Eerlijkheid in dating periode

07-08-2019 08:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Vrienden en ik hadden onlangs een discussie en ik ben benieuwd naar jullie mening. Stel: Kim (fictief) komt uit een lange relatie. Na een paar maanden is ze toe aan daten. Ze ontmoet twee jongens via Tinder. Ze gaat met beide jongens op date, beide jongens zijn erg leuk. Kim is niet op zoek naar iets serieus, wil geen nieuwe relatie. Wel blijft ze met beide jongens op date gaan. De jongens weten dat ze niet op zoek is naar een serieuze relatie, maar denken beiden wel dat ze niet met anderen date.

Discussievraag: hoe eerlijk 'moet' Kim tegen deze jongens zijn over het bestaan van de ander? Of over het feit dat ze nog steeds op Tinder zit en dus mogelijk ook nog met andere jongens op date gaat?

Disclaimer: Kim denkt dat beide jongens niet meer willen daten wanneer ze weten dat ze ook nog met andere jongens uitgaat.

Ben benieuwd! :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Kim heeft via tinder twéé mannen tegelijk gevonden die allebei exclusiviteit willen en niet met anderen daten? :rofl: hahahaha ja vast, welke versie van tinder is dat? XD

Iedereen die op tinder zit neukt rond en is niet exclusief, behalve als het heel soms ineens echt tot een relatie leidt. Maar daten is niet exclusief en dat lijkt me vrij algemeen bekend. Kortom: Kim en de beide mannen liegen tegen elkaar.
S-Meds schreef:
07-08-2019 09:02
ik zou nog niet gaan daten steamy. eerst het leuk gaan hebben met jezelf voordat je je uitlevert aan kim of andere copy’s van je ex

Helemaal eens. Ik ben gelukkig geen enkele partij in deze situatie.
mcsteamy schreef:
07-08-2019 08:48
Deze gesprekken hebben wel al plaatsgevonden. Er is geen exclusiviteit beloofd, maar er is wel (door zowel Kim als door de jongens) uitgesproken dat er niet met anderen gedatet wordt. De vraag is hoe eerlijk alle partijen hierin zijn natuurlijk ;)

Dit is wel met elkaar in tegenstelling en ook wordt hier iets anders gesteld dan in de OP.

Niet exclusief zijn maar wel afspreken dat je niet met anderen date is met elkaar in tegenstelling. Je bent ofwel exclusief met elkaar aan het daten ofwel je staat open voor daten met anderen. Als er is uitgesproken dat er niet met anderen gedate wordt dan is er dus exclusiviteit afgesproken.

In je openingspost spreek je over verkeerde aannames terwijl de gegevens niet verkeerd zijn. In deze post stel je dat zij de boel aan het besodemieteren is. Dan is je vraagstelling over hoe eerlijk zij moet zijn ineens ook helemaal anders natuurlijk.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 09:05
3.84% gewijzigd
Misschien helpt het als Kim weet dat dit gewoon mag, daten met anderen?

Ik heb wel eens de ene aan de andere voorgesteld omdat we hem tegenkwamen in de stad terwijl we op date waren.
Daar wordt je volwassen van vind ik...

Dus meid, dat liegen was niet tof, maar je kunt nu wel nog altijd zeggen dat je van plan bent verder te daten.
Lorem Ipsum
Waarom zou je willen dat iemand met wie je geen relatie hebt niet met anderen mag daten?

Exclusiviteit en aardig voor elkaar zijn is ook niet hetzelfde. Het meeste eerlijke dat Kim zegt is dat zij geen relatie wil. Zij wil niets vast. Waarom moet exclusiviteit en niet daten met anderen dan uberhaupt ter sprake komen?

Waarom heb je de plicht om elkaar te vertellen wat je buiten het daten met persoon A doet? Indien iemand met 1 persoon wil daten en alles eerlijk over die persoon wil weten ga dan voor iemand die ook een relatie met jou wil ipv je in allerlei bochten te wringen en de ander voor het block te zetten om toch voor jou te kiezen omdat je ego het niet aankan dat iemand alleen met je wil scharrelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
turquasi schreef:
07-08-2019 09:05
Misschien helpt het als Kim weet dat dit gewoon mag, daten met anderen?

