Een leuke man waar ??
zondag 15 mei 2022 om 18:35
Vooropgesteld ik ben niet wanhopig op zoek maar zou een relatie wel weer leuk vinden
Maar ik kom dus alleen maar van die mannen tegen (die in mij geïnteresseerd zijn) waar het niets mee gaat worden
Bij een kwam ik er na een half jaar achter dat hij helemaal geen vrijgezel was zoals hij beweerde
Nummer twee is gescheiden maar leeft nog samen met ex (wat kan in deze huizenmarkt) maar gaat ook nog iedere zondag uit eten met ex en nieuwe vriend ook gaan ze met zijn alle op vakantie dus lijkt totaal niet over ex heen te zijn
Nummer drie is er trots op dat hij geen alimentatie betaald voor kind en vond mij wel makkelijk omdat ik auto heb
Zoals ik al zei ben ik echt niet wanhopig
Maar waar zijn jullie nu je partner tegen gekomen?
Ook heb ik nog drie kinderen dus dat maakt mijn rugzakje al weer wat groter
Maar ik kom dus alleen maar van die mannen tegen (die in mij geïnteresseerd zijn) waar het niets mee gaat worden
Bij een kwam ik er na een half jaar achter dat hij helemaal geen vrijgezel was zoals hij beweerde
Nummer twee is gescheiden maar leeft nog samen met ex (wat kan in deze huizenmarkt) maar gaat ook nog iedere zondag uit eten met ex en nieuwe vriend ook gaan ze met zijn alle op vakantie dus lijkt totaal niet over ex heen te zijn
Nummer drie is er trots op dat hij geen alimentatie betaald voor kind en vond mij wel makkelijk omdat ik auto heb
Zoals ik al zei ben ik echt niet wanhopig
Maar waar zijn jullie nu je partner tegen gekomen?
Ook heb ik nog drie kinderen dus dat maakt mijn rugzakje al weer wat groter
zondag 22 mei 2022 om 22:03
Ja, tuurlijk. Ik heb niets tegen dingen meegemaakt hebben.Mimali schreef: ↑22-05-2022 18:27Mensen die wel een rugzak hebben kunnen toch net zo goed weer een relatie opbouwen? Het is ook niet zo dat je altijd zelf invloed op die rugzak hebt gehad..
Ik ben 49 en er zullen weinig mensen zijn die op die leeftijd niks hebben meegemaakt, het is maar net hoe je ermee omgaat.
zondag 22 mei 2022 om 22:09
Antoon69 schreef: ↑22-05-2022 17:29Ja die "ik zoek gewoon een lekker wijf" types die zichzelf als "jong van geest" beschouwen (vaak ook kaalgeschoren, regelmatig op de sportschool te vinden, en die naar dance festivals gaan) en emotioneel 20 jaar achterlopen op een normaal mens, die gaan echt niks beginnen met een vrouw van hun eigen leeftijd.
Als je als vrouw voor dat soort types gevoelig bent en je wil een date van je eigen leeftijd, dan heb je volgens mij best een probleem.
Mooi beschreven en leuke plaatjes van dat soort mannen.
zondag 22 mei 2022 om 22:40
nimue_iparis schreef: ↑22-05-2022 21:34Dan moet zwager niet hetzelfde qua uiterlijk als Tiësto’s vriendin willen.
@Groentuintje: Ik zie het somber in voor je zwager![]()
Wat ik veel om me heen zie, is dat mensen gaan daten om omdat ze graag een relatie willen. Mensen krijgen dan een relatie omdat ze die beide zochten ipv op zoek naar die ene leuke. Piet is met Marie maar Piet had ook met Anneke kunnen zijn. Marie is met Piet maar het had ook Henk kunnen zijn. Ik kan het niet beter uitleggen: hij/zij is leuk genoeg en wilde ook een relatie dus hebben we dat nu. Het lijkt vrij inwisselbaar. Ik krijg er altijd zo’n -tsja- gevoel bij.
Leuk omschreven. En heel herkenbaar: A zoekt een partner en B ook dus beiden keuren de ander in de hoop dat zij kansen en mogelijkheden zien. Als er dan geen echte "niet-doen-factoren" aan die ander kleven, dan is men al snel bereid het met elkaar te proberen.
zondag 22 mei 2022 om 22:44
De goed genoeg vrouw met de goed genoeg man.
zondag 22 mei 2022 om 23:42
Ik begrijp altijd dat gearrangeerde huwelijken niet noemenswaardig slechter zijn dan huwelijken uit vrije keuze. Dat suggereert dat het dus (binnen redelijke grenzen) niks uitmaakt met wie je trouwt, zolang je het allebei maar serieuze poging geeft en beide goed ligt bij de schoonfamilie.
maandag 23 mei 2022 om 07:01
maandag 23 mei 2022 om 07:36
Denk je niet dat dat ergens gerelateerd is aan welke waarden men hecht aan een huwelijk? Als je vooral een goede samenwerking, respect, steun, economische vooruitgang, kinderen, etc. verwacht, dan zal het zeker heel goed kunnen slagen.Antoon69 schreef: ↑22-05-2022 23:42Ik begrijp altijd dat gearrangeerde huwelijken niet noemenswaardig slechter zijn dan huwelijken uit vrije keuze. Dat suggereert dat het dus (binnen redelijke grenzen) niks uitmaakt met wie je trouwt, zolang je het allebei maar serieuze poging geeft en beide goed ligt bij de schoonfamilie.
Maar als je ook een bepaalde emotionele steun (en dus klik) wilt voelen, dat het dan een ander verhaal wordt? Ik denk dat er meer dan genoeg landen zijn waar een verstandshuwelijk heel anders beoordeeld wordt, omdat men minder waarde hecht aan die emotionele klik. Er zijn ook genoeg landen waar vrouwen 'getrouwd' zijn en toch blijven leven in een familie of vrouwen stam. Daar wordt een man niet geacht een emotionele steun te zijn, want dat doet de achterban.
Hier in Nederland (en het westen) is een relatie tussen twee volwassen mensen ingericht als een heel erg op zichzelf staand zelfstandig functioneren, waarbij de partners heel erg op elkaar (moeten) leunen, ook voor emotionele steun en juist weer veel minder voor economische zelfredzaamheid. Ik kan me voorstellen dat een warme band dan belangrijker is.
maandag 23 mei 2022 om 08:27
maandag 23 mei 2022 om 08:35
Niet helemaal eens dat een gearrangeerd huwelijk puur een verstandsverhouding is. Uit onderzoek blijkt dat mensen die veel tijd met elkaar doorbrengen, elkaar gaan waarderen en dat ook de aantrekking groeit. Het effect van "proximity attraction."
Het gevoel van aantrekking kan enorm toenemen wanneer je met iemand omgaat met wie je dezelfde waarden deelt zoals respect, persoonlijke groei, samenwerking e.d.
Terwijl direct verliefd zijn/je aangetrokken voelen tot iemands uiterlijk juist helemaal niet garant staat voor een succesvolle relatie. Vaak lees je hier ook dat mensen geen seks meer willen omdat hun partner zich respectloos, gemakzuchtig, lui etc. gedraagt dus dan is de aantrekking ook al weg.
Het gevoel van aantrekking kan enorm toenemen wanneer je met iemand omgaat met wie je dezelfde waarden deelt zoals respect, persoonlijke groei, samenwerking e.d.
Terwijl direct verliefd zijn/je aangetrokken voelen tot iemands uiterlijk juist helemaal niet garant staat voor een succesvolle relatie. Vaak lees je hier ook dat mensen geen seks meer willen omdat hun partner zich respectloos, gemakzuchtig, lui etc. gedraagt dus dan is de aantrekking ook al weg.
maandag 23 mei 2022 om 09:18
Gelukkig dat ik het toch goed uitgelegd heb.
Heel eerlijk, zelfs als vrienden zijn -leuk genoeg- mensen niet echt welkom, of beter gezegd dat worden nooit echt vrienden. Als collega of buur eens een praatje of kop koffie helemaal prima maar meer wordt het niet.
@xiongmao Eens, ik denk vaak: je zal dat maar naast je op de bank hebben zitten. Er zijn ook stellen waarvan ik de aantrekkingskracht naar elkaar niet zie. Niet alleen gebaseerd op uiterlijk maar ook op uitstraling en/of karakter. Ik zit niet in die relatie dus dat hoeft ook niet maar daardoor denk ik vaak ook dat ik weinig tot niets mis. Dat wordt ook versterkt door relatieproblemen die om me heen spelen. Soms mis ik natuurlijk wel verbondenheid en samen met iemand door het leven gaan maar er is geen instant fix voor.
Ik vind weinig mannen leuk of interessant, ik hoef niet perse een relatie en heb daardoor totaal geen drive om te daten, online daten is niets voor mij, ik ben 35+, ik zit niet te wachten op een man met (kleine) kinderen of ander gedoe. Zoals vroeger iemand tegenkomen, denken: ow die is leuk en eens kijken of je bij elkaar past, dat lijkt me wel wat maar die kans is niet groot. Om bovenstaande redenen hou ik er ernstig rekening mee dat ik geen relatie meer krijg tenzij ik een -goed genoeg- man neem. Dat werkt voor mij niet.
maandag 23 mei 2022 om 09:41
Er even overna gedacht hebbend. Is een gearrangeerd huwelijk niet een beetje hetzelfde als een -leuk genoeg- relatie/huwelijk? Als je weet dat je, in het geval van een gearrangeerd huwelijk, cultureel bepaald binnen bepaalde grenzen moet blijven en de compleet vrije keuze er niet is, kies je dan niet ook voor -leuk genoeg- binnen die grenzen? Kies je dan voor de beste van het slechtste en leg je je daarbij neer? Scheiden is vaak ook een taboe in deze culturen dus je doet het ermee en daarmee is niet gezegd dat het altijd slechte huwelijken zijn. Het levert ook wat op.
maandag 23 mei 2022 om 11:22
Het is ook maar net hoe je 'leuk genoeg' opvat. Zijn al jouw mannelijke vrienden dan in theorie relatiemateriaal? (even gesteld dat je hetero bent).nimue_iparis schreef: ↑23-05-2022 09:18Heel eerlijk, zelfs als vrienden zijn -leuk genoeg- mensen niet echt welkom, of beter gezegd dat worden nooit echt vrienden. Als collega of buur eens een praatje of kop koffie helemaal prima maar meer wordt het niet.
maandag 23 mei 2022 om 11:30
Hier hetzelfde. Mocht ik iemand tegenkomen, dan leuk. Maar mocht dat niet zo zijn, dan is dat maar zo. Ik vind ook dat echt niet dat er zoveel ontzettend leuke bezette mannen zijn. Ik zie ook echt geen enkele partner van vriendinnen zitten. Maar die mensen zullen blijkbaar toch iets uit hun relatie halen.nimue_iparis schreef: ↑23-05-2022 09:18Ik vind weinig mannen leuk of interessant, ik hoef niet perse een relatie en heb daardoor totaal geen drive om te daten, online daten is niets voor mij, ik ben 35+, ik zit niet te wachten op een man met (kleine) kinderen of ander gedoe. Zoals vroeger iemand tegenkomen, denken: ow die is leuk en eens kijken of je bij elkaar past, dat lijkt me wel wat maar die kans is niet groot. Om bovenstaande redenen hou ik er ernstig rekening mee dat ik geen relatie meer krijg tenzij ik een -goed genoeg- man neem. Dat werkt voor mij niet.
maandag 23 mei 2022 om 11:50
Ik ben midden 40 en al een tijdje vrijgezel. Een eventuele relatie moet passen in mijn leven. Ik heb bewust geen kinderen en ik wil ze ook niet van een ander. Ik heb een fulltime baan, doe een deeltijd hbo opleiding, heb een eigen woning. Ben erg gehecht aan mijn eigen ruimte dus samenwonen is geen optie.
Ik vind mijn leven wel prima zo. Soms heb ik een scharrel en wie weet dat ik ooit wel iemand ontmoet waarmee ik meer zou willen (een lat relatie) maar als dat niet zo is, is het ook goed.
Ik vind mijn leven wel prima zo. Soms heb ik een scharrel en wie weet dat ik ooit wel iemand ontmoet waarmee ik meer zou willen (een lat relatie) maar als dat niet zo is, is het ook goed.
maandag 23 mei 2022 om 14:05
Ik heb je waarschijnlijk verkeerd begrepen. Met leuk genoeg mannen ben/kan ik inderdaad vrienden zijn. Dan zijn ze leuk en klikken we maar voel ik geen aantrekkingskracht en wil niets meer, als ik dat niet voel wil ik ook niet met je zoenen, laat staan de rest. Mijn mannelijke vrienden zijn over het algemeen geen relatiemateriaal voor mij.
Ik had het eerder misschien de -best aardig- mannen in gedachten. Joop van om de hoek is best aardig en Henk van financiën ook maar dat komt niet verder dan een praatje.
maandag 23 mei 2022 om 14:48
Een rugzak is in mijn ogen ook gedoe.navyblue schreef: ↑22-05-2022 17:35Ja, ik zie mezelf ook niet als iemand met een rugzak. Geen dramatisch verbroken relaties, gewoon een gemiddelde familie met huisje en kruisje en zonnetje en ballonnetje, maar geen ingewikkelde toestanden. Geen dingen meegemaakt met vreemdgaan of geweld, geen psychische problematiek (tot dusver). Zelfs nog geen burn-out gehad. Ja, ik ben een gezegend mens denk ik.
Maar ja, ben dus ik direct weg als ik maar een beetje het gevoel heb dat ik in “gedoe” beland.
Of dat nu is omdat iemand issues heeft waarmee diegene nog dealt (lekker op zijn engels allemaal), of dat nu fysiek of emotioneel is, daar heb ik geen zin in.
Of het kan die projectie zijn waar iemand het ook over had. Heb ik ook geen zin in.
Natuurlijk maak je van alles mee in het leven, de één meer dan de ander, en de één kan meer hebben dan de ander. Maar zodra iemand schrijft, ik heb een rugzak(je), dan denk ik laat maar, want die heeft een bijzondere gebruiksaanwijzing of het gaat gedoe opleveren. Misschien oppervlakkig, maar soit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 23 mei 2022 om 16:09
Een leuke man waar ??
Doe wat je anders ook doet, of doe wat extra. Ga dansen, andere sportclub, wandelclub, hondenclub, bedenk wat en doe het.
Beperk je wenslijst en ben realistisch.
Zoek buiten je regio en zie niet alles als rode vlag en/of rugzak.
Mannen willen een leuke vrouw, waar ze dingen samen mee doen, die niet uit haar nek kletst, die vooral niet "te spontaan" is, vrouwen verwarren spontaan nogal eens met impulsief = niet goed nadenken voor een man. Veel dames hebben een beperkte algemene kennis en dit is niet aantrekkelijk voor een man. Vooral als dames het door hen vertelde niet kunnen onderbouwen.
Veel vrouwen zetten hun kind op de 1e plaats echter soms moeten ze even naar plek 2, anders ziet een man niet duidelijk dat je ook voor hem kiest.
En waarom zou een leuke man, in dit geval, zonder kinderen, kiezen voor een vrouw met 2 of meer kinderen met soms 2 vaders? Hij krijgt de kinderen, de vader(s), de opa’s en oma’s, familie, alles erbij. En of dit nu altijd zo leuk is? Vraagt denk ik veel van een man.
Veel vrouwen eisen erg veel, of ze dit zelf ook bieden? Vaak totaal niet. Dus kijk uit met je eisen, teveel is teveel.
Doe wat je anders ook doet, of doe wat extra. Ga dansen, andere sportclub, wandelclub, hondenclub, bedenk wat en doe het.
Beperk je wenslijst en ben realistisch.
Zoek buiten je regio en zie niet alles als rode vlag en/of rugzak.
Mannen willen een leuke vrouw, waar ze dingen samen mee doen, die niet uit haar nek kletst, die vooral niet "te spontaan" is, vrouwen verwarren spontaan nogal eens met impulsief = niet goed nadenken voor een man. Veel dames hebben een beperkte algemene kennis en dit is niet aantrekkelijk voor een man. Vooral als dames het door hen vertelde niet kunnen onderbouwen.
Veel vrouwen zetten hun kind op de 1e plaats echter soms moeten ze even naar plek 2, anders ziet een man niet duidelijk dat je ook voor hem kiest.
En waarom zou een leuke man, in dit geval, zonder kinderen, kiezen voor een vrouw met 2 of meer kinderen met soms 2 vaders? Hij krijgt de kinderen, de vader(s), de opa’s en oma’s, familie, alles erbij. En of dit nu altijd zo leuk is? Vraagt denk ik veel van een man.
Veel vrouwen eisen erg veel, of ze dit zelf ook bieden? Vaak totaal niet. Dus kijk uit met je eisen, teveel is teveel.
maandag 23 mei 2022 om 16:53
Singlejingle schreef: ↑23-05-2022 07:36Denk je niet dat dat ergens gerelateerd is aan welke waarden men hecht aan een huwelijk? Als je vooral een goede samenwerking, respect, steun, economische vooruitgang, kinderen, etc. verwacht, dan zal het zeker heel goed kunnen slagen.
Maar als je ook een bepaalde emotionele steun (en dus klik) wilt voelen, dat het dan een ander verhaal wordt? Ik denk dat er meer dan genoeg landen zijn waar een verstandshuwelijk heel anders beoordeeld wordt, omdat men minder waarde hecht aan die emotionele klik. Er zijn ook genoeg landen waar vrouwen 'getrouwd' zijn en toch blijven leven in een familie of vrouwen stam. Daar wordt een man niet geacht een emotionele steun te zijn, want dat doet de achterban.
Hier in Nederland (en het westen) is een relatie tussen twee volwassen mensen ingericht als een heel erg op zichzelf staand zelfstandig functioneren, waarbij de partners heel erg op elkaar (moeten) leunen, ook voor emotionele steun en juist weer veel minder voor economische zelfredzaamheid. Ik kan me voorstellen dat een warme band dan belangrijker is.
Ja ik denk ook dat op veel andere plekken een huwelijk een andere functie heeft. Vrouwen die bewust geen kinderen hebben komen volgens mij daar ook minder voor. Dan is een partner eigenlijk vooral voor de gezelligheid en eventueel gemeenschappelijke dromen uit te laten komen of zoiets. Of emotionele steun inderdaad.
maandag 23 mei 2022 om 16:58
MarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:52" Veel dames hebben een beperkte algemene kennis " staat er, en daar is niets mis mee.
Heeft totaal niets met wat jij allemaal zegt te maken.
Je hebt wel enorme lange tenen zeg.
Nee, heel je stuk is vol van het seksisme. En als ik je reacties zie in andere topics zijn die ook niet fraai. Jij bent typisch het soort man dat men hier bedoelt met niet-leuke mannen. Bah, ga lekker op het Fokforum lopen trollen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in