egoistisch?
maandag 19 november 2018 om 21:06
Even een heldere blik nodig.
Vriend en ik hebben al wat dingen gepland voor december. Nu belde ik broer (die hebben zoontje van 6) wanneer ze Sinterklaas vieren. Wist ie nog niet. Moesten ze mog overleggen. Ik heb vervolgens gezegd dat ik 1 dec er niet ben en zojuist uitnodiging heb aangenomen voor feestje op 2 dec.
Gevolg: broer boos, want Sinterklaas kwam 2 dec beste uit. Broer opa en oma gebeld. Ik ben de boosdoener. Ik zie het even niet meer helder. Inmiddels ingestemd met Sint 2 dec, maar wachten is op oudere zoon van broer of ie dan kan, anders wordt het 1 dec. waarop ik dus ook niet kon....
Vriend en ik hebben al wat dingen gepland voor december. Nu belde ik broer (die hebben zoontje van 6) wanneer ze Sinterklaas vieren. Wist ie nog niet. Moesten ze mog overleggen. Ik heb vervolgens gezegd dat ik 1 dec er niet ben en zojuist uitnodiging heb aangenomen voor feestje op 2 dec.
Gevolg: broer boos, want Sinterklaas kwam 2 dec beste uit. Broer opa en oma gebeld. Ik ben de boosdoener. Ik zie het even niet meer helder. Inmiddels ingestemd met Sint 2 dec, maar wachten is op oudere zoon van broer of ie dan kan, anders wordt het 1 dec. waarop ik dus ook niet kon....
maandag 19 november 2018 om 21:29
Er zijn echt mensen die interactie met andere mensen (ook minderjarigen) echt, echt, leuk vinden.redbulletje schreef: ↑19-11-2018 21:27Prima discussie bij deze OP vind ik.
Gewoon 'n afgedwongen verplicht nummertje om zoveel mogelijk klapvee/kadootjes voor hun kind te verzamelen. Als volwassene zonder kinderen zou ik me daar niet voor lenen.
maandag 19 november 2018 om 21:30
maandag 19 november 2018 om 21:31
maandag 19 november 2018 om 21:32
Ah, het gaat je om het Principe.... Dan maken argumenten dus niet uit. Je wil je gelijk halen bij ons.
Das goed hoor, tegen betaling wil ik je vertellen dat jij gelijk hebt en je broer heeeel oneerlijk is.
Tip: kerst is 25 en 26 december
maandag 19 november 2018 om 21:32
Zo gaat het nou eenmaal vaak.redbulletje schreef: ↑19-11-2018 21:28Wat 'n gezeik. Dáár zou ik van over m'n toeren zijn, dat zo'n kleinkind boven MIJ wordt gesteld.
maandag 19 november 2018 om 21:35
Nou ja, de kans dat sinterklaas dat weekend gevierd zou worden, was wel erg aannemelijk he?Betty_Slocombe schreef: ↑19-11-2018 21:33Dat je het leuk vindt is natuurlijk helemaal prima. Maar als je zo laat een datum prikt, dan moet je niet boos worden als iemand niet kan.
maandag 19 november 2018 om 21:35
maandag 19 november 2018 om 21:36
Dan ga je na de viering naar je feest. Sinterklaas met een zesjarige is om acht uur wel afgelopen.
Komen feesten net op gang.
maandag 19 november 2018 om 21:37
maandag 19 november 2018 om 21:37
maandag 19 november 2018 om 21:40
Ik vier het altijd op 5 december. Maar goed, TO had kunnen aannemen dat het dit weekend was. Ik vind echter dat de organisatoren, die weten dat TO geen kinderen heeft, misschien wel een paar weken eerder hadden kunnen zeggen wanneer het feest zou zijn.
maandag 19 november 2018 om 21:41
Eens.Betty_Slocombe schreef: ↑19-11-2018 21:40Ik vier het altijd op 5 december. Maar goed, TO had kunnen aannemen dat het dit weekend was. Ik vind echter dat de organisatoren, die weten dat TO geen kinderen heeft, misschien wel een paar weken eerder hadden kunnen zeggen wanneer het feest zou zijn.
maandag 19 november 2018 om 21:48
Nou zeg dat is allemaal wel erg laat om dit te regelen.
Het was van jou niet slim om snel nog een andere afspraak te plannen als je de vraag daar hebt neergelegd (vanuit gaande dat je dit kort geleden hebt gedaan) maar kom op zeg ze kunnen het ook gewoon eerder even doorgeven als ze je er graag bij willen hebben.
Ik zou gewoon eerlijk aangeven dat je niet kan en vriendelijk vragen of dergelijke dingen voortaan minimaal 6 weken van tevoren besproken kan worden met je.
Het was van jou niet slim om snel nog een andere afspraak te plannen als je de vraag daar hebt neergelegd (vanuit gaande dat je dit kort geleden hebt gedaan) maar kom op zeg ze kunnen het ook gewoon eerder even doorgeven als ze je er graag bij willen hebben.
Ik zou gewoon eerlijk aangeven dat je niet kan en vriendelijk vragen of dergelijke dingen voortaan minimaal 6 weken van tevoren besproken kan worden met je.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 19 november 2018 om 21:49
Pff vermoeiend dit zeg. Ik zou sowieso afhaken als mensen boos gaan worden omdat ik misschien niet naar een sinterklaasfeest van hun (klein) kind kom. Zo belangrijk is dat toch niet. Doe ff normaal zeg.
Sterker, ik heb (maar) 1 nichtje waar ik dol op ben maar ik heb nog nooit Sinterklaas met haar gevierd en dat ga ik ook nooit doen want ze is al 11.
.