Duz...

08-07-2018 18:41 610 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 26-07-2018 18:29
99.93% gewijzigd
wij slapen nooit.
ik herinner me nog wel een heel goed advies over een depressieve goudvis.
iris1969 schreef:
12-07-2018 00:03
@ Christel: ik lees niets nieuws wat andere forummers al eerder fijnzinnig of niet zo fijnzinnig aan mij hebben gemeld en hier heb ik steeds geduldig en uitgebreid antwoord op gegeven.

Ik laat het er dan ook deze keer bij om hierop te reageren, maar als je een nieuw punt hebt dan hoor ik het graag.
Weet je, laat ook maar gewoon.
Wel respect voor je vermogen om daadwerkelijk alles wat er gezegd wordt van je af te laten glijden. Kijk daar kan ik dus echt nog wat van leren..
iris1969 schreef:
12-07-2018 00:08
Fijn dat de kat ok is en jammer dat ik daarin geen bijdrage heb kunnen leveren, maar praat me geen schuldgevoel aan, want de DA is degene die je blind moet volgen, niet een medeforummer en dat weet je best.

En je mist weer het punt: ik had het niet over Iris-allergie, hoewel dat best mee zal spelen maar over het snoepje van de week: toen was het katten en nu is het narcisme en morgen wie weet.
het gaat niet om schuldgevoel en jij mist duidelijk mijn punt of je wil het gewoon niet snappen.

Ik ga slapen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Christel78 schreef:
11-07-2018 23:55
Het punt is denk ik iris dat je geen professional wordt door boeken lezen. De meeste mensen spreken hier en geven hier advies op basis van eigen meningen, ervaringen. Jij presenteert een theorie. Een theorie die pretendeert een verklaring te geven. Dat neigt sterk naar protoprofessionalisering. En ja dat is link. Wat je namelijk doet is de theorie leidend maken en het verhaal van een to erin passen. Een professional zou dat nooit zo doen. Die heeft het verhaal van de hulpvrager leidend en past technieken en kennis daarop aan. Daarmee leert iemand zichzelf kennen. Jezelf herkennen in een theorie geeft vooral zicht op die theorie en niet op je eigen motieven. En dit forum is niet voor professioneel advies en ja je adviseert mensen om naar een psycholoog te gaan. Maar door een theorie te presenteren plaats je jezelf ook niet in de puur persoonlijke hoek. Wat ik schreef, het lijkt op protoprofessionalisering.
Je verwoordt precies en heel goed wat ik dacht.
rosanna08 schreef:
11-07-2018 23:57
Iris, praat gewoon vanuit je ervaringen zonder allerlei theorieën die je op internet vindt en in je boeken. Je hebt best iets zinnigs te zeggen zo nu en dan :P
Ik heb buitengewoon veel zinnige dingen te zeggen :biggrin:

Wie weet vertel ik hier nog eens my life story als ik dat zinvol acht, maar tot die tijd deel ik mijn kennis en ervaring in een wat meer algemenere zin.
Sue-Heck schreef:
12-07-2018 00:02
Nou jouw term is buiten laag ook erg theatraal. Kom op, wees een held en wijzig het
Alstu :)
Christel78 schreef:
12-07-2018 00:11
Wel respect voor je vermogen om daadwerkelijk alles wat er gezegd wordt van je af te laten glijden. Kijk daar kan ik dus echt nog wat van leren..
Ach en zo heb ik vannavond dan toch nog mijn nut gehad :winkie:
Deze discussie heeft overigens ook nut voor mij gehad: ik heb alles weer eens van alle kanten kunnen bekijken en heb vervolgens mijn eigen koers weer bepaald, dus dat is fijn.

En nu zeg ik: weltruste en slaap lekker :zzz:
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 00:30
2.26% gewijzigd
rosanna08 schreef:
12-07-2018 00:13

Ik ga slapen
Slaap lekker!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
iris1969 schreef:
12-07-2018 00:20
Deze discussie heeft overigens ook nut voor mij gehad: ik heb alles weer eens van alle kanten kunnen bekijken en vervolgens mijn eigen koers weer bepaald, dus dat is fijn.

En nu zeg ik: weltruste en slaap lekker :zzz:
Nou nog fatsoenlijk Nederlands leren.
samarinde schreef:
Alstu :)
kinderachtig
iris1969 schreef:
12-07-2018 00:08
Fijn dat de kat ok is en jammer dat ik daarin geen bijdrage heb kunnen leveren, maar praat me geen schuldgevoel aan, want de DA is degene die je blind moet volgen, niet een medeforummer en dat weet je best.

En je mist weer het punt: ik had het niet over Iris-allergie, hoewel dat best mee zal spelen maar over het snoepje van de week: toen was het katten en nu is het narcisme en morgen wie weet.
Het gaat niet over "het snoepje van de week", het gaat erom wat jij zegt. Komaan dit speelt al veel langer. Ik vraag je al weken naar je beroep, welke je steeds vakkundig negeert, omdat je van die huis tuin en keuken psycholoog uitspraken doet. En dan kun je de boel mooi verpakken zoals, ik mag niks zeggen want dat is diagnosticeren maar to je hebt talent in observeren. Dat komt op hetzelfde neer. Ik hoop oprecht dat de mods hier vanavond op gemodereerd hebben. Een échte professional waagt zich niet aan dergelijke uitspraken, die zijn namelijk gevaarlijk en schadelijk voor de persoon waar ze tegen gedaan worden ( en om die reden moet een leek dit al helemaal niet doen!). Daarnaast kun je een dergelijke analyse niet na een OP of drie posts doen. Hoe mooi je de dingen ook verpakt, en uit "eigen ervaring" deelt, het is en blijft een gevaarlijke "analyse" die wat mij betreft bestraft mag worden.

En ik zal je hierop ook aan blijven spreken, net zoals ik bij ieder ander doe. Voor we het Iris allergie geneuzel gaan krijgen... Ik heb verder nooit wat met je van doen gehad.
kia・ora wijzigde dit bericht op 12-07-2018 00:29
1.97% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
S-Meds schreef:
12-07-2018 00:22
kinderachtig
Dat volg ik even niet?
rosanna08 schreef:
het gaat niet om schuldgevoel en jij mist duidelijk mijn punt of je wil het gewoon niet snappen.

Ik ga slapen
Slaap lekker Blauwtje :lips: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
S-Meds schreef:
12-07-2018 00:22
kinderachtig
o wacht bedoel je dat je de term hebt verwijderd? dan begreep ik je verkeerd.
Kia•Ora schreef:
12-07-2018 00:25
Het gaat niet over "het snoepje van de week", het gaat erom wat jij zegt. Komaan dit speelt al veel langer. Ik vraag je al weken naar je beroep, welke je steeds vakkundig negeert, omdat je van die huis tuin en keuken psycholoog uitspraken doet. En dan kun je de boel mooi verpakken zoals, ik mag niks zeggen want dat is diagnosticeren maar to je hebt talent in observeren. Dat komt op hetzelfde neer. Ik hoop oprecht dat de mods hier vanavond op gemodereerd hebben. Een échte professional waagt zich niet aan dergelijke uitspraken, die zijn namelijk gevaarlijk en schadelijk voor de persoon waar ze tegen gedaan worden ( en om die reden moet een leek dit al helemaal niet doen!). Daarnaast kun je een dergelijke analyse niet na een OP of drie posts doen. Hoe mooi je de dingen ook verpakt, en uit "eigen ervaring" deelt, het is en blijft een gevaarlijke "analyse" die wat mij betreft bestraft mag worden.

En ik zal je hierop ook aan blijven spreken, net zoals ik bij ieder ander doe. Voor we het Iris allergie geneuzel gaan krijgen... Ik heb verder nooit wat met je van doen gehad.
Even uit oprechte nieuwsgierigheid: is dat een diagnose? Dat iemand talent heeft in observeren? Of lees ik het verkeerd? (En als ik het goed lees: het talent om goed te kunnen observeren, lijkt me geheel onschuldig.)
S-Meds schreef:
12-07-2018 00:29
o wacht bedoel je dat je de term hebt verwijderd? dan begreep ik je verkeerd.
Ja.
samarinde schreef:
12-07-2018 00:32
Ja.
oke vergeet wat ik zei.
samarinde schreef:
Even uit oprechte nieuwsgierigheid: is dat een diagnose? Dat iemand talent heeft in observeren? Of lees ik het verkeerd? (En als ik het goed lees: het talent om goed te kunnen observeren, lijkt me geheel onschuldig.)
Het is een parafrase, de exacte bewoording kan ik niet meer lezen, want het topic is weg. Het kwam erop neer dat de to bevestigd werd in haar vraag of het x was. In deze context was het een diagnose, want to vroeg om een diagnose die bevestigd werd. Waarop nog een hele uiteenzetting volgde waaróm het toch echt heus waar alle schijn had van deze trekken en werd er terug gekrabbeld op eerdere postings door middel van semantiek, zoals regelmatig gebeurt.
samarinde schreef:
Afhankelijk van de context waarin het geschreven wordt kan het variëren van onschuldig, een compliment tot een minder onschuldige suggestieve / sturende opmerking. Het is iig geen diagnose an sich.
Deze post waar Kia op doelt is verwijderd (als ik de goede post voor ogen heb!!), dus het is onmogelijk om daar je eigen mening over te vormen.
Als het om deze post gaat, dan kan ik Kia alleen maar gelijk geven.
Ohh ik type langzaam, dus crosspost. Tijd om mijn bed op te zoeken. Welterusten allen, slaap lekker!
GenieInABottle schreef:
12-07-2018 00:42
Ohh ik type langzaam, dus crosspost. Tijd om mijn bed op te zoeken. Welterusten allen, slaap lekker!
Slaap lekker Draakje. :lips: En het gaat idd om de verwijderde post van eerder deze avond.
Christel78 schreef:
12-07-2018 00:11
Ze is van teflon, dan krijg je dat.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Gaat er inmiddels een kat uit met een nazi of heb ik te weinig koffie op?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
12-07-2018 07:07
Gaat er inmiddels een kat uit met een nazi of heb ik te weinig koffie op?
Te weinig koffie denk ik

:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven