Dilemma/verleiding

17-04-2009 12:57 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang meelezen op het forum ga ik nu ook meedoen :-)

Ik heb meteen een moeilijke situatie voor jullie. In mijn vorige relaties was ik lang niet altijd trouw, soms omdat de relatie niet goed zat, maar ook vanwege een soort verlangen naar spanning, een soort nieuwsgierigheid. Inmiddels ben ik al wel weer 2 jaar gelukkig met mijn vriend en monogaam.

Toch is het soms moeilijk, zo heb ik nu weer contact met de jongen op wie ik voor het eerst verliefd was, ik was toen 10 en hij 14.

We zagen elkaar weinig, want ontmoet op vakantie en onze families zochten elkaar heel af en toe nog eens op. Ik had natuurlijk meer interesse in hem dan andersom, maar hij zag ook al iets door het kinderlijke heen.

Ik zocht hem laatst op (op internet) om te kijken hoe het met hem ging, maar nu groeit er bij ons allebei een enorme nieuwsgierigheid om te weten hoe HET zou zijn met elkaar.

Het stomme is, ik ben gewoon gelukkig met mijn vriend en krijg meer dan genoeg aandacht. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en brengt zoiets me in verleiding. Waarschijnlijk zou ik me enorm schuldig voelen, aan de andere kant zegt het duiveltje op mijn schouder, 'hij zal het nooit weten en het is maar 1 keer..'

Kent iemand dit probleem?
Een vos verliest nooit zijn streken.
Playing The Angel als knick? Wat is er mis met Ramona16 of zoiets?

Enfin, als je over een week nog niet geband bent zal ik met heel veel liefde een inhoudelijke én verstandige reactie geven.
Nee, trouw aan je partner zijn is wat mij betreft een keuze.

Tuurlijkblijf je altijd rondkijken en zal je wel eens gevoelens hebben bij een andere man, of je daar iets mee doet is naar mijn idee een keuze die je maakt.

Óf je hebt dusdanig veel respect voor je partner, dat je niet aan dit soort verleidingen toe geeft, óf je geeft er wel aan toe en doet daarmee zowel je partner, als jezelf ernstig tekort.

Je kan je namelijk afvragen wat voor types je aantrekt in je leven als je dit soort gedrag vertoont.

Veel succes in ieder geval.
Blijkbaar zit het in je om niet monogaam te zijn, dus je doet het waarschijnlijk toch wel (wat wij ook zeggen) en je zal het later wéér doen. Misschien eerlijker om met je vriend te bespreken dat jij zo in elkaar zit, dan weet hij waar hij aan toe is en kan hij keuzes maken. Enne, misschien wil hij zelf ook wel heel graag iemand anders n**ken dus is het alleen maar een opluchting voor hem.
Tja, dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar kan volgens mij wel degelijk. Een kwestie van zelfbeheersing en je niet in moeilijke situaties begeven, daarom zal ik ook niets met hem afspreken of met iemand anders die iets van me wil.

Het is alleen soms wel lastig omdat je volgens mij als vrouw automatisch redelijk wat aandacht krijgt. Dat is vleiend en daardoor is het verleidelijk om erop in te gaan. Voor mij althans wel.
Tsja, dat zegt genoeg natuurlijk.

Ik krijg ook wel aandacht van het andere geslacht, heb alleen geen moeite om daar niet op in te gaan. Omdat ik mijn man respecteer en van hem hou.
Tja... PlayingTheAngel... je kan er voor kiezen het niet te doen en erover blijven fantaseren. Of je duikt met hem het bed in, weet dan of het leuk was of niet en vervolgens op de blaren zitten. Schuldgevoel of vriend die erachter komt of het niet bij 1x kunnen houden en dan als nog schuldgevoel of vriend die erachter komt.

Aan jou de keus.
Ik reageerde dus op wat er gezegd werd over vos en streken..

Mijn nick heeft te maken met popgroep (titel van hun vorige tour) en heb ik gekozen omdat de nick die ik normaal online gebruik (ergens anders dus) misschien te herkenbaar is.

Ik probeer met mijn gevoelens om te gaan, omdat ik mijn vriend niet tekort wil doen. Hij is de ware voor mij en ik vind monogamie een van de manieren om dat te tonen.

Het is alleen wel een probleem voor mij, misschien ook uit een soort onzekerheid dat ik toch bevestiging zoek op de verkeerde manier.

Maar nogmaals, ik wil het liefst hiervan af! Raak er helaas (ook door eigen schuld) alleen makkelijk in verzeild.
uhm.. dat is makkelijk gezegd ja, maar jij bent degene die jeugdliefdes googelt/hyved of wat dan ook... dus je zoekt het zelfs op. Blijkbaar heb je die spanning nodig, geeft niets hoor, alleen wel even eerlijk zeggen tegen je vriend
fantasie is vaak leuker dan de werkelijkheid
True, over die spanning.

Moet ook zelf duidelijker grenzen stellen als iemand ergens op aanstuurt of dubbelzinnige dingen gaat zeggen terwijl ik gewoon benieuwd ben hoe hij terecht gekomen is.

Ben er ook wel eerlijk over hoor (ik geef aan dat ik het soms lastig vind) zou gewoon graag willen dat ik zoals Jorina een soort inmuum was voor dit soort dingen. Zou ik dat kunnen worden of moet ik maar accepteren dat dit moeilijk voor me zal blijven?
Bedankt iig voor de reacties (ga lunchen) wat bedoelde dit wel degelijk serieus. Wil me oprecht niet in moeilijkheden werken en monogaam zijn, de andere kant is dat spanning/flirten erg aantrekkelijk is. Misschien ben ik gewoon een zwak vrouwen exemplaar ofzo
Is het je waard om te neuken met je jeugdvriend, dat je vriend erachter komt en je aan de kant flikkert? Dat kan namelijk gebeuren.
DTEEZ!
Er zit een verschil tussen flirten en strelen / tongen / neuken, dat moge duidelijk zijn. Vermoedelijk heeft je vriend met dat eerste geen probleem, met dat tweede wellicht wel.
DTEEZ!
BTW, ik ben zeker niet immuun voor aandacht van andere mannen, en heb vaak genoeg gedacht aan hoe het zou zijn met een ander, daar is naar mijn mening ook niets mis mee.

Ik vind het echter niet goed als je er bewust een keuze voor maakt om te handelen naar die gevoelens.

Mijn motto: Als je de ballen hebt om vreemd te gaan, heb dan ook het lef om eerlijk tegenover je partner te zijn.
quote:PlayingTheAngel schreef op 17 april 2009 @ 13:05:

Het is alleen soms wel lastig omdat je volgens mij als vrouw automatisch redelijk wat aandacht krijgt. Dat is vleiend en daardoor is het verleidelijk om erop in te gaan. Voor mij althans wel.Interessante alinea. Naar mijn idee vloeit het een niet automatisch uit het ander voort. Dat is dus iets van jou. Waarom "moet" je erop ingaan? Wat is er mis met wat onschuldig flirten, leuke egoboost krijgen en daarna fijn in bed kruipen met je eigen leuke vriend?
Jup dat weet ik wel zeker, zal dus ook niets met mn jeugdliefde afspreken. Het is het niet waard, maar zo makkelijk zijn als de verleiding er helemaal niet was.

Krijg soms de indruk dat veel vrouwen totaal geen moeite met dit soort dingen hebben en dat ik de enige ben.
okay, dus er is geen ongevoeligheid voor dit soort dingen, alleen een keuze. Daar was ik al bang voor

Ik moet ook gewoon eerder grenzen trekken en zorgen dat onschuldig flirten ook onschuldig blijft.
Btw, ik moet niets Feliciaatje, het kan alleen snel uit de hand lopen is mijn ervaring.

Dan dacht ik 'maar we kunnen elkaar toch gewoon zien en niets doen?' maar dan bleek het als je de kat op het spek bindt wel ERG moeilijk.
Bedankt voor alle reacties, ik heb voor mezelf beter het idee wat ik eraan kan doen (toch gewoon mezelf een schop geven) en snap dat ik niet de enige ben die soms een verleiding voelt. Fijne kennismaking met het forum! Bye
Ik ben eerder benieuwd wat jou telkens zo verleidt tot de rand van de spreekwoordelijke afgrond .

Ik denk dat de ene mens monogamer is dan de ander en dat daar verder geen waardeoordeel in zit. Ik vind jou geen "slechte" vrouw en ik ken ook heus verleiding. Maar je lijkt het er een beetje om te doen. Denk dat het helpt als je je afvraagt waarom. Wat is er zo belangrijk aan? Waarom heb je dat nodig? Zit er iets verslavends in voor jou? enz enz
quote:PlayingTheAngel schreef op 17 april 2009 @ 13:14:

True, over die spanning.

Moet ook zelf duidelijker grenzen stellen als iemand ergens op aanstuurt of dubbelzinnige dingen gaat zeggen terwijl ik gewoon benieuwd ben hoe hij terecht gekomen is.

och benieuwd zijn hoe hij terecht is gekomen, is niks mis mee, benieuwd zijn hoe en of hij in jouw bed terecht komt is heel andere koek,

enne in je OP, "hij keek door het kinderlijke heen," Meid hij was zelf nog n kind.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je een afspraak had willen maken met je oude jeugdliefde? had je dan tegen je vriend gelogen dat je met hem zou afspreken?

En daarbij hoeveel uur werk je in de week? net zoveel als je eigen vriend?
Nee, ik zou niet gelogen hebben. Hij weet ook dat ik contact met hem heb. Wat heeft werken ermee te maken? Ik ga namelijk niet afspreken.. maar goed, mijn vriend en ik werken niet op dezelfde tijden, hij moet 's avonds ook nog wel eens werken, ik werk gewoon fulltime overdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven