egoistisch?

19-11-2018 21:06 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een heldere blik nodig.
Vriend en ik hebben al wat dingen gepland voor december. Nu belde ik broer (die hebben zoontje van 6) wanneer ze Sinterklaas vieren. Wist ie nog niet. Moesten ze mog overleggen. Ik heb vervolgens gezegd dat ik 1 dec er niet ben en zojuist uitnodiging heb aangenomen voor feestje op 2 dec.
Gevolg: broer boos, want Sinterklaas kwam 2 dec beste uit. Broer opa en oma gebeld. Ik ben de boosdoener. Ik zie het even niet meer helder. Inmiddels ingestemd met Sint 2 dec, maar wachten is op oudere zoon van broer of ie dan kan, anders wordt het 1 dec. waarop ik dus ook niet kon....
lila01 schreef:
19-11-2018 21:26
Ik ben stapel op mijn kleine neefje! Bovendien zij we kleine familie. Niet komen is geen optie. Oma is nu bijna over haar toeren over dit akkefietje.
Dan zeg je je feestje af, en ga je 2 december
Wat een drama. Omdat het over twee weken is, snap ik best dat je wilde weten wanneer het festijn zou zijn. Nu kun je misschien niet, jammer de pammer. Dan had men maar eerder moeten afspreken. Daar hoeft toch niemand hysterisch over te doen?
redbulletje schreef:
19-11-2018 21:27
Prima discussie bij deze OP vind ik.
Gewoon 'n afgedwongen verplicht nummertje om zoveel mogelijk klapvee/kadootjes voor hun kind te verzamelen. Als volwassene zonder kinderen zou ik me daar niet voor lenen.
Er zijn echt mensen die interactie met andere mensen (ook minderjarigen) echt, echt, leuk vinden.
lilalinda schreef:
19-11-2018 21:25
Waarom ben je dan niet meteen duidelijk en eerlijk geweest, dat je geen zin had?
Ik wil wel. Dat is het probleem niet. Ik vind het alleen vervelend dat mijn agenda er niet toe doet en dat ik
daar zelfs op wordt aangevallen. Ik had dat weekend vrij moeten houden.
Maar hoe lang duurt het nou helemaal om sinterklaas te vieren? Stel voor om voor het eten te beginnen met de cadeautjes en ga na de koffie naar het feestje.
lila01 schreef:
19-11-2018 21:30
Ik wil wel. Dat is het probleem niet. Ik vind het alleen vervelend dat mijn agenda er niet toe doet en dat ik
Dan hadden ze dat wel op tijd aan kunnen geven.
lila01 schreef:
19-11-2018 21:30
Ah, het gaat je om het Principe.... Dan maken argumenten dus niet uit. Je wil je gelijk halen bij ons.
Das goed hoor, tegen betaling wil ik je vertellen dat jij gelijk hebt en je broer heeeel oneerlijk is.

Tip: kerst is 25 en 26 december
redbulletje schreef:
19-11-2018 21:28
Wat 'n gezeik. Dáár zou ik van over m'n toeren zijn, dat zo'n kleinkind boven MIJ wordt gesteld.
Zo gaat het nou eenmaal vaak.
Dat je het leuk vindt is natuurlijk helemaal prima. Maar als je zo laat een datum prikt, dan moet je niet boos worden als iemand niet kan.
Betty_Slocombe schreef:
19-11-2018 21:33
Dat je het leuk vindt is natuurlijk helemaal prima. Maar als je zo laat een datum prikt, dan moet je niet boos worden als iemand niet kan.
Nou ja, de kans dat sinterklaas dat weekend gevierd zou worden, was wel erg aannemelijk he?
lilalinda schreef:
19-11-2018 21:28
Dan zeg je je feestje af, en ga je 2 december
Dat gaat 'm denk ik worden. Al hangt dat nog af van oudere zoon van broer. Als die niet kan, dan kan het zomaar 1 dec worden. Sinterklaas is HUN feestje, dus zij bepalen.
lila01 schreef:
19-11-2018 21:35
Dat gaat 'm denk ik worden. Al hangt dat nog af van oudere zoon van broer. Als die niet kan, dan kan het zomaar 1 dec worden. Sinterklaas is HUN feestje, dus zij bepalen.
Dan ga je na de viering naar je feest. Sinterklaas met een zesjarige is om acht uur wel afgelopen.
Komen feesten net op gang.
lila01 schreef:
Nou jammer dan als je er niet bij kan zijn. Hadden ze het naar eerder moeten regelen.
lilalinda schreef:
19-11-2018 21:29
Er zijn echt mensen die interactie met andere mensen (ook minderjarigen) echt, echt, leuk vinden.
Ik vind het ook leuk, das het probleem niet. Schoot broer alleen in verkeerde keelgat dat ik de datum wilde bepalen, zodat het in mij agenda paste.
Krijg net berichtje dat ze nog wachten op oudste zoon. Daar hangt het nu vanaf. Ze zijn boos op MIJ.
lilalinda schreef:
Nou ja, de kans dat sinterklaas dat weekend gevierd zou worden, was wel erg aannemelijk he?
Ik vier het altijd op 5 december. Maar goed, TO had kunnen aannemen dat het dit weekend was. Ik vind echter dat de organisatoren, die weten dat TO geen kinderen heeft, misschien wel een paar weken eerder hadden kunnen zeggen wanneer het feest zou zijn.
Als oudste zoon 1 dec wil, dan wordt het dat.
Betty_Slocombe schreef:
19-11-2018 21:40
Ik vier het altijd op 5 december. Maar goed, TO had kunnen aannemen dat het dit weekend was. Ik vind echter dat de organisatoren, die weten dat TO geen kinderen heeft, misschien wel een paar weken eerder hadden kunnen zeggen wanneer het feest zou zijn.
Eens.
lila01 schreef:
19-11-2018 21:38
Krijg net berichtje dat ze nog wachten op oudste zoon. Daar hangt het nu vanaf. Ze zijn boos op MIJ.
Leermomentje:
Geef mensen geen plek in je agenda, als je van plan bent die plek zelf op te vullen
Ik pas.
Oudste neef gaat in zijn planning kijken...
lila01 schreef:
Dat alleen al is reden om niet meer te gaan. Zou lachen zijn als oudste zoon afzegt omdat ie wat leukers te doen heeft!
Nou zeg dat is allemaal wel erg laat om dit te regelen.

Het was van jou niet slim om snel nog een andere afspraak te plannen als je de vraag daar hebt neergelegd (vanuit gaande dat je dit kort geleden hebt gedaan) maar kom op zeg ze kunnen het ook gewoon eerder even doorgeven als ze je er graag bij willen hebben.

Ik zou gewoon eerlijk aangeven dat je niet kan en vriendelijk vragen of dergelijke dingen voortaan minimaal 6 weken van tevoren besproken kan worden met je.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
lila01 schreef:
Pff vermoeiend dit zeg. Ik zou sowieso afhaken als mensen boos gaan worden omdat ik misschien niet naar een sinterklaasfeest van hun (klein) kind kom. Zo belangrijk is dat toch niet. Doe ff normaal zeg.
Sterker, ik heb (maar) 1 nichtje waar ik dol op ben maar ik heb nog nooit Sinterklaas met haar gevierd en dat ga ik ook nooit doen want ze is al 11.
.
klinkt allemaal vreselijk ongezellig
ik zou vriendelijk bedanken en met kerst in de herkansing gaan
wat een drama joh, aanstellerij van je moeder ook nog erbovenop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven