Driehoeksverhouding
vrijdag 7 juni 2019 om 09:10
vrijdag 7 juni 2019 om 09:59
problemen met je schoonouders worden in stand gehouden door je partner.
Hij wil ze niet oplossen, hij kiest niet voor jullie gezin. Kortom: er is geen basis voor jullie gezin, als 1 van beiden, daar niet de focus heeft
Je had, met al die problemen, nooit een kind met hem moeten krijgen (jaja, te laat). Zit echt maar 1 ding op: uithuilen & opnieuw beginnen
Probeer het goed te regelen voor jullie kind
Sterkte er mee
Hij wil ze niet oplossen, hij kiest niet voor jullie gezin. Kortom: er is geen basis voor jullie gezin, als 1 van beiden, daar niet de focus heeft
Je had, met al die problemen, nooit een kind met hem moeten krijgen (jaja, te laat). Zit echt maar 1 ding op: uithuilen & opnieuw beginnen
Sterkte er mee
vrijdag 7 juni 2019 om 10:03
Lang verhaal, ik kwam er niet helemaal doorheen.
Maar, toch een paar gedachten:
- Jij stelt vast dat het probleem bij je schoonmoeder en haar zoon ligt. En dat de oplossing dan dus ook daar ligt. En dat moet via ruzies belegd worden bij deze twee personen.
- Je hebt echter op 1 persoon heel veel invloed - en dat is op jezelf.
- Mensen behandelen je zoals jij dat toelaat.
Kun je het allemaal wat meer loslaten en je niks aantrekken van wat dat rare wijf op de achtergrond, met haar eigen issues, van je vindt en van je wil?
Kun je erop vertrouwen dat je partner niet superbeïnvloedbaar is en een marionetpop is van zijn moeder?
Waarom moet je van jezelf steeds ruziemaken over bemoeienissen, je kunt iemand toch ook ongemeend bedanken voor het advies en je eigen ding doen?
Waarom houd je vast aan een stelsel waarin alle oneffenheden besproken moeten worden, kanten genomen moeten worden, verhaal gehaald moet worden? Daarin speel je zelf een rol - daar kun je gewoon mee stoppen.
Je hoeft nergens over te zwijgen, maar je bent op geen enkele manier verplicht om iemands advies op te volgen. Zie je het verschil? Dat laatste kan gewoon zonder enige vorm van conflict.
Maar, toch een paar gedachten:
- Jij stelt vast dat het probleem bij je schoonmoeder en haar zoon ligt. En dat de oplossing dan dus ook daar ligt. En dat moet via ruzies belegd worden bij deze twee personen.
- Je hebt echter op 1 persoon heel veel invloed - en dat is op jezelf.
- Mensen behandelen je zoals jij dat toelaat.
Kun je het allemaal wat meer loslaten en je niks aantrekken van wat dat rare wijf op de achtergrond, met haar eigen issues, van je vindt en van je wil?
Kun je erop vertrouwen dat je partner niet superbeïnvloedbaar is en een marionetpop is van zijn moeder?
Waarom moet je van jezelf steeds ruziemaken over bemoeienissen, je kunt iemand toch ook ongemeend bedanken voor het advies en je eigen ding doen?
Waarom houd je vast aan een stelsel waarin alle oneffenheden besproken moeten worden, kanten genomen moeten worden, verhaal gehaald moet worden? Daarin speel je zelf een rol - daar kun je gewoon mee stoppen.
Je hoeft nergens over te zwijgen, maar je bent op geen enkele manier verplicht om iemands advies op te volgen. Zie je het verschil? Dat laatste kan gewoon zonder enige vorm van conflict.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:06
vrijdag 7 juni 2019 om 10:09
Was die vriend van jou de allerlaatste man in het dorp ofzo? Of heeft hij een gouden piemel?
Jij legt al de verantwoordelijkheid van al dat tokkie gedoe allemaal bij anderen, maar jij was er toch zelf de hele tijd bij?
Wat maakte dat jij het een goed idee vond om met dit moederskindje en zijn tokkiemoeder een relatie te beginnen?
En hoe kon het in hemelsnaam een goed idee lijken om dan ook nog zwanger te worden?
Ik kan me er werkelijk niks bij voorstellen, eerlijk gezegd....
Jij legt al de verantwoordelijkheid van al dat tokkie gedoe allemaal bij anderen, maar jij was er toch zelf de hele tijd bij?
Wat maakte dat jij het een goed idee vond om met dit moederskindje en zijn tokkiemoeder een relatie te beginnen?
En hoe kon het in hemelsnaam een goed idee lijken om dan ook nog zwanger te worden?
Ik kan me er werkelijk niks bij voorstellen, eerlijk gezegd....
vrijdag 7 juni 2019 om 10:13
Jouw schoonmoeder zal niet willen veranderen.
Als jouw man partij blijft trekken voor zijn moeder en niet jouw kant kiest (misschien omdat hij het echt niet inziet?), is jullie relatie kansloos.
Wel jammer dat schoonmoeder altijd invloed zal kunnen uitoefenen omdat jullie een kindje samen hebben.
Maar ik zou een streep trekken. Niet uitspreken met schoonmoeder, maar achter je relatie. Hij is nu twee keer agressief geweest met duwen en slaan. Dat is niet acceptabel, het basisrespect ontbreekt.
Als jouw man partij blijft trekken voor zijn moeder en niet jouw kant kiest (misschien omdat hij het echt niet inziet?), is jullie relatie kansloos.
Wel jammer dat schoonmoeder altijd invloed zal kunnen uitoefenen omdat jullie een kindje samen hebben.
Maar ik zou een streep trekken. Niet uitspreken met schoonmoeder, maar achter je relatie. Hij is nu twee keer agressief geweest met duwen en slaan. Dat is niet acceptabel, het basisrespect ontbreekt.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:20
Hoi allesje van mij kun je mama 100€ lenen want ik krijg de rekeningen niet betaald.
Als een moeder haar volwassen zoon dergelijke infantiele teksten appt, weet je dat die navelstreng nooit is doorgeknipt.
En je zegt het zelf: hij komt nooit voor jou op.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 07-06-2019 10:21
1.44% gewijzigd
vrijdag 7 juni 2019 om 10:20
Dat er geen geld is voor een opvang voor de hond is onzin. Zeker was er geld maar we waren met een huisje bezig. Het feit is dat zij extra gaat zitten dwarsbomen zodat wij amper iets leuks kunnen doen samen, dat probeer ik duidelijk ge maken. Een goede moeder zou ons juist het plezier willen doen om ons dat geld te besparen. En niet alleen als ze een tegenprestatie verwacht.
anoniem_386731 wijzigde dit bericht op 07-06-2019 10:21
0.27% gewijzigd
vrijdag 7 juni 2019 om 10:21
Ik zou denken na het lezen van jouw verhaal dat een drastische ingreep nodig is om jullie relatie in stand te houden. Wat betreft de verandering : afstand nemen van moeders. Het beste lijkt mij letterlijke afstand. Ooit gedacht om een baan en huis te zoeken in een andere stad? Als ze ineens 2 uur moet rijden om jullie te zien (of meer) zal je vriend vanzelf losweken van zijn moeder. Het klinkt misschien als een grote stap, dat is het ook, maar misschien wel de moeite waard aangezien jullie een kind hebben samen.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:22
een goede partner, zou voor jou opkomenDontknowwhattodoooo schreef: ↑07-06-2019 10:20Dat er geen geld is voor een opvang voor de hond is onzin. Zeker was er geld maar we waren met een huisje bezig. Het feit is dat zij extra gaat zitten dwarsbomen zodat wij amper iets leuks kunnen doen samen, dat probeer ik duidelijk ge maken. Een goede moeder zou ons juist het plezier willen doen om ons dat geld te besparen. En niet alleen als ze een tegenprestatie verwacht.
Het probleem ligt bij die vent van je
Dump die gast
(en dat zegt ik niet gauw, als er kinderen in het spel zijn)
vrijdag 7 juni 2019 om 10:22
Jullie zijn aan elkaar gewaagd .Dontknowwhattodoooo schreef: ↑07-06-2019 10:20Wat er geen geld is voor een opvang voor de hond is onzin. Zeker was er geld maar we waren met een huisje bezig. Het feit is dat zij extra gaat zitten dwarsbomen zodat wij amper iets leuks kunnen doen samen, dat probeer ik duidelijk ge maken. Een goede moeder zou ons juist het plezier willen doen om ons dat geld te besparen. En niet alleen als ze een tegenprestatie verwacht.
En waarom zet je neer dat je geen geld had voor oppas hond tijdens een weekend Frankrijk maar als moeder vraagt om 100 euro te lenen zeg je dat moet je niet geven want ze heeft te veel uit gegeven?
Erg vriendelijk klinkt het van BEIDE kanten niet.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:24
Dan had je de hond mee kunnen nemen.Dontknowwhattodoooo schreef: ↑07-06-2019 10:20Dat er geen geld is voor een opvang voor de hond is onzin. Zeker was er geld maar we waren met een huisje bezig. Het feit is dat zij extra gaat zitten dwarsbomen zodat wij amper iets leuks kunnen doen samen, dat probeer ik duidelijk ge maken. Een goede moeder zou ons juist het plezier willen doen om ons dat geld te besparen. En niet alleen als ze een tegenprestatie verwacht.
Echt jullie klinken allemaal niet echt volwassen.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:26
Dontknowwhattodoooo schreef: ↑07-06-2019 10:20Een goede moeder zou ons juist het plezier willen doen om ons dat geld te besparen. En niet alleen als ze een tegenprestatie verwacht.
Het is juist belangrijk dat jij en je partner op eigen benen staan en geen gunsten van haar vragen. Zo geef je haar minder kans om roet in het eten te gooien.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:27
Je hebt geen probleem met je schoonmoeder...je hebt een probleem met het feit dat je vriend een onvolwassen moederskindje is die zich nooit echt heeft losgemaakt.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd om van alles van haar aan te nemen en om dan wel zo over haar te klagen...erg onaangenaam.
Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd om van alles van haar aan te nemen en om dan wel zo over haar te klagen...erg onaangenaam.
viva-amber wijzigde dit bericht op 07-06-2019 10:28
28.95% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:28
Je kan alleen je eigen gedrag veranderen, niet van anderen. Je zit nu ook nog bomvol hormonen, dat heeft ook invloed op je gedrag.
Je tekst is lang, maar lees ik nu dat hij je geduwd en geslagen heeft?
Waarom nodig je je schoonmoeder uit voor de echo's? Waarom reageer je overal op? Negeren kan ook.
Zolang jouw vriend vooral voor zijn moeder kiest gaat de relatie niet werken.
De hond had je toch ook elders onder kunnen brengen? Je wilt een weekend weg, maar hebt eigenlijk geen geld ivm jullie huis. Waarom ga je dan? Verander je eigen gedrag, verwacht niets van schoonmoeder, vraag haar niet om gunsten.
Je tekst is lang, maar lees ik nu dat hij je geduwd en geslagen heeft?
Waarom nodig je je schoonmoeder uit voor de echo's? Waarom reageer je overal op? Negeren kan ook.
Zolang jouw vriend vooral voor zijn moeder kiest gaat de relatie niet werken.
De hond had je toch ook elders onder kunnen brengen? Je wilt een weekend weg, maar hebt eigenlijk geen geld ivm jullie huis. Waarom ga je dan? Verander je eigen gedrag, verwacht niets van schoonmoeder, vraag haar niet om gunsten.
vrijdag 7 juni 2019 om 10:34
Natuurlijk niet, het werd alleen maar erger.
Het bemoeien en dwarsbomen bleef aan de gang. Hier hebben ik en mijn vriend wel vaak discussies over gehad omdat hij haar een handje boven het hoofd houd. [b]Maar ik heb me er niks van proberen aan te trekken. [/b]
Vervolgens was ik zwanger
Bij de interlinie, dus voordat je zwanger werd, had je bij deze schoonmoeder man weg moeten gaan. Dit was het cruciale beslismoment.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 07-06-2019 10:35
0.88% gewijzigd
vrijdag 7 juni 2019 om 10:35
Het probleem is niet jouw schoonmoeder, maar jouw vriend.
Je kan je schoonmoeder niet veranderen dat gaat ook nooit gebeuren. Wat is jouw vriend moet doen is het voor jou opnemen en de invloed van zijn moeder minimaliseren. Eigenlijk zouden jullie je zo min mogelijk van haar moeten aantrekken.
Hij neemt het dus niet voor je op, sterker nog hij gaat vaak mee in de mening van zijn moeder, duwt en slaat je ook nog eens in het gezicht.
Het komt over alsof zijn moeder en hij een team zijn en jij een een of andere vijand. Zo zou ik me voelen tenminste.
Je kunt 2 dingen doen accepteren of weggaan.
En kijk niet meer op haar Facebook!
Je kan je schoonmoeder niet veranderen dat gaat ook nooit gebeuren. Wat is jouw vriend moet doen is het voor jou opnemen en de invloed van zijn moeder minimaliseren. Eigenlijk zouden jullie je zo min mogelijk van haar moeten aantrekken.
Hij neemt het dus niet voor je op, sterker nog hij gaat vaak mee in de mening van zijn moeder, duwt en slaat je ook nog eens in het gezicht.
Het komt over alsof zijn moeder en hij een team zijn en jij een een of andere vijand. Zo zou ik me voelen tenminste.
Je kunt 2 dingen doen accepteren of weggaan.
En kijk niet meer op haar Facebook!
vrijdag 7 juni 2019 om 10:36
Dit !(scheelt mij weer typenlilalinda schreef: ↑07-06-2019 09:59problemen met je schoonouders worden in stand gehouden door je partner.
Sterkte er mee
vrijdag 7 juni 2019 om 10:37
Wat er vergeten wordt en ik nog wel het meeste over val; hij heeft jou op de grond geduwd en inmiddels ook al een klap in je gezicht gegeven. Dat is echt niet goed hoor. Hier gaat hij ook echt niet mee stoppen. Helemaal niet met die toxische relatie betreft moeders en jullie 2.
Ik zou eerst een tijdje bij je ouders blijven. Nadenken wat te doen. Als je kleintje straks groter wordt en dit bewust gaat meemaken moet je je beseffen dat dit heel ongezond qua hechting kan zijn. Je wilt je kind in een veilige en stabiele omgeving laten opgroeien . Dat is het nu verre van. Kleintje voelt jouw spanning. Hoe staan jouw ouders er in?
Ik zou eerst een tijdje bij je ouders blijven. Nadenken wat te doen. Als je kleintje straks groter wordt en dit bewust gaat meemaken moet je je beseffen dat dit heel ongezond qua hechting kan zijn. Je wilt je kind in een veilige en stabiele omgeving laten opgroeien . Dat is het nu verre van. Kleintje voelt jouw spanning. Hoe staan jouw ouders er in?