Een fout van 10 jaar geleden speelt weer op...

14-03-2018 16:08 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ruim 10 jaar geleden, iets waar ik me nog steeds voor schaam.

Ik was met mijn beste vriendin en haar ouders mee op zomervakantie, tijdens die vakantie heb ik een aantal keer seks met haar vader gehad.
Na die vakantie zijn we alle 2 gaan studeren en op kamers gegaan. We hebben altijd het contact en onze vriendschap behouden.
Maar contact tussen mij en haar ouders was er later (bijna) niet meer omdat we ons eigen plekje hadden.
Zeker haar vader heb ik al jaren niet meer gezien, dit heeft me geholpen de fout een plek te geven en te vergeten.

Maar nu 10 jaar later, gaat ze trouwen en ze heeft mij gevraagd als ceremoniemeester, wat ook betekend dat ik best wel weer intensief contact met haar ouders zal hebben.
Ik zie daar als een berg tegen op en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Nogmaals een grote fout destijds.
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?
Digisuus schreef:
15-03-2018 13:43
Een reactie als deze staat zóver af van hoe ik het vind. Prima natuurlijk hoor, ik vind het gewoon interessant om te zien dat sommigen (zoals ik ;-) ) het een absolute no go vinden, terwijl anderen helemaal geen moeite hebben met wat er gebeurd is. Kwestie van andere normen en waarden denk ik.
Misschien heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik geef met mijn reactie niet aan wat ik vind van de seksuele escapades tussen TO en de vader van haar vriendin.
Dus ook niet of ik het wel of niet goedkeur.
Wel is het al zo lang geleden dat het er eigenlijk niet meer toe doet. Een zogenaamde oude koe. Daarnaast vind ik het iets dat speelt tussen TO en de vader (en eventueel de moeder) van vriendin. Het is geen zaak van vriendin zelf.
lattemachiato schreef:
15-03-2018 17:37
Wat bizar dt zoveel mensen vinden dat ze het aan vriendin moet vertellen. Wat heb je daaraan? Dat je jezelf op de borst kunt kloppen omdat je zo'n eerlijk mens bent? Intussen ben je wel iemand die de wereld van een dierbare vriendin volledig doet instorten. Natuurlijk is het al fout dat je het gedaan hebt, maar door het te vertellen geef je nog eens een extra trap na. Dit is nou typisch zo'n geheim dat grote kans heeft om nooit uit te komen. Ik neem aan dat slechts 2 personen het weten en die zullen echt beide hun mond wel houden.
Ik kan me de situatie van de moeder uit gezien wel voorstellen, ik heb ook een 18-jarige dochter en er komen hier heel leuke meiden over de vloer. Ik heb nou nog nooit de indruk gehad dat mijn man er op zo'n manier naar kijkt, maar goed. Maar stel dat ons dit was overkomen, wat dan? Dan had ik het als moeder graag willen weten, ik geloof zeker niet dat dit de eerste of de laatste keer was dat die vader naast de pot piste, dus dat weet die moeder vast ook wel, al zal ze de kop in het zand steken. Als dat dan de druppel zou zijn dat het tot een scheiding zou komen, zou ik er alles aan doen om te zorgen dat mijn dochter er nooit achter komt. Wat zou het voor mij toe voegen dat mijn dochter haar vader gaat haten? Wel zou ik de vriendin vertellen dat als ze zich ooit tegen iemand verlult dat ik haar weet te vinden en haar dringend verzoeken de vriendschap tussen haar en mijn dochter te laten verwateren. Sommige dingen hoeven kinderen van hun ouders niet te weten vind ik. Mijn moeder wilde een paar jaar geleden ook scheiden omdat mijn vader aan webcamseks deed. Meerdere keer per week kreeg ik hele verhalen en uiteindelijk? Uiteindelijk zijn ze niet gescheiden. Maar ik weet nu iets van mijn vader dat ik helemaal niet had willen weten. Gelukkig denk ik er nu niet meer veel aan, maar toen het speelde, zo'n 10 jaar geleden had ik er wel echt moeite mee. En nu neem ik het mijn moeder misschien nog wel meer kwalijk dan mijn vader. Eerlijkheid is niet altijd het beste. Ik heb het dan nog niet eens over liegen maar wel over zwijgen.
Dit is eigenlijk wat ik bedoel.
beetjegek schreef:
15-03-2018 18:33
Ja dat vind ik dus ook, maar ja drank in de man he, op die feestjes.
Ja maar dan nog. Ach ik vind het wel lollig maar apart dus :)
koekies zijn lekker
JollyRider schreef:
15-03-2018 09:12
Vertel
Vuile geheimen komen altijd uit
Bryndise schreef:
17-03-2018 10:54
Vuile geheimen komen altijd uit
Echt niet.
Beste Merel, jammer van de soms felle reacties. Ik kan begrijpen dat het al moeilijk is dit te vertellen en zeker als je weet dat je afgebrand kan worden.

Je was toen 18, genoeg die op veel oudere leeftijd ook nog fouten maken. Iedereen kan in een bepaalde situatie komen en dingen doen die ze nooit van zichzelf hadden verwacht en dat maakt je geen slechter mens. Je hebt een fout gemaakt en hebt er spijt van. De vader vind ik vele malen erger in dit verhaal, die met de vriendin van zijn dochter naar bed wilt. Maar dit is geen antwoord op je vraag. Ik weet niet wat je zelf echt wilt en stel dat je haar vader zou zien ( misschien een aantal keer) kan je dit dan zelf aan? Ik kan mij voorstellen dat je niet ziet zitten, maar dan moet je echt een goed excuus hebben en anders is het de tanden op elkaar en voor je vriendin een cm zijn. Sterkte met je beslissing.
lise1985 schreef:
14-03-2018 16:15
Misschien ben ik wel heel moralistisch of ouderwets, maar seks met de vader van je beste vriendin, terwijl hij ook nog eens een relatie heeft, is echt not done. Dat doe je gewoon niet, punt.

Breng je vriendin op de hoogte, alsnog. Wees eerlijk.
wat is dat voor waanzin? wil je die vriendin nu gaan opzadelen met dat probleem????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven