Eerlijkheid in dating periode

07-08-2019 08:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Vrienden en ik hadden onlangs een discussie en ik ben benieuwd naar jullie mening. Stel: Kim (fictief) komt uit een lange relatie. Na een paar maanden is ze toe aan daten. Ze ontmoet twee jongens via Tinder. Ze gaat met beide jongens op date, beide jongens zijn erg leuk. Kim is niet op zoek naar iets serieus, wil geen nieuwe relatie. Wel blijft ze met beide jongens op date gaan. De jongens weten dat ze niet op zoek is naar een serieuze relatie, maar denken beiden wel dat ze niet met anderen date.

Discussievraag: hoe eerlijk 'moet' Kim tegen deze jongens zijn over het bestaan van de ander? Of over het feit dat ze nog steeds op Tinder zit en dus mogelijk ook nog met andere jongens op date gaat?

Disclaimer: Kim denkt dat beide jongens niet meer willen daten wanneer ze weten dat ze ook nog met andere jongens uitgaat.

Ben benieuwd! :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Kim hoeft daar helemaal niks over te zeggen. Kim is aan niemand iets verplicht. Zij is duidelijk geweest: geen relatie, niks serieus. Gewoon lekker daten.
I told you walking was idiotic.
Het is als met solliciteren, pas als je uitgesproken hebt met elkaar verder te gaan, kun je eisen stellen en verwachtingen hebben.
Kim gaat haar gang maar
Ik denk dat Kim haar voldoening beter elders kan zoeken dan in de aandacht van twee mannen.
Als je date via apps of internet er gewoon van uit gaan dat anderen ook daten met anderen. Ik neem aan dat na een paar dates het ook wel ter sprake komt, vooral als de mannen serieus verkering willen of exclusiviteit. Dan kan Kim zeggen dat ze dat niet wil.

Als ik Kim was zou ik wel eerlijk zijn dat ik niet op zoek ben naar iets serieus vannaf het begin, dat zou ik wel netjes vinden (oh wacht, dat wisten ze al).

Hoe wet Kim overigens zo zeker dat die mannen ook niet meerdere vrouwen daten en het wel prima vinden?

Het belangrijkste is vooral om alles veilig te doen, dus vooral altijd condooms mee :)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
07-08-2019 08:42
Ik neem aan dat na een paar dates het ook wel ter sprake komt, vooral als de mannen serieus verkering willen of exclusiviteit. Dan kan Kim zeggen dat ze dat niet wil.

Dit. Ze moet er dus niet over gaan liegen of net doen of ze met maar één persoon tegelijk datet.
lilalinda schreef:
07-08-2019 08:36
Het is als met solliciteren, pas als je uitgesproken hebt met elkaar verder te gaan, kun je eisen stellen en verwachtingen hebben.
Kim gaat haar gang maar
Dit
Kim moet lekker doen waar ze zin in heeft.

Wanneer je meer wilt dat daten en richting een serieuze relatie wilt gaan, dan is het tijd voor een gesprek over exclusiviteit.

PS Hoe zou KIm het vinden wanneer de jongens er ook nog een aantal andere contacten op na houdt? Zeker wanneer ze de indruk krijgt dat dit mogelijk kan uitlopen op een serieuze langdurige relatie?

Zorg wel dat je het veilig doet! En geef eerlijk antwoord wanneer er gevraagd wordt of dat er nog meer mensen zijn met wie je date en of dat je nog actief bent op Tinder.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
boebezoebe schreef:
07-08-2019 08:42
Als je date via apps of internet er gewoon van uit gaan dat anderen ook daten met anderen. Ik neem aan dat na een paar dates het ook wel ter sprake komt, vooral als de mannen serieus verkering willen of exclusiviteit. Dan kan Kim zeggen dat ze dat niet wil.

Als ik Kim was zou ik wel eerlijk zijn dat ik niet op zoek ben naar iets serieus vannaf het begin, dat zou ik wel netjes vinden (oh wacht, dat wisten ze al).

Hoe wet Kim overigens zo zeker dat die mannen ook niet meerdere vrouwen daten en het wel prima vinden?

Het belangrijkste is vooral om alles veilig te doen, dus vooral altijd condooms mee :)

Deze gesprekken hebben wel al plaatsgevonden. Er is geen exclusiviteit beloofd, maar er is wel (door zowel Kim als door de jongens) uitgesproken dat er niet met anderen gedatet wordt. De vraag is hoe eerlijk alle partijen hierin zijn natuurlijk ;)
hamerhaai schreef:
07-08-2019 08:48
Kim moet lekker doen waar ze zin in heeft.

