Droom volgen, maar man wil niet mee

17-06-2019 19:59 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar even bij het begin te beginnen. Ik ben altijd al heel gevoelig geweest en heb mijn leven altijd laten leiden door alles wat op mijn pad kwam. Ik zit niet vast aan een plaats, spullen of mensen. Ik geloof erin dat alles al vast staat en dat je alleen maar mee hoeft te bewegen voor het beste resultaat. Niet altijd makkelijk, maar het heeft me wel altijd heel veel moois gebracht.
Een aantal jaar geleden heb ik dit leven losgelaten, ik dacht dat het tijd was om me te settelen en een meer "normaal' leven te gaan leiden. In die tijd heb ik ook mijn man leren kennen. '
We hebben een huis gekocht, getrouwd, kinderen gekregen, super burgerlijk en zeker. Ik dacht dat ik het goed voor elkaar had.
Maar ik werd steeds ongelukkiger, ik voelde me eenzaam en gevangen in het leven. Mijn levensboot was vastgelopen.
Later zijn we verhuisd en daardoor ben ik gaan beseffen dat ik mezelf helemaal was kwijt geraakt. Beetje bij beetje heb ik mezelf weer terug gevonden. Ik kan weer genieten van het leven. Mijn boot is weer in beweging. Maar die boot wil zo hard varen, zo hard als hij dat vroeger gedaan heeft, alleen mijn man is het anker.
De ene na de andere mogelijkheid om het leven nog beter te kunnen maken dient zich aan. Voor ons als gezin. Het is tijd om verder te gaan. Vroeger had ik alles met beide handen aangegrepen. Maar mijn man zit zo vast als een huis.
Hij is is eigenlijk net als ik ben, heel diep van binnen. Daarom ben ik ook zo gek op hem. Maar hij zit zo vast in alles wat 'hoort'. Hij durft daar niet uit te stappen. Hij weet dat ook wel, maar hij heeft niet de kracht om het te doen. Liever praat hij nergens over, werkt vooral veel en loopt gewoon lekker mee in de moderne tredmolen.
Ik heb niets met geld, ik leef het liefst zo goedkoop mogelijk, met zoveel mogelijk tijd met elkaar als gezin, zelfvoorzienend, met de natuur, met dieren. Dat ligt op mijn hart, de mogelijkheden zijn er (ook financieel), maar.... het is te 'niet normaal'

Het maakt me verdrietig, ik voel zo'n strijd. Ik hou van mijn man, ik wil hem echt nooit verlaten. We zouden ook zo goed bij elkaar passen als hij zijn bagage kan loslaten. Maar tegelijkertijd kan ik dit niet van hem verlangen. Het lukt me ook steeds minder goed om het leven te leiden dat mij ongelukkig maakt. Soms voelt het echt alsof ik dan maar moet wachten tot het leven voorbij is. Moet ik mijn dromen opgeven...? Of moet ik ervoor knokken...? Maar hoe dan...?
Alle reacties Link kopieren
Dat is misschien wel het probleem. Hij wil nergens over praten. Het is zijn leven, hij bepaalt hoe het gaat. We hebben een prima huis, meer dan genoeg inkomen (ik zal graag zien dat we wat inkomen inleveren in ruil voor tijd als gezin), gezonde kinderen... Oke, ik ben het met hem eens, maar toch...
beetjegek schreef:
17-06-2019 20:54
Idd, zoals mijn man zegt “ ik wil gewoon leuke dingen doen “
Gelijk heeft ie.
Julieve schreef:
17-06-2019 20:56
Dat is misschien wel het probleem. Hij wil nergens over praten. Het is zijn leven, hij bepaalt hoe het gaat. We hebben een prima huis, meer dan genoeg inkomen (ik zal graag zien dat we wat inkomen inleveren in ruil voor tijd als gezin), gezonde kinderen... Oke, ik ben het met hem eens, maar toch...
Huh?? Maar het is toch ook jouw leven? Dus hij bepaalt alles?
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
17-06-2019 20:53
Hoe oud zijn jullie kinderen? Als ze al wat ouder zijn kunnen jullie misschien gaan latten? Hij in de stad, jij er net buiten?
3 en 5 jaar. Jong dus
Alle reacties Link kopieren
Maya85 schreef:
17-06-2019 20:53
Hoe oud zijn jullie kinderen? Als ze al wat ouder zijn kunnen jullie misschien gaan latten? Hij in de stad, jij er net buiten?
O_o
Hebbie een tuin ?

Flikker er wat kippen in, een schaap en wat knor knor beessies. Zet daartussen een tentje op en slaap er twee nachies in de week.

Da's voor het oergevoel.

Hebbie een slootje dichtbij ?

Pleur daar een roeibootje in gevuld met wat kannen water, een brandertje een dekentje en een hengel.

Daarmee ga je twee dagen per week lekker roeien, je eigen visjes vangen, klaarmaken en tukkie doen in je bootje

Dat is voor het vrije gevoel in je hoofd.

Hebbie een zolder ?

Daar ga je de overige drie dagen vd week overleven.

Jij blij, man blij, kids blij, opa blij, oma blij, tante blij, oom blij zusje blij, broertje blij
collega's blij, buurman blij, buurvrouw blij. Kortom, een hele blije gemeenschap.

De oplossing is zo simpel he, je moet het alleen ff willen zien.
Alleen jouw openingspost gelezen, maar daaruit blijkt een significant gebrek aan gevoeligheid over alles behalve jouw eigen wensen en ideeen over "hoe het volgens jou hoort".
Lievejetje schreef:
17-06-2019 20:58
O_o
?
Ik vind je vrij respectloos over je man praten. En egoïstisch. Jullie zouden zo goed bij elkaar passen als hij zijn bagage kwijt zou raken? En jij dan? Wat als jij je wat meer naar hem toe zou bewegen? Je hebt gekozen voor deze man en dit gezin. Sluit compromissen, zoek naar een weg waar jullie je allebei in kunnen vinden. Wees creatief. Het gaat niet alleen om jou en wat jij wil.

Oh wacht, het gaat over een verhuizing. Ik kan me voorstellen dat er wat mis gaat in de communicatie thuis.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 21:10
14.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom begin je niet eerst met een volkstuintje, kijken of dat je echt bevalt.

Verder vind ik het argument dat je al eens bent verhuisd, nergens op slaan. Als het je gezinsleden niet benadeeld, kan je best af en toe verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij wilt graag minder werken, je wilt graag dat je man ook minder gaat werken, en je zou graag ergens anders willen wonen waar jullie wat meer ruimte hebben om bijvoorbeeld wat kippen en een appelboom te hebben.

Je man wil niet verhuizen.

Ja, dat is lastig om een compromis over te bereiken lijkt me. Praten praten praten.

En misschien kun je je ideaalbeeld van meer buiten, meer dieren, meer vrijheid op een andere manier invullen? Een moestuin? Vrijwilligerswerk op de kinderboerderij? Zelf wat minder gaan werken (misschien inspireer je je man?)
Wat eten we vanavond?
Je begint met een enorm vaag, zweverig en vooral heel egoïstisch lulverhaal over 'niet normaal' zijn enzo, en dan eindigt het met een heel normale 'huisje-boompje-beestje' story wat ontzettend burgerlijk en heel normaal is?

Als je op deze manier ook in de discussie gaat met je man, dan snap ik volledig dat die beste vent met z'n hakken in het zand gaat O_o
Alle reacties Link kopieren
De openingspost vind ik erg zwaar en zweverig, maar het gaat er dus om dat jij graag wilt verhuizen naar een huis met moestuin en de ruimte voor dieren, en je man wil dat niet omdat je al eens verhuisd bent. Praat nou eens goed samen. Trek een flesje wijn open, zeg wat je bezig houdt (zonder het bootje en het anker) en luister naar zijn bezwaren. Je moet er toch samen uitkomen? Dat je al eens verhuisd bent is ook niet echt een reden om dat maar nooit meer te doen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
makreel schreef:
17-06-2019 21:07
Dus jij wilt graag minder werken, je wilt graag dat je man ook minder gaat werken, en je zou graag ergens anders willen wonen waar jullie wat meer ruimte hebben om bijvoorbeeld wat kippen en een appelboom te hebben.

Je man wil niet verhuizen.

Ja, dat is lastig om een compromis over te bereiken lijkt me. Praten praten praten.

En misschien kun je je ideaalbeeld van meer buiten, meer dieren, meer vrijheid op een andere manier invullen? Een moestuin? Vrijwilligerswerk op de kinderboerderij? Zelf wat minder gaan werken (misschien inspireer je je man?)
Eigenlijk wil ik niets liever dan meer tijd samen, als gezin, doorbrengen. Hij ziet de kinderen ma t/m za een half uur per dag, alleen zondag de hele dag.
Ik werk niet. Als hij minder gaat werken als ik zou werken wil ik graag werken, maar dat doet hij niet. Hij vindt het normaal om zoveel te werken. Ik heb wel gewerkt, maar doordat alle zorg voor het gezin bij mij ligt was dat niet zo'n goede combinatie.
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
17-06-2019 21:13
Je begint met een enorm vaag, zweverig en vooral heel egoïstisch lulverhaal over 'niet normaal' zijn enzo, en dan eindigt het met een heel normale 'huisje-boompje-beestje' story wat ontzettend burgerlijk en heel normaal is?

Als je op deze manier ook in de discussie gaat met je man, dan snap ik volledig dat die beste vent met z'n hakken in het zand gaat O_o
:facepalm:
Misschien denkt je man door de manier waarop je het gebracht hebt wel dat je met peuter en kleuter in een boot wil stappen en naar Afrika wilt zeilen.

Zou echt zomaar kunnen in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
En hij vindt het ook prima om de kinderen zo weinig te zien? Je zegt dat financiën geen probleem zijn, en hij het eigenlijk ook wil. Dan moet daar toch uit te komen zijn?
Of je kunt gaan latten (echt, topidee met 2 kleine kids en ieder zn eigen ding).
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een keuze gemaakt, die heeft nu eenmaal consequenties. Deal ermee. Als je kinderen groot zijn kun je weer doen waar je zelf in hebt.
.
Alle reacties Link kopieren
kerol schreef:
17-06-2019 20:40
"Ik geloof erin dat alles al vast staat en dat je alleen maar mee hoeft te bewegen voor het beste resultaat."

Het lot heeft je op een dobberend bootje gebracht, maar nu spartel je tegen - in plaats van mee te bewegen.
En dit!
.
Alle reacties Link kopieren
Julieve schreef:
17-06-2019 21:16
Eigenlijk wil ik niets liever dan meer tijd samen, als gezin, doorbrengen. Hij ziet de kinderen ma t/m za een half uur per dag, alleen zondag de hele dag.
Ik werk niet. Als hij minder gaat werken als ik zou werken wil ik graag werken, maar dat doet hij niet. Hij vindt het normaal om zoveel te werken. Ik heb wel gewerkt, maar doordat alle zorg voor het gezin bij mij ligt was dat niet zo'n goede combinatie.
Dit klinkt ook niet als een geweldige balans. Hebben jullie dit zo samen afgesproken voordat jullie aan kinderen begonnen? Waarom wil hij zoveel werken en zo weinig bij zijn kinderen/ bij jou zijn?
Alle reacties Link kopieren
Is jouw man degene die alles bepaalt voor jullie, of lijkt dat maar zo en stel je je hier op als underdog?
Julieve schreef:
17-06-2019 21:16
Eigenlijk wil ik niets liever dan meer tijd samen, als gezin, doorbrengen. Hij ziet de kinderen ma t/m za een half uur per dag, alleen zondag de hele dag.
Ik werk niet. Als hij minder gaat werken als ik zou werken wil ik graag werken, maar dat doet hij niet. Hij vindt het normaal om zoveel te werken. Ik heb wel gewerkt, maar doordat alle zorg voor het gezin bij mij ligt was dat niet zo'n goede combinatie.
Ga gewoon zelf werken, dan heb je een stuk eigen leven en niet zoveel tijd om te veel na te denken. Werk, spaar en koop die boerderij.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon zo ontstaan. Op het werk is het druk, er is altijd werk en hij zegt geen nee.
Alle reacties Link kopieren
Maar super bedankt voor jullie adviezen (de een wel wat aardiger dan de andere)
Ik ga ermee aan de slag
Volgens mij zit er veel meer mis binnen jullie relatie/ gezin. Hij ziet zijn kinderen amper, logisch dat je ontevreden bent :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven