Een nieuw begin.

13-02-2026 11:33 153 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.

Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.

Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden! :)
Nadinexxx schreef:
19-02-2026 12:42
Dit. Eerlijk gezegd vind ik een beetje uitleg ook wel op zn plaats voor zo ver dat nog niet gebeurd is. Hij is To kwijt, zijn katten ineens kwijt, het zou raar zijn als hij geen contact zou zoeken. Misschien is bellen geen optie omdat je dan een welles /nietes discussie krijgt, maar wellicht kan je nog een mail sturen met uitleg, of een brief. Hij heeft jouw overwegingen van de afgelopen maanden niet meegekregen, anders dan dat je zaken veranderd wilde zien. Maar dat is natuurlijk volledig aan To en hoe veilig of niet veilig dat voelt. Maar ik snap echt wel dat hij belt.

Is het inmiddels gelukt met je bed TO? En zijn de ikea spullen inmiddels binnen? Hopelijk kom je de komende dagen wat tot rust.

Ja doei. Ze heeft al meerdere keren met hem gebeld en aangegeven waarom ze weg is gegaan. Dat was al heel wat, gezien de omstandigheden. Toen wilde hij niet luisteren, pech dan, kans gehad. Als je partner zo bang voor je is dat ze maanden bezig is om haar vertrek te regelen omdat ze het niet durft te zeggen uit angst voor jou, dan zou je je kapot moeten schamen en eerst maar eens in de spiegel moeten kijken. Haar kant van het verhaal interesseert hem geen bal, alleen omdat meneer z'n ego gekrenkt is moet ze tekst en uitleg geven.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
19-02-2026 13:09
Ja doei. Ze heeft al meerdere keren met hem gebeld en aangegeven waarom ze weg is gegaan. Dat was al heel wat, gezien de omstandigheden. Toen wilde hij niet luisteren, pech dan, kans gehad. Als je partner zo bang voor je is dat ze maanden bezig is om haar vertrek te regelen omdat ze het niet durft te zeggen uit angst voor jou, dan zou je je kapot moeten schamen en eerst maar eens in de spiegel moeten kijken. Haar kant van het verhaal interesseert hem geen bal, alleen omdat meneer z'n ego gekrenkt is moet ze tekst en uitleg geven.
En die zal nooit afdoende zijn. Hij zal op haar inpraten toch weer terug te komen, het wordt anders blabla.

Gemiddeld moet een vrouw 7x bij een abusive man weggaan voordat ze echt weg bij hem blijft door o.a. dit soort adviezen.
Hij heeft zijn kans gehad, in de relatie, en die verspilt. Jammer voor hem. Lamaatje is hem niets, maar dan ook helemaal niets verschuldigd. Nu niet, nooit niet.
Look me in the eyes and tell me what you see.
TO, hoe is het? Is alles goed?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven