een affaire
maandag 17 november 2025 om 20:46
Hallo, ik heb sinds 4 maanden een man ontmoet.
Waar ik nu sinds een tijdje het fijn mee heb.
Hij is zelf getrouwd maar heeft problemen in zijn huwelijk en ook geen sex meer al een aantal jaren.
We spreken regelmatig af om ergens te gaan lunchen,wandelen.
En af en toe ook hotel date’s.
Maar ik ben bang dat ik mij hier in ga verliezen.
Ik ben veel met hem bezig in mijn hoofd. Op de app kijken of hij iets heeft gestuurd.
En als we een hotel date hebben gehad en wij dus sex hebben gehad, dan krijg ik hier ook veel gevoelens bij.
Maar ik merk dat ik de 2 dagen nadat we sex hebben gehad vaak weinig hoor van hem.
In mijn hoofd zit ik met de vraag, kappen of hiermee door gaan?
nu is het nog maar 4 maandjes maar denk naarmate het langer word de affaire dat het moeilijk gaat worden.
(En ja ook ik ben getrouwd en heb een gezin)
Waar ik nu sinds een tijdje het fijn mee heb.
Hij is zelf getrouwd maar heeft problemen in zijn huwelijk en ook geen sex meer al een aantal jaren.
We spreken regelmatig af om ergens te gaan lunchen,wandelen.
En af en toe ook hotel date’s.
Maar ik ben bang dat ik mij hier in ga verliezen.
Ik ben veel met hem bezig in mijn hoofd. Op de app kijken of hij iets heeft gestuurd.
En als we een hotel date hebben gehad en wij dus sex hebben gehad, dan krijg ik hier ook veel gevoelens bij.
Maar ik merk dat ik de 2 dagen nadat we sex hebben gehad vaak weinig hoor van hem.
In mijn hoofd zit ik met de vraag, kappen of hiermee door gaan?
nu is het nog maar 4 maandjes maar denk naarmate het langer word de affaire dat het moeilijk gaat worden.
(En ja ook ik ben getrouwd en heb een gezin)
dinsdag 18 november 2025 om 14:55
Er vallen me een paar dingen op in je communicatiestijl.
1. Je praat niet of amper over jezelf. Je beschrijft situaties alsof het niet om jou gaat alsof jij geen onderdeel ervan bent. Je schrijft alsof het je allemaal overkomt.
2. Je lijkt geen enkel besef te hebben van wat je hiermee je gezin aan doet. Vroeg of laat komt dit natuurlijk uit. Je kinderen zullen hier de dupe van zijn. Je kinderen zijn nu al de dupe want ze moeten naar de oppas in plaats van tijd door te brengen met hun moeder. Voor je het weet zijn ze groot en heb jij kostbare tijd met een vreemde man doorgebracht die je ook had kunnen doorbrengen met je kinderen.
3. Je reacties lijken emotioneel nogal armoedig, afgestompt. Alsof je er helemaal niks bij voelt. Gevoelens van schaamte, schuld, verdriet, teleurstelling zijn onvermijdelijk, maar jij hebt het er niet over.
Kortom: ik denk dat je beter kan gaan lunchen met een therapeut want het komt allemaal heel erg ongebalanceerd en ongezond over. Jij moet met jezelf aan de slag.
1. Je praat niet of amper over jezelf. Je beschrijft situaties alsof het niet om jou gaat alsof jij geen onderdeel ervan bent. Je schrijft alsof het je allemaal overkomt.
2. Je lijkt geen enkel besef te hebben van wat je hiermee je gezin aan doet. Vroeg of laat komt dit natuurlijk uit. Je kinderen zullen hier de dupe van zijn. Je kinderen zijn nu al de dupe want ze moeten naar de oppas in plaats van tijd door te brengen met hun moeder. Voor je het weet zijn ze groot en heb jij kostbare tijd met een vreemde man doorgebracht die je ook had kunnen doorbrengen met je kinderen.
3. Je reacties lijken emotioneel nogal armoedig, afgestompt. Alsof je er helemaal niks bij voelt. Gevoelens van schaamte, schuld, verdriet, teleurstelling zijn onvermijdelijk, maar jij hebt het er niet over.
Kortom: ik denk dat je beter kan gaan lunchen met een therapeut want het komt allemaal heel erg ongebalanceerd en ongezond over. Jij moet met jezelf aan de slag.
dinsdag 18 november 2025 om 14:58
2x per maand is gewoon om de week dus, is alsnog vaak.
Je kinderen zijn nog jong, want ze hebben oppas nodig. Maar jij gaat wel gewoon steeds een dagje 'winkelen met vriendinnen'. Voor je man geen probleem dat jij weer een hele dag weg bent en hij de kinderen heeft? Niet dat hij er nuet voor kan zorgen, maar als je zo vaak weg gaat... En hij stelt geen vragen over wat je gekocht hebt tijdens het winkelen? En hij spreekt bij toeval nooit geen vriendinnen/mannen van die vriendinnen over jullie dagjes uit. Het klinkt voor mij alsof dit snel uit gaat komen. Niemand die jullie samen ziet, aangezien hij jou in jouw woonplaats op komt halen?
tulpje22 wijzigde dit bericht op 18-11-2025 15:06
1.15% gewijzigd
dinsdag 18 november 2025 om 15:18
Oh. Dat is raar. Als ze ermee wil stoppen, dan moet ze ermee stoppen en het bespreken met haar man en niet met die minnaar. Ze is niet getrouwd met die minnaar. Ze heeft geen relatie met die vent. Ze heeft ook geen kinderen met die man en geen huisen geen verleden. Er valt dus helemaal niks met hem te bespreken. Een appje dat ze ermee stopt en hem dan verwijderen, zo gaat het. Een kleuter kan het nog.
dinsdag 18 november 2025 om 15:29
Bontebok schreef: ↑18-11-2025 14:55Er vallen me een paar dingen op in je communicatiestijl.
Nou inderdaad. Wat een aparte reacties geeft TO, dat ze haar gezin bedonderd lijkt haar geen bal te interesseren.
De kinderen naar de oppas sturen zodat zij haar gezin kan bedriegen en bedonderen is in 1 woord walgelijk te noemen.
En nu gaat ze "praten" met haar minnaar ipv het gesprek met haar man aan te gaan hoe ze haar huwelijk nog kan redden of gewoon praten over uit elkaar gaan. Blijkbaar niets van dat laatste.
dinsdag 18 november 2025 om 15:39
Ik dacht ook te begrijpen dat ze met haar man gaat praten vanavondBontebok schreef: ↑18-11-2025 15:18Oh. Dat is raar. Als ze ermee wil stoppen, dan moet ze ermee stoppen en het bespreken met haar man en niet met die minnaar.
Er valt dus helemaal niks met hem (minnaar) te bespreken. Een appje dat ze ermee stopt en hem dan verwijderen, zo gaat het. Een kleuter kan het nog.
Met die minnaar hoeft ze niks te bespreken. Gewoon een appje + gegevens verwijderen en klaar is Yara
Overigens hoeft ze niet met haar man te praten over het beëindigen van deze affaire.
Heeft ze de affaire beëindigd, wil haar man alsnog scheiden. Schiet ook niet op
Yara, het nuttigst is om met je man te praten over hoe jullie je relatie gaan verbeteren.
wanneer was de laatste keer dat je iets voor het eerst deed?!
dinsdag 18 november 2025 om 15:41
Dat laatste natuurlijk. Het zoveelste topic al, wordt een beetje vermoeiend, die quasi-naieve schrijfstijl en precies op de juiste knopjes drukken om reacties te ontlokken. En mocht het wel echt zijn: het is werkelijk om te kotsen.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
dinsdag 18 november 2025 om 15:44
Ik denk wel dat het echt is. Je kan het bijna niet verzinnen om zo onthecht en bijna dissociatiet te schrijven. En dat is geen diagnose, maar wel het gevoel dat ik erbij heb.
dinsdag 18 november 2025 om 15:45
Ze drukt dat gewetensstuk waarschijnlijk gewoon weg.Marathonloopster schreef: ↑18-11-2025 15:29Nou inderdaad. Wat een aparte reacties geeft TO, dat ze haar gezin bedonderd lijkt haar geen bal te interesseren.
De kinderen naar de oppas sturen zodat zij haar gezin kan bedriegen en bedonderen is in 1 woord walgelijk te noemen.
En nu gaat ze "praten" met haar minnaar ipv het gesprek met haar man aan te gaan hoe ze haar huwelijk nog kan redden of gewoon praten over uit elkaar gaan. Blijkbaar niets van dat laatste.
Sex can be a hell of a drug. Het geeft een roes waarin alles wat wringt even uit beeld raakt. In zo’n dynamiek tellen meestal alleen de eigen genoegens nog.
dinsdag 18 november 2025 om 15:46
Zou zomaar kunnen. Iig lijkt TO op geen enkele wijze de gevolgen voor haar gezin in te zien.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
dinsdag 18 november 2025 om 15:46
Ik heb nog niet eerder topics gelezen van deze TO. Maar als ze hier vaker over geschreven heeft, dan zal ze een enorme hang hebben naar aandacht. Wat eigenlijk geen vreemd gegeven is aangezien de affaire dat ook al doet blijken.
dinsdag 18 november 2025 om 15:47
Ja, dat is een beetje te makkelijk. Ze is geen slachtoffer van de situatie. Ze is ook geen verslaafde. Seks en aandacht zijn geen drugs. Maar het gevolg is minstens zo vernietigend. Zeker voor de kinderen.
dinsdag 18 november 2025 om 15:54
Nou echt súper lastig:Yara2025 schreef: ↑18-11-2025 10:41Nee wij hebben geen open relatie.
Als dit uitkomt dan zeker grote ellende.
En onze kids van beide gezinnen natuurlijk die hier in mee gesleurd worden.
Ik vind het heel lastig.
We zien elkaar wekelijks.
En ik ben bang dat ik hier veel te veel me bezig ben momenteel.
- ik ben getrouwd, maar ga vreemd met iemand die ook getrouwd is
- ik ben bang dat ik er meer gevoelens bij heb dan hij
- ik ben nogal goedgelovig, want ik geloof het meteen dat hih geen siks meer met zijn vrouw heeft.
- ik ben bang dat ik me ga verliezne hierin.
Maar inderdaad, zó moeilijk om te bedenken wat je moet doen!!
Maar goed, omdat het blijkbaar echt te moeilijk is om te bedenken: stop er maar mee joh. Je bedriegt, je liegt, en hij ook. Waar moet dit naartoe joh.
dinsdag 18 november 2025 om 15:56
Ik heb in ieder geval geen idee.
dinsdag 18 november 2025 om 16:00
We weten in ieder geval dat jullie allebei geen moeite hebben met leugens en bedrog, dus daar kan je best wel conclusies aan verbinden.Yara2025 schreef: ↑18-11-2025 12:33Ja maar dit geld voor ons beiden hè.
Hij zegt ook dat hij de realiteit niet mag vergeten. En dat we niet van steen zijn en onze gevoelens er gewoon mogen zijn.
Maar goed mannen praten makkelijk denk ik.
Je weet niet of iemand liegt of niet.
Ik weet wel 1 ding hij is vaak alleen in de avond.
Geen gezelschap van vrouw etc.
dinsdag 18 november 2025 om 16:00
Ik bedoelde ook niet dat ze een slachtoffer is of dat ze ergens “niets aan kan doen”. Maar als ik haar posts lees, komt ze wel wat labiel en emotioneel kwetsbaar over en mensen die zo in elkaar zitten kunnen sneller in dit soort dynamieken terechtkomen, zeker als ze bevestiging of ontsnapping zoeken…
dinsdag 18 november 2025 om 16:01
Klinkt pittig voor je!Summer2024 schreef: ↑18-11-2025 14:45Been there done that.
Wel zelf in een open relatie, mijn partner wist ervan. Hij deed het stiekem. Zagen elkaar bijna wekelijks bij mij thuis, heeft bijna 2 jaar geduurd.
Toen was het hartstikke leuk, ik voelde me helemaal opbloeien door de aandacht en "nieuwe" seks. Maar ik was er veel teveel mee bezig. Ontkende naar mezelf en mijn partner dat ik gevoelens had. En toen minnaar de "relatie" beeindigde had ik enorm liefdesverdriet, want ja ik was dus wel heel erg verliefd.
En wat is die tijd eenzaam geweest, verdriet wat je voor iedereen moet verbergen. En wat heeft dat nog lang geduurd. Kan best 1 jaar geweest zijn.
Nu alweer 5 jaar verder en we zijn gestopt met onze open relatie. En wat een rust ervaar ik nu. Nu pas zie ik hoeveel tijd het heeft gekost. Niet alleen fysiek maar ook het emotionele gedeelte. Altijd bezig zijn met appen, afwachten op berichtjes, onzekerheid over of je nog belangrijk genoeg bent voor hem. Of hij niet iemand anders tegenkomt om mee te minnaren. Om gek van te worden.
Mijn advies is: stop ermee. Al het contact beeindigen, blokkeren en het verlies ondergaan. En hopen dat je man er niet achter komt aangezien je geenszins met minnaar verder wil. Want dit maakt jou kapot, je huwelijk kapot en niet in de laatste plaats je man als hij erachter zou komen.
Maar dit is wel zo het kost veel energie.
Ik ben ook vaak
Bezig met, appen, bellen etc
Steeds mezelf dingen afvragen als hij niks van zich laat horen.
Echt heel vermoeiend.
Ook als ik. Een leuk dagje weg ben. Dan ben ik alsnog in m’n hoofd bezig met hem en zijn appjes.
Goed om dit te lezen van een ander.
dinsdag 18 november 2025 om 16:04
Ik heb ergens gelezen dat zo n soort relatie verslavend kan zijn.
Geen idee verder.
Maar het is nu een gewenning geworden.
Alles is nieuw spannend als
Je elkaar weer ziet etc…
dinsdag 18 november 2025 om 16:06
Ja, een enorme drang naar aandacht en weinig inlevingsvermogen naar je eigen gezin, dat lees ikZenah schreef: ↑18-11-2025 16:00Ik bedoelde ook niet dat ze een slachtoffer is of dat ze ergens “niets aan kan doen”. Maar als ik haar posts lees, komt ze wel wat labiel en emotioneel kwetsbaar over en mensen die zo in elkaar zitten kunnen sneller in dit soort dynamieken terechtkomen, zeker als ze bevestiging of ontsnapping zoeken…
dinsdag 18 november 2025 om 16:06
Helemaal eens. Dit doet bij twee opties oprijzen:Bontebok schreef: ↑18-11-2025 14:55Er vallen me een paar dingen op in je communicatiestijl.
Of dit verhaal is nep.
Of to heeft absoluut geen enkele vorm van empathie of reflecterend vermogen.
dinsdag 18 november 2025 om 16:07
Bontebok schreef: ↑18-11-2025 14:55Er vallen me een paar dingen op in je communicatiestijl.
Ja dit komt zeker ergens vandaan..
Tuurlijk heb ik gevoelens van schaamte en schuldgevoel als
thuis kom naar me gezin.
Is vanzelfsprekend,
wat
Moet ik daar nog over zeggen??
Dit heb ik meerdere keren ook gezegd tegen minnaar. Hij wil dit niet telkens aanhoren van mij
Zegt hij.
Zelf vind
Hij dit wel fijn en was bewust op zoek naar een lange affaire met iemand.
dinsdag 18 november 2025 om 16:10
Je antwoord is veelzeggend. Het is precies wat ik al zei, je lijkt totaal niet betrokken in dit verhaal. Alsof je er vanaf een afstand naar kijkt Heb je wel eens hulp gehad van een psycholoog? Of heb je misschien een diagnose van een psychologische aandoening? Zou je het overwegen om hulp te vragen van een psycholoog, want ik denk niet dat dat overbodige luxe is. Je begeeft je echt op een doodlopend pad.Yara2025 schreef: ↑18-11-2025 16:07Ja dit komt zeker ergens vandaan..
Tuurlijk heb ik gevoelens van schaamte en schuldgevoel als
thuis kom naar me gezin.
Is vanzelfsprekend,
wat
Moet ik daar nog over zeggen??
Dit heb ik meerdere keren ook gezegd tegen minnaar. Hij wil dit niet telkens aanhoren van mij
Zegt hij.
Zelf vind
Hij dit wel fijn en was bewust op zoek naar een lange affaire met iemand.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in