Een nieuw begin.

13-02-2026 11:33 178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Mijn vorige topic heb ik laten verwijderen i.v.m. eventuele herkenbaarheid. Ik ben nu op een veilige plek en wil dat ook graag zo houden.

Korte samenvatting: half jaar geleden heb ik een topic geopend voor advies. Ik was namelijk bang voor mijn ex en wilde alleen tips om er mee om te kunnen gaan. Door de maanden heen heb ik mij gerealiseerd dat er sprake was van huiselijk geweld en andere problematiek bij mijn ex. Inmiddels zit ik op een veilige plek.

Ik merk dat het besef nu pas begint in te dalen. Heb geen idee hoe de komende dagen/weken/maanden zullen gaan verlopen, maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden! :)
Fantasy schreef:
22-02-2026 00:36
Ik sluit me bij bovenstaande reacties.

Even pas op de plaats. Meubels in elkaar zetten kan ook volgende week of die week daarop. De katten hebben minder last van de verhuizing dan je denkt. Prio 1 is rust in je hoofd. Dus je nieuwe telefoon in orde maken. Prio 2 is genezen van je hersenschudding. Je doet nu echt veel te veel. Je bent een sterke vrouw, absoluut, maar je neemt nu gewoon teveel hooi op je vork. Dat is niet gezond voor je lichaam, en al zeker niet voor je psyche. Denk erom, je komt uit een hele heftige periode.

Gooi alles een paar dagen (of langer) van je af. Ga uitrusten, kook wat lekkers voor jezelf, lees wat, luister naar muziek, maak een wandeling. Maar alsjeblieft, zorg er als eerste voor dat je niet meer bereikbaar bent voor mensen uit je verleden.
Jullie hebben allemaal volledig gelijk hoor. Er is geverft, het laminaat ligt en bijna alle meubels zitten al in elkaar. Dus het is prima zo. Ik ga iedere dag doen wat moet, en heb ik wat extra tijd/energie/zin dan kan ik nog wat in elkaar zetten of opruimen. Heb vandaag wel al het karton in het "woongedeelte" aan de kant gezet en m'n vloerkleed uitgerold. Staat echt superleuk en heb nu gelijk een flink open stuk om uitgebreid met de katten te spelen :D

Wat betreft het telefoonnummer, ik kan morgen pas bellen om nog het een en ander te regelen, dus ga morgen (uiterlijk dinsdag) de laatste dingen overzetten. Zal me inderdaad een stuk meer rust geven.

Niet quoten a.u.b.
Lori schreef:
22-02-2026 09:51
Eerlijk gezegd: veel dozen en halfopen kasten klinkt als cat-heaven. Volgens mij hebben die het echt prima naar hun zin hoor. Een verwaarloosde hersenschudding wil je niet, daar kan je ontzettend lang last van hebben. Echt, maak een pas op de plaats. Je hoeft aan niemand anders te denken dan jezelf, met je katten gaat het echt ok. En misschien is dat juist lastig, om alleen aan jezelf te denken, maar er zijn hier genoeg mensen die met je meeleven, je adviseren op te passen en aan jezelf te denken. Dat wordt niet voor niets gezegd.
Heb nu inmiddels al 3,5 maand last van m'n hersenschudding. Ook vanwege de situatie met m'n ex. Ik merk gelukkig wel dat het al een stuk beter gaat nu ik weg ben bij m'n ex. Maar zal inderdaad vanaf nu weer een stapje terug moeten nemen en alleen doen wat moet. De katten gaan gelukkig inmiddels ook weer hun gang. Ga overigens dinsdag wel weer naar de bedrijfsarts toe om m'n herstel te bespreken.

Niet quoten a.u.b.
Nadinexxx schreef:
22-02-2026 09:56
Kan je al die gezamenlijke vrienden en mensen die je niet wil spreken, niet gewoon blokkeren? Dan heb je er toch geen last meer van. En zo snel mogelijk ander nummer. Dat lijkt me prio hebben boven kasten. Ben je inmiddels al aan het werk? Misschien ook goed om wat afleiding te hebben te midden van alles wat moet gebeuren.
M'n ex en ik hebben geen gezamenlijke vrienden. Die vriend die mij belde heb ik volgensmij ook nooit eerder gesproken, of hooguit een keer gedag gezegt.

Heb vorige week wel al weer wat gewerkt. Ga vanaf morgen weer echt lekker aan de slag. Nog niet fulltime natuurlijk, maar gewoon voor zo ver het gaat. Kijk er nu al naar uit :)

Niet quoten a.u.b.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven