Duz...
woensdag 11 juli 2018 om 22:14
Bingo.
Velen op het forum hebben boter op hun hoofd met hun opmerkingen dat ik een TO zou schaden.
woensdag 11 juli 2018 om 22:18
Een psycholoog stelt stoornissen vast. Doe ik dat? Nee, ik geef mijn kennis en ervaring en daarmee zit het wel snor.
De TO doet vervolgens wat met deze info of niet. Zo gaat dat op een forum met alle adviezen.
Maar ik denk dat mijn standpunt zo wel duidelijk is toch? Dus ik laat het er nu dan ook bij wat dit punt betreft.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 22:20
15.60% gewijzigd
woensdag 11 juli 2018 om 22:19
woensdag 11 juli 2018 om 22:21
Zelfs je definitie van het werk van een psycholoog klopt niet. Echt, hoezo heb jij de wijsheid zo in pacht?iris1969 schreef: ↑11-07-2018 22:18Een psycholoog stelt stoornissen vast. Doe ik dat? Nee, ik geef mijn kennis en ervaring en daarmee zit het wel snor.
De TO doet vervolgens wat met deze info of niet. Zo gaat dat op een forum met alle adviezen.
Maar ik denk dat mijn standpunt zo wel duidelijk is toch? Dus ik laat het er nu dan ook bij wat dit punt betreft.
woensdag 11 juli 2018 om 22:21
Ik denk dat dat idd realiteit is. Daarom probeerde ik TO uit te leggen dat zij alleen controle heeft over haar eigen reacties.ywtje schreef: ↑11-07-2018 22:07Dat klopt, daar wordt ze dit hele topic op gewezen. Wat gewoon prima is. Jammer dat ze daarin geen zelfinzicht heeft.
Maar om iemand die zich in in het nauw gedreven voelt dan ook nog even extra tegen de schenen te schoppen en uit te lokken, dat is na mijn idee echt laag.
En zo komen er ineens meer die een neus voor kwetsbaarheid lijken te hebben en daar zelf even lekker mee aan de haal gaan. Even na trappen..
Wat maakt dat je dat zou willen... Kan je je dan even meer voelen dan de ander? Voor mij een oprechte vraag, want begrijp dat werkelijk niet.
Maar blijkbaar was ze niet bij machte om die controle te houden, want ze werd extreem venijnig.
En daarmee werd ze juist alleen maar meer te kijk gezet. Dus uiteindelijk alleen maar jammer.
woensdag 11 juli 2018 om 22:23
Mag je denken hoor. Een echte professional zou nooit en te nimmer op deze manier reageren. Een integere professional gooit niet met termen zoals jij. En zelfs een matige professional bedenkt zich drie keer voordat deze iets stelligs posts wat volledig gebaseerd is op aannames, vooroordelen en het voeden van de eigen ego.iris1969 schreef: ↑11-07-2018 22:10Als je denkt dat dit slechts boekenkennis is vrees ik dat je niet zo goed bent in je vakgebied als je zelf denkt.
Verder heb jij jouw manier van een TO benaderen en ik de mijne en laten we dat vooral zo houden.
Er zijn zat forummers die een TO de grond in trappen en daar helpen ze deze persoon echt niet mee, wellicht kun je je daar beter op gaan concentreren.
Wat jij doet is verre van professioneel. Sterker nog, ik ben langzaamaan van mening dat jouw favoriete diagnose best wel eens op jezelf zou kunnen slaan. En ja, jouw posts getuigen imho van onkundigheid, minimaal onprofessionaliteit. Als je daar trots op bent, moet je dat zeker zijn. Als jij dat zelfreflectie noemt, moet je dat zeker doen. Geen enkele oprechte professional zal zijn eigen ego boven de hulpvraag van een ander stellen. Geen enkele professional komt direct met een conclusie en een mening. Dus als je al een opleiding hebt genoten, dan ben ik bang dat ze een deel hebben overgeslagen.
En ik vind het helemaal prima om me te concentreren op mensen die in mijn optiek een gevaar zijn voor kwetsbare mensen. Dus dank voor de suggestie, maar dan ben ik al mee bezig.
woensdag 11 juli 2018 om 22:28
Ik dacht dat daarvoor minimaal een opleiding psychologie gedaan moest hebben...GenieInABottle schreef: ↑11-07-2018 22:26Helaas mag iedereen zich psycholoog noemen, daar hoef je in Nederland geen opleiding voor te hebben.
woensdag 11 juli 2018 om 22:29
Is dat zo? Volgens mij moet je toch wel HBO of Wo psychologie hebben afgerond? Anders ben je volgens mij 'gewoon' coach of zoiets.GenieInABottle schreef: ↑11-07-2018 22:26Helaas mag iedereen zich psycholoog noemen, daar hoef je in Nederland geen opleiding voor te hebben.
woensdag 11 juli 2018 om 22:31
woensdag 11 juli 2018 om 22:32
GenieInABottle schreef: ↑11-07-2018 22:23Mag je denken hoor. Een echte professional zou nooit en te nimmer op deze manier reageren. Een integere professional gooit niet met termen zoals jij. En zelfs een matige professional bedenkt zich drie keer voordat deze iets stelligs posts wat volledig gebaseerd is op aannames, vooroordelen en het voeden van de eigen ego.
Wat jij doet is verre van professioneel. Sterker nog, ik ben langzaamaan van mening dat jouw favoriete diagnose best wel eens op jezelf zou kunnen slaan. En ja, jouw posts getuigen imho van onkundigheid, minimaal onprofessionaliteit. Als je daar trots op bent, moet je dat zeker zijn. Als jij dat zelfreflectie noemt, moet je dat zeker doen. Geen enkele oprechte professional zal zijn eigen ego boven de hulpvraag van een ander stellen. Geen enkele professional komt direct met een conclusie en een mening. Dus als je al een opleiding hebt genoten, dan ben ik bang dat ze een deel hebben overgeslagen.
En ik vind het helemaal prima om me te concentreren op mensen die in mijn optiek een gevaar zijn voor kwetsbare mensen. Dus dank voor de suggestie, maar dan ben ik al mee bezig.
Hele tekst, maar vooral het vetgedrukte
En dan óók nog tijd hebben om fulltime, (werk)dagenlang onvermoeibaar al die kennis op het forum te verspreiden!streepjesdekbed schreef: ↑11-07-2018 22:12Maar Iris, wat is jouw vakgebied nou eigenlijk: jurist, psycholoog, dierenarts? Of gewoon echt allemaal? #wow #respect
#wow #ongekend
Je moet inderdaad een wo opleiding psychologie hebben gedaan om psycholoog te zijn. Maar de titel ansich is niet beschermdstreepjesdekbed schreef: ↑11-07-2018 22:29Is dat zo? Volgens mij moet je toch wel HBO of Wo psychologie hebben afgerond? Anders ben je volgens mij 'gewoon' coach of zoiets.
woensdag 11 juli 2018 om 22:33
Nee hoor, het is geen beschermd beroep. Alleen als je wil werken met bepaalde instellingen, zorgverzekeraars etc. Maar iedereen mag een bord psycholoog aan de deur hangen. Geen probleem.
woensdag 11 juli 2018 om 22:36
Bijzonder dat dat kan. Ik wist het niet.GenieInABottle schreef: ↑11-07-2018 22:33Nee hoor, het is geen beschermd beroep. Alleen als je wil werken met bepaalde instellingen, zorgverzekeraars etc. Maar iedereen mag een bord psycholoog aan de deur hangen. Geen probleem.
woensdag 11 juli 2018 om 22:38
En helaas zijn er weinig mensen die daadwerkelijk nazoeken of degene met wie ze van doen hebben ook daadwerkelijk een opleiding genoten hebben. En eerlijk? Mensen in nood zijn zo met hun eigen probleem bezig dat ik me kan voorstellen dat ze dat niet doen.Christel78 schreef: ↑11-07-2018 22:32Je moet inderdaad een wo opleiding psychologie hebben gedaan om psycholoog te zijn. Maar de titel ansich is niet beschermd
woensdag 11 juli 2018 om 22:39
Best eng eigenlijk, als je erover nadenkt.GenieInABottle schreef: ↑11-07-2018 22:38En helaas zijn er weinig mensen die daadwerkelijk nazoeken of degene met wie ze van doen hebben ook daadwerkelijk een opleiding genoten hebben. En eerlijk? Mensen in nood zijn zo met hun eigen probleem bezig dat ik me kan voorstellen dat ze dat niet doen.
woensdag 11 juli 2018 om 22:51
woensdag 11 juli 2018 om 22:52
Weet je...dit topic kun je prima samenvatten.
To zit ergens mee, krijgt niet de gewenste antwoorden en vliegt gigantisch uit haar plaat. Vervolgens komen er een paar huis-tuin-keuken spiegologen melden dat dit arme hertje tegen alle koplampen beschermd moet worden, omdat zij zo slim is ziet zij namelijk met de spyg-oogjes dwars door het scherm heen wie er aan de andere kant zo aan het flippen is.
Men trekt, heel terecht, deze zelfbenoemde diagnose-steller in twijfel, en vervolgens zwaait die met alle bezemstelen in het rond, want ja...je zult toch eens door de mand vallen hier.
En maar gillen dat het niet eerlijk is dat er forummers zijn die graag meelezen met deze soap.
To zit ergens mee, krijgt niet de gewenste antwoorden en vliegt gigantisch uit haar plaat. Vervolgens komen er een paar huis-tuin-keuken spiegologen melden dat dit arme hertje tegen alle koplampen beschermd moet worden, omdat zij zo slim is ziet zij namelijk met de spyg-oogjes dwars door het scherm heen wie er aan de andere kant zo aan het flippen is.
Men trekt, heel terecht, deze zelfbenoemde diagnose-steller in twijfel, en vervolgens zwaait die met alle bezemstelen in het rond, want ja...je zult toch eens door de mand vallen hier.
En maar gillen dat het niet eerlijk is dat er forummers zijn die graag meelezen met deze soap.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog