Egoïstische trut ?
zaterdag 15 februari 2020 om 18:57
Ben ik nu een egoïstische trut? Ik heb een top relatie met echte ne super vent. Nu kriebelt het voor mij al even voor een kindje. Ikzelf heb al 1tje fulltime en hij heeft er al 3 in co ouderschap (week/week). Als ik erover beginnen, zie je mijn partner al groen uitslagen. Ik begrijp dat 5 kids veel is en misschien een heel geregeling wordt. Maar als het haalbaar is waarom dan niet?
Het brengt wat spanning op de relatie, en al paar keer ruzie over geweest. Ik vraag heel duidelijk zijn mening en wens erover. Maar zijn antwoorden spreken elkaar tegen.. “Nee ik wil niet meer, maar langs de andere kant kriebelt het wel”. Wat moet ik daaruit verstaan? Ik wil niet aan het lijntje gehouden worden met deze kinderwens..
Dus ik vraag dan echt naar zijn gevoel waarom hij niet zou willen maar dan krijg ik als antwoord “ Ik heb er AL 3..” Ja oke heel fijn voor hem, maar daar heb ik geen boodschap aan, toch? Als ik dan verder vraag naar zijn gevoel erover , dan kan hij daar geen antwoord op geven.
Ik vind het jammer, want ja als een vrouw een kinderwens heeft krijg je dat moeilijk terug weg. En ja bij mij kriebelt het echt. Dus nu zit er serieus wat wrijving op de relatie en ik dacht er zelf al aan om er een punt achter te zetten omwille van die reden. Maar ik weet het dus niet meer..
Raad gevraagd..
Het brengt wat spanning op de relatie, en al paar keer ruzie over geweest. Ik vraag heel duidelijk zijn mening en wens erover. Maar zijn antwoorden spreken elkaar tegen.. “Nee ik wil niet meer, maar langs de andere kant kriebelt het wel”. Wat moet ik daaruit verstaan? Ik wil niet aan het lijntje gehouden worden met deze kinderwens..
Dus ik vraag dan echt naar zijn gevoel waarom hij niet zou willen maar dan krijg ik als antwoord “ Ik heb er AL 3..” Ja oke heel fijn voor hem, maar daar heb ik geen boodschap aan, toch? Als ik dan verder vraag naar zijn gevoel erover , dan kan hij daar geen antwoord op geven.
Ik vind het jammer, want ja als een vrouw een kinderwens heeft krijg je dat moeilijk terug weg. En ja bij mij kriebelt het echt. Dus nu zit er serieus wat wrijving op de relatie en ik dacht er zelf al aan om er een punt achter te zetten omwille van die reden. Maar ik weet het dus niet meer..
Raad gevraagd..
zaterdag 15 februari 2020 om 20:45
Overigens vind ik het wél egoistisch van je dat je niet stilstaat/lijkt te staan bij hoe dit alles is voor jouw kindje. Dat je geen boodschap hebt aan de drie kinderen van hem en zijn ex, soit. Die kinderen zijn hún verantwoordelijkheid en niet de jouwe. Maar jouw kind is JOUW verantwoordelijkheid, en voor jouw kind vind ik het sneu als je een kindje zou krijgen met je huidige vriend. Want wat is dan jouw kinds leven? Fulltime opgescheept zitten met een halfbroertje of -zusje die dan wél een kind is van jouw vriend, en de helft van de tijd komen daar dan nog eens 3 andere kinderen van hem bij. Hell, zelfs als je geen kindje erbij krijgt vind ik het sneu voor jouw kind dat er de helft van de tijd 3 andere kinderen bij zitten.
zaterdag 15 februari 2020 om 21:02
Vind je het in belang van de 4 al bestaande kids om er nog 1 bij te maken?
Persoonlijk snap ik samengestelse gezinnen waarbij beide partners al minstens 1 kind hebben en er dan nog een baby van hun samen gemaakt moet worden niet zo. Lijkt me ook helemaal niet leuk voor de overige kids. Bijv die van jou... zijn of haar papa is er niet maar die van de nieuwe baby wel...
En voor zijn kids... dr nieuwe baby ziet papa wel altijd...
Jullie hebben er al 4... waarom moet er nou perse nog 1 bij? En je weet dat je partner niet wilt... is je t je nu exht waard om er zo een strijdpunt van te maken?
En wat als jullie uit elkaar gaan (klijkis vrij groot) hoe zie je het dan voor je... gaat de nieuwe baby dan ook mee in het co ouderschap van papa?
Persoonlijk snap ik samengestelse gezinnen waarbij beide partners al minstens 1 kind hebben en er dan nog een baby van hun samen gemaakt moet worden niet zo. Lijkt me ook helemaal niet leuk voor de overige kids. Bijv die van jou... zijn of haar papa is er niet maar die van de nieuwe baby wel...
En voor zijn kids... dr nieuwe baby ziet papa wel altijd...
Jullie hebben er al 4... waarom moet er nou perse nog 1 bij? En je weet dat je partner niet wilt... is je t je nu exht waard om er zo een strijdpunt van te maken?
En wat als jullie uit elkaar gaan (klijkis vrij groot) hoe zie je het dan voor je... gaat de nieuwe baby dan ook mee in het co ouderschap van papa?
zaterdag 15 februari 2020 om 21:14
Ik denk dat het heel goed is dat iemand met een gedachte als de jouwe géén stiefouder is.mater_matuta schreef: ↑15-02-2020 20:45Overigens vind ik het wél egoistisch van je dat je niet stilstaat/lijkt te staan bij hoe dit alles is voor jouw kindje. Dat je geen boodschap hebt aan de drie kinderen van hem en zijn ex, soit. Die kinderen zijn hún verantwoordelijkheid en niet de jouwe. Maar jouw kind is JOUW verantwoordelijkheid, en voor jouw kind vind ik het sneu als je een kindje zou krijgen met je huidige vriend. Want wat is dan jouw kinds leven? Fulltime opgescheept zitten met een halfbroertje of -zusje die dan wél een kind is van jouw vriend, en de helft van de tijd komen daar dan nog eens 3 andere kinderen van hem bij. Hell, zelfs als je geen kindje erbij krijgt vind ik het sneu voor jouw kind dat er de helft van de tijd 3 andere kinderen bij zitten.
Hoezo niet verantwoordelijk? Hoezo mag je aan die kinderen maling hebben? Hoezo mag het eigen kind (in een samengesteld gezin) als prinses behandeld worden en de andere kinderen uit dat samengesteld gezin... die zijn er dan zomaar voor erbij? Als een last? Echt?
zaterdag 15 februari 2020 om 21:24
Hij heeft het over zijn kinderen heeft en jij hebt het over jouw kind en jouw wens om zwanger te worden. Dan vorm je dus sowieso nu samen geen gezin. En je binding met hem en zijn kinderen is zo klein dat je ze ook nog eens aan de kant zou zetten om nog een kind te kunnen krijgen met een (willekeurige) ander. Je zegt letterlijk dat je geen boodschap hebt aan zijn kinderen. En je eigen kind benader je ook al zo liefdevol aan een fulltime aangelegenheid.
Je hebt helemaal geen kinderwens maar een broedbehoefte en om die in te vullen mag dat ten koste gaan van je kind, je relatie en zijn kinderen.
En dat had je allemaal niet bedacht toen je met hem en zijn 3 kinderen een relatie begon?
Je hebt helemaal geen kinderwens maar een broedbehoefte en om die in te vullen mag dat ten koste gaan van je kind, je relatie en zijn kinderen.
En dat had je allemaal niet bedacht toen je met hem en zijn 3 kinderen een relatie begon?
zaterdag 15 februari 2020 om 21:28
hamerhaai schreef: ↑15-02-2020 19:07Jij reageert heel emotioneel, je verlangt naar nog een eigen kind.
Hij is veel rationeler, hij heeft 3 kinderen die om de week bij jullie zijn + jouw kind wat er altijd is. Nog een kind zal best wel wat veranderen voor jullie alle 5.
Is jouw kinderwens heel erg sterk, dan moet je de relatie verbreken en opzoek gaan naar een partner die wel samen met jou een kind wil of opzoek gaan naar een donor.
Jouw partner een kind samen opdringen is voor niemand een goed idee.
Dit.
zaterdag 15 februari 2020 om 21:37
Helemaal eensdweedledee schreef: ↑15-02-2020 18:59Als ik hem was zou ik het op een rennen zetten. En als ik jou was zou ik de relatie beëindigen.
zondag 16 februari 2020 om 02:13
zondag 16 februari 2020 om 02:18
zondag 16 februari 2020 om 08:57
Ik dacht dat TO met 'geen boodschap aan hebben' eerder bedoelde dat door het feit dat haar vriend al 3 kinderen heeft, zij nu dus niet automatisch haar kinderwens vaarwel kan/wil zeggen.
Ergens snap ik TO wel. Omdat vriend er al 3 verwekt heeft bij een ander, zijn TO haar kansen om nog een keer moeder te worden dus verkeken. En een kinderwens kan echt heel diep geworteld zitten.
Maar realistisch gezien.. het is hoe het is, er lopen er al 4 is rond, dat is toch meer dan zat!?
Ik zou echt niet blijven doordrammen. En vergeet niet dat het romantische beeld van samen nog een liefdesbaby krijgen 'over geromantiseerd is'. En dat het kindje zo'n fijne verbindende schakel binnen het samengestelde gezin is.. dat is in de meeste gevallen ook juist niet waar! eerder het tegenovergestelde.
Ergens snap ik TO wel. Omdat vriend er al 3 verwekt heeft bij een ander, zijn TO haar kansen om nog een keer moeder te worden dus verkeken. En een kinderwens kan echt heel diep geworteld zitten.
Maar realistisch gezien.. het is hoe het is, er lopen er al 4 is rond, dat is toch meer dan zat!?
Ik zou echt niet blijven doordrammen. En vergeet niet dat het romantische beeld van samen nog een liefdesbaby krijgen 'over geromantiseerd is'. En dat het kindje zo'n fijne verbindende schakel binnen het samengestelde gezin is.. dat is in de meeste gevallen ook juist niet waar! eerder het tegenovergestelde.
zondag 16 februari 2020 om 13:48
Dit inderdaad.Pindakaasjes schreef: ↑16-02-2020 08:57Ik dacht dat TO met 'geen boodschap aan hebben' eerder bedoelde dat door het feit dat haar vriend al 3 kinderen heeft, zij nu dus niet automatisch haar kinderwens vaarwel kan/wil zeggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 16 februari 2020 om 13:59
Alleen deze zin geeft voor mij al voldoende antwoord op je vraag in de titel...21krieltje schreef: ↑15-02-2020 18:57Dus ik vraag dan echt naar zijn gevoel waarom hij niet zou willen maar dan krijg ik als antwoord “ Ik heb er AL 3..” Ja oke heel fijn voor hem, maar daar heb ik geen boodschap aan, toch?
Het gaat hier om jouw relatie met die man, en om 4 kinderen, en eventueel nog een 5e kind, allemaal levende wezens, besef je je dat wel? Het is geen albert heijn bestelling waar jullie ruzie maken over wel of geen extra zak chips...
Als je per se nog een kind wil dan moet je de relatie verbreken en iemand zoeken die dat ook wil, maar ga niet bij hem lopen drammen als hij niet wil. Stel dat het andersom was, dat hij jou zou dwingen nog een kind te nemen? Dan was hij de boosdoener, dus je snapt hoe er nu naar jou gekeken wordt.
Nog even voor de duidelijkheid ik zeg niet dat je geen kinderwens mag hebben, iedereen heeft zijn eigen wensen en voorkeuren en is daar geheel vrij in. Maar je moet zijn keuze accepteren, en bedenken wat belangrijker is voor jou, je relatie met hem of je kinderwens.
zondag 16 februari 2020 om 14:12
Ik vind je niet per se egoïstisch maar ik denk dat je even je verstand boven je gevoel moet zetten.
Mijn vriend heeft ook 3 kinderen, ik 1. Precies hetzelfde dus. Ooit wilde ik ook 2 kinderen maar door mijn scheiding kwam dat er niet van. Mijn vriend is echt een droomvader dus in mijn hart, wilde ik ook nog wel een kind met hem. Een zwangerschap met hem als vader, leek me erg romantisch.
Maar we hebben de kinderen die we al hadden op de eerste plaats gezet. Die moeten regelmatig naar hun andere ouder en ons gezamenlijk kind zou altijd bij ons zijn. In een samengesteld gezin is het al moeilijk genoeg om alle kinderen gelijk te behandelen, we wilden het niet nog moeilijker maken.
Ik was ook al 38, dat speelde ook mee. Tegen dat onze relatie stabiel genoeg was voor een kind, vond ik mezelf te oud en had ik ook geen zin meer in slapeloze nachten en pampers.
Als je een grote kinderwens hebt, begrijp ik wel dat het moeilijk is.
Kunnen jullie het financieel überhaupt aan? Scheiden en alles errond, kost al zoveel. We willen de kinderen die we al hebben, alles kunnen geven wat ze nodig hebben. Logisch dat je vriend dat ook wil.
Maar ik begrijp je gevoel, met zijn ex wou hij 3 kinderen en met jou geen. Dat voelt oneerlijk...
Mijn vriend heeft ook 3 kinderen, ik 1. Precies hetzelfde dus. Ooit wilde ik ook 2 kinderen maar door mijn scheiding kwam dat er niet van. Mijn vriend is echt een droomvader dus in mijn hart, wilde ik ook nog wel een kind met hem. Een zwangerschap met hem als vader, leek me erg romantisch.
Maar we hebben de kinderen die we al hadden op de eerste plaats gezet. Die moeten regelmatig naar hun andere ouder en ons gezamenlijk kind zou altijd bij ons zijn. In een samengesteld gezin is het al moeilijk genoeg om alle kinderen gelijk te behandelen, we wilden het niet nog moeilijker maken.
Ik was ook al 38, dat speelde ook mee. Tegen dat onze relatie stabiel genoeg was voor een kind, vond ik mezelf te oud en had ik ook geen zin meer in slapeloze nachten en pampers.
Als je een grote kinderwens hebt, begrijp ik wel dat het moeilijk is.
Kunnen jullie het financieel überhaupt aan? Scheiden en alles errond, kost al zoveel. We willen de kinderen die we al hebben, alles kunnen geven wat ze nodig hebben. Logisch dat je vriend dat ook wil.
Maar ik begrijp je gevoel, met zijn ex wou hij 3 kinderen en met jou geen. Dat voelt oneerlijk...
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
zondag 16 februari 2020 om 14:12
Is jullie relatie überhaupt wel leuk genoeg om samen met hem een kind te krijgen? Ik bedoel, je vindt hem blijkbaar al geen geschikte partner meer als hij het bij drie kinderen wil laten. Wat maakt dan dat je hem wel geschikt vindt om levenslang de verantwoordelijkheid voor een vierde kind mee te delen?
zondag 16 februari 2020 om 14:17
Ik snap ook wel dat dat oneerlijk voelt, al heeft dat natuurlijk meer met de timing te maken dan dat zijn ex een voorkeurspositie heeft o.i.d. Het is gewoon zo gelopen dat hij haar eerder tegenkwam en met haar al een gezin heeft gevormd.MrsNiceGuy schreef: ↑16-02-2020 14:12
Don't waste your time on jealousy,