Wanneer je meer wilt dat daten en richting een serieuze relatie wilt gaan, dan is het tijd voor een gesprek over exclusiviteit.

PS Hoe zou KIm het vinden wanneer de jongens er ook nog een aantal andere contacten op na houdt? Zeker wanneer ze de indruk krijgt dat dit mogelijk kan uitlopen op een serieuze langdurige relatie?

Zorg wel dat je het veilig doet! En geef eerlijk antwoord wanneer er gevraagd wordt of dat er nog meer mensen zijn met wie je date en of dat je nog actief bent op Tinder.

Kim vindt het niet erg als de jongens met andere meisjes daten, maar beide jongens hebben gezegd dat niet te doen. Daarom ook de disclaimer: Kim had hierdoor het gevoel zelf ook te 'moeten' zeggen dat niet te doen, omdat ze dacht dat de jongens anders niet meer zouden willen daten.

Overigens is er (in ieder geval nu) geen enkele behoefte aan een serieuze relatie, met beide jongens niet, dat heeft ze beide jongens verteld.
Dank voor de reacties! Kim leest hier zelf ook mee :)
mcsteamy schreef:
Deze gesprekken hebben wel al plaatsgevonden. Er is geen exclusiviteit beloofd, maar er is wel (door zowel Kim als door de jongens) uitgesproken dat er niet met anderen gedatet wordt. De vraag is hoe eerlijk alle partijen hierin zijn natuurlijk ;)
Dan is het toch wel een kutstreek. Zegen dat je A doet, maar dan B doen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
mcsteamy schreef:
Er is geen exclusiviteit beloofd, maar er is wel (door zowel Kim als door de jongens) uitgesproken dat er niet met anderen gedatet wordt.

Het is misschien niet zo genoemd, maar er is dus wel degelijk exclusiviteit beloofd (als in: niet daten met anderen). Ik vind het behoorlijk schofterig als ze dat dan toch doet.
Exclusiviteit buiten een relatie is een farce.

Kim is niet verplicht om openheid te geven over haar date of seksleven met iemand die alleen fuckbuddy is. De beide heren kiezen zelf voor no strings attached en daar hoort geen geclaim bij. Wanneer ze het niet aankunnen dat moeten ze een dame zoeken die wel iets vast wil.

Kim is niemand verantwoording verschuldigd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
boebezoebe schreef:
07-08-2019 08:51
Dan is het toch wel een kutstreek. Zegen dat je A doet, maar dan B doen.
Of op zijn minst onvolwassen. Als je zo graag met meerderen wil daten (waar ik totaal geen oordeel over heb hoor), heb dan dan ook respect voor een ander als die daar niet in mee wil gaan en accepteer de gevolgen daarvan. Zo kinderachtig om te gaan liegen om zoiets. Zou afknappen op het liegen. Vind je het zelf leuk als er tegen je gelogen wordt?
mcsteamy schreef:
07-08-2019 08:51
Kim leest hier zelf ook mee :)

Jij bent Kim?
Trotter schreef:
07-08-2019 08:55
Jij bent Kim?
Nee, ik heb niet de luxe van meerdere gegadigden.
Wil ik ook nog niet, dus dat scheelt.
mcsteamy schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt ook niet op het forum dat exclusiviteit meer is dan een sociaal wenselijk antwoord voro zo ver iemand geen relatie wil. Waarom wil iemand geen relatie? Omdat die persoon niet trouw wil zijn aan jou....
Hengelen naar: ga je echt alleen met mij is vooral een beetje zielig en zegt iets over de persoon die daar naar vraagt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
boebezoebe schreef:
07-08-2019 08:54
Of op zijn minst onvolwassen. Als je zo graag met meerderen wil daten (waar ik totaal geen oordeel over heb hoor), heb dan dan ook respect voor een ander als die daar niet in mee wil gaan en accepteer de gevolgen daarvan. Zo kinderachtig om te gaan liegen om zoiets. Zou afknappen op het liegen. Vind je het zelf leuk als er tegen je gelogen wordt?

Dit was (is) ook mijn kant in de discussie.
mcsteamy wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:57
0.53% gewijzigd
Hoe kan er geen exclusiviteit afgesproken zijn, maar er wordt niet met andere gedate?

Het aller allerbelangrijkste in relaties (in de breedste zin van het woord, broer/zus, ouder/kind, vrienden, vriendinnen, relatie, etc) is EERLIJKHEID. Doe je niet anders voor dan dat je bent. Ga geen dingen beloven die je niet kunt waar maken.

Wees betrouwbaar. Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn klanten. Ben je zelf onbetrouwbaar, dan zal je ook moeite hebben met andere te vertrouwen.

Wees eerlijk zeg dat je uit een lange relatie komt, op dit moment geen behoefte hebt aan een nieuwe relatie. Dat dit nog veel te vroeg is, eerst weer wennen aan alleengaand door het leven gaan. Maar dat dit niet betekend dat je dan een celibatair leven wilt en niet wilt uitgaan en daten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
07-08-2019 08:57
Hoe kan er geen exclusiviteit afgesproken zijn, maar er wordt niet met andere gedate?

Het aller allerbelangrijkste in relaties (in de breedste zin van het woord, broer/zus, ouder/kind, vrienden, vriendinnen, relatie, etc) is EERLIJKHEID. Doe je niet anders voor dan dat je bent. Ga geen dingen beloven die je niet kunt waar maken.

Wees betrouwbaar. Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn klanten. Ben je zelf onbetrouwbaar, dan zal je ook moeite hebben met andere te vertrouwen.

Wees eerlijk zeg dat je uit een lange relatie komt, op dit moment geen behoefte hebt aan een nieuwe relatie. Dat dit nog veel te vroeg is, eerst weer wennen aan alleengaand door het leven gaan. Maar dat dit niet betekend dat je dan een celibatair leven wilt en niet wilt uitgaan en daten.

Er is geen exclusiviteit beloofd. Als in: er is niet uitgesproken dat er niet met anderen gedate wordt voor de ander. Er is wel gezegd dat er op dit moment geen anderen in het spel zijn.
mcsteamy schreef:
Maar eeuh, hoe kun je geen exclusiviteit afspreken? Maar ook zeggen, dat er verder niet gedate wordt??
Dat is tegenstrijdig.

ah mosterd in 7 smaken
mcsteamy schreef:
07-08-2019 08:59
Er is geen exclusiviteit beloofd. Als in: er is niet uitgesproken dat er niet met anderen gedate wordt voor de ander. Er is wel gezegd dat er op dit moment geen anderen in het spel zijn.
er komt straks iemand langs, waar Kim wel iets voor voelt
Dan is de situatie ineens anders en hebben beiden mannen het nakijken
viva-amber schreef:
07-08-2019 08:54
Exclusiviteit buiten een relatie is een farce.

Kim is niet verplicht om openheid te geven over haar date of seksleven met iemand die alleen fuckbuddy is. De beide heren kiezen zelf voor no strings attached en daar hoort geen geclaim bij. Wanneer ze het niet aankunnen dat moeten ze een dame zoeken die wel iets vast wil.

Kim is niemand verantwoording verschuldigd.
Eh, er is dus gezegd dat het wél exclusief is, terwijl dat niet zo is. Dat veranderd de zaak nogal. Voor mij dan.

'No strings attached' betekent toch zeker niet dat liegen primadebima is over iets wat voor een ander misschien belangrijk is?

Als iemand leuk genoeg is om te neuken, is die persoon dan niet leuk of aardig genoeg om daar eerlijk tegen te zijn over je intenties? Als je een fuckbuddy hebt en je merkt dat die de 'no strings' niet aan kan, vind je dan die persoon niet aardig genoeg om te zeggen: 'Misschien beter van niet, want ik denk dat je dit niet aan kan, of misschien iets anders wil'? Je hebt beide toch verantwoordelijkheid voor d situatie die je samen maakt?

Ik snap dat nooit zo, dat de relatie met een fuckbuddy dan ook maar meteen zou moeten betekenen dat je niet aardig of eerlijk tegen die persoon zou kunnen zijn. Wel leuk genoeg om te neuken, niet leuk genoeg om fatsoenlijk tegen te zijn? (Ik chargeer hier even hoor).

Ik heb ook wel eens gescharreld met mannen waar ik niks serieus mee wilde, maar beleefde daar geen plezier aan als ik om mijn eigen lol te beleven de ander voor het lapje moest houden.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 07-08-2019 09:03
0.06% gewijzigd
ik zou nog niet gaan daten steamy. eerst het leuk gaan hebben met jezelf voordat je je uitlevert aan kim of andere copy’s van je ex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven