Ei voor later

02-11-2010 00:27 536 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand dit gezien? Hoe denk je hierover?

In deze persoonlijke documentaire worstelt Marieke, een 35-jarige Amsterdamse single, met haar aftikkende biologische klok. Ze wil graag kinderen, maar ze heeft de ware nog niet gevonden. Om zichzelf meer tijd te geven wil ze haar eicellen laten invriezen. Maar in Nederland kan dit (nog) niet. Marieke laat het er niet bij zitten en begint een zoektocht in het medische circuit.

Ik vond het zelf een heel interessante en een mooie docu.
Toen ik hoorde van deze docu dacht ik "dit heb ik ook".

Die druk die ze voelt vanwege haar biologische klok, voel ik ook. Ik ben 33 (bijna 34) en voel ook die druk. En dat zit in de weg van relaxed een partner kunnen vinden denk ik. Als ik zou weten dat ik nog wat extra tijd had zou ik me veel rustiger voelen en dat werkt denk ik positief bij vinden van een partner. Ik vind het zo oneerlijk!

Wat mij altijd steekt over dit onderwerp is dat het idd je eigen schuld is. Of dat je het probleem voor je uit schuift. Het lijkt vaak dat mensen oordelen zonder daar goed over na te denken wat ze eigenlijk zeggen. Hallo! Ik stel het niet uit omdat ik lekker wil reizen, aan carrière wil werken of dat soort dingen. Het is niet mijn keus het uit te stellen! Ik kom gewoon geen man tegen waarmee ik een kind zou willen of die dat met mij willen en nee in ben niet te kieskeurig.

Bij de meeste mannen gaan trouwens ook de alarm bellen rinkelen bij een vrouw van mijn leeftijd. Dus dat heb je ook nog eens. En ook ik weet dat als je dan die man vind er geen garantie is dat je bij elkaar blijft, maar ik wil op zijn minst kinderen met iemand waarbij ik het gevoel heb dat ik en hij dat wel zou willen. Ik wil dat mijn kind uit liefde wordt geboren en een vader heeft die goed voor het kind is. Maar als het dadelijk echt 5 voor twaalf is dan moet ik misschien maar iets anders gaan regelen. maar ik zou nooit geen vader voor mijn kind willen of dat mijn kind zijn biologische vader niet kent. Ik weet uit ervaring hoe erg zulke dingen op je leven kunnen ingrijpen.

Ik vind het echt raar dat dit hier in Nederland niet kan. Dit soort beslissingen wil ik niet dat een ander voor mij maakt omdat ze het onnatuurlijk vinden of zo .De hele medische wetenschap ik onnatuurlijk. En uiteraard wil ik niet op mijn 43ste moeder worden, maar als ik meer tijd zou hebben zou dat heel fijn zijn.

Echt super dat deze documentaire gemaakt is.
Precies, zo is het. En dat Marike niet genoeg zou doen om een man te vinden.. dan begrijp je het dus echt niet. Je kan 100 dates hebben en nog de ware niet vinden hoor, of vind je echt dat je maar moet pakken wat je pakken kan?? Wat een ongelukkig leven lijkt me dat.

En bovendien: mannen die staan te springen om een relatie met een vrouw van een jaar of 35, precies om de reden waar het hier over gaat, die zijn er niet veel hoor..

Het leven is inderdaad minder maakbaar dan sommige mensen hier denken.
quote:elninjoo schreef op 02 november 2010 @ 06:56:

Vind persoonlijk dat je na je 35e geen kind meer moet proberen te nemen.

Ach jij begrijpt niets van vrouwen met kinderwens en hebt het niet zo op kinderen. Waarom je dan toch steeds weer op topics met discussies mbt tot het krijgen van kinderen rondhangt begrijp ik echt niet.

Ga je nu zogenaamd op de bres springen voor kinderen die oudere ouders hebben... als het aan jou ligt worden er uberhaupt geen kinderen geboren.
@ Elninjoo "Vind persoonlijk dat je na je 35e geen kind meer moet proberen te nemen."

Ik vind persoonlijk dat zulke kortzichtige mensen als jij gewoon niets moeten zeggen. Grow a brain before you say something..."
Mijn ouders waren jong toen ze ons kregen en ze worden waarschijnlijk beiden 100. Niet stuk te krijgen die twee.

Ik had liever stokoude ouders gehad die ons een fijne jeugd hadden gegund en er geen fysieke en mentale mishandeling als hobby op na hielden.

Daarnaast je jonge vader kan tijdens het zeilen verzuipen en je jonge moeder kan met haar bakfiets onder de tram komen. En al die ouders die veel te jong overlijden aan kanker en andere ziektes. Wat voor garanties heb je nou eigenlijk over hoe oud iemand wordt?
quote:walvisser schreef op 02 november 2010 @ 09:11:

die vader had haar trouwens ook wel goed door doordat hij dat onderwerp aansneed, waarom het niet lukt met de mannen... ze is te dominant en onafhankelijk. hopelijk luistert ze ook een beetje naar hem.

even een vraag: kent iedereen elkaar op dit forum?

Dit vind ik zo'n dooddoener. We leven in jaar 2010! Als een man er niet tegen kan dat je onafhankelijk bent en een eigen mening hebt....dan is dat best sneu.

.En ik geloof trouwens ook niet dat dat het probleem is. Denk dat heel veel mannen prima met zo'n vrouw kunnen. Dat zie ik om me heen en heb ik in verleden ook ervaren.

Probleem is echt heel simpel, je hebt een bepaalde leeftijd en beperkte tijd. En in die tijd en leeftijdscategorie is het gewoon lastig een partner te vinden die een kind wil in de nabije toekomst (voor mij zou dat zijn na een jaar ongeveer,ideaal gezien, dan ken je elkaar denk ik goed genoeg).
Een nicht van mij is getrouwd met een veel oudere man die al kinderen had uit een vorig huwelijk. Hij wilde geen kinderen erbij. Ze zorgde voor hen en heeft gehoopt dat hij nog wel zou bijdraaien. Nu is ze gescheiden en bijna dertig en hoopt met haar nwe vriend kinderen te krijgen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat je hoopt dat je man wel zal bijdraaien. Als je zo graag kