egoistisch?
maandag 19 november 2018 om 21:06
Even een heldere blik nodig.
Vriend en ik hebben al wat dingen gepland voor december. Nu belde ik broer (die hebben zoontje van 6) wanneer ze Sinterklaas vieren. Wist ie nog niet. Moesten ze mog overleggen. Ik heb vervolgens gezegd dat ik 1 dec er niet ben en zojuist uitnodiging heb aangenomen voor feestje op 2 dec.
Gevolg: broer boos, want Sinterklaas kwam 2 dec beste uit. Broer opa en oma gebeld. Ik ben de boosdoener. Ik zie het even niet meer helder. Inmiddels ingestemd met Sint 2 dec, maar wachten is op oudere zoon van broer of ie dan kan, anders wordt het 1 dec. waarop ik dus ook niet kon....
Vriend en ik hebben al wat dingen gepland voor december. Nu belde ik broer (die hebben zoontje van 6) wanneer ze Sinterklaas vieren. Wist ie nog niet. Moesten ze mog overleggen. Ik heb vervolgens gezegd dat ik 1 dec er niet ben en zojuist uitnodiging heb aangenomen voor feestje op 2 dec.
Gevolg: broer boos, want Sinterklaas kwam 2 dec beste uit. Broer opa en oma gebeld. Ik ben de boosdoener. Ik zie het even niet meer helder. Inmiddels ingestemd met Sint 2 dec, maar wachten is op oudere zoon van broer of ie dan kan, anders wordt het 1 dec. waarop ik dus ook niet kon....
maandag 19 november 2018 om 21:55
Nee, het gaat me niet om het principe. Ik heb op die dagen belangrijke afspraken. 1 dec. hele dag weg voor wer (ik werk voor mezelf) en andere dag feest van vriendin die verjaardag viert dat ze zware kankerbehandeling achter de rug heeft.
maandag 19 november 2018 om 21:56
Dan zeg je sinterklaas af, of je gaat zaterdag na sinterklaas naar je vriendin, of je stelt zondagmiddag voor
Mogelijkheden genoeg hoor
maandag 19 november 2018 om 21:57
Dat is toch veel belangrijker dan een kinderfeestje bijwonen?
Laat oma eens ff snel normaal doen zeg. Wat een theatraal gedoe. Ik zou uit principe niet meer gaan. Leuk man, zo'n avondje kijken hoe een kind cadeaus uitpakt terwijl de volwassenen elkaar binnensmonds vervloeken. Vergeet de fake smile niet als Jantje z'n zoveelste flutcadeau showt he!
Nou dan ga je toch niet? Zeker niet nu ze je ook nog gaan manipuleren door een potje drama te maken. Het maakt dat kind echt niet uit hoor, die wil alleen zijn kadootjes.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 21:58
1.43% gewijzigd
.
Ik zou het bijna willen. We wachten nu dus op hem...redbulletje schreef: ↑19-11-2018 21:46Dat alleen al is reden om niet meer te gaan. Zou lachen zijn als oudste zoon afzegt omdat ie wat leukers te doen heeft!
maandag 19 november 2018 om 21:58
maandag 19 november 2018 om 22:00
Ik kreeg het verwijt dat 'anderen altijd voorgaan', wat overigens niet waar is. Zij zijn van mening dat familie op 1 staat.redbulletje schreef: ↑19-11-2018 21:57Dat is toch veel belangrijker dan een kinderfeestje bijwonen?
maandag 19 november 2018 om 22:02
maandag 19 november 2018 om 22:03
duh! Natuurlijk gaan vrienden die een zware behandeling tegen kanker hebben gehad voor. Familie hoeft niet altijd op 1 te staan. Zeker niet als alles een 'moetje' is. Gestoorde denkwijze vind ik dat altijd en ik vind die families eng. Lekker gezellig bij elkaar WANT WE ZIJN NOU EENMAAL FAMILIE. Jahoor.
maandag 19 november 2018 om 22:04
Maar dat werkt dan maar een kant op zeker, ze kunnen zich ook eens aanpassen aan jou. Maar als er tegen mij gezegd zou worden “ ik bepaal want mijn kind” dan hadden ze me helemaal niet gezien.
maandag 19 november 2018 om 22:07
Helemaal eens. Maar je weet als 'vriendin' wel meteen je plaats. Ergens onder een neefje en Sinterklaas. Pijnlijk maar helder.Cafetière schreef: ↑19-11-2018 22:03duh! Natuurlijk gaan vrienden die een zware behandeling tegen kanker hebben gehad voor. Familie hoeft niet altijd op 1 te staan. Zeker niet als alles een 'moetje' is. Gestoorde denkwijze vind ik dat altijd en ik vind die families eng. Lekker gezellig bij elkaar WANT WE ZIJN NOU EENMAAL FAMILIE. Jahoor.![]()
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 22:07
2.28% gewijzigd
.
maandag 19 november 2018 om 22:07
maandag 19 november 2018 om 22:09
Maar net zei je nog, dat je graag met zesjarige sinterklaas viert.
Wees eerst eens eerlijk naar jezelf. Wat wil jij??
maandag 19 november 2018 om 22:11
Je hebt helemaal gelijk, maar het lukt me niet om me te verzetten. oPa en oma zijn erg stressgevoelig en tobben met hun gezondheid. Ik voel me dan algauw schuldig. Het zijn oude patronen die elke keer weer van mijn stuk brengen. Gaat niet specifiek over Sinterklaas natuurlijk.
maandag 19 november 2018 om 22:12
En dan lilaLinda die met oplopende wanhoop probeert te adviseren, een top-topic!
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 19-11-2018 22:13
35.04% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 19 november 2018 om 22:12
maandag 19 november 2018 om 22:16
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 19 november 2018 om 22:17
Nou ja, wat niet kán, dat kan niet he. Simpel zat.
impala wijzigde dit bericht op 19-11-2018 22:20
7.39% gewijzigd
.
maandag 19 november 2018 om 22:17
Ik wil Sinterklaas vieren met dat kleintje, dat is het probleem niet. Ik ga dus 2 dec en dan kijken of ik 'avonds laat nog naar vriendin kan. Het gaat erom dat broer eerst vroeg wat ik dan ging doen op 2 dec en vervolgens die datum koos. Ik wil er ool voor mij vriendin zijn, maar zij weet al van dit gezeik. Met haar en mij komt het wel goed.