Een fout van 10 jaar geleden speelt weer op...

14-03-2018 16:08 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ruim 10 jaar geleden, iets waar ik me nog steeds voor schaam.

Ik was met mijn beste vriendin en haar ouders mee op zomervakantie, tijdens die vakantie heb ik een aantal keer seks met haar vader gehad.
Na die vakantie zijn we alle 2 gaan studeren en op kamers gegaan. We hebben altijd het contact en onze vriendschap behouden.
Maar contact tussen mij en haar ouders was er later (bijna) niet meer omdat we ons eigen plekje hadden.
Zeker haar vader heb ik al jaren niet meer gezien, dit heeft me geholpen de fout een plek te geven en te vergeten.

Maar nu 10 jaar later, gaat ze trouwen en ze heeft mij gevraagd als ceremoniemeester, wat ook betekend dat ik best wel weer intensief contact met haar ouders zal hebben.
Ik zie daar als een berg tegen op en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Nogmaals een grote fout destijds.
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?
Koffiekop schreef:
15-03-2018 17:18
Ja, dus jouw 18-jarige dochter komt thuis komt van een familievakantie met een vriendin. Je vraagt hoe het was en ze zegt: Oh mama, ik schaam me zo, ik ben met de vader van Marietje naar bed geweest op de camping.
Dan denk jij niet: "goh wat apart van die vader dat ie mijn koud-puber-af dochter neukt terwijl ik dacht dat ze veilig en verzorgd mee ging op familievakantie met dat nette gezin." Gek ook, dat ie haar misschien al kende toen ze 16 was, of 15.

Dat zou jij niet denken? Een oudere man is een oudere man in jouw beleving? En 20 en op je werk is hetzelfde als 18 en met een gezin mee op vakantie? Daar zie je geen verschil tussen?
Het is superfout natuurlijk maar het waren wel 2 volwassenen
koekies zijn lekker
TO, iedereen zal er wel wat van vinden en ik ook. Maar niet per se in je nadeel. Het is inderdaad niet handig dat dit gebeurt is. Maar als ik kijk naar mijn oudste kind dat nu bijna de leeftijd heeft wat jij destijds had, dan weet ik dat er nog zoveel te leren is op gebied van relaties en moraal. Een puberbrein zit nog zo anders in elkaar, ook seksueel. Toen vond je het misschien wel een spannende actie en had je niet het gevoel je vriendin kwaad te doen. Of misschien was je wel gewoonweg geimponeerd door deze veel oudere en ervarener man. Wat de vader in alle gevallen had moeten doen, was nooit initiatief nemen of ingaan op welke avances dan ook. Dan zou de hele situatie niet eens bestaan hebben. In alle gevallen zat deze man 100% fout en was het van jou hooguit behoorlijk dom te noemen. Maar ook daarvoor ben je 18 en geen 28.

Als ik naar mezelf kijk en hoe ik mijn moraal nog heb ontwikkeld op alle vlakken tussen mijn 15e en 25e, is dat enorm. Zeker als je als jonger kind een slecht voorbeeld hebt gehad, kan het best wel eens duren voordat je daarin groeit.
T
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 15:04
99.79% gewijzigd
Wat bizar dt zoveel mensen vinden dat ze het aan vriendin moet vertellen. Wat heb je daaraan? Dat je jezelf op de borst kunt kloppen omdat je zo'n eerlijk mens bent? Intussen ben je wel iemand die de wereld van een dierbare vriendin volledig doet instorten. Natuurlijk is het al fout dat je het gedaan hebt, maar door het te vertellen geef je nog eens een extra trap na. Dit is nou typisch zo'n geheim dat grote kans heeft om nooit uit te komen. Ik neem aan dat slechts 2 personen het weten en die zullen echt beide hun mond wel houden.
Ik kan me de situatie van de moeder uit gezien wel voorstellen, ik heb ook een 18-jarige dochter en er komen hier heel leuke meiden over de vloer. Ik heb nou nog nooit de indruk gehad dat mijn man er op zo'n manier naar kijkt, maar goed. Maar stel dat ons dit was overkomen, wat dan? Dan had ik het als moeder graag willen weten, ik geloof zeker niet dat dit de eerste of de laatste keer was dat die vader naast de pot piste, dus dat weet die moeder vast ook wel, al zal ze de kop in het zand steken. Als dat dan de druppel zou zijn dat het tot een scheiding zou komen, zou ik er alles aan doen om te zorgen dat mijn dochter er nooit achter komt. Wat zou het voor mij toe voegen dat mijn dochter haar vader gaat haten? Wel zou ik de vriendin vertellen dat als ze zich ooit tegen iemand verlult dat ik haar weet te vinden en haar dringend verzoeken de vriendschap tussen haar en mijn dochter te laten verwateren. Sommige dingen hoeven kinderen van hun ouders niet te weten vind ik. Mijn moeder wilde een paar jaar geleden ook scheiden omdat mijn vader aan webcamseks deed. Meerdere keer per week kreeg ik hele verhalen en uiteindelijk? Uiteindelijk zijn ze niet gescheiden. Maar ik weet nu iets van mijn vader dat ik helemaal niet had willen weten. Gelukkig denk ik er nu niet meer veel aan, maar toen het speelde, zo'n 10 jaar geleden had ik er wel echt moeite mee. En nu neem ik het mijn moeder misschien nog wel meer kwalijk dan mijn vader. Eerlijkheid is niet altijd het beste. Ik heb het dan nog niet eens over liegen maar wel over zwijgen.
Ik ook niet. En als ik even advocaat van de duivel mag spelen? Kennlijk was/is to nogal losbandig begrijp ik uit mensen die haar hebben geloept? Dan zou het maar zo kunnen zijn dat to in haar jeugd nogal een verwrongen voorbeeld heeft gehad van hoe seks zou kunnen zijn en horen te zijn. Als je als kind of jong meisje zelf te maken hebt gehad met zeer bedenkelijke zaken (ik hou het maar even vaag), ontwikkel je vaak ook een bedenkelijke moraal hierover die met 18 jaar niet weg is. Het is niet gezegd dat to zo is opgegroeid, maar het zijn echt heel vaak vrouwen met nogal losbandige seks die zo'n trieste achtergrond hebben.
De 60 jarige vader van mijn beste vriendin vindt mij ook een lekker ding en zou zeker het bed met me induiken. Maar ik moet er werkelijk waar niet aan dènken. Ik ken die man al vanaf kinds af aan. Ik ben nu 38. Gatverdamme zeg! Maar ja mannen zijn niet zo moeilijk wordt telkens maar bewezen, ik denk dat als wij 1 dag een mannenbrein zouden hebben we zwaar gechoqueerd zijn!
beetjegek schreef:
15-03-2018 17:42
De 60 jarige vader van mijn beste vriendin vindt mij ook een lekker ding en zou zeker het bed met me induiken.
Hoe weet je dat?
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
15-03-2018 17:49
Hoe weet je dat?
Mijn vriendin vertelde me dat laatst op een feestje waar hij ook was, en het was overduidelijk ook. Haar broer trouwens ook.
Ik vond het niet leuk. Ik ken die mensen al bijna mijn hele leven. Ik voelde me ook rot tegenover haar moeder en schoonzus.
zoetjerminder schreef:
15-03-2018 17:13
Wat ben/was je toch heerlijk fout Merel! :whip: (en je sneakers zijn cool).
Meer dan dit antwoord is niet nodig lijkt me. Hulde :kneel:
beetjegek schreef:
15-03-2018 17:50
Mijn vriendin vertelde me dat laatst op een feestje waar hij ook was, en het was overduidelijk ook. Haar broer trouwens ook.
Helemaal apart als hij het tegen hen zegt :)
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
15-03-2018 17:20
Wettelijk gezien ja,
Maar komop, op die leeftijd ben je niet volwassen.
Sterker nog wat mij betreft schroeven ze volwassenheid terug naar 21.
En op 21 ben je geestelijk nog steeds niet compleet volwassen.
Als ik naar mezelf kijk en ook anderen, hoe ik op die leeftijd was, nou dat had niks met volwassenheid te maken hoor.
Je bent hooguit handelingsbekwaam, en nog ontzettend kneedbaar, en je kunt werken.
voor de rest maak je nog een flinke groei door, zeker op emtioneel vlak en ontwikkeling in empathie.
iemand00 schreef:
15-03-2018 17:55
Wettelijk gezien ja,
Ik ben het er helemaal mee eens en ik probeer het ook niet goed te praten. Ik wil alleen aangeven dat het niet strafbaar is hoewel superfout natuurlijk. Als je al zoiets als oudere man wilt doen dan zeker niet met de vriendin van je dochter. Maar hier gaat het topic verder niet over.
koekies zijn lekker
zoetjerminder schreef:
15-03-2018 17:57
Ik ben het er helemaal mee eens en ik probeer het ook niet goed te praten. Ik wil alleen aangeven dat het niet strafbaar is hoewel superfout natuurlijk. Als je al zoiets als oudere man wilt doen dan zeker niet met de vriendin van je dochter. Maar hier gaat het topic verder niet over.
Mee eens hoor, ik vind gewoon dat TO best wel wordt afgebrand door sommigen, (onder het mom dat ze volwassen was.)
voor iets dat ze als jonge meid heeft gedaan.
Die vader is hier de gene die fout zat.
zoetjerminder schreef:
15-03-2018 17:54
Helemaal apart als hij het tegen hen zegt :)
Nee haar broer ziet mij ook wel zitten, en ze zeggen het idd gewoon tegen mijn vriendin.
Dus pa en broer willen wel en zeggen dat tegen je vriendin? Het wordt steeds aparter vind ik :)
koekies zijn lekker
Head schreef:
14-03-2018 16:22
Nou dit!

Wat gebeurd is is gebeurd, zadel daar je vriendin niet mee op 10 jaar later. En doe gewoon normaal tegen haar ouders.
Inderdaad. Het is gebeurd, laat het achter je. Ik neem aan dat je toen nog erg jong was.
zoetjerminder schreef:
15-03-2018 17:20
Kom zeg, dat meisje was 18!
Die man had beter moeten weten. Ik vind niet dat TO zich ergens voor hoeft te schamen.
Koffiekop schreef:
15-03-2018 17:31
Ik snap niet dat zoveel mensen dit zien als gelijkwaardige seks tussen 2 volwassenen, alsof de hele context er niet toe doet.
Dit.
Die man was hartstikke fout bezig.
zoetjerminder schreef:
15-03-2018 18:08
Dus pa en broer willen wel en zeggen dat tegen je vriendin? Het wordt steeds aparter vind ik :)
Ja dat vind ik dus ook, maar ja drank in de man he, op die feestjes.
beetjegek schreef:
15-03-2018 17:50
En was je man daar ook ?
Simitçi schreef:
15-03-2018 18:48
En was je man daar ook ?
Ja. Maar die is het helaas wel gewend. Niet dat hij het leuk vindt, maar ja je gaat geen stennis schoppen. En als ze nuchter zijn hebben ze vast spijt.
iemand00 schreef:
15-03-2018 17:55
Wettelijk gezien ja,
Sterker nog wat mij betreft schroeven ze volwassenheid terug naar 21.
En op 21 ben je geestelijk nog steeds niet compleet volwassen.
Als ik naar mezelf kijk en ook anderen, hoe ik op die leeftijd was, nou dat had niks met volwassenheid te maken hoor.
Je bent hooguit handelingsbekwaam, en nog ontzettend kneedbaar, en je kunt werken.
voor de rest maak je nog een flinke groei door, zeker op emtioneel vlak en ontwikkeling in empathie.
Wel voor jeugdloon hè. Omdat zelfs de regering er vanuit gaat dat je nog niet zelfstandig kunt zijn op die leeftijd.
TO bood zich aan als 19 jarige aan die man. Die man was fout door er op in te gaan, maar het is niet zo dat die man misbruik heeft gemaakt van TO.

|Het is een kwestie van iets doen als tiener/in je jeugd waar je later wanneer je beter weet zoiets hebt van, oops, dat had ik achteraf misschien niet moeten doen. Maar er is in principe geen blijvende schade aangericht zolang men er verder geen aandacht meer aan geeft.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
beetjegek schreef:
15-03-2018 18:54
Ja. Maar die is het helaas wel gewend. Niet dat hij het leuk vindt, maar ja je gaat geen stennis schoppen. En als ze nuchter zijn hebben ze vast spijt.
Nee, het is natuurlijk belachelijk om er wat van te zeggen. :roll:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven