een affaire

17-11-2025 20:46 282 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo, ik heb sinds 4 maanden een man ontmoet.
Waar ik nu sinds een tijdje het fijn mee heb.
Hij is zelf getrouwd maar heeft problemen in zijn huwelijk en ook geen sex meer al een aantal jaren.
We spreken regelmatig af om ergens te gaan lunchen,wandelen.
En af en toe ook hotel date’s.

Maar ik ben bang dat ik mij hier in ga verliezen.
Ik ben veel met hem bezig in mijn hoofd. Op de app kijken of hij iets heeft gestuurd.

En als we een hotel date hebben gehad en wij dus sex hebben gehad, dan krijg ik hier ook veel gevoelens bij.
Maar ik merk dat ik de 2 dagen nadat we sex hebben gehad vaak weinig hoor van hem.

In mijn hoofd zit ik met de vraag, kappen of hiermee door gaan?
nu is het nog maar 4 maandjes maar denk naarmate het langer word de affaire dat het moeilijk gaat worden.

(En ja ook ik ben getrouwd en heb een gezin)
Yara2025 schreef:
18-11-2025 12:43
Nee doet die zeker niet
Omdat hij dit wel heeft overwogen. Maar voor de kids en koophuis etc wil hij die ellende niet zegt die. En dan voor de helft z’n kids zien. Wil die ook niet:
Oke dus hij hecht meer waarde aan zijn koophuis dan aan jou. Waar is je eigenwaarde?
Yara2025 schreef:
18-11-2025 12:38
Tja maar dat is denk ik zo gewoon bij zulke dingen.
Zijn huwelijk lijkt me ook niet gezond
Al 2 jaar op zolder slapen
ik ken een aantal hele gelukkige huwelijken waarbij de partners allebei een eigen slaapkamer hebben.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
LolplusLolisHiHi schreef:
18-11-2025 12:52
Oke dus hij hecht meer waarde aan zijn koophuis dan aan jou. Waar is je eigenwaarde?
Ik vind het zorgelijker dat TO überhaupt niet eens aan haar kinderen denkt en de eventuele gevolgen voor hen. Zelfs niet nadat haar minnaar aangeeft dat dat voor hem wel een afweging is.
Je hebt geen open relatie en je vraagt dus aan ons of je moet stoppen met je affaire?
Tja… ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die je gaan aanmoedigen om hiermee door te gaan. Ik zou er zeker een punt achter zetten, zeker als je zelf een gezin hebt. Dit is het perfecte recept voor een bak ellende.

Stel jezelf eens eerlijk de vraag: Wat levert dit je op om door te gaan, en wat kost het je inmiddels? Want van wat je beschrijft, kost het je vooral veel onrust, onzekerheid en emotionele energie.

En nog iets om bij stil te staan:
Is het misschien dat je, bewust of onbewust, hoopt dat hij zijn vrouw verlaat?
Want als dat zo is… hoe realistisch is dat, en is dat het risico waard voor jouw leven en gezin?
Prei schreef:
18-11-2025 13:15
Ik vind het zorgelijker dat TO überhaupt niet eens aan haar kinderen denkt en de eventuele gevolgen voor hen. Zelfs niet nadat haar minnaar aangeeft dat dat voor hem wel een afweging is.
Waar heb je het over??
Minnaar heeft nergens gezegd dat hij weg wil bij z’n gezin
En ik zelf ook niet. Dus wat is het probleem dan??
Prei schreef:
18-11-2025 13:15
Het is sowieso nogal veelzeggend dat ze in de OP vrijwel begint met het feit dat haar minnaar getrouwd is en een gezin heeft en haar eigen partner en kinderen pas aan het einde om de hoek komen kijken.
Koffiezetapparaat schreef:
18-11-2025 13:17
Je hebt geen open relatie en je vraagt dus aan ons of je moet stoppen met je affaire?
Tja… ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die je gaan aanmoedigen om hiermee door te gaan. Ik zou er zeker een punt achter zetten, zeker als je zelf een gezin hebt. Dit is het perfecte recept voor een bak ellende.

Stel jezelf eens eerlijk de vraag: Wat levert dit je op om door te gaan, en wat kost het je inmiddels? Want van wat je beschrijft, kost het je vooral veel onrust, onzekerheid en emotionele energie.

En nog iets om bij stil te staan:
Is het misschien dat je, bewust of onbewust, hoopt dat hij zijn vrouw verlaat?
Want als dat zo is… hoe realistisch is dat, en is dat het risico waard voor jouw leven en gezin?
Dat eerste vraag k me zelf ook af ja.
Veel onrust onzekerheid etc
Eigenlijk meer gedoe dan dat het me oplevert.
Hij is zelf ook heel voorzichtig en vooral voor mij.. hij wil niet dat ik problemen krijg doordat hij bijv net op de verkeerde moment bel of appt.
Hij zegt: voor mij een klein beetje een probleem als zij erachter komt.
Maar voor jou (mij dus) grote ellende.

Over dat laatste:
Nee ik zou hem zelf nooit als
Partner willen.
Yara2025 schreef:
18-11-2025 13:20
Waar heb je het over??
Jij denkt niet aan je kinderen hoor, je legt willens en wetens een bom onder je huwelijk (en hun veilige basis) en je huurt een oppas in zodat jij spannende afspraakjes met je minnaar kan hebben.
Misschien wil jij niet weg bij je man, maar hij wel bij jou als hij hier achterkomt.
18-11-2025 13:21
Het is sowieso nogal veelzeggend dat ze in de OP vrijwel begint met het feit dat haar minnaar getrouwd is en een gezin heeft en haar eigen partner en kinderen pas aan het einde om de hoek komen kijken.
Zat gewoon even vooral met m’n hoofd in zijn verhaal.
Yara2025 schreef:
Waar heb je het over??
Wat het probleem is? Jij en je minnaar zeggen allebei dat jullie niet weg willen bij jullie gezin. En toch zit je midden in een affaire die, als het uitkomt, gigantische gevolgen heeft voor jullie gezinnen.
18-11-2025 13:23
Jij denkt niet aan je kinderen hoor, je legt willens en wetens een bom onder je huwelijk (en hun veilige basis) en je huurt een oppas in zodat jij spannende afspraakjes met je minnaar kan hebben.
Misschien wil jij niet weg bij je man, maar hij wel bij jou als hij hier achterkomt.
Ja dat laatste zeker ja.
Ik ga hier toch mee stoppen.
En vanavond praten.
Heb genoeg adviezen gehad.
Yara2025 schreef:
Waar heb je het over??
waarom ben je dan zo bezig met of zijn huwelijk wel of niet gelukkig, gezond whatever is?
Of is het gewoon een egodingetje?
Yara2025 schreef:
Hij is zelf ook heel voorzichtig en vooral voor mij.. hij wil niet dat ik problemen krijg doordat hij bijv net op de verkeerde moment bel of appt.
Hij zegt: voor mij een klein beetje een probleem als zij erachter komt.
Maar voor jou (mij dus) grote ellende.

Over dat laatste:
Nee ik zou hem zelf nooit als
Partner willen.
sure, je maakt jezelf echt een heleboel wijs.
In plaats van de vraag aan forummers te stellen, zou ik 'm eens aan mijn man stellen.
Yara2025 schreef:
Waar heb je het over??
O, is er geen probleem?
Dan zijn we klaar :)
Yara2025 schreef:
18-11-2025 10:58
Maar het is en blijft lastig om dit af te sluiten met hem.

Waarom zou je het afsluiten? Ik zie daar geen enkele reden toe. Als je het met oh zo veel moeite zou afsluiten met hem heb je binnen een dag weer een ander opgepikt (zoals het met deze en de vorige ook ging). Dus alleen afsluiten als je weer zin hebt in een nieuwtje, anders vooral doorgaan.
Yara2025 schreef:

Nee joh, dit is juist wat je zoekt. Je smacht ernaar. Dus ik begrijp niet waar je elke keer over zeurt.
Yara2025 schreef:
18-11-2025 13:24
Ja dat laatste zeker ja.
Ik ga hier toch mee stoppen.
En vanavond praten.
Heb genoeg adviezen gehad.
Succes! Laat je even weten hoe het ging?
koekies zijn lekker
Yara2025 schreef:
Waar heb je het over??
Jij stelt in al je posts je minnaar, zijn situatie en wat hij wel/niet wil centraal.
En vrijwel alle zorgen die je in dit topic uit gaan over je minnaar en hoe lastig het afsluiten van jullie affaire is.

In je openingspost is de enige reden die je geeft om te willen stoppen dat je bang bent dat jezelf hier in verliest...

Zijdelings geef je wel aan dat een vechtscheiding het resultaat zou zijn als dit uit zou komen en je kinderen de dupe zouden zijn, maar het lijkt alsof je dat scenario niet als een reëel risico beschouwt. Blijkbaar speelt het ook een ondergeschikte rol in je afweging om hiermee te willen stoppen
je bent constant op zoek naar aandacht bij andere mannen, het gaat je niet om de seks. Ga daar eens iets mee doen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Het beoek: Verslaafd aan liefde van Jan van Geurtz.
Daar kun je iets aan hebben.
Er zijn ook podcasts en youtube filmpjes te vinden.
Boek
Yara2025 schreef:
18-11-2025 10:47

hij reist 3 kwartier en haalt mij op vanuit mijn woonplaats en gaan vaak dan in Amsterdam wat doen.
Lunchen, winkelen, en soms dus een hele dag een hotel date.

Hoe doe je dat dan? Je hebt een man en gezin. Kinderen die nog thuiswonen? En dan ben jij een hele dag in een hotel en jij haalt je in jouw woonplaats op? Niemand die iets doorheeft? Je man/gezin mist jou niet als je een hele dag weg bent? Wat zeg je thuis dan? Nou ja snap dat het kan hoor, velen zullen dat zo doen, maar kan me niet voorstellen hoe ik dat dan zou moeten doen. Ik werk 4 dagen. Op m'n vrije dag ben ik thuis. Dan zou ik echt iets moeten verzinnen waardoor ik de hele dag weg kan zijn. Een keer kan, maar als dat vaak is? Of telkens een hele zaterdag weg. Nee hier zou man en kinderen dat wel wat gek vinden denk ik.
Tulpje22 schreef:
18-11-2025 14:18
Hoe doe je dat dan? Je hebt een man en gezin. Kinderen die nog thuiswonen? En dan ben jij een hele dag in een hotel en jij haalt je in jouw woonplaats op? Niemand die iets doorheeft? Je man/gezin mist jou niet als je een hele dag weg bent? Wat zeg je thuis dan? Nou ja snap dat het kan hoor, velen zullen dat zo doen, maar kan me niet voorstellen hoe ik dat dan zou moeten doen. Ik werk 4 dagen. Op m'n vrije dag ben ik thuis. Dan zou ik echt iets moeten verzinnen waardoor ik de hele dag weg kan zijn. Een keer kan, maar als dat vaak is? Of telkens een hele zaterdag weg. Nee hier zou man en kinderen dat wel wat gek vinden denk ik.
je kan ook vrij nemen en het op zo'n dag doen...
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
18-11-2025 14:19
je kan ook vrij nemen en het op zo'n dag doen...
Elke week?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven