Douchen
maandag 30 maart 2020 om 14:29
Hoi,
Even de situatie beschrijven.
Mijn vriend ging zich douchen, bij onze douch moet je na elke douch beurt de boiler even aanzetten om weer warm water te Kunnen gebruiken. Mijn vriend had zich een lange tijd gedouched en stapt de douch uit. Vervolgens loop ik naar de douch om te kijken of de boiler aanstaat, zodat ik me zo ook lekker warm kan douchen, dit was al gebeurd.
Later komt hij boos de kamer op en zegt hij waarom ik niks tegen hem zeg, en weer terugloop naar de kamer, hij had het gevoel dat ik hem negeer. De reden waarom ik terug liep naar de kamer is omdat hij een langere tijd heeft gedouched en ik me gewoon warm wil douchen (moet je even wachten)
Ik begrijp niet waar dit vandaan komt. Ik had hem ook kunnen vragen of hij de boiler aan wou zetten maar wil niet voor elk klein ding mijn vriend om ‘hulp’ vragen, dit ook uitgelegd en nu is hij ‘boos’ vertrokken.
Even de situatie beschrijven.
Mijn vriend ging zich douchen, bij onze douch moet je na elke douch beurt de boiler even aanzetten om weer warm water te Kunnen gebruiken. Mijn vriend had zich een lange tijd gedouched en stapt de douch uit. Vervolgens loop ik naar de douch om te kijken of de boiler aanstaat, zodat ik me zo ook lekker warm kan douchen, dit was al gebeurd.
Later komt hij boos de kamer op en zegt hij waarom ik niks tegen hem zeg, en weer terugloop naar de kamer, hij had het gevoel dat ik hem negeer. De reden waarom ik terug liep naar de kamer is omdat hij een langere tijd heeft gedouched en ik me gewoon warm wil douchen (moet je even wachten)
Ik begrijp niet waar dit vandaan komt. Ik had hem ook kunnen vragen of hij de boiler aan wou zetten maar wil niet voor elk klein ding mijn vriend om ‘hulp’ vragen, dit ook uitgelegd en nu is hij ‘boos’ vertrokken.
maandag 30 maart 2020 om 14:48
Drama om niks dus. Als hij hiervoor/normaal echt nooit zo raar doet ( bijv om andere kleine zaken) is het vast corona/bijelkaaropdelipirritatie.Anoniem200033 schreef: ↑30-03-2020 14:45Nee hij zet hem vrijwel altijd aan hoor! Alleen moet je even wachten totdat het water warm is.
Als ik er zo over nadenk begrijp ik wel waarom hij misschien het gevoel heeft dat ik hem niet ‘vertrouw’ maar dat was echt mijn intentie niet. We zitten hier pas net en het is allemaal even wennen. Normaal vraag ik ook aan hem of die aan is maar wou gewoon zelf is opstaan, kleine moeite, ipv gelijk vragen.
Anders is het iemand die heel raar denkt. Alleen jij weet daar het antwoord op.
maandag 30 maart 2020 om 14:56
Ik vind dit vallen onder de categorie: ‘het dopje van de tandpasta’
Zo’n non-issue waar stellen bonje over krijgen. Het gaat nooit over dat stomme dopje en of het nu wel of niet expres niet op de tube teruggedraaid wordt na gebruik, het gaat altijd over iets anders. Dat hij zo fel reageert op een langs hem heen lopende TO die casual op weg is naar de douche en dat hij uit zo’n onschuldige handeling destilleert dat TO hem negeert lijkt mij een duidelijk alarm signaal. Tijd om goed te praten, maar vooral goed te luisteren.
Het kan zijn dat TO inderdaad te weinig aandacht aan hem besteed en te weinig communiceert. Daar kan iets aan gedaan worden. Het kan ook zijn dat het prinsengedrag is en dat hij het niet verdraagt als TO even niet in verering naar hem omkijkt. (Dat gevoel krijg ik een beetje) in dat geval adviseer ik TO weg te wezen.
Zo’n non-issue waar stellen bonje over krijgen. Het gaat nooit over dat stomme dopje en of het nu wel of niet expres niet op de tube teruggedraaid wordt na gebruik, het gaat altijd over iets anders. Dat hij zo fel reageert op een langs hem heen lopende TO die casual op weg is naar de douche en dat hij uit zo’n onschuldige handeling destilleert dat TO hem negeert lijkt mij een duidelijk alarm signaal. Tijd om goed te praten, maar vooral goed te luisteren.
Het kan zijn dat TO inderdaad te weinig aandacht aan hem besteed en te weinig communiceert. Daar kan iets aan gedaan worden. Het kan ook zijn dat het prinsengedrag is en dat hij het niet verdraagt als TO even niet in verering naar hem omkijkt. (Dat gevoel krijg ik een beetje) in dat geval adviseer ik TO weg te wezen.
maandag 30 maart 2020 om 15:00
Charlotte2020 schreef: ↑30-03-2020 14:56Ik vind dit vallen onder de categorie: ‘het dopje van de tandpasta’
Het is eerder andersom, dat ik weinig aandacht krijg. Lees me andere topics maar.
maandag 30 maart 2020 om 15:05
Bedoelde met me laatste bericht.
Het is eerder andersom. Dat ik minder aandacht krijg sinds deze verhuizing, misschien dat ik me onbewust wat afstandelijker op stel, geen idee.
Vraag me ook altijd af waarom hij moet ‘vluchten’ in de zin van: weggaan als er iets is tussen ons, waarom niet gewoon erover praten.
Het is eerder andersom. Dat ik minder aandacht krijg sinds deze verhuizing, misschien dat ik me onbewust wat afstandelijker op stel, geen idee.
Vraag me ook altijd af waarom hij moet ‘vluchten’ in de zin van: weggaan als er iets is tussen ons, waarom niet gewoon erover praten.
maandag 30 maart 2020 om 15:20
Oh wacht, jij bent het. Hoeveel topics ga je nog openen over je relatie?Anoniem200033 schreef: ↑30-03-2020 15:05Bedoelde met me laatste bericht.
Misschien kun je hem wat meer nemen zoals hij is. Of je zet een punt achter deze relatie.
maandag 30 maart 2020 om 15:29
Ik vind mensen die om aandacht van een ander verlegen zitten altijd een beetje irritant. Vermaak jezelf en als je na verloop van tijd vindt dat je daardoor te weinig contact hebt met elkaar zorg dan dat je het organiseert. Dat hulpeloze geklaag van: je geeft me geen aandacht is onaantrekkelijk. Als mijn partner zo zou gaan beginnen heeft hij me accuut op de kast en daar kom ik pas vanaf als hij zelf nadenkt over constructieve oplossingen.
Terug naar TO: jullie beschuldigen elkaar van hetzelfde gedrag. Dit gaat niet werken.
Terug naar TO: jullie beschuldigen elkaar van hetzelfde gedrag. Dit gaat niet werken.
maandag 30 maart 2020 om 15:36
Je maakt er echt heel van, maar je vergeet dat hij zelf ook goede morgen had kunnen zeggen. Je komt over als iemand met weinig zelfvertrouwen die zich een boze bui of een ochtend humeur van een ander erg aantrekt en dat gaat bedenken wat je allemaal fout hebt gedaan. Soms kun je de boze bui beter bij de ander laten en er niet te veel over nadenken. wanneer iemand vaak een sfeer verpester is dan kun je wellicht beter afstand nemen. Niet alles ligt aan jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 30 maart 2020 om 15:52
jullie hebben allebei het een en ander te verwerken gehad de laatste tijd lees ik, ik denk dat je dit gewoon moet laten gaan. zo vreselijk was de hele situatie met de boiler nou ook weer niet nl. je schreef laatst dat je het wilde uitmaken met je vriend, geldt dat nog steeds? indien ja, kan het ms zien dat jij (onbewust of niet) minder met hem praat dan voorheen om je van hem af te sluiten? dat is nl veelvoorkomend gedrag als iemand afstand neemt van een relatie.
maandag 30 maart 2020 om 17:13
Dankjewel. Ik denk dat ik dit even nodig had om te horen. Ik ben van mezelf niet perse een onzeker persoon, maar merk dat ik dat door deze relatie ben geworden. Niet door hem, maar door het te veel nadenken van mezelf. Het gevoel dat alles aan mij ligt heb ik ook. Altijd als we ruzie hebben en ik ben er zeker van dat ik in me gelijk sta, twijfel ik toch aan me eigen acties..viva-amber schreef: ↑30-03-2020 15:36Je maakt er echt heel van, maar je vergeet dat hij zelf ook goede morgen had kunnen zeggen. Je komt over als iemand met weinig zelfvertrouwen die zich een boze bui of een ochtend humeur van een ander erg aantrekt en dat gaat bedenken wat je allemaal fout hebt gedaan. Soms kun je de boze bui beter bij de ander laten en er niet te veel over nadenken. wanneer iemand vaak een sfeer verpester is dan kun je wellicht beter afstand nemen. Niet alles ligt aan jou.
maandag 30 maart 2020 om 17:32
maandag 30 maart 2020 om 17:50
Je vriends reactie is overtrokken. En jou gedrag irritant. Maarja soms heb je dat soort ergernissen.
mijn moeder heeft ook een handje van dat gecontroleerd en gecheckt achter je rug (en dan niet alleen bij logische dingen zoals bij de douche maar ook bij 101 kul dingetjes die ze perse op haar manier wil). Ik kan daar echt heel slecht tegen en reageer daarom ook vaak te fel als mijn man zoiets doet omdat ik er al een jarenlange zorgvuldig opgebouwde irritatie voorraad van heb:)
mijn moeder heeft ook een handje van dat gecontroleerd en gecheckt achter je rug (en dan niet alleen bij logische dingen zoals bij de douche maar ook bij 101 kul dingetjes die ze perse op haar manier wil). Ik kan daar echt heel slecht tegen en reageer daarom ook vaak te fel als mijn man zoiets doet omdat ik er al een jarenlange zorgvuldig opgebouwde irritatie voorraad van heb:)
maandag 30 maart 2020 om 18:20
maandag 30 maart 2020 om 18:20
Mijn ex kon daar ook wat van, dat controleren. Maar goed, daar was ik zelf veel te gevoelig voor natuurlijk. De ruzie begon met de "boiler" maar ging uiteindelijk over wie er het meest in het huishouden doet en waarom hij zich nooit met de opvoeding bezighield. Zo heerlijk dat ik nu de boiler aan en uit kan zetten wanneer ik wil.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds