Dreigen met zelfdoding

25-06-2020 16:12 118 berichten
Mijn ex accepteert niet dat ik een een punt heb gezet achter onze relatie. Ze legt zich er niet bij neer. Op de vraag of ik het nog goed zie komen was mijn antwoord duidelijk NEE. Hierna gaf ze te kennen dat ze haar zelf van het leven ging beroven. Ik heb hier geen aandacht aan geschonken. Daarna heeft ze mij weer meerdere malen berichten gestuurd en gebeld. Maar ik reageerde nergens meer op. Toch vind ik dergelijke uitspraken zeer stressvol en knaagt aan mijn geweten. Dit is echter al de derde of vierde keer dat ze zoiets gebeurd. Nu heb ik al enkele dagen niks meer gehoord en merk dat ik me nu afvraag hoe het met haar gaat. Wat is er mis met mij?
Alle reacties Link kopieren
Badedas007 schreef:
25-06-2020 18:02
Of ze het nu wel of niet doen, tis vervelend dat ze het gevoel geven dat het jouw schuld is.
Vind je dat je haar nu moet helpen?
Of kun je erdoorheen kijken en het aan anderen overlaten?
Ze heeft wel succes met haar methode bij jou he?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Badedas007 schreef:
25-06-2020 18:02
Of ze het nu wel of niet doen, tis vervelend dat ze het gevoel geven dat het jouw schuld is.
Blokkeren dus
Alle reacties Link kopieren
Contact met haar familie en vrienden zoeken en het daar neerleggen. Zij kunnen eventueel voor haar zorgen of op haar passen. Dan kan jij het loslaten, andere weten er van en nemen jouw verantwoordelijkheid over.
Ze heeft het recht om suïcide te plegen.

Ik zou aangeven dat je haar blokkeert en haar in dat appje advies geven om hulp te zoeken maar dat jij dat niet kunt geven.

En dan ook echt blokkeren ben niet reageren. manipulatie is een slechte basis en blijft zij verstoken van hulp.

Laten we eerlijk zijn... liefdesverdriet is zwaar klote maar je moet er toch doorheen.
Stuur haar www.113.nl
En bel de politie om ze op de hoogte te stellen. Verder kun/hoef je niks te doen.

Ik zou dreigen met zelfmoord altijd serieus nemen. Ook als je denkt/weet dat ze manipuleert.
Volgende keer reageren met "okay, heb je hulp nodig? Hoe wil je het aanpakken?"
Mijn ervaring met mensen die zulke dingen roepen, leerde mij, dat ze daarna heel stom staan te kijken en het voor gezien houden...
Moonchild82 schreef:
25-06-2020 18:55
Volgende keer reageren met "okay, heb je hulp nodig? Hoe wil je het aanpakken?"
Mijn ervaring met mensen die zulke dingen roepen, leerde mij, dat ze daarna heel stom staan te kijken en het voor gezien houden...
Dat is precies wat ze wil: interactie. Die zou ik als ik TO was aan alle kanten niet aangaan.
Weet ze toch nog een weg te vinden voor contact: de politie bellen. Meer niet.
Dat is ook de reden waarom ik niet gereageerd heb. Want ik dacht dan weet ze dat ik daar gevoelig voor ben. Heb al eens eerder familie van haar gestuurd nadat ze me een afscheidsbrief heeft gestuurd. Dat had ze toen niet verwacht. Maar dat is al een paar jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
Badedas007 schreef:
25-06-2020 19:00
Dat is ook de reden waarom ik niet gereageerd heb. Want ik dacht dan weet ze dat ik daar gevoelig voor ben. Heb al eens eerder familie van haar gestuurd nadat ze me een afscheidsbrief heeft gestuurd. Dat had ze toen niet verwacht. Maar dat is al een paar jaar geleden.
Goed gedaan toen!

Zij heeft eerder succes gehad met deze methode om je terug te krijgen.
Stel haar familie opnieuw en voor de laatste keer op de hoogte en trek je dan helemaal en volledig terug. Neem geen contact met haar op, onder geen beding. Ook niet via familie, vrienden of wat er ook maar mag gebeuren in haar leven. JIJ maakt daar géén deel meer van uit.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
TO dat verhaal klinkt bekend. Is iemand die ik ken ook overkomen en die persoon leeft gewoon nog en heeft nu een gezin met een andere man.
Alle reacties Link kopieren
Moonchild82 schreef:
25-06-2020 18:55
Volgende keer reageren met "okay, heb je hulp nodig? Hoe wil je het aanpakken?"
En vervolgens laat zij dat aan andere zien en dan heeft TO het gedaan.
Slecht advies.
Froezel schreef:
25-06-2020 19:19
En vervolgens laat zij dat aan andere zien en dan heeft TO het gedaan.
Slecht advies.
Wat zou daar dan erg aan zijn?
Nemain• schreef:
25-06-2020 19:23
Wat zou daar dan erg aan zijn?
Zou mijn keuze ook niet zijn, voelt toch als aanzetten tot dan.
OohBoy schreef:
25-06-2020 16:21
Heel duidelijk maken dat je, als ze nog een keer dreigt, er de politie op afstuurt.
Krijgt ze misschien ook nog de hulp die ze blijkbaar nodig heeft.
Politie gaat pas als er een acute, concrete dreiging is.
-jolijn- schreef:
25-06-2020 16:46
Voor een zelfmoorddreiging niet?
Nee, moet heel concreet zijn rn in relatie staan tot een psychiatrische stoornis. Er mee dreigen als je wordt verlaten is niet perse een reden voor opname.
Opname beschermt trouwens niet (perse) tegen suicide.
SimpeleZiel schreef:
25-06-2020 18:52
Stuur haar www.113.nl
En bel de politie om ze op de hoogte te stellen. Verder kun/hoef je niks te doen.

Ik zou dreigen met zelfmoord altijd serieus nemen. Ook als je denkt/weet dat ze manipuleert.
Dit, plus familie op de hoogte stellen en het daarbij laten.
anoniem_654bd3aa1ef47 wijzigde dit bericht op 25-06-2020 19:50
9.27% gewijzigd
Moonchild82 schreef:
25-06-2020 18:55
Volgende keer reageren met "okay, heb je hulp nodig? Hoe wil je het aanpakken?"
Mijn ervaring met mensen die zulke dingen roepen, leerde mij, dat ze daarna heel stom staan te kijken en het voor gezien houden...
Ligt eraan waar het vandaan komt. Veel mensen die uiteindelijk een geslaagde suicide plegen, hebben signalen afgegeven (mogelijk ook signalen die op het moment zelf als aandachttrekkerij gezien werden).

Dat betekent niet dat je haar terug moet nemen. Je kunt haar verwijzen naar 113, familie (eventueel bellen naar fam met je zorgen) en verder geen bemoeienis.

Als je er zelf mee zit, kun je zelf ook overleggen met 113online.
anoniem_654bd3aa1ef47 wijzigde dit bericht op 25-06-2020 19:55
6.11% gewijzigd
B1loemetje schreef:
25-06-2020 19:44
Politie gaat pas als er een acute, concrete dreiging is.
Als zij dreigt met zelfmoord weet TO niet hoe accuut het is en zullen ze iig poolshoogte moeten nemen.
Nemain• schreef:
25-06-2020 19:51
Als zij dreigt met zelfmoord weet TO niet hoe accuut het is en zullen ze iig poolshoogte moeten nemen.
Als ze het vorige week gezegd heeft niet persé, toch? Weet niet precies wanneer het gebeurd is, dus kan onzin praten.
Moonchild82 schreef:
25-06-2020 18:55
Volgende keer reageren met "okay, heb je hulp nodig? Hoe wil je het aanpakken?"
Mijn ervaring met mensen die zulke dingen roepen, leerde mij, dat ze daarna heel stom staan te kijken en het voor gezien houden...
Kinderachtig advies.
B1loemetje schreef:
25-06-2020 19:53
Als ze het vorige week gezegd heeft niet persé, toch? Weet niet precies wanneer het gebeurd is, dus kan onzin praten.
Neeeee bedoel als ze weer zo’n berichtje stuurt. Dàn bel je de politie. Totaal zinloos anders.
Alle reacties Link kopieren
Wat een manipulatieve trut zeg. Blokkeren die handel.
Alle reacties Link kopieren
Moonchild82 schreef:
25-06-2020 18:55
Volgende keer reageren met "okay, heb je hulp nodig? Hoe wil je het aanpakken?"
Mijn ervaring met mensen die zulke dingen roepen, leerde mij, dat ze daarna heel stom staan te kijken en het voor gezien houden...

En dan helpt dat ex net over het randje, en loopt TO de rest van zijn leven met een schuldgevoel. Fijn, zo’n advies! :facepalm:

@TO, ik zou je ook adviseren om elke interactie met haar uit de weg te gaan. Voor nu de hulpdiensten informeren, en verder haar nr blokken zodat dit soort berichten jou niet meer bereiken.
Nemain• schreef:
25-06-2020 19:51
Als zij dreigt met zelfmoord weet TO niet hoe accuut het is en zullen ze iig poolshoogte moeten nemen.

Daar komt de politie niet voor hoor, die sturen de crisisdienst. En die komen in dit soort gevallen waarschijnlijk ook niet en sturen de huisarts.
RikM schreef:
25-06-2020 19:58
Daar komt de politie niet voor hoor, die sturen de crisisdienst. En die komen in dit soort gevallen waarschijnlijk ook niet en sturen de huisarts.
Ik hoor van politieagenten en ggz medewerkers andere verhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven