Een leuke man waar ??
zondag 15 mei 2022 om 18:35
Vooropgesteld ik ben niet wanhopig op zoek maar zou een relatie wel weer leuk vinden
Maar ik kom dus alleen maar van die mannen tegen (die in mij geïnteresseerd zijn) waar het niets mee gaat worden
Bij een kwam ik er na een half jaar achter dat hij helemaal geen vrijgezel was zoals hij beweerde
Nummer twee is gescheiden maar leeft nog samen met ex (wat kan in deze huizenmarkt) maar gaat ook nog iedere zondag uit eten met ex en nieuwe vriend ook gaan ze met zijn alle op vakantie dus lijkt totaal niet over ex heen te zijn
Nummer drie is er trots op dat hij geen alimentatie betaald voor kind en vond mij wel makkelijk omdat ik auto heb
Zoals ik al zei ben ik echt niet wanhopig
Maar waar zijn jullie nu je partner tegen gekomen?
Ook heb ik nog drie kinderen dus dat maakt mijn rugzakje al weer wat groter
Maar ik kom dus alleen maar van die mannen tegen (die in mij geïnteresseerd zijn) waar het niets mee gaat worden
Bij een kwam ik er na een half jaar achter dat hij helemaal geen vrijgezel was zoals hij beweerde
Nummer twee is gescheiden maar leeft nog samen met ex (wat kan in deze huizenmarkt) maar gaat ook nog iedere zondag uit eten met ex en nieuwe vriend ook gaan ze met zijn alle op vakantie dus lijkt totaal niet over ex heen te zijn
Nummer drie is er trots op dat hij geen alimentatie betaald voor kind en vond mij wel makkelijk omdat ik auto heb
Zoals ik al zei ben ik echt niet wanhopig
Maar waar zijn jullie nu je partner tegen gekomen?
Ook heb ik nog drie kinderen dus dat maakt mijn rugzakje al weer wat groter
maandag 23 mei 2022 om 17:58
maandag 23 mei 2022 om 18:04
Ik hoop dat jij je niet voortgeplant heb.MarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:09
Veel vrouwen zetten hun kind op de 1e plaats echter soms moeten ze even naar plek 2, anders ziet een man niet duidelijk dat je ook voor hem kiest.
Wat lezen kan je iig niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
maandag 23 mei 2022 om 18:08
MarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:09Een leuke man waar ??
Doe wat je anders ook doet, of doe wat extra. Ga dansen, andere sportclub, wandelclub, hondenclub, bedenk wat en doe het.
Beperk je wenslijst en ben realistisch.
Zoek buiten je regio en zie niet alles als rode vlag en/of rugzak.
Mannen willen een leuke vrouw, waar ze dingen samen mee doen, die niet uit haar nek kletst, die vooral niet "te spontaan" is, vrouwen verwarren spontaan nogal eens met impulsief = niet goed nadenken voor een man. Veel dames hebben een beperkte algemene kennis en dit is niet aantrekkelijk voor een man. Vooral als dames het door hen vertelde niet kunnen onderbouwen.
Veel vrouwen zetten hun kind op de 1e plaats echter soms moeten ze even naar plek 2, anders ziet een man niet duidelijk dat je ook voor hem kiest.
En waarom zou een leuke man, in dit geval, zonder kinderen, kiezen voor een vrouw met 2 of meer kinderen met soms 2 vaders? Hij krijgt de kinderen, de vader(s), de opa’s en oma’s, familie, alles erbij. En of dit nu altijd zo leuk is? Vraagt denk ik veel van een man.
Veel vrouwen eisen erg veel, of ze dit zelf ook bieden? Vaak totaal niet. Dus kijk uit met je eisen, teveel is teveel.
Wat is dit nou weer voor een generaliserende onzinpost.
dinsdag 24 mei 2022 om 07:13
There is always that one person
dinsdag 24 mei 2022 om 08:19
Lange tenen of niet, het blijft evengoed volslagen onzin.MarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:52" Veel dames hebben een beperkte algemene kennis " staat er, en daar is niets mis mee.
Heeft totaal niets met wat jij allemaal zegt te maken.
Je hebt wel enorme lange tenen zeg.
Daarbij, een man kan wel meer willen (niet dat ik ze ken, die willen wat jij beschrijft), maar ik ben wie ik ben en daar doet ‘ie het maar mee.
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 24-05-2022 08:33
18.78% gewijzigd
dinsdag 24 mei 2022 om 08:26
MarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:09Een leuke man waar ??
Doe wat je anders ook doet, of doe wat extra. Ga dansen, andere sportclub, wandelclub, hondenclub, bedenk wat en doe het.
Mannen willen een leuke vrouw, waar ze dingen samen mee doen, die niet uit haar nek kletst, die vooral niet "te spontaan" is, vrouwen verwarren spontaan nogal eens met impulsief = niet goed nadenken voor een man. Veel dames hebben een beperkte algemene kennis en dit is niet aantrekkelijk voor een man. Vooral als dames het door hen vertelde niet kunnen onderbouwen.
En waarom zou een leuke man, in dit geval, zonder kinderen, kiezen voor een vrouw met 2 of meer kinderen met soms 2 vaders? Hij krijgt de kinderen, de vader(s), de opa’s en oma’s, familie, alles erbij. En of dit nu altijd zo leuk is? Vraagt denk ik veel van een man.
Veel vrouwen eisen erg veel, of ze dit zelf ook bieden? Vaak totaal niet. Dus kijk uit met je eisen, teveel is teveel.
De jaren vijftig belden…..
dinsdag 24 mei 2022 om 08:35
Nou, dat inderdaad. Hoe vaak ik dat niet van buitenstaanders heb gehoord in de tijd dat ik single was! "Je bent te kieskeurig, Harry is toch ook single, dan ga je daar toch gewoon mee afspreken."
Mijn reactie was dan altijd dat ik inderdaad kieskeurig was! Ik wil namelijk geen B-keuze bij gebrek aan iemand anders. Want ik wil zelf ook geen B-keuze zijn! Ik wilde graag iemand die míj wilde, juist om wie ik ben.
Ik vroeg ook altijd terug: "Is jouw man wél een B-keuze dan? Voor jou had het eender wie kunnen zijn? Ook fijn om te weten voor hem."
Daarna viel het óf stil óf er kwamen allerlei 'ja maars'.
dinsdag 24 mei 2022 om 10:06
Tja, gezien de bovenstaande reacties, ben ik niet verwondert dat veel vrouwen alleen door het leven gaan.
Vooral vasthouden aan iets wat vaak niet werkt, heel verstandig.
Jaren 50 kreten die anno 2022 nog steeds werken in een relatie, "het is geven en nemen" en "je moet dagelijks aan je relatie werken". Ben je te star in je" hij neemt me maar zoals ik ben", vrees ik dat een relatie een probleem kan zijn.
Waarom zou een man een vrouw met 2 a 3 kinderen en 1 a 2 vaders willen? Wat ik mijn omgeving zie is dat geen man daar voor kiest. Het is natuurlijk ook een hele opgave. Mijn zoon (geen kinderen) heeft bewust een vriendin gezocht zonder kinderen om veel toestanden te voorkomen. Een van de oorzaken van deze keuze is het altijd op de eerste plaats zetten van het kind, soms moet je een kind even op nr. 2 zetten (ik spreek niet over maanden of jaren) in een relatie, als je door wil met je partner 2en. Hier mag iedereen anders overdenken, vaak werkt het beter.
En waarom denken toch veel vrouwe dat ze een man heel veel extra te bieden hebben met een paar kinderen uit een vorige relatie, ik zou dit beeld maar eens bijstellen. En laat mee eens weten wat jij extra bied aan een man zonder kinderen terwijl jij misschien 2 a 3 kinderen hebt.
Je mag blij zijn dat een man je wil met 2 a 3 kinderen in deze tijd, met allerlei wetjes en regeltjes die de man al snel verplichten om financieel bij te dragen na een relatie. Dit is voor kerels een risico. Je mag me nu op de brandstapel gooien, het is wel wat veel mannen vinden.
Voorbeeld. Mannen houden het huis op eigen naam, geven een auto, niet de autopapieren en zeggen bij een scheiding tegen Miepje dat ze de supermarkt kassabon maar bij de rechter moet gebruiken, hé, die jongens zijn tegenwoordig ook een stuk slimmer.
Bovendien veel vrouwen werken parttime bleek uit onderzoek of ze stemmen de uurtjes af op de alimentatie inkomsten, dit heeft weer gevolgen voor het pensioen van die vrouwen. Ik heb het idee dat veel vrouwen deze kant van het verhaal niet meenemen, onderzoek (UvA en Groningen ) zegt trouwens hetzelfde.
Maar ik gun een ieder het beste en veel succes.
Jaren 50 kreten die anno 2022 nog steeds werken in een relatie, "het is geven en nemen" en "je moet dagelijks aan je relatie werken". Ben je te star in je" hij neemt me maar zoals ik ben", vrees ik dat een relatie een probleem kan zijn.
Waarom zou een man een vrouw met 2 a 3 kinderen en 1 a 2 vaders willen? Wat ik mijn omgeving zie is dat geen man daar voor kiest. Het is natuurlijk ook een hele opgave. Mijn zoon (geen kinderen) heeft bewust een vriendin gezocht zonder kinderen om veel toestanden te voorkomen. Een van de oorzaken van deze keuze is het altijd op de eerste plaats zetten van het kind, soms moet je een kind even op nr. 2 zetten (ik spreek niet over maanden of jaren) in een relatie, als je door wil met je partner 2en. Hier mag iedereen anders overdenken, vaak werkt het beter.
En waarom denken toch veel vrouwe dat ze een man heel veel extra te bieden hebben met een paar kinderen uit een vorige relatie, ik zou dit beeld maar eens bijstellen. En laat mee eens weten wat jij extra bied aan een man zonder kinderen terwijl jij misschien 2 a 3 kinderen hebt.
Je mag blij zijn dat een man je wil met 2 a 3 kinderen in deze tijd, met allerlei wetjes en regeltjes die de man al snel verplichten om financieel bij te dragen na een relatie. Dit is voor kerels een risico. Je mag me nu op de brandstapel gooien, het is wel wat veel mannen vinden.
Voorbeeld. Mannen houden het huis op eigen naam, geven een auto, niet de autopapieren en zeggen bij een scheiding tegen Miepje dat ze de supermarkt kassabon maar bij de rechter moet gebruiken, hé, die jongens zijn tegenwoordig ook een stuk slimmer.
Bovendien veel vrouwen werken parttime bleek uit onderzoek of ze stemmen de uurtjes af op de alimentatie inkomsten, dit heeft weer gevolgen voor het pensioen van die vrouwen. Ik heb het idee dat veel vrouwen deze kant van het verhaal niet meenemen, onderzoek (UvA en Groningen ) zegt trouwens hetzelfde.
Maar ik gun een ieder het beste en veel succes.
marianneenairam wijzigde dit bericht op 24-05-2022 10:28
65.22% gewijzigd
dinsdag 24 mei 2022 om 10:15
Oh je meent je vorige post serieus? Ik dacht dat je aan het trollen was.MarianneenairaM schreef: ↑24-05-2022 10:06Tja, gezien de bovenstaande reacties, ben ik niet verwondert dat veel vrouwen alleen door het leven gaan.
Maar ik gun een ieder het beste en succes.
Je generaliseert nogal. Daar krijg je dit soort reacties op.
dinsdag 24 mei 2022 om 10:34
Trollen? Ik denk dat veel vrouwen eens wakker moeten worden. Waarom zijn er zoveel alleen? Zijn mannen altijd de oorzaak? Natuurlijk niet, het is altijd 50/50.
Een goed voorbeeld is een extreem voorbeeld en daar reageren ze direct op.
Welke vrouw durft nu eens te bekennen dat ze zelf oorzaak is, wat ik hier vaak lees is weinig zelfreflectie.
En ja, ik ben een beetje van de oude stempel omdat ik zie dat het werkt voor mij, dus waarom niet voor anderen?
Welke vrouw durft nu eens te bekennen dat ze zelf oorzaak is, wat ik hier vaak lees is weinig zelfreflectie.
En ja, ik ben een beetje van de oude stempel omdat ik zie dat het werkt voor mij, dus waarom niet voor anderen?
dinsdag 24 mei 2022 om 10:41
MarianneenairaM schreef: ↑24-05-2022 10:06Tja, gezien de bovenstaande reacties, ben ik niet verwondert dat veel vrouwen alleen door het leven gaan.
Gezien het aanbod van 'overgebleven' single mannen.. inderdaad.
Wat een treurnis is dat zeg.
dinsdag 24 mei 2022 om 10:59
Ik ben single, niet op zoek naar een man. Ik wil, na een lange relatie, eerst aan mezelf werken en meer over mezelf leren voordat ik aan een nieuwe relatie begin. Daar ben ik momenteel hard mee aan de slag..MarianneenairaM schreef: ↑24-05-2022 10:34Trollen? Ik denk dat veel vrouwen eens wakker moeten worden. Waarom zijn er zoveel alleen? Zijn mannen altijd de oorzaak? Natuurlijk niet, het is altijd 50/50.
En ik ben me er zeker van bewust dat een relatie dat voor beide partijen niet altijd vanzelf zal gaan en het geven en nemen zal zijn.
Ik geef zonder problemen toe dat ik ook fouten gemaakt heb in mijn vorige relatie. En daar heb ik van geleerd.
En daarom val ik over jouw generaliserende post. Waarbij ik me ook afvraag waarom je steeds alleen alle vrouwen benoemt en niet alle mensen, m/v/x.
Maar ik ben liever de rest van mijn leven single dan dat ik ooit nog een 'goed genoeg' vrouw zal zijn voor een man die ik 'goed genoeg' vind.
dinsdag 24 mei 2022 om 11:14
ja, zo sta ik er ook in. Of ze matchen op bepaalde vlakken, maar te weinig op andere. Dus zowel uiterlijk als innerlijk kan een rol spelen.nimue_iparis schreef: ↑23-05-2022 14:05Met leuk genoeg mannen ben/kan ik inderdaad vrienden zijn. Dan zijn ze leuk en klikken we maar voel ik geen aantrekkingskracht en wil niets meer, als ik dat niet voel wil ik ook niet met je zoenen, laat staan de rest. Mijn mannelijke vrienden zijn over het algemeen geen relatiemateriaal voor mij.
dinsdag 24 mei 2022 om 11:37
Dat je alleen bent betekent niet dat je dan maar je hele karakter om moet vormen naar een voor de man wenselijk profiel. Als het niet matcht, dan matcht het niet, maar dan zoek ik liever even verder.MarianneenairaM schreef: ↑24-05-2022 10:34Trollen? Ik denk dat veel vrouwen eens wakker moeten worden. Waarom zijn er zoveel alleen? Zijn mannen altijd de oorzaak? Natuurlijk niet, het is altijd 50/50.
Het type man dat zoekt wat je noemt is niet voor mij. Fijn dat dat wel bij jou past, maar als het goed is heb je daar geen moeite voor hoeven doen en is het in lijn met je karakter.
dinsdag 24 mei 2022 om 12:19
Ik ben het wel eens met het gedeelte dat je naar jezelf moet durven te kijken als het niet lukt om een relatie te vinden, terwijl je die wel zou willen.
Als ik om me heen kijk lijkt dat een heel onpopulair standpunt. Alsof het zou betekenen dat je niet goed bent zoals je bent. Mensen (M/V/X) ontkennen vaak het bestaan van onbewuste/onderdrukte angsten en overtuigingen, net alsof dat geen rol zou spelen in hoe je iemand waarneemt en waar jij op afknapt.
Terwijl dat volgens mij juist heel erg bepaalt waar je je toe aangetrokken voelt en waar je op afknapt, dus daar wil je toch op z'n minst regie over hebben.
Dat zijn tenminste de enige knoppen waar je zelf aan kan (leren) draaien, het andere gedeelte qua hoeveel beschikbare mensen er zijn heb je nul invloed op.
Als ik om me heen kijk lijkt dat een heel onpopulair standpunt. Alsof het zou betekenen dat je niet goed bent zoals je bent. Mensen (M/V/X) ontkennen vaak het bestaan van onbewuste/onderdrukte angsten en overtuigingen, net alsof dat geen rol zou spelen in hoe je iemand waarneemt en waar jij op afknapt.
Terwijl dat volgens mij juist heel erg bepaalt waar je je toe aangetrokken voelt en waar je op afknapt, dus daar wil je toch op z'n minst regie over hebben.
Dat zijn tenminste de enige knoppen waar je zelf aan kan (leren) draaien, het andere gedeelte qua hoeveel beschikbare mensen er zijn heb je nul invloed op.
dinsdag 24 mei 2022 om 12:23
Niet-leuke man alertMarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:09Een leuke man waar ??
dinsdag 24 mei 2022 om 13:18
Dat kan meespelen, maar ook andere zaken.Avage schreef: ↑24-05-2022 12:19Mensen (M/V/X) ontkennen vaak het bestaan van onbewuste/onderdrukte angsten en overtuigingen, net alsof dat geen rol zou spelen in hoe je iemand waarneemt en waar jij op afknapt. Terwijl dat volgens mij juist heel erg bepaalt waar je je toe aangetrokken voelt en waar je op afknapt, dus daar wil je toch op z'n minst regie over hebben.
In mijn geval: een partner hoeft niet per se vegan te zijn, maar op zijn minst geïnteresseerd in dierenwelzijn. Ik ga echt geen vlees voor hem klaarmaken. Zo zijn er meer dingen die de spoeling dunner maken.
dinsdag 24 mei 2022 om 13:21
Mijn laatste bericht over dit onderwerp.
Zie de feiten eens onder ogen, in een andere draad stellen ze, de dames hier, met zijn allen dat alle leuke mannen bezet zijn en die mannen moet je en kun je alleen scoren in de periode dat ze single zijn, bijv. na een scheiding.
Dan is er dus een overschot aan, al dan niet leuke vrouwen, vrouwen waar jullie mee moeten concurreren. 1 + 1 = 2 .
Heb je veel wensen en eisen en wil je geen water bij de wijn doen, niet geven en nemen en je blijft vasthouden aan "hij moet me maar nemen zoals ik ben" dan is er een grote kans dat je verder alleen door het leven gaat. Zegt mevrouw jaren 50 tegen u. Nogmaals, 1 + 1 = 2.
De keus is aan u.
Succes allen.
Zie de feiten eens onder ogen, in een andere draad stellen ze, de dames hier, met zijn allen dat alle leuke mannen bezet zijn en die mannen moet je en kun je alleen scoren in de periode dat ze single zijn, bijv. na een scheiding.
Dan is er dus een overschot aan, al dan niet leuke vrouwen, vrouwen waar jullie mee moeten concurreren. 1 + 1 = 2 .
Heb je veel wensen en eisen en wil je geen water bij de wijn doen, niet geven en nemen en je blijft vasthouden aan "hij moet me maar nemen zoals ik ben" dan is er een grote kans dat je verder alleen door het leven gaat. Zegt mevrouw jaren 50 tegen u. Nogmaals, 1 + 1 = 2.
De keus is aan u.
Succes allen.
dinsdag 24 mei 2022 om 15:30
je begon goed. Maar de rest van je post leest als een incel rant.MarianneenairaM schreef: ↑23-05-2022 16:09Een leuke man waar ??
"Beperk je wenslijst en ben realistisch.".
Hier ben ik het mee eens, met een kanttekening... Blijf wel altijd jezelf.
Bij veel van de reacties hier krijg ik ook het gevoel dat mensen verwachten dat het direct liefde op het eerste gezicht is.
Dat diegene 0 kritiek punten heeft. De prins op het witte paard. Een dikke 10.
En anders NIET!
"Ik wil namelijk geen B-keuze bij gebrek aan iemand anders."
"De goed genoeg vrouw met de goed genoeg man."
"ik hoef echt geen eikel als partner"
Beoordeel een boek niet op de kaft.
1 foto, en/of een inleidend tekstje geeft toch nooit een volledig beeld van die persoon?
Je kan direct afwijzen, tuurlijk. Over iedereen is wel wat negatiefs te vinden.
Maar je weet toch pas of die blinddate leuk (of niet) is, als je hem/haar hebt gesproken.
Vroeger, toen ik nog werkeloos thuis woonde,
was ik een drama voor mijn ouders.
Elke keer riepen ze me naar beneden: "Is dit niet wat voor je".
Maar elke baan was
"Ik ga toch geen helpdesk doen!?! Wat denk je wel?"
"In een team? alsjeblieft niet zeg"
"zelfstandig? wie gaat me dan helpen?"
En naarmate de tijd verstreek werd ik steeds moeilijker.
Heel eerlijk, thuis op de bank was gewoon te relaxt.
Tot ik via via toch aan het werk ging.
Toen vervielen een voor een alle vooroordelen die ik had.
En bleven de voordelen over
Ik zou nu ook nooit meer terug willen naar op de bank gaan hangen.
Wat ik eigenlijk wil zeggen:
Verloochen nooit je principes! Maar sluit ook niet bij voorbaat een persoon uit op basis van je eigen vooroordeel.
Want die principes zijn niet altijd je vriend, soms verbloemen ze alleen je eigen angst/onzekerheid.
"Doe gewoon die sollicitatie, wat heb je te verliezen?"
Die 'goed genoeg' man/vrouw blijkt achteraf misschien wel gewoon "goed".
(Dat zie je nou eenmaal niet altijd direct)
dinsdag 24 mei 2022 om 15:35
God wat een onzin weer, leuk voor alle mensen die single zijn ookWickedwitch schreef: ↑15-05-2022 20:09Echt leuke mensen zijn niet single. Voor langer dan een week.
Ik ben destijds naar een betaalde site gegaan. Mensen die daarop zitten zijn al wat serieuzer dan op die gratis sites
verder gewoon rondkijken, zie je geen leuke mannen dan maar niet he? Soms kom je op een gegeven moment toch opeens een leuke tegen.
Maar zeker niet wanhopig worden en met iemand aanpappen die eigenlijk niet leuk is, om maar een stel te zijn
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in