Dreigen met zelfdoding

25-06-2020 16:12 118 berichten
Mijn ex accepteert niet dat ik een een punt heb gezet achter onze relatie. Ze legt zich er niet bij neer. Op de vraag of ik het nog goed zie komen was mijn antwoord duidelijk NEE. Hierna gaf ze te kennen dat ze haar zelf van het leven ging beroven. Ik heb hier geen aandacht aan geschonken. Daarna heeft ze mij weer meerdere malen berichten gestuurd en gebeld. Maar ik reageerde nergens meer op. Toch vind ik dergelijke uitspraken zeer stressvol en knaagt aan mijn geweten. Dit is echter al de derde of vierde keer dat ze zoiets gebeurd. Nu heb ik al enkele dagen niks meer gehoord en merk dat ik me nu afvraag hoe het met haar gaat. Wat is er mis met mij?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het heel moeilijk hebben met zo'n manipulerende ex. Ik zou de neiging hebben om te zeggen 'doe maar'.

Yep, kan ik heel slecht tegen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Badedas007 schreef:
25-06-2020 16:41
manipulatie, dat is haar manier om dingen voor elkaar te krijgen.
Wil je, nu je het weet, daarin trappen? Met open ogen en beide benen?
Waarom?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Badedas007 schreef:
25-06-2020 16:41
manipulatie, dat is haar manier om dingen voor elkaar te krijgen.
Als je dat al weet, waarom blokkeer je haar niet dan?
Life is short. Eat dessert first.
Nemain• schreef:
25-06-2020 16:43
Daar word je niet voor opgenomen.
Voor een zelfmoorddreiging niet?
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
25-06-2020 16:44
Ik zou het heel moeilijk hebben met zo'n manipulerende ex. Ik zou de neiging hebben om te zeggen 'doe maar'.

Yep, kan ik heel slecht tegen.
Dat is wel de beste reactie.
Waarschijnlijk zijn het voor haar geen zwaarwegende woorden. Voor mij wel.
Badedas007 schreef:
25-06-2020 16:50
Waarschijnlijk zijn het voor haar geen zwaarwegende woorden. Voor mij wel.
Wat wil je nu?
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals: Waarom verbreek je niet al het contact?
Heb haar geblockt op Social en whatsapp.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex had daar ook een handje van: met zelfmoord dreigen zodat ik maar weer bij hem bleef.

Nou, ondertussen ben ik al >15 jaar bij hem weg (zonder contact) en voor zover ik weet leeft hij nog steeds...

Vond ik het vervelend? Ja, maar het is niet (meer) mijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Badedas007 schreef:
25-06-2020 16:52
Heb haar geblockt op Social en whatsapp.
Nummer wissen uit je telefoon. En hou het geblokkeerd. Voor je EIGEN mentale gezondheid.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
TO, het is niet aan jou om haar te 'redden'. Je bent duidelijk geweest in woorden. Het is goed om dat ook te blijven en geen contact meer met haar te zoeken, ook al maak je je zorgen.

De ex van een goede vriendin van mij dreigde ook met zelfmoord. Hij heeft het na een aantal dreigementen wel gedaan :'( vooral heel verdrietig voor haar, want zelfs na zijn dood blijft ze zich schuldig voelen
Alle reacties Link kopieren
Ben al blij dat niemand zegt dat die dreigementen loze woorden zijn want net zoals bij intothe heeft een familielid van mij het ook gedaan om die reden. Met jaren therapie voor kind en vrouw tot gevolg.
Maar dat is niet jouw verantwoordelijkheid mocht ze het doen.
Alle reacties Link kopieren
Precies, wat ze ook doet, het is niet zijn schuld of verantwoordelijkheid. Dat ligt volledig bij die persoon zelf.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
25-06-2020 16:43
Daar word je niet voor opgenomen.

Paar uurtjes in de cel op de OVP tijdens het wachten op de crisisdienst voor een beoordeling is ook geen lolletje..
Alle reacties Link kopieren
Dnjepr schreef:
25-06-2020 16:14
Helemaal niks mis met jou

Maar ze chanteert je gewoon emotioneel en dat zegt veel over haar lage niveau.

Lekker verder negeren.
Dit.
OohBoy schreef:
25-06-2020 17:12
Paar uurtjes in de cel op de OVP tijdens het wachten op de crisisdienst voor een beoordeling is ook geen lolletje..
Kan ook gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het bericht sturen aan haar familie dat ze suicidaal is maar dat hoe dan ook de relatie voor jou is geëindigd. Ik zou iedereen het beste toewensen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als iemand wegens verlating wil sterven dan is dat zijn/haar goed recht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Nemain• schreef:
25-06-2020 17:18
Kan ook gewoon thuis.

Als je pech hebt word je gewoon meegenomen. Zou in dit geval misschien wel effectief zijn om het niet nog een keer te flikken.
Intotheunknown schreef:
25-06-2020 16:55
...

De ex van een goede vriendin van mij dreigde ook met zelfmoord. Hij heeft het na een aantal dreigementen wel gedaan :'( vooral heel verdrietig voor haar, want zelfs na zijn dood blijft ze zich schuldig voelen
Professioneel heb ik ook af en toe te maken met personen die dreigen met zelfdoding (ik werk niet in de zorg). Een van de personen die collega behandelde, heeft een poging ondernomen. Ze was er erg van geschrokken en gelukkig is het die persoon niet gelukt. Gelukkig komt het op het werk niet vaak voor dat mensen daad bij woord voegen, maar het is toch heel naar. :hug:
Of ze het nu wel of niet doen, tis vervelend dat ze het gevoel geven dat het jouw schuld is.
-jolijn- schreef:
25-06-2020 16:46
Voor een zelfmoorddreiging niet?
Nee. Ik werk zelf op de crisisafdelingen van een GGZ-instelling. Voor een dwangopname (en dus een zorgmaatregel of een crisismaatregel die moet worden afgegeven) moet je wel wat verder van het padje zijn dan manipulatieve uitspraken. Crisisdienst die beoordeelt kan gelukkig heel goed onderscheid maken tussen echte suïcidaliteit en ingezet gedrag.
Badedas007 schreef:
25-06-2020 18:02
Of ze het nu wel of niet doen, tis vervelend dat ze het gevoel geven dat het jouw schuld is.
Is ook vervelend, maar jij bent NIET verantwoordelijk. Zij legt je een verantwoordelijkheid op je schouders met zo’n tekst en ik begrijp dat dat een heel naar gevoel is, je moet vrij sterk zijn om daar niks mee te doen. Maar jij hebt hier NIKS mee te maken.
Alle reacties Link kopieren
Badedas007 schreef:
25-06-2020 18:02
Of ze het nu wel of niet doen, tis vervelend dat ze het gevoel geven dat het jouw schuld is.
Ik vind dat ontzettend gemeen en manipulatief. Zo iemand wil je niet in je leven. Blokkeren en klaar.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven