Eenzaamheid.

10-08-2018 13:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Sinds het uit is gegaan met mijn vriendin ben ik alles kwijt.
Mijn beste vriendin en maatje was mijn vriendin, ik had gewoon nog normaal contact met mijn andere vrienden alleen gebruiken ze allemaal cocaine dus heb ik er een klein beetje afstand van genomen maar niet helemaal. Maar die willen niks meer met mij te maken hebben nu omdat ik hun heb "laten zitten".
Ik voel me gewoon heel erg eenzaam omdat mijn vriendin aan de ene kant nog wel een relatie wil en gevoelens heeft maar aan de andere kant wil ze niks meer.
Ik heb dus mijn "vrienden" gevraagd of ze een keer weer op stap wouden, alleen die hebben het altijd te druk.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, de eenzaamheid die ik voel is nog nooit zo groot geweest. Ik mis gewoon iets in mijn leven.
Het liefst wil ik mijn vriendin terug , dat maakt alles weer goed, puur omdat ik nog van haar hou en omdat ik dan iemand heb waar ik heel lang me prettig bij voelde en mezelf kon zijn.

Iemand tips? :(
Annelleke schreef:
10-08-2018 16:58
Dat kun je wel. Ik dacht net als jij, maar na een paar keer blijkt dat het zo erg nog niet is. Nee, ook niet als je zoals wij introvert bent. Uit je comfortzone komen is doodeng en ik herken het panische, maar door uit je comfortzone te komen vergroot je juist de zone waarin je je comfortabel voelt. Kwestie van doen, en dan ook echt vaker dan 1 keer.
Wel grappig en confronterend, want ik weet dit ook wel, dingen over uit je comfortzone komen, maar omdat ik (jij ook was) zo introvert ben heb ik hier absoluut geen behoefte aan. Maar goed, dat is een ander onderwerp.

TO, je kunt het proberen om dingen alleen te ondernemen. Je moet in ieder geval jezelf zien te vermaken, of dat nou alleen is of met nieuwe mensen (die je weer kunt ontmoeten als je dingen alleen doet). Nieuwe vrienden maken is op een latere leeftijd wat lastiger dan vroeger, maar zeker niet onmogelijk.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 17:23
1.27% gewijzigd
..
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 10-08-2018 17:23
Reden: dubbel
99.58% gewijzigd
Oifa schreef:
10-08-2018 16:00
Als je blij bent met jezelf maakt het echt niet uit dat je in het weekend niemand hebt om af te spreken. Dan ga je gewoon zef leuke dingen ondernemen
Precies. Natuurlijk zijn sociale contacten prettig en ook belangrijk, maar je hoeft er toch niet afhankelijk van te zijn.
Bovendien als je leert om gelukkig te zijn met jezelf voel je je minder rot als iemand een keer niet kan.

En met dingen ondernemen in je eentje is echt niks mis.
Houd je vooral niet bezig met wat een ander mogelijk van je denkt
Dat boeit namelijk echt geen ene zak.
Leef je eigen leven...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven