Eerlijkheid in dating periode

07-08-2019 08:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Vrienden en ik hadden onlangs een discussie en ik ben benieuwd naar jullie mening. Stel: Kim (fictief) komt uit een lange relatie. Na een paar maanden is ze toe aan daten. Ze ontmoet twee jongens via Tinder. Ze gaat met beide jongens op date, beide jongens zijn erg leuk. Kim is niet op zoek naar iets serieus, wil geen nieuwe relatie. Wel blijft ze met beide jongens op date gaan. De jongens weten dat ze niet op zoek is naar een serieuze relatie, maar denken beiden wel dat ze niet met anderen date.

Discussievraag: hoe eerlijk 'moet' Kim tegen deze jongens zijn over het bestaan van de ander? Of over het feit dat ze nog steeds op Tinder zit en dus mogelijk ook nog met andere jongens op date gaat?

Disclaimer: Kim denkt dat beide jongens niet meer willen daten wanneer ze weten dat ze ook nog met andere jongens uitgaat.

Ben benieuwd! :)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
lilalinda schreef:
07-08-2019 10:26
volgens mij komt het ook, omdat TO de term 'daten' gebruikt. Daten doe je om een mogelijke-partner beter te leren kennen
Kim is niet aan het daten, want vindt beiden jongens geen relatiemateriaal. Kim is aan het rondneuken
(en voor rondneuken zijn geen regels)
Helemaal geen regels? Dan is het wel erg parasitair. Ik bedoel, als iemand je vraagt: zie je nog meer mensen? waarom zou je dan liegen? Met rondneuken kun je toch gewoon fatsoenlijk zijn? En bijvoorbeeld ook als je merkt dat de ander het vrijblijvende niet aan kan daar niet meer mee neuken, of op zijn minst duidelijk zijn dat er echt niet meer in zit.

Op papier kan alles wel heel logisch klinken, maar zodra er mensen bij betrokken zijn wordt het soms gewoon een slordige boel. Dan kun je maar beter eerlijk zijn (tenzij de ander je geen biet interesseert en alleen maar soort vleselijke vibrator voor je is).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Relaties, hoe oppervlakkig ook, zijn niet in evenwicht als je van de ander eerlijkheid eist, maar zelf liegt. Mocht Kim een van de jongens toch meer dan leuk gaan vinden, dan staat ze 1-0 achter als het uitkomt. Allen verliezers.
Aan seks zitten (gezondheids-) risico's vast. En dan bewust verzwijgen dat er nog anderen zijn? En moch Kim onverhoopt zwanger raken en niet weten van wie het is?

Hoe kun je bij dit soort risico's en mogelijke scenario's nou liegen over exclusiviteit? Dan beslis je voor die anderen dat ze de risico's aanvaarden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
07-08-2019 12:19
Aan seks zitten (gezondheids-) risico's vast. En dan bewust verzwijgen dat er nog anderen zijn? En moch Kim onverhoopt zwanger raken en niet weten van wie het is?

Hoe kun je bij dit soort risico's en mogelijke scenario's nou liegen over exclusiviteit? Dan beslis je voor die anderen dat ze de risico's aanvaarden.
Dat ook.
Vanzai schreef:
07-08-2019 12:19

Tja die jongens kiezen ook bewust voor seks met iemand die geen vaste relatie wil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
boebezoebe schreef:
07-08-2019 12:14
Helemaal geen regels? Dan is het wel erg parasitair. Ik bedoel, als iemand je vraagt: zie je nog meer mensen? waarom zou je dan liegen? Met rondneuken kun je toch gewoon fatsoenlijk zijn? En bijvoorbeeld ook als je merkt dat de ander het vrijblijvende niet aan kan daar niet meer mee neuken, of op zijn minst duidelijk zijn dat er echt niet meer in zit.
Misschien ben ik wat gehard?
Maar zolang ik geen relatie met iemand heb, geen afspraken heb. Ga ik er vanuit, dat er nog geen optimale eerlijkheid is

Bij een ONS bijvoorbeeld, heb ik geen enkele verwachting. Enkel seks
Trouw willen van iemand die geen relatie met jou wil is pas parasitair. Sommige mensen hebben die schijnzekerheid blijkbaar nodig zelfs iemand die niet voor hen kiest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
lilalinda schreef:
07-08-2019 12:36
Misschien ben ik wat gehard?
Maar zolang ik geen relatie met iemand heb, geen afspraken heb. Ga ik er vanuit, dat er nog geen optimale eerlijkheid is

Gehard of niet, ze hadden hier iets afgesproken, dat is het verschil.
Ik ben van mening dat je andere moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.
winkje87 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 12:57
35.53% gewijzigd
Aalbes schreef:
07-08-2019 12:40
Gehard of niet, ze hadden hier iets afgesproken, dat is het verschil.
Dat was beetje dom van Kim
Ik zou gewoon dat gesprek niet aangegaan zijn, hoeft ook niemand te liegen.

(ik vermoed namelijk, dat ze nu alle 3 de schijn hoog houden, en dat als deze jongens Kimloos gaan stappen, er gerust gezoend wordt met een leuk meisje)
mcsteamy schreef:
07-08-2019 08:48
Deze gesprekken hebben wel al plaatsgevonden. Er is geen exclusiviteit beloofd, maar er is wel (door zowel Kim als door de jongens) uitgesproken dat er niet met anderen gedatet wordt. De vraag is hoe eerlijk alle partijen hierin zijn natuurlijk ;)
Ah oke, Kim is niet eerlijk. Omdat ze die mannen niet vertrouwd?? Hoe de waard is...

Ik geloof ook dat je oogst wat je zaait. Als je zelf niet oprecht bent en handelt zal je ook vaak mensen aantrekken die niet oprecht zijn met jou.
Ik denk dat Kim nog wat te leren heeft in het leven.
winkje87 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 13:04
20.08% gewijzigd
winkje87 schreef:
07-08-2019 12:47
Ik ben van mening dat je andere moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

Zou kim het zelf erg vinden als haar dates ook met anderen aan het daten zijn of het bed delen? En zou kim het zelf willen weten?

Het feit dat er staat dat ze denk dat die mannen het met haar afkappen als ze erachter zouden komen doet mij vermoeden dat ze het idee heeft dat ze het niet zo leuk zouden vinden.
Dit zou ik net zeggen. Hoe zou je het zelf vinden als ze beiden ook anderen daten?
Zelf zou ik gewoon een keer tussen neus en lippen door een opmerking maken over dat jullie geen exclusiviteit afgesproken hebben.
viva-amber schreef:
07-08-2019 12:37
Trouw willen van iemand die geen relatie met jou wil is pas parasitair. Sommige mensen hebben die schijnzekerheid blijkbaar nodig zelfs iemand die niet voor hen kiest.
Daar gaat het niet om. Het gaat om de risico's. En het voor een ander beslissen.
winkje87 schreef:
07-08-2019 12:57
Ah oke, Kim is niet eerlijk. Omdat ze die mannen niet vertrouwd?? Hoe de waard is...

Ik geloof ook dat je oogst wat je zaait. Als je zelf niet oprecht bent en handelt zal je ook vaak mensen aantrekken die niet oprecht zijn met jou.
Ik denk dat Kim nog wat te leren heeft in het leven.
Yes
Liegen tegen mensen om ze zo te manipuleren dat ze seks met je blijven hebben, is altijd verkeerd.

Leuk dat Kim nu na haar lange relatie in een vrijheidblijheidbui verkeert, maar laat haar dan ook de stoute schoenen aantrekken om daar gewoon eerlijk over te zijn.
De topics zijn hier voorbijgekomen hoor; 'HELP ik weet niet van wie ik zwanger ben'.
viva-amber schreef:
07-08-2019 09:07
Waarom zou je willen dat iemand met wie je geen relatie hebt niet met anderen mag daten?

Exclusiviteit en aardig voor elkaar zijn is ook niet hetzelfde. Het meeste eerlijke dat Kim zegt is dat zij geen relatie wil. Zij wil niets vast. Waarom moet exclusiviteit en niet daten met anderen dan uberhaupt ter sprake komen?

Waarom heb je de plicht om elkaar te vertellen wat je buiten het daten met persoon A doet? Indien iemand met 1 persoon wil daten en alles eerlijk over die persoon wil weten ga dan voor iemand die ook een relatie met jou wil ipv je in allerlei bochten te wringen en de ander voor het block te zetten om toch voor jou te kiezen omdat je ego het niet aankan dat iemand alleen met je wil scharrelen.
Niet iedereen is hier hetzelfde in. Mensen maken afspraken met elkaar waar zij zich fijn bij voelen. Of je het nou wel of niet een relatie wil noemen, elke vorm van omgang met een ander is in principe een relatie. Het gaat er hier om welke afspraken je met elkaar maakt, niet om welk naampje dat je het geeft. En feit is dat Kim toezegt op een afspraak waar ze zich niet aan houdt. En dat is niet netjes.
lilalinda schreef:
07-08-2019 12:36

Dit is geen ONS toch? Ik vind dat geen vergelijking.

(Bij een ONS heb ik nog steeds verwachtingen, dat die persoon mijn grenzen respecteert zoals ik dat ook doe, bijvoorbeeld. Er is een risico dat dit niet gebeurd, maar daarom mag je nog wel de lat op een bepaalde hoogte leggen).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Interessant om ieders mening te lezen. Dank voor de reacties!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Vanzai schreef:
07-08-2019 13:12
De topics zijn hier voorbijgekomen hoor; 'HELP ik weet niet van wie ik zwanger ben'.
En wat dan nog. Dan ga je er al van uit dat er ook geen anticonceptie en voorbehoedsmiddelen worden gebruikt.

Iemand die onbeschermd zijn leuter steekt in een scharrel is daar zelf verantwoordelijk voor. Je gezondheid hangt niet af van '' de waarheid" van een scharrel.
viva-amber schreef:
07-08-2019 18:01
En wat dan nog. Dan ga je er al van uit dat er ook geen anticonceptie en voorbehoedsmiddelen worden gebruikt.

Iemand die onbeschermd zijn leuter steekt in een scharrel is daar zelf verantwoordelijk voor. Je gezondheid hangt niet af van '' de waarheid" van een scharrel.
Naar een ander wijzen om het maar niet over je eigen verantwoordelijkheden te hoeven hebben is een strategie. Het gaat er hier over dat Kim liegt en daarmee voor die ander besluit zonder zijn medeweten en/of instemming. Bedrog.
lilalinda schreef:
07-08-2019 10:26
volgens mij komt het ook, omdat TO de term 'daten' gebruikt. Daten doe je om een mogelijke-partner beter te leren kennen
Kim is niet aan het daten, want vindt beiden jongens geen relatiemateriaal. Kim is aan het rondneuken
(en voor rondneuken zijn geen regels)
Dit dus.
Weet je wat t probleem is... ze zoekt geen relatie maar als het per ongeluk toch een relatie wordt met 1 van de 2 heeft ze voor altijd een geheim en dat is kut...

Plus die jongens hebben misschien hoop en denken dat zij de enige zijn. Dat is valse hoop.

Persoonlijk hou ik gewoon van eerlijkheid. Nou zou ik niet in details treden denk ik maar ik zou wel duidelijk maken dat we niet exclusief zijn... dan is t ook gelijk duidelijk dat t echt geen relatie wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven