Een fout van 10 jaar geleden speelt weer op...

14-03-2018 16:08 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ruim 10 jaar geleden, iets waar ik me nog steeds voor schaam.

Ik was met mijn beste vriendin en haar ouders mee op zomervakantie, tijdens die vakantie heb ik een aantal keer seks met haar vader gehad.
Na die vakantie zijn we alle 2 gaan studeren en op kamers gegaan. We hebben altijd het contact en onze vriendschap behouden.
Maar contact tussen mij en haar ouders was er later (bijna) niet meer omdat we ons eigen plekje hadden.
Zeker haar vader heb ik al jaren niet meer gezien, dit heeft me geholpen de fout een plek te geven en te vergeten.

Maar nu 10 jaar later, gaat ze trouwen en ze heeft mij gevraagd als ceremoniemeester, wat ook betekend dat ik best wel weer intensief contact met haar ouders zal hebben.
Ik zie daar als een berg tegen op en weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan.

Nogmaals een grote fout destijds.
iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?
Ach ach Loes1984,

wat heeft u toch met frustratie, gaat het wel goed met u?
Moeilijk te accepteren hé,als anderen een andere mening hebben, wen er maar aan want dat zal u vast wel vaker gaan meemaken.
loes1984 schreef:
14-03-2018 23:40
Het kijkt wel of tampax en nepal 1 en de zelfde persoon zijn.....

Idd opruiend en misselijk makende types vind ik jullie.
Dit soort mensen maakt het dat fora uitsterven !!!!

Als een topic waarin een VRAAG wordt gesteld je niet aan staat, reageer dan niet.
Ze vraagt nl niet om jullie gefrustreerde mening. Maar hoe ze hier het beste mee om kan gaan.

Droevig jullie :sick:
Over sommige dingen maak ik mij druk. Wat interesseert het mij nou wat je van mijn reacties vindt. Ik kom hier mijn mening geven. Zet me gerust op negeer. Kan je weer ontspannen.
Loes, you go girl :hyper: :hyper: :hyper:
Tampaxropeje schreef:
15-03-2018 00:16
Jammer voor je. Ik heb gewoon principes. Maar dat lijkt tegenwoordig een taboe. Alles moet maar kunnen, niks is meer heilig. Sommige dingen doe je gewoon echt niet. Daar is dit er voor mij een van.
Vreemd dat jij - en veel anderen - niet beseffen dat TO nú een volwassen vrouw is (van ongeveer 30, schat ik), maar tóen een meisje van 18. Dat is een cruciaal element in dit verhaal. Dat maakt de vader - die tóen tussen de 40 en de 45 zal zijn geweest - een doodenge kerel die misbruik maakte van het vertrouwen, de onervarenheid en de naïviteit van een 18-jarig meisje.

Stel dat iemand hier een topic opende met het verhaal: ik ben een meisje van 18, ik ben net terug van een vakantie met mijn vriendinnetje en ik heb seks gehad met haar vader. Ik schaam me, wat moet ik doen?

Stel hè, stel. In dat geval zou het hele forum over die VADER heen vallen. En terecht. Want die vader is in dit verhaal degene die verantwoordelijkheid had voor het vriendinnetje van zijn dochter. Zijn rol was niet héél anders dan die van een leraar, een therapeut, een sportcoach - in al die situaties is er een machtsverschil, en dat gold in deze situatie ook. Het doet er verder niet zoveel toe hoe TO zich destijds precies voelde, wat zij wel of niet deed, of zij probeerde de man te versieren, of zij onzeker was en een keer iets met een oudere man wilde proberen, of zij een andere reden had om zich zo te gedragen - het gaat erom dat zij als protegee mee was met dit gezin, en dat de vader misbruik maakte van de situatie. TO schaamt zich voor iets waar die man haar nooit in had mogen meesleuren.

Dus mijn advies zou zijn: die man tijdens de huwelijksdag doodzwijgen, hem links laten liggen, tenminste: als je dat kunt opbrengen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in retrospectief woedend op hem bent. In dat geval zou ik me eronderuit werken en een smoes verzinnen, zodat je dit oude leed niet hoeft op te rakelen.
loes1984 schreef:
14-03-2018 23:24
Nee hoor ik heb een weidse blik.
Maar jullie zuur gehalte knalt er uit !!!
Jeeh zo uit je panty gaan om een 10 jaar oude jeugdzonde.
Ik hoop dat jij/jullie je hele leven al binnen de lijntjes kleuren.

Nogmaals BAH !!!
Dat zuurgehalte weerkaast van je eigen scherm.

Wat heeft dit met binnen de lijntjes kleuren te maken?

Ik heb buiten genoeg lijntjes gekleurd. Kan van veel dingen de lol inzien. Mensen bedonderen hoort daar niet bij, en al helemaal geen vrienden en familie van vrienden. Dat mag jij bah vinden.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2018 10:02
Reden: Op de man
99.44% gewijzigd
samarinde schreef:
15-03-2018 00:42
Vreemd dat jij - en veel anderen - niet beseffen dat TO nú een volwassen vrouw is (van ongeveer 30, schat ik), maar tóen een meisje van 18. Dat is een cruciaal element in dit verhaal. Dat maakt de vader - die tóen tussen de 40 en de 45 zal zijn geweest - een doodenge kerel die misbruik maakte van het vertrouwen, de onervarenheid en de naïviteit van een 18-jarig meisje.

Stel dat iemand hier een topic opende met het verhaal: ik ben een meisje van 18, ik ben net terug van een vakantie met mijn vriendinnetje en ik heb seks gehad met haar vader. Ik schaam me, wat moet ik doen?

Stel hè, stel. In dat geval zou het hele forum over die VADER heen vallen. En terecht. Want die vader is in dit verhaal degene die verantwoordelijkheid had voor het vriendinnetje van zijn dochter. Zijn rol was niet héél anders dan die van een leraar, een therapeut, een sportcoach - in al die situaties is er een machtsverschil, en dat gold in deze situatie ook. Het doet er verder niet zoveel toe hoe TO zich destijds precies voelde, wat zij wel of niet deed, of zij probeerde de man te versieren, of zij onzeker was en een keer iets met een oudere man wilde proberen, of zij een andere reden had om zich zo te gedragen - het gaat erom dat zij als protegee mee was met dit gezin, en dat de vader misbruik maakte van de situatie. TO schaamt zich voor iets waar die man haar nooit in had mogen meesleuren.

Dus mijn advies zou zijn: die man tijdens de huwelijksdag doodzwijgen, hem links laten liggen, tenminste: als je dat kunt opbrengen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je in retrospectief woedend op hem bent. In dat geval zou ik me eronderuit werken en een smoes verzinnen, zodat je dit oude leed niet hoeft op te rakelen.
Sorry, maar deze vlieger gaat niet op. Met 19 heb je voldoende hersencellen om de gevolgen van je acties te kunnen overzien. To was in die tijd gewoon een opportunist. Ze heeft het niet een keer gedaan maar meerdere malen en als je op vakantie bent met vriendin en haar moeder zul je toch je best moeten hebben gedaan om meermaals te wippen. Spijt me zeer maar ik zou walgen van zo een vrienden en vader, dat zoiets voor me verzwegen zou worden.... Wauw
samarinde schreef:

Sommige fouten hoor je je inderdaad voor te schamen.

Stel dit, stel dat... Er wordt niet voor niets naar de leeftijd van to gevraagd.
Ja de vader is een loser, maar guess what, haar leeftijd was legaal. To geeft toe dat beide partijen instemden, to komt ook over in haar op alsof ze wist wat ze deed. Haar actie die ze herhaaldelijk waarvoor je in die situatie ook echt moet hebben zitten rondsneaken heeft gedaan. Kom op joh. Ik heb voor veel zaken en jeugdzonden empathie, maar deze is er echt geen van. En to doet het ff lekker af met 'naief'. Kom op zeg, waar komt ze vandaan. Vind het ook vreselijk irritant dat to denkt het verraad daarmee af te wimpel. Hoe dom denkt to dat mensen hier zijn
..
samarinde schreef:

Als die vader hier een topic had geopend had ik het over hem gehad.

18/19 jaar dan ben je gewoon in staat de gevolgen van je daden in te zien. Je valt dan ook niet meer onder het jeugdstrafrecht.

Dat ze een fout begaan heeft kan ik deels nog begrijpen. Zeker afhankelijk van haar opvoeding. Als ze bijvoorbeeld geen gezonde opvoeding gehad heeft, verwaarloosd is geweest en om aandacht verlegen zat, kan ik mij nog enigszins voorstellen dat ze qua ontwikkeling naar volwassenheid (je verantwoordelijkheid nemen) achter is gebleven en haar uitspattingen met de vader van haar vriendin misschien verwarde voor oprechte aandacht van die loser/vaderfiguur. Blijft nog staan dat het meerdere keren tijdens die vakantie is gebeurd. Je moet dan ook echt goed kunnen huichelen. Anders kan je niet die vakantie door leuk aan tafel zitten met die vent zijn vrouw en je vriendin alsof er niks aan de hand is. Dat schuldig voelen was er op dat moment dus totaal niet.

Als je je echt schuldig voelt, moet je toch met jezelf in het reine komen anders kan je niet eens functioneren. Blijkbaar werkt dat voor TO niet zo, als je dat lukt terwijl je je vriendin elke keer onder ogen komt met dit geheim? Ik denk dan dat ze zich niet echt diep schuldig voelt, hetgeen er gebeurt is niet zo erg vindt. Ieder zijn ding. Ik heb daar helemaal niks mee. Als ze het destijds verteld had, of afstand had genomen zonder het te vertellen, had ze in mijn ogen meer karakter, was ze gegroeid, echt en vrij.
Orabelle schreef:
15-03-2018 00:57
Sorry, maar deze vlieger gaat niet op. Met 19 heb je voldoende hersencellen om de gevolgen van je acties te kunnen overzien. To was in die tijd gewoon een opportunist. Ze heeft het niet een keer gedaan maar meerdere malen en als je op vakantie bent met vriendin en haar moeder zul je toch je best moeten hebben gedaan om meermaals te wippen. Spijt me zeer maar ik zou walgen van zo een vrienden en vader, dat zoiets voor me verzwegen zou worden.... Wauw
Maar wat stel je dan voor, dat de vader ook maar meteen open kaart speelt met zijn vrouw en dochter? Dat lijkt me dan wel de logische consequentie van jouw gedachtengang. En dan? Is iedereen dan gereinigd en gelouterd? Of moeten ze elkaar allemaal de hersens gaan inslaan, bij voorkeur na het aansnijden van de huwelijkstaart?

Mensen maken fouten. TO was jong toen ze dat deed, en nee, rond die leeftijd ben je niet verstandig en weloverwogen, maar vaak naïef, roekeloos, onnadenkend, risicovol, labiel, onzeker, stuurloos, op zoek naar wie je bent. Nou ja, dat geldt voor de meeste tieners - niet voor jou, blijkbaar, maar de meeste tieners gaan over hun grenzen heen, juist omdát ze tieners zijn en nog moeten leren hoe het leven in elkaar steekt. De vader, dat is een ander verhaal. Een volwassen man, vader, getrouwd, en verantwoordelijk genoeg om een vriendinnetje van zijn dochter mee op vakantie te nemen.
loes1984 schreef:
15-03-2018 00:22
Sorry gefrustreerde, maar nogmaals, ze stelt een vraag en vraagt niet naar jouw principes of zure mening.
Kwestie van begrijpend lezen. Maar dat is nogal lastig voor je, zo te lezen.

Echt een citroen smaakt zoet vergeleken met jou !
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-03-2018 10:03
Reden: Op de man
7.99% gewijzigd
En trouwens: misschien was TO wel ontzettend verliefd op die man, weten wij veel. Een vaderfiguur, vertrouwd, betrokken, vol aandacht voor haar problemen... ik noem maar iets. Daar vallen tieners voor. Kan de beste gebeuren; wie is er niet ooit stiekem verliefd geweest op een leraar of een sportcoach? Alleen: het mág niet, en het is aan de 'vertrouwenspersoon' (leraar/coach/ouder) om die grens te bewaken. Níet aan de tiener.
samarinde schreef:
15-03-2018 01:16
Maar wat stel je dan voor, dat de vader ook maar meteen open kaart speelt met zijn vrouw en dochter? Dat lijkt me dan wel de logische consequentie van jouw gedachtengang. En dan? Is iedereen dan gereinigd en gelouterd? Of moeten ze elkaar allemaal de hersens gaan inslaan, bij voorkeur na het aansnijden van de huwelijkstaart?

Mensen maken fouten. TO was jong toen ze dat deed, en nee, rond die leeftijd ben je niet verstandig en weloverwogen, maar vaak naïef, roekeloos, onnadenkend, risicovol, labiel, onzeker, stuurloos, op zoek naar wie je bent. Nou ja, dat geldt voor de meeste tieners - niet voor jou, blijkbaar, maar de meeste tieners gaan over hun grenzen heen, juist omdát ze tieners zijn en nog moeten leren hoe het leven in elkaar steekt. De vader, dat is een ander verhaal. Een volwassen man, vader, getrouwd, en verantwoordelijk genoeg om een vriendinnetje van zijn dochter mee op vakantie te nemen.
Tiener? Je brengt het alsof ze 14 was. Als ouder heb je toch echt op een ander nivo gesprekken met je 18/19 jarige dochter.

Misschien is het een milieuding.
samarinde schreef:
15-03-2018 01:22
En trouwens: misschien was TO wel ontzettend verliefd op die man, weten wij veel. Een vaderfiguur, vertrouwd, betrokken, vol aandacht voor haar problemen... ik noem maar iets. Daar vallen tieners voor. Kan de beste gebeuren; wie is er niet ooit stiekem verliefd geweest op een leraar of een sportcoach? Alleen: het mág niet, en het is aan de 'vertrouwenspersoon' (leraar/coach/ouder) om die grens te bewaken. Níet aan de tiener.
Volgens mij mis je dat ze zelf mee gehuigeld heeft de vakantie door. Dat is best knap als 'tiener'. Volgens mij laat dat wel zien dat ze geen onschuldige tiener meer was. Het was toch niet zo dat ze met zijn tweeen weg waren zonder anderen onder ogen te hoeven komen de hele vakantie, waardoor ze in een bubbel zat. Ze werd met de realiteit (moeder en vriendin) geconfronteerd. Dat is met voorbedachte raden iets doen. De eerste keer dat het gebeurde was het wellicht geen opzet (als ze hem niet zelf versierd heeft), wellicht echt een fout. De keren erna wel.
"iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?"

Als het je leuk lijkt om ceremoniemeester te zijn, dan zou ik het gewoon doen en je normaal gedragen zoals je zou doen als er niet ooit iets voorgevallen is.

Als je het niet leuk lijkt, of je denkt dat je het te moeilijk vindt om contact te hebben met haar ouders, zou ik het niet doen.
O en ja ik vind het een domme fout die je gemaakt hebt toen je al volwassen was, maar niemand schiet er iets mee op als je dat nu nog bekend maakt.
@ Samarinde , handig om niet mijn hele reactie te lezen.

Wat doet verliefdheid ertoe.. En al die andere redenen die je aanhaalt.. Sorry maar ik vind het een judasstreek. Enorme inbreuk op vertrouwen. Zo gezegd, ze was 19. Dan meen je oud en wijs genoeg te zijn. Wees dan ook zo oud en wijs genoeg nu om niet erover te jammeren. Of neuk lekker met de vader van iemand die je niet kent.
Hoe kreeg je dat eigenlijk voor elkaar? Seks hebben met die vent terwijl jullie met zijn allen op vakantie waren? Zijn jullie weggeslopen ofzo?
Simitçi schreef:
14-03-2018 20:36
Als jouw beste vriendin bekent seks te hebben gehad met jouw vader terwijl hij gewoon getrouwd is met jouw moeder zeg je ook dat is niks om je schuldig over te voelen ?
Ik zou het sneu voor die vriendin vinden (ieuw) en mijn vader een viespeuk, die ging vreemd en is getrouwd.
Ik zou niet perse de vriendschap verbreken sec daarom. Wel als ze maar details wil delen oid, maar zo klinkt to niet.
Als het je op die vakantie lukte om het te verbergen, waarom zou je dat dan nu niet meer kunnen?
Persoonlijk zou ik nooit ceremoniemeester willen zijn, maar als je het wel zou willen dan moet je het gewoon doen. De ouders van je vriendin staan daar los van.
TO, het is 10 jaar geleden. En doordat je de ouders van jouw vriendin nu weer gaat ontmoeten, speelt dit nu extra op bij jou. Dat is ook logisch. Jij bent een goede vriendin van dit klasgenootje geworden en uit je posts maak ik op het altijd wel bij je is gebleven.

Dat is jouw kant. Dit is wat je weet.

Van de vader van jouw vriendin weet je niets. Misschien maakt hij er wel een gewoonte van om met vriendinnen van zijn dochter het bed te delen. Misschien heeft hij wel een of meerdere minnaressen. Misschien is hij de trouwe huisvader die een keer één misstap heeft begaan. Je weet het niet.

Wel vind ik eigenlijk dat hij vanuit zijn volwassen rol (hij had immer ook jouw vader kunnen zijn, qua leeftijd) er bij jou op had moeten terugkomen. Iets in de trend van: dit had niet moeten gebeuren. In jouw verhaal lees ik nergens dat zoiets heeft plaatsgevonden. Dat vind ik wel iets over hem zeggen.

Ook hij is verder gegaan met zijn leven de afgelopen jaren. Dus mijn advies zou zijn: sta erboven, probeer het gebeurde te parkeren ga ervoor om voor jouw vriendin en haar aanstaande een prachtige dag te helpen verzorgen.
better_sweet wijzigde dit bericht op 15-03-2018 15:30
3.99% gewijzigd
.
En ja, TO was inderdaad 18 of 19 en in die zin ook volwassen. Maar een man van in de 40 heeft wel wat meer levenservaring en kan daardoor ook anders naar consequenties van zijn gedrag kijken. Volwassen zijn is iets meer dan alleen een leeftijd.

Dus ik vind de vlieger: ze waren allebei volwassen hier dan weer niet op gaan.
.
Geef een ander de eer.
Als die bruid er ooit achter komt , en geloof me dat gebeurt, heb je ook haar trouwdag en foto’s verpest door met je huichelachtige gezicht overal bij te zijn.
Echt, plan een reis voor jezelf ten tijde van het huwelijk
Bryndise schreef:
15-03-2018 09:11
Geef een ander de eer.
Als die bruid er ooit achter komt , en geloof me dat gebeurt,
Vertel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Better_Sweet schreef:
15-03-2018 08:41
En ja, TO was inderdaad 18 of 19 en in die zin ook volwassen. Maar een man van in de 40 heeft wel wat meer levenservaring en kan daardoor ook anders naar consequenties van zijn gedrag kijken. Volwassen zijn is iets meer dan alleen een leeftijd.

Dus ik vind de vlieger: ze waren allebei volwassen hier dan weer niet op gaan.
Want? Ik heb ooit toen ik 20 was ook seks gehad met iemand die werkte bij het bedrijf waar ik stage liep. Man was 44 ofzo en ja getrouwd. Het is 7 jaar geleden, maar moet er af en toe nog best om grinniken. Dat had ik ook gedaan als ik 19 was. Het is maar net hoe je seks ervaart en ik vond het geil. To denk ik ook, maar die zit met het probleem dat de man in kwestie de vader van haar vriendin is en zich daarom schuldig voelt. Maar zoals ik het lees heeft de seks an sich gewoon plaatsgevonden tussen twee volwassen mensen die zin hadden in elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven