Effecten van relatietherapie?
donderdag 29 november 2018 om 08:29
Mijn vriend is vreemdgegaan, wil de relatie graag redden en stelt nu relatietherapie voor. Ik vind het aan de ene kant wat overtrokken, we hebben geen kinderen bijvoorbeeld. Aan de andere kant zouden we binnenkort gaan samenwonen en heb ik altijd wel een heel duidelijke toekomst met hem gezien. Ik ben in het verleden al eens gescheiden en dat was toen heel duidelijk voor me omdat ik een andere toekomst wilde. Nu is het allemaal veel troebeler. Ik vind een slippertje nog niet zo spannend maar het feit dat hij het me niet verteld heeft en in eerste instantie met halve antwoorden kwam zit me wel heel erg dwars.
Ik was aan het googelen op relatietherapie en EFT en daar word ik licht sceptisch van, omdat als je de sites moet geloven ongeveer alles daarmee op te lossen is.
Wie heeft er ervaring mee? En hoe bepaal je of genoeg gewoon genoeg is?
Ik was aan het googelen op relatietherapie en EFT en daar word ik licht sceptisch van, omdat als je de sites moet geloven ongeveer alles daarmee op te lossen is.
Wie heeft er ervaring mee? En hoe bepaal je of genoeg gewoon genoeg is?
zaterdag 1 december 2018 om 23:36
Sinds vanavond weet ik dat het niet eenmalig was, het hele gebeuren heeft gewoon een paar maanden geduurd. Ging ook wel veel van haar uit maar net zo goed van hem. Hele whatsapp gesprekken over van alles en nog wat. Ze hadden verdorie elke dag contact!
Ik heb hem eruit gezet en gezegd dat ik z'n spullen morgenavond wel in de hal zet voor hem. Hij komt mijn huis niet meer in, gaat hij maar naar haar als het daar zoveel gezelliger is dan bij mij. Daar heb ik geen therapie bij nodig.
Ik heb hem eruit gezet en gezegd dat ik z'n spullen morgenavond wel in de hal zet voor hem. Hij komt mijn huis niet meer in, gaat hij maar naar haar als het daar zoveel gezelliger is dan bij mij. Daar heb ik geen therapie bij nodig.
zondag 2 december 2018 om 09:32
Waarom zou jij in therapie moeten (met hem) omdat hij is vreemdgegaan ? Kom nou. Laat hem zelf maar alleen naar een therapeut gaan.
Wat relatietherapeuten betreft: Als je een therapeut nodig hebt om met elkaar te kunnen praten dan pas je sowieso al niet bij elkaar, hoe graag je dat ook zou willen.
Maar je hebt hem er al uitgetrapt. Klinkt als een goed besluit. Sterkte.
Wat relatietherapeuten betreft: Als je een therapeut nodig hebt om met elkaar te kunnen praten dan pas je sowieso al niet bij elkaar, hoe graag je dat ook zou willen.
Maar je hebt hem er al uitgetrapt. Klinkt als een goed besluit. Sterkte.
zondag 9 december 2018 om 10:41
zondag 9 december 2018 om 11:46
Sterkte Zeeuwmeisje! Ik ben ook bedrogen op schandalige wijze. 2 kinderen, prachtige schone schijn. Ik wist niet wat ik moest doen. 9 maanden aangemodderd, toen alsnog relatietherapie waar wij na de 1e sessie de huiswerkvraag kregen wat vindt je nog leuk aan elkaar. Waar gaan jullie op verder bouwen. Antwoord was niets, 2e sessie heb ik aangegeven te stoppen met de relatie. Aanstaande ex is duivels, hij wilde er toch alles aan doen en nu geef ik het zo maar op!
Vertrouwen is kostbaar, je hebt een goed besluit genomen.
Vertrouwen is kostbaar, je hebt een goed besluit genomen.
Ik doe mijn best
zondag 9 december 2018 om 17:04
Wat een naarverhaal Senseo. Hoe kwam het dat je het gevoel had dat er niets meer was?
Ik heb het er enorm zwaar mee. Het is een ontzettend heftige periode geweest en dan dit ook nog. Ik heb eigenlijk zoveel vragen aan hem maar ik ga die antwoorden toch niet krijgen. We hebben wel contact maar dat is niet zo makkelijk. Een echt gesprek is het eigenlijk niet.
Het bizarre is dat wij juist altijd heel gemakkelijk en ongedwongen waren samen. Het werkte altijd heel goed tussen ons. Als ik daar aan terugdenk is er echt wel een basis om op verder te gaan. Hij snapt mijn humor, houdt me scherp in hoe ik over mijn vakgebied denk, hij geeft tegengas op de juiste momenten zonder dat we in oeverloze discussies belanden. Ik kan die vraag van jouw therapeut echt nog wel beantwoorden.
Maar verdorie, maandenlang alle dagen met een ander contact en daar dan ook nog mee in bed gaan liggen. Ik zou niet weten op welke manier ik daar nog overheen zou moeten stappen. Het allerergste vind ik dat hij zo lang niets gezegd heeft. Dat had hij in het begin al kunnen doen.
Ik heb het er enorm zwaar mee. Het is een ontzettend heftige periode geweest en dan dit ook nog. Ik heb eigenlijk zoveel vragen aan hem maar ik ga die antwoorden toch niet krijgen. We hebben wel contact maar dat is niet zo makkelijk. Een echt gesprek is het eigenlijk niet.
Het bizarre is dat wij juist altijd heel gemakkelijk en ongedwongen waren samen. Het werkte altijd heel goed tussen ons. Als ik daar aan terugdenk is er echt wel een basis om op verder te gaan. Hij snapt mijn humor, houdt me scherp in hoe ik over mijn vakgebied denk, hij geeft tegengas op de juiste momenten zonder dat we in oeverloze discussies belanden. Ik kan die vraag van jouw therapeut echt nog wel beantwoorden.
Maar verdorie, maandenlang alle dagen met een ander contact en daar dan ook nog mee in bed gaan liggen. Ik zou niet weten op welke manier ik daar nog overheen zou moeten stappen. Het allerergste vind ik dat hij zo lang niets gezegd heeft. Dat had hij in het begin al kunnen doen.
zondag 9 december 2018 om 17:34
Mijn aanstaande ex blijkt jarenlang een schimmig dubbelleven te hebben geleid met extreme keuzes. Toen ik daar achter kwam stortte mijn leven in.
Toen de vraag kwam wist ik al gelijk, oh niks meer leuk. Ik heb toch mijn best gedaan en een lijstje gemaakt met vond ik leuk en vind ik leuk. Als alles aan de vond-leuk kant staat is het duidelijk. Ik merkte bij het opschrijven dat hij echt wel goede leuke kanten had maar dat deze door zijn extreme bedrog nooit meer vind leuk worden. Ik kots hem uit en dat gevoel kwam pas toen ik besefte dat er gewoon geen basis meer zal zijn. Ik zal mij altijd afvragen liegt hij of spreekt hij de waarheid. Dat is voor mij geen basis, hij liegt maar lekker (en erg boos) alleen.
Toen de vraag kwam wist ik al gelijk, oh niks meer leuk. Ik heb toch mijn best gedaan en een lijstje gemaakt met vond ik leuk en vind ik leuk. Als alles aan de vond-leuk kant staat is het duidelijk. Ik merkte bij het opschrijven dat hij echt wel goede leuke kanten had maar dat deze door zijn extreme bedrog nooit meer vind leuk worden. Ik kots hem uit en dat gevoel kwam pas toen ik besefte dat er gewoon geen basis meer zal zijn. Ik zal mij altijd afvragen liegt hij of spreekt hij de waarheid. Dat is voor mij geen basis, hij liegt maar lekker (en erg boos) alleen.
Ik doe mijn best
zondag 9 december 2018 om 18:57