Eenzaamheid.

10-08-2018 13:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds het uit is gegaan met mijn vriendin ben ik alles kwijt.
Mijn beste vriendin en maatje was mijn vriendin, ik had gewoon nog normaal contact met mijn andere vrienden alleen gebruiken ze allemaal cocaine dus heb ik er een klein beetje afstand van genomen maar niet helemaal. Maar die willen niks meer met mij te maken hebben nu omdat ik hun heb "laten zitten".
Ik voel me gewoon heel erg eenzaam omdat mijn vriendin aan de ene kant nog wel een relatie wil en gevoelens heeft maar aan de andere kant wil ze niks meer.
Ik heb dus mijn "vrienden" gevraagd of ze een keer weer op stap wouden, alleen die hebben het altijd te druk.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, de eenzaamheid die ik voel is nog nooit zo groot geweest. Ik mis gewoon iets in mijn leven.
Het liefst wil ik mijn vriendin terug , dat maakt alles weer goed, puur omdat ik nog van haar hou en omdat ik dan iemand heb waar ik heel lang me prettig bij voelde en mezelf kon zijn.

Iemand tips? :(
Heb je het contact met je vrienden niet onderhouden tijdens je relatie? Dat is wel belangrijk.
Probeer meer van jezelf te gaan houden, geluk zit in jezelf en niet in een ander. Dus als jij gelukkig bent met jezelf heb je geen ander nodig.

Het heeft mij ook even gekost dit voor elkaar te krijgen maar nu ik zover ben dat ik niemand nodig heb om gelukkig te zijn geeft dat me een heel goed en fijn gevoel.

Daarna kan je wel weer opzoek naar een nieuwe vriendin, als aanvulling op je leven en niet als invulling.

Sterkte
fotoroid schreef:
10-08-2018 13:28
Heb je het contact met je vrienden niet onderhouden tijdens je relatie? Dat is wel belangrijk.
Jawel, maar omdat ze aan de cocaine zijn en ik mij niet in drugs situaties wil mengen niet zoveel.
Romeroin schreef:
10-08-2018 13:32
Jawel, maar omdat ze aan de cocaine zijn en ik mij niet in drugs situaties wil mengen niet zoveel.
Zoek ook maar andere vrienden
Inderdaad op zoek naar andere vrienden. Ikzelf voel ook eenzaamheid omdat er een vriendin is weggevallen. Ik focus mij op andere mensen die wél met mij om willen gaan en die wel wederzijds moeite doen. En wees gelukkig met hoe jouw leven er nu uitziet, dan heb je wat Oifa zegt ook niet meer die invulling hard nodig.
Hoi

Zou me als ik jou was inschrijven bij een leuke sportclub of iets. Vereniging of iets. Daar leer je ook weer nieuwe mensen kennen. Probeer, hoe moeilijk het ook is gelukkig te zijn met jezelf. Dan kom je vanzelf de juiste persoon tegen die perfect bij jou past.
Ja klinkt makkelijker gezegd dan gedaan enzo. Toch is het waar.

Je kunt bijvoorbeeld beginnen met leuke plannen maken en je daarop verheugen, ernaar uitkijken.
Allemachtig zeg, wat stel jij jezelf enorm afhankelijk op van andere mensen wanneer het om je eigen geluk gaat.

Heb je al eens overwogen om een psychiater te raadplegen zodat je kunt leren om gelukkig met jezelf te worden in plaats van jezelf compleet afhankelijk op te stellen ?
Niet geschoten is altijd mis
Oifa schreef:
10-08-2018 13:31
Probeer meer van jezelf te gaan houden, geluk zit in jezelf en niet in een ander. Dus als jij gelukkig bent met jezelf heb je geen ander nodig.

Het heeft mij ook even gekost dit voor elkaar te krijgen maar nu ik zover ben dat ik niemand nodig heb om gelukkig te zijn geeft dat me een heel goed en fijn gevoel.

Daarna kan je wel weer opzoek naar een nieuwe vriendin, als aanvulling op je leven en niet als invulling.

Sterkte
:worship: dit had ik kunnen schrijven, klopt volledig wat je zegt.

Lieve TO: leer jezelf te vermaken! Daar krijg je bovendien meer zelfvertrouwen van.
Sorry hoor, maar dit klopt niet helemaal.
Dit heeft niks te maken met geluk bij jezelf zoeken. Tuurlijk weet je wel hoe je jezelf kunt vermaken en is het ook heerlijk om af en toe alleen te zijn.

Maar ik merk dit nu zelf ook. Telkens als ik iets leuks wil gaan doen, kan niemand, wordt er last minute afgezegd of verzinnen mensen smoesjes. Doordat deze mensen niet willen of kunnen, zit ik vervolgens wel weer alleen thuis. Vooral in de weekenden is dit niet leuk. Al helemaal niet op een jonge leeftijd. Het is normaal om vrienden te hebben, of dit er nu 3 of 10 zijn. Een mens heeft gezelschap nodig.
Bitje93 schreef:
10-08-2018 14:04
Allemachtig zeg, wat stel jij jezelf enorm afhankelijk op van andere mensen wanneer het om je eigen geluk gaat.

Heb je al eens overwogen om een psychiater te raadplegen zodat je kunt leren om gelukkig met jezelf te worden in plaats van jezelf compleet afhankelijk op te stellen ?
Allemachtig, misschien moet jij eens naar een psycholoog? Maak je niet zo druk, geef die jongen advies en ga verder. Waarom denkt iedereen toch altijd dat de TO's psychische problemen hebben..
LLTTM schreef:
10-08-2018 14:20
Dit heeft niks te maken met geluk bij jezelf zoeken. Tuurlijk weet je wel hoe je jezelf kunt vermaken en is het ook heerlijk om af en toe alleen te zijn.

Maar ik merk dit nu zelf ook. Telkens als ik iets leuks wil gaan doen, kan niemand, wordt er last minute afgezegd of verzinnen mensen smoesjes. Doordat deze mensen niet willen of kunnen, zit ik vervolgens wel weer alleen thuis. Vooral in de weekenden is dit niet leuk. Al helemaal niet op een jonge leeftijd. Het is normaal om vrienden te hebben, of dit er nu 3 of 10 zijn. Een mens heeft gezelschap nodig.
Eens, een mens heeft gezelschap nodig en zeker als dit ineens wegvalt is dat een groot gemis. Ik heb dat sinds een half jaar met een vriendin die ik amper meer zie of spreek, die ik eerst wel veel zag. In het begin is dat kut, maar naar verloop van tijd heb ik mijn huidige leven wel weten te accepteren en heb ik ook minder behoefte naar die invulling. Op zoek naar gezelschap in de vorm van andere vrienden is wel aan te raden ja, maar dan nog moet je wel tevreden zijn met hoe je leven er nu uitziet, anders hangt inderdaad je geluk altijd af van anderen.
fotoroid schreef:
10-08-2018 14:23
Eens, een mens heeft gezelschap nodig en zeker als dit ineens wegvalt is dat een groot gemis. Ik heb dat sinds een half jaar met een vriendin die ik amper meer zie of spreek, die ik eerst wel veel zag. In het begin is dat kut, maar naar verloop van tijd heb ik mijn huidige leven wel weten te accepteren en heb ik ook minder behoefte naar die invulling. Op zoek naar gezelschap in de vorm van andere vrienden is wel aan te raden ja, maar dan nog moet je wel tevreden zijn met hoe je leven er nu uitziet, anders hangt inderdaad je geluk altijd af van anderen.
Precies dit. Ik maak dit momenteel mee. Ook een vriendin die ik zo goed als elke dag zag, en dit nu verwaterd is omdat ze opeens contact kreeg met een andere vriendin. Die ik overigens niet kan uitstaan. Het voelt echt als een klap. Echte vrienden zijn tegenwoordig moeilijk te vinden/behouden.
LLTTM schreef:

Ik snap je punt, maar die thuis te blijven alleen omdat er niemand mee gaat werk je het probleem in de hand. Ga lekker zonder die mensen en je komt vanzelf mensen tegen die wel jouw interesses delen.
LLTTM schreef:
10-08-2018 14:30
Precies dit. Ik maak dit momenteel mee. Ook een vriendin die ik zo goed als elke dag zag, en dit nu verwaterd is omdat ze opeens contact kreeg met een andere vriendin. Die ik overigens niet kan uitstaan. Het voelt echt als een klap. Echte vrienden zijn tegenwoordig moeilijk te vinden/behouden.
Toevallig, heb echt hetzelfde ja. Ineens met een andere vriendin, zijn echt altijd met elkaar en hebben geen oog meer voor mij of de anderen uit de vriendengroep. Echt heel erg zonde, genoeg moeite voor gedaan maar je kunt niet altijd erachteraan blijven lopen. Daarom accepteer ik dat nu, ben ik nu blij met hoe mijn leven en invulling eruit ziet en focus ik mij op de mensen die het wel willen :)
Annelleke schreef:
10-08-2018 14:38
Ik snap je punt, maar die thuis te blijven alleen omdat er niemand mee gaat werk je het probleem in de hand. Ga lekker zonder die mensen en je komt vanzelf mensen tegen die wel jouw interesses delen.
Dat klopt. Maar ik vind het persoonlijk raar om als 22 jarige alleen op stap of naar een festival te gaan. Ik wil ook niet thuis zitten hoor. Ik haat het zelfs. Heel moeilijk zo'n situatie
Herkenbaar TO.
Ik heb me om eenzaamheid na relatiebreuk te verzachten twee maanden terug ingeschreven bij ‘nieuwe mensen leren kennen’ en merk dat ik daar veel aan heb. Je kan daar met andere mannen en vrouwen uitjes ondernemen, waarbij het niet om daten draait maar om fijn gezelschap van mensen die ook alleen zijn. Denk hierbij aan borreltje drinken, dinertjes, festival bezoeken, wandelen, zeilen, enz enz..
Sterkte!
Wat Franky zegt! Verder is het een beetje afhankelijk van waar je woont, maar in de grotere dorpen en steden is er een groot aanbod van sportclubs, hobbyclubs (eetclub, bierbrouwclub, games en bordspellenclubs, etc.) en vrijwilligerswerk. Goeie manieren om snel veel nieuwe mensen te leren kennen.

Je kunt het :)
LLTTM schreef:
10-08-2018 14:47
Dat klopt. Maar ik vind het persoonlijk raar om als 22 jarige alleen op stap of naar een festival te gaan. Ik wil ook niet thuis zitten hoor. Ik haat het zelfs. Heel moeilijk zo'n situatie
Nee hoor, helemaal niet moeilijk. Juist op stap en op festivals heb je in je eentje ontzettend veel aanspraak. Ik kan het iedereen aanraden.
LLTTM schreef:

Als je blij bent met jezelf maakt het echt niet uit dat je in het weekend niemand hebt om af te spreken. Dan ga je gewoon zef leuke dingen ondernemen
Oifa schreef:
10-08-2018 16:00
Als je blij bent met jezelf maakt het echt niet uit dat je in het weekend niemand hebt om af te spreken. Dan ga je gewoon zef leuke dingen ondernemen
Je kunt prima blij zijn met jezelf en eenzaam tegelijkertijd. Hartstikke leuk om in je eentje dingen te ondernemen, echt waar, maar we zijn nou eenmaal sociale dieren en als mensen hebben we mensen om ons heen nodig. Ook als je heel blij bent met jezelf.
Annelleke schreef:
10-08-2018 16:03
Je kunt prima blij zijn met jezelf en eenzaam tegelijkertijd. Hartstikke leuk om in je eentje dingen te ondernemen, echt waar, maar we zijn nou eenmaal sociale dieren en als mensen hebben we mensen om ons heen nodig. Ook als je heel blij bent met jezelf.
Dan ben ik zeker een uitzondering, ik vermaak me prima alleen en voel me niet eenzaam
Annelleke schreef:
10-08-2018 16:03
Alleen naar een festival of iets zou ik echt niet kunnen, maar dat zit ook niet in mijn aard. Ben introvert en heb heel erg een veilige haven nodig met dat soort dingen. Ik ken wel mensen die het doen, die vinden het fantastisch. Ik raak al in paniek als ik met een feestje of in de kroeg mijn vrienden of partner kwijt ben :biggrin:
Oifa schreef:
10-08-2018 16:05
Dan ben ik zeker een uitzondering, ik vermaak me prima alleen en voel me niet eenzaam
Heb je verder geen vrienden of familie?
fotoroid schreef:
10-08-2018 16:14
Alleen naar een festival of iets zou ik echt niet kunnen, maar dat zit ook niet in mijn aard. Ben introvert en heb heel erg een veilige haven nodig met dat soort dingen. Ik ken wel mensen die het doen, die vinden het fantastisch. Ik raak al in paniek als ik met een feestje of in de kroeg mijn vrienden of partner kwijt ben :biggrin:
Dat kun je wel. Ik dacht net als jij, maar na een paar keer blijkt dat het zo erg nog niet is. Nee, ook niet als je zoals wij introvert bent. Uit je comfortzone komen is doodeng en ik herken het panische, maar door uit je comfortzone te komen vergroot je juist de zone waarin je je comfortabel voelt. Kwestie van doen, en dan ook echt vaker dan 1 keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven