvormen, arbeidsvoorwaarden, arbeidsomstandigheden en keigoed management. Daar doet een werkvloer het meestal lekker op. Lang niet iedereen voelt zich fijn bij stompzinnig geflirt. Ik bijvoorbeeld.

Dus. Stuur het gesprek een keer in het algemeen aan op liefdesrelaties op het werk, geef met grote stelligheid aan dat jij niet gediend zou zijn van avances van collega’s, waarbij je mevrouw in kwestie uiteraard doordringend aankijkt en dat jij prive en zakelijk voor altijd en eeuwig gescheiden zal houden. En dat je veel van je vrouw houdt.

Succes verzekerd.
Je moet werken, niet het kippenhok voeren.
Ik had zo’n mannelijke collega. Die wist eerder dan wie dan ook dat ik een man had, drie kinderen en dat mijn ouders dagelijks over de vloer kwamen.
Opgelost!

Overigens was mijn man ooit ook mijn collega, maar er is nooit geflirt op de werkvloer. Het ontstond buiten werktijd en op het werk altijd professioneel. Collega’s wisten dat wij een relatie hadden, maar vonden het altijd vreemd dat ze er niets van merkten.

Flirten op het werk is nergens goed voor.
Lief dat je zo bezorgd bent om je collega.
Ik heb een hekel aan dat domme gedoe van flirten. Misselijkmakend stupide.
Zonder deo naar je werk.
Lady*Voldemort schreef:
23-02-2019 22:13
Ik vind flirten helemaal niet het cement voor een goede werksfeer, ik moet er zelfs niet aan denken. Maar ja, ik werk dan ook in een wasserij.
Wat maakt dan het verschil? Werkvloer is werkvloer.
Valt me altijd op dat mannen altijd denken dat een vrouw meer wilt als ze alleen maar vriendelijk zijn.
Goh arme jij...
Weet je zeker dat ze flirt of zou het een beetje medelijden kunnen zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven