Egoïstische trut ?

15-02-2020 18:57 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik nu een egoïstische trut? Ik heb een top relatie met echte ne super vent. Nu kriebelt het voor mij al even voor een kindje. Ikzelf heb al 1tje fulltime en hij heeft er al 3 in co ouderschap (week/week). Als ik erover beginnen, zie je mijn partner al groen uitslagen. Ik begrijp dat 5 kids veel is en misschien een heel geregeling wordt. Maar als het haalbaar is waarom dan niet?
Het brengt wat spanning op de relatie, en al paar keer ruzie over geweest. Ik vraag heel duidelijk zijn mening en wens erover. Maar zijn antwoorden spreken elkaar tegen.. “Nee ik wil niet meer, maar langs de andere kant kriebelt het wel”. Wat moet ik daaruit verstaan? Ik wil niet aan het lijntje gehouden worden met deze kinderwens..
Dus ik vraag dan echt naar zijn gevoel waarom hij niet zou willen maar dan krijg ik als antwoord “ Ik heb er AL 3..” Ja oke heel fijn voor hem, maar daar heb ik geen boodschap aan, toch? Als ik dan verder vraag naar zijn gevoel erover , dan kan hij daar geen antwoord op geven.
Ik vind het jammer, want ja als een vrouw een kinderwens heeft krijg je dat moeilijk terug weg. En ja bij mij kriebelt het echt. Dus nu zit er serieus wat wrijving op de relatie en ik dacht er zelf al aan om er een punt achter te zetten omwille van die reden. Maar ik weet het dus niet meer..
Raad gevraagd..
Pff jij vraagt naar zijn gevoel, hij spreekt dat uit (ik zie het niet zitten want ik heb al 3 kinderen) en daar heb jij dan vervolgens geen boodschap aan. A: je bent dus niet werkelijk geïnteresseerd in zijn gevoel en B: je wilt/kunt het niet van zijn kant bekijken.

Ik vind 4 kinderen uit allerlei verschillende relaties al ontzettend veel en ik snap die drang dan ook niet zo dat daar dan nog een 5e kind bij moet komen.

Maar goed, blijkbaar wil hij het niet zo graag als jij, anders had hij dat vast wel een keer duidelijk aangegeven. En zo te lezen wil jij absoluut nog wel een kind. Dat gaat dus niet samen lijkt mij.
rainydays wijzigde dit bericht op 15-02-2020 19:27
Reden: .
0.32% gewijzigd
Here am I in my little bubble
MissMaran schreef:
15-02-2020 19:21
Ik vind kinderen in samengestelde gezinnen best een beetje zielig, en tweede leg kinderen vind ik erg naar voor de kinderen die er al zijn.
Dat soort gezinnen haalt het vaak niet, en wie zijn er dan weer de dupe..
Sommige dingen moet je niet willen en gewoon blij zijn met wat je al hebt.

+1000.
Here am I in my little bubble
gizzmo-returns schreef:
15-02-2020 19:07
Ik vind vriend eigenlijk heel verstandig om het bij 3 te laten.
Ik ook.
Als ik hem was zou ik snel naar het ziekenhuis rennen om zich te laten steriliseren.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat TO niet blij gaat zijn met deze eensgezinde antwoorden.
granny71 schreef:
15-02-2020 19:36
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat TO niet blij gaat zijn met deze eensgezinde antwoorden.
haha dat zat ik ook net te denken. Komt mss wel niet weer terug
Ik vind dat bij een kinderwens de niet willer de zwaarste stem heeft. Mocht je wens te sterk zijn dan kun je de relatie verbreken en een andere man zoeken die wel (nog) een kinderwens heeft.

Of je accepteert de situatie. Dat kan best even moeilijk zijn, maar je krijgt nu eenmaal niet altijd je zin. Mijn man wilde niet meer proberen voor een tweede, ik wel. We zijn er dus niet meer aan begonnen. Dat was soms best even moeilijk, maar bij mij is de wens wel weggezakt.
dweedledee schreef:
15-02-2020 19:11
Ik heb je net geloept. Heb je nog steeds een relatie met dezelfde man als in het najaar van 2018?
Zal wel niet want die had maar 1 kind.
Waarom wordt er toch nooit gedacht om de kinderen die er al zijn en hoe het voor hen is?
.
Egoistisch zou ik niet direct willen zeggen, maar dan toch zeker wel heel kortzichtig. "Als het haalbaar is" is toch niet het enige argument om een kind te krijgen? Misschien wil je partner zijn kinderen kunnen blijven geven wat hij ze nu geeft, zowel materieel als emotioneel en ziet hij dat niet gebeuren met een vierde kind.

Daarnaast vind ik een vijfde kind in een toch al samengesteld gezin wel vragen om problemen hoor.

Dus ja, misschien vind ik je toch wel wat egoistisch. Het gaat namelijk niet alleen om JOUW wens, maar ook om het leven van 5 andere mensen waar je nogal grote beslissingen voor wilt nemen. Het is de vraag of al die levens er op vooruitgaan als JOUW wens vervuld wordt.
mandylion schreef:
15-02-2020 19:49
Waarom wordt er toch nooit gedacht om de kinderen die er al zijn en hoe het voor hen is?
Omdat sommige mensen egoïstische trutten zijn :geek:
dweedledee schreef:
15-02-2020 19:00
“Daar heb ik geen boodschap aan” :-|
Dit verbaasde mij ook ja..

Je wil om nog een kind te krijgen doordrukken is echt een heel slecht idee, geloof me.

Als je perse nog een kind wilt kun je beter op zoek naar een andere man die het ook wil. Of bij hem blijven en je erbij neerleggen. Zie geen alternatieven.
Als je vindt dat je geen boodschap hebt aan zijn mening en gevoelens dan lijkt uitmaken mij inderdaad een goede optie. Voor hem dan.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Judy_Hopps schreef:
15-02-2020 19:48
Zal wel niet want die had maar 1 kind.
Als het een andere man is, is het helemaal belachelijk en enorm egoïstisch want dan duurt deze relatie pas net een jaar.
Als je je toprelatie met deze supervent wilt behouden, zou ik deze wens laten varen verder. Je hebt nu samen 4 kinderen om voor te zorgen, dat is al best wel veel, toch?
Ik vind je wel egoïstisch, jullie hebben 4 kinderen in een samengesteld gezin, jij wilt die kinderen weer een scheiding aandoen en hun gezin en stabiliteit opbreken omdat jij nog een kind wil.
Gatekeeper* schreef:
15-02-2020 19:08
Jij hebt er geen boodschap aan dat hij al 3 kinderen heeft?!? Really??!
Dus omdat hij reeds driemaal een andere vrouw bezwangerd heeft moet zij er begrip voor hebben dat hij haar niet bezwangert?
Ik vind het niet zo'n vreemde opmerking van TO hoor.
Ik vind het egoïstisch ja.
Niet omdat je een kinderwens hebt, maar omdat je een kind van jezelf erbij wil.
Je hebt er 3 (!) bij gekregen. En je hebt het niet door, maar in je tekst lees ik dat dat dus niet voelt alsof jij nu 4 kinderen hebt.

Daarbij heeft je partner al een breuk met de andere ouder van de kinderen mee moeten maken. En jij staat nu al met 1 voet buiten omdat je nog een kind wil. Is hij zaaddonor? Of is hij een partner met wie je 4 kinderen wil opvoeden en daarna samen oud & grijs worden zodat jullie met een rollator de bingoavond op stelten kunnen zetten?
anoniem_392035 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 20:28
41.33% gewijzigd
mater_matuta schreef:
15-02-2020 20:23
Dus omdat hij reeds driemaal een andere vrouw bezwangerd heeft moet zij er begrip voor hebben dat hij haar niet bezwangert?
.
Goed geslapen??
Dat iets misschien haalbaar is, maakt nog niet dat je het dan moet doen. Wellicht heb jij andere ideeën over ‘haalbaar’ dan jouw vriend.

Ik vind hem eigenlijk heel verstandig, drie kinderen in co-ouderschap opvoeden is al een geregel en continue afstemmen. Nog niet gesproken over de kosten. Als deze relatie ook op de klippen loopt, heeft die man drie kinderen bij ex 1, eentje bij ex 2 en ook nog een stiefkind dat een halfbroertje/zusje is van kind vier. Ga dan eens een vakantie boeken/dagje uit plannen. Of gewoon een werkdag plannen met opvang.

Jij hebt daar ‘geen boodschap aan’. Stel je eens voor dat jouw kind week op, week af bij jou was. Iedere maand de helft missen. En dan komt er nog een kind dat wel de hele tijd bij jou is. Hoe zou jij dat vinden voor de oudste? En stel je voor dat deze relatie op de klippen loopt, zie jij je al met twee verschillende regelingen bezig houden voor twee kinderen?
mater_matuta schreef:
Nou ik wel, een heel vreemde opmerking zelfs. Die man denkt aan zijn bestaande kinderen en dat zou TO ook moeten doen.
Jij hebt er geen boodschap aan dat hij er al 3 heeft en niet meer wil? Ja, dat maakt jou egoistisch want je geeft totaal niets om zijn gevoel.
EsterInside schreef:
15-02-2020 20:26
.
Goed geslapen??
Ja heerlijk, al begrijp ik niet wat dat er mee te maken heeft. Als ik brak geslapen heb denk ik er precies hetzelfde over.
En ja, ik heb zelf kinderen.
En nee, als ik gescheiden zou zijn -wat ik niet ben- en een nieuwe partner zou hebben, zou ik ook niet verwachten dat hij zijn kinderwens opzij zet vanwege mijn kids. Wil niet zeggen dat ik er in mee zou gaan, maar dat die man er geen boodschap aan heeft dat ik al 2 kinderen heb van een ander zou ik hem niet kwalijk nemen. Rekening houden met (het welzijn van) onze kinderen is de taak van mij en van hun vader, niet van een ander.
MissMaran schreef:
15-02-2020 19:21
Ik vind kinderen in samengestelde gezinnen best een beetje zielig, en tweede leg kinderen vind ik erg naar voor de kinderen die er al zijn.
Dat soort gezinnen haalt het vaak niet, en wie zijn er dan weer de dupe..
Sommige dingen moet je niet willen en gewoon blij zijn met wat je al hebt.
Eens.
mater_matuta schreef:
Whahahaha.
Ja ik vind je egoïstisch. Ik kan mij levendig voorstellen dat je kinderwens ontzettend sterk is. Mijn tweede was net zo gewenst als mijn eerste. Maar je bent een relatie aangegaan met een man met al drie kinderen. Je hebt een stiefvader geïntroduceerd in het leven van je eigen kind. Dat je overweegt om 4 kinderen de gevolgen van weer een breuk aan te doen vind ik ontzettend egoïstisch. Wat heeft je huidige kind er nou weer aan dat mama straks weer een nieuwe vent heeft en daar nog even snel een broertje of zusje mee krijgt. Terwijl het nu al (hopelijk) 3 leuke stiefbroers of zussen heeft en een lieve stiefvader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven