Een fout van 10 jaar geleden speelt weer op...
woensdag 14 maart 2018 om 16:08
Inmiddels ruim 10 jaar geleden, iets waar ik me nog steeds voor schaam.
Ik was met mijn beste vriendin en haar ouders mee op zomervakantie, tijdens die vakantie heb ik een aantal keer seks met haar vader gehad.
Na die vakantie zijn we alle 2 gaan studeren en op kamers gegaan. We hebben altijd het contact en onze vriendschap behouden.
Maar contact tussen mij en haar ouders was er later (bijna) niet meer omdat we ons eigen plekje hadden.
Zeker haar vader heb ik al jaren niet meer gezien, dit heeft me geholpen de fout een plek te geven en te vergeten.
Maar nu 10 jaar later, gaat ze trouwen en ze heeft mij gevraagd als ceremoniemeester, wat ook betekend dat ik best wel weer intensief contact met haar ouders zal hebben.
Ik zie daar als een berg tegen op en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.
Nogmaals een grote fout destijds.
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?
Ik was met mijn beste vriendin en haar ouders mee op zomervakantie, tijdens die vakantie heb ik een aantal keer seks met haar vader gehad.
Na die vakantie zijn we alle 2 gaan studeren en op kamers gegaan. We hebben altijd het contact en onze vriendschap behouden.
Maar contact tussen mij en haar ouders was er later (bijna) niet meer omdat we ons eigen plekje hadden.
Zeker haar vader heb ik al jaren niet meer gezien, dit heeft me geholpen de fout een plek te geven en te vergeten.
Maar nu 10 jaar later, gaat ze trouwen en ze heeft mij gevraagd als ceremoniemeester, wat ook betekend dat ik best wel weer intensief contact met haar ouders zal hebben.
Ik zie daar als een berg tegen op en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.
Nogmaals een grote fout destijds.
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?
donderdag 15 maart 2018 om 09:16
Huichelachtig? Waarom kan het niet mogelijk zijn dat TO geeft om haar vriendin en haar een mooie dag gunt?
donderdag 15 maart 2018 om 09:18
Dit!sneeuwwitje80 schreef: ↑15-03-2018 09:17Waarom komt de bruid erachter? 10 jaar later is het geheim prima bewaard gebleven en ik zie niet in waarom dat nu anders zal worden.
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 15 maart 2018 om 09:24
En de bruid vindt het vast totaaaaal geen probleem dat TO een reis boekt tijdens haar huwelijk nadat ze is gevraagd als ceremoniemeester. Kun je net zo goed de vriendschap meteen verbreken.
donderdag 15 maart 2018 om 10:46
Lijkt me een goed plan.minnimouse schreef: ↑15-03-2018 09:24En de bruid vindt het vast totaaaaal geen probleem dat TO een reis boekt tijdens haar huwelijk nadat ze is gevraagd als ceremoniemeester. Kun je net zo goed de vriendschap meteen verbreken.
donderdag 15 maart 2018 om 10:49
Dat laatste. Zegt veel over jou. En heeft echt niets te maken met mijn opmerking die je quote.Babette2017 schreef: ↑15-03-2018 09:15Want? Ik heb ooit toen ik 20 was ook seks gehad met iemand die werkte bij het bedrijf waar ik stage liep. Man was 44 ofzo en ja getrouwd. Het is 7 jaar geleden, maar moet er af en toe nog best om grinniken.
Ben benieuwd of je ook zou grinniken als jij 44 bent jouw echtgenoot achter jouw rug zou gaan sexen met een stagiair. Zeg je dan ook tegen hem: ach schat, tis maar net hoe je sex ervaart?
.
donderdag 15 maart 2018 om 10:51
Als je ontopic wil blijven...Better_Sweet schreef: ↑15-03-2018 10:49Dat laatste. Zegt veel over jou. En heeft echt niets te maken met mijn opmerking die je quote.
Ben benieuwd of je ook zou grinniken als jij 44 bent jouw echtgenoot achter jouw rug zou gaan sexen met een stagiair. Zeg je dan ook tegen hem: ach schat, tis maar net hoe je sex ervaart?
Met het vriendinnetje van jullie dochter. Wedden dat dat nog effe minder leuk is?
donderdag 15 maart 2018 om 10:52
Hoop zuurheid zit er tussen de reacties.
Merel : ik zou het gewoon doen en enige ongemakkelijkheid voor lief nemen. Dat is verantwoording nemen. Die dag gaat om jouw vriendin en zorg dat het voor haar zo mooi mogelijk wordt. Als je je enigszins schuldig/slecht voelt over wat er toentertijd voorgevallen is, is dit een mooie gelegenheid om iets moois terug te doen.
Merel : ik zou het gewoon doen en enige ongemakkelijkheid voor lief nemen. Dat is verantwoording nemen. Die dag gaat om jouw vriendin en zorg dat het voor haar zo mooi mogelijk wordt. Als je je enigszins schuldig/slecht voelt over wat er toentertijd voorgevallen is, is dit een mooie gelegenheid om iets moois terug te doen.
donderdag 15 maart 2018 om 12:25
Lucifermiauww schreef: ↑15-03-2018 10:51Als je ontopic wil blijven...![]()
Met het vriendinnetje van jullie dochter. Wedden dat dat nog effe minder leuk is?
donderdag 15 maart 2018 om 12:55
Dit....Flowerspowers schreef: ↑14-03-2018 21:07Stel je niet aan zeg, ze weet het toch niet? En als to slim is zegt ze niks.
Foutje uit het verleden. So what.
Daarnaast: wat heeft TO nou feitelijk haar vriendin aangedaan? We kunnen er allemaal wel iets van vinden maar eigenlijk heeft TO haar vriendin niets geflikt. De relatie van de ouders van vriendin is namelijk niet haar aangelegenheid. Misschien hebben die ouders wel een open relatie. Misschien vond moeders het wel prima dat haar man het met een jong blaadje aanlegde (hoefde ze zelf niet). Whatever.
De vriendin van TO staat hier wat mij betreft volkomen buiten.
donderdag 15 maart 2018 om 13:43
Een reactie als deze staat zóver af van hoe ik het vind. Prima natuurlijk hoor, ik vind het gewoon interessant om te zien dat sommigen (zoals ikYraatje schreef: ↑15-03-2018 12:55Dit....
Daarnaast: wat heeft TO nou feitelijk haar vriendin aangedaan? We kunnen er allemaal wel iets van vinden maar eigenlijk heeft TO haar vriendin niets geflikt. De relatie van de ouders van vriendin is namelijk niet haar aangelegenheid. Misschien hebben die ouders wel een open relatie. Misschien vond moeders het wel prima dat haar man het met een jong blaadje aanlegde (hoefde ze zelf niet). Whatever.
De vriendin van TO staat hier wat mij betreft volkomen buiten.
donderdag 15 maart 2018 om 14:10
Dit is wel heel kort door de bocht. Wat er is gebeurd, is een drama. Je zou er een klassieke tragedie van kunnen maken, sterker: dit zijn de ingrediënten van klassieke tragedies. Een vader die zijn vrouw bedriegt met de vriendin van hun dochter - je zou om minder een moord plegen of de hand aan jezelf slaan.Digisuus schreef: ↑15-03-2018 13:43Een reactie als deze staat zóver af van hoe ik het vind. Prima natuurlijk hoor, ik vind het gewoon interessant om te zien dat sommigen (zoals ik) het een absolute no go vinden, terwijl anderen helemaal geen moeite hebben met wat er gebeurd is. Kwestie van andere normen en waarden denk ik.
Dat heeft niets met normen en waarden te maken. Feit is alleen dat de TO inmiddels tien jaar verder is. De vader is nog steeds getrouwd met de vrouw die hij toen op schunnige wijze bedroog. De dochter is in de veronderstelling dat haar ouders gelukkig getrouwd zijn (daar gaan we voor het gemak maar even van uit). De TO heeft spijt van wat er gebeurd is en vraagt zich af hoe ze zich moet opstellen tijdens het huwelijk van haar vriendin. Dat is best wel een explosieve situatie. In een Deense speelfilm (Festen) zou ze vermoedelijk een speech houden waarin ze de keiharde waarheid alsnog met de bruiloftsgasten zou delen, maar gelukkig is dit geen Deense speelfilm en kan ze iedereen behoeden voor een tragedie. Door haar mond te houden, door zich neutraal op te stellen en door te bidden en te hopen dat alles geheim zal blijven. Waarom niet? Als de vader erin geslaagd is tien jaar zijn mond te houden, en zijzelf ook - de enige twee betrokkenen - waarom zou dat dan de komende vijftig jaar niet lukken?
Ik ben het overigens wel met je eens dat de reactie van Yraatje nogal laconiek is, hoor.
donderdag 15 maart 2018 om 16:45
Zo, ik ben verbaasd over sommige reacties (en de felheid ervan). Kijk, van mij hoeft ze echt niet aan de hoogste boom te hangen ofzo, maar reacties in de trant van: “niets om je schuldig over te voelen, ze heeft vriendin niks aangedaan” of “ maak er een mooie dag van als CM” zijn volgens mij een soort doorgeschoten open mindedness. TO zegt zich te schamen en dat is terecht vind ik. Ze moet zich nu afvragen: stel dat vriendin dit zou weten, zouden ze dan nog bevriend zijn? Zou vriendin haar dan nog steeds vragen als CM?
donderdag 15 maart 2018 om 16:49
Pa in een dronken bui? Pa over tientallen jaren lijdend aan alzheimer en gebrek aan decorum? Pa heeft het in een stoere bui aan een vriend doorverteld die weer in een dronken bui....sneeuwwitje80 schreef: ↑15-03-2018 09:17Waarom komt de bruid erachter? 10 jaar later is het geheim prima bewaard gebleven en ik zie niet in waarom dat nu anders zal worden.
Ik zou niet zomaar ervan uitgaan dat het uitgesloten is dat dit ooit uitkomst...
donderdag 15 maart 2018 om 16:56
Waarom moet ze zich dat afvragen als pa en zij hun geheim in hun graf mee nemen?Turtlerain schreef: ↑15-03-2018 16:45Ze moet zich nu afvragen: stel dat vriendin dit zou weten, zouden ze dan nog bevriend zijn? Zou vriendin haar dan nog steeds vragen als CM?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 15 maart 2018 om 16:59
donderdag 15 maart 2018 om 17:00
Lees eens iets over het puberbrein, zou ik zeggen.Tampaxropeje schreef: ↑15-03-2018 01:09
18/19 jaar dan ben je gewoon in staat de gevolgen van je daden in te zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 15 maart 2018 om 17:06
Ik vind het vele malen kwalijker van de vader. Wat zal ze geweest zijn toen? 18 jaar oud? Dan is niet bij alle jongeren het moraal al even goed ontwikkeld en overzie je gevolgen vaak een stuk minder goed.
Deze vader/man is met een jong meisje het bed ingedoken wat dezelfde leeftijd van zijn dochter heeft en heeft daarbij alle regels van het fatsoen overtreden, naast dat hij gewoon hardcore vreemd is gegaan. Dat vind ik pas bah met een uitroepteken.