Als het mag hoef je het ook niet te vragen....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
hamerhaai schreef:
07-08-2019 08:57
Het aller allerbelangrijkste in relaties (in de breedste zin van het woord, broer/zus, ouder/kind, vrienden, vriendinnen, relatie, etc) is EERLIJKHEID. Doe je niet anders voor dan dat je bent. Ga geen dingen beloven die je niet kunt waar maken.

Wees betrouwbaar. Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn klanten. Ben je zelf onbetrouwbaar, dan zal je ook moeite hebben met andere te vertrouwen.

Dit. Het ergste wat er kan gebeuren als ze eerlijk is, is dat die mannen misschien niet meer met haar willen daten. Wat me geen ramp lijkt, ze wilde er toch al geen relatie mee.

Maar als ze niet eerlijk is doet ze zichzelf geweld aan, verloochent ze zichzelf en haar eigen waarden. En daarbij gaan anderen haar ook als onbetrouwbaar / een bedrieger zien. Is dat het waard? Waarom niet gewoon eerlijk zijn en staan voor wat je wil / voelt / denkt?
En Kim gelooft beide mannen op hun blauwe ogen dat ze met niemand anders daten?
puntillita schreef:
07-08-2019 09:11
En Kim gelooft beide mannen op hun blauwe ogen dat ze met niemand anders daten?

Niet 100%, maar wil het wel geloven.
Beetje (bewust) kop in het zand-idee.
mcsteamy wijzigde dit bericht op 07-08-2019 09:13
8.92% gewijzigd
Het zou in mij überhaupt niet opkomen om met meerdere mensen tegelijk te daten. Maar voordat ik date moet ik mijn date zo interessant vinden dat hij mijn volledige aandacht heeft. Dat verwacht ik andersom ook, en is ook altijd zo. Voor mij iets met normen en waarden.
Dat iedereen en alles tegenwoordig maar inwisselbaar is en leuk genoeg tot er wat beters langs komt is niet zo mijn ding.
mcsteamy schreef:
07-08-2019 09:12
Niet 100%, maar wil het wel geloven.
Beetje (bewust) kop in het zand-idee.
De meeste mensen houden met liegen vooral zichzelf voor de gek.
Hij mag blij en vereerd zijn dat hij in de rij mag staan. Of een ontmoeting uitloopt op een exclusieve relatie moet nog maar blijken in de tijd. Ik vind wel dat je binnen drie ontmoetingen weet of dit je maatje kan worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben geen optie. Dus als ik Piet of Henk was, zou ik dit graag willen weten.
Ik vind het daten in de beginfase met meerdere mensen prima. Maar ik vind liegen dat er geen andere mensen zijn níet prima. Foei Kim!
viva-amber schreef:
07-08-2019 09:07
Waarom zou je willen dat iemand met wie je geen relatie hebt niet met anderen mag daten?

Exclusiviteit en aardig voor elkaar zijn is ook niet hetzelfde. Het meeste eerlijke dat Kim zegt is dat zij geen relatie wil. Zij wil niets vast. Waarom moet exclusiviteit en niet daten met anderen dan uberhaupt ter sprake komen?

Waarom heb je de plicht om elkaar te vertellen wat je buiten het daten met persoon A doet? Indien iemand met 1 persoon wil daten en alles eerlijk over die persoon wil weten ga dan voor iemand die ook een relatie met jou wil ipv je in allerlei bochten te wringen en de ander voor het block te zetten om toch voor jou te kiezen omdat je ego het niet aankan dat iemand alleen met je wil scharrelen.
De manier waarop ik het lees is dat er dus wél over exclusiviteit is gesproken.

Ik snap niet dat wanneer het ter sprake komt je dan niet eerlijk bent. Alleen maar omdat je bang bent een neukertje te verliezen?

Ben het wel eens in de zin dat ik niet snap dat exclusiviteit belangrijk is als het toch niks serieus is. Die twee rijm ik ook niet met elkaar. Maar als het belangrijk is voor de ander, dan kan je toch eerlijk zijn zodat hij/zij kan besluiten het voort te zetten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Als je net aan het daten bent, ben je elkaar nog niets verplicht. Dan ben je eigenlijk vooral nog aan elkaar aan het snuffelen om uit te zoeken of je elkaar leuk genoeg vind om tijd mee te besteden.

Ik heb vaak genoeg in de beginperiode met verschillende personen tegelijk gedate. En van de andere partij gehoord dat die precies hetzelfde deden.
Op een gegeven moment kom je er wel achter met welke persoon je de beste klik hebt. Wanneer dat is, kan voor iedereen anders zijn. De ene weet het na een maand, bij de ander 2 of 3 maanden.

Als het ter sprake komt is mijn persoonlijke regel wel om zo eerlijk mogelijk te zijn. Niet eens zozeer omdat je dat verplicht bent aan de ander, maar omdat je het jezelf gewoon makkelijker maakt als je eerlijk bent.
Liegen is nooit oké. Wees dan zo stoer en wees gewoon eerlijk. Nu houdt ze bewust mensen aan het lijntje die eigenlijk niet meer met haar willen daten als ze de waarheid wisten.
volgens mij komt het ook, omdat TO de term 'daten' gebruikt. Daten doe je om een mogelijke-partner beter te leren kennen
Kim is niet aan het daten, want vindt beiden jongens geen relatiemateriaal. Kim is aan het rondneuken
(en voor rondneuken zijn geen regels)
lilalinda schreef:
07-08-2019 10:26
volgens mij komt het ook, omdat TO de term 'daten' gebruikt. Daten doe je om een mogelijke-partner beter te leren kennen
Kim is niet aan het daten, want vindt beiden jongens geen relatiemateriaal. Kim is aan het rondneuken
(en voor rondneuken zijn geen regels)

Goed punt.
Alsof je met een minaar geen date kunt hebben ....
Nee, Kim hoeft niets te vertellen. En als het uitkomt maakt het toch niet uit, ze was toch niet naar iets vast op zoek?

Daarbij; die beide mannen zullen in de praktijk ook meer hebben lopen.
Als Kim zo graag met 2 man tegelijk date dan ook eerlijk vertellen.
Zou dit omgekeerd ook graag willen weten zodat ik kan afhaken.
Niks is zo een grote afknapper wanneer een man meerderen tegelijk date en dan nog stiekem ook.
Bij een vrouw lijkt mij dit ook zo en iig liegen om zoiets is geen lekker begin.
Donna1971 schreef:
07-08-2019 11:56
Als Kim zo graag met 2 man tegelijk date dan ook eerlijk vertellen.
Zou dit omgekeerd ook graag willen weten zodat ik kan afhaken.
Niks is zo een grote afknapper wanneer een man meerderen tegelijk date en dan nog stiekem ook.
Bij een vrouw lijkt mij dit ook zo en iig liegen om zoiets is geen lekker begin.
1. ze is niet aan het daten (ze is aan het neuken)
2. er is geen sprake van een begin. Dit is het, meer wordt het niet
Ik snap dat nooit zo, die topics met fictieve namen.

Verder overschat Kim zichzelf als ze denkt dat zij de uitzondering is waarbij twee mannen smachten om exclusiviteit. Doet me denken aan en topic van een ma hier enige tijd geleden, hij was met 2 dames aan t daten en twijfelde. Hij ging er automatisch vanuit dat hij zo'n gewilde God was dat ze allebei helemaal voor hem zouden gaan.
Waarom zou je over zoiets willen liegen vraag ik me af. Waarom zou je het willen verzwijgen? Wil je zo'n soort persoon zijn?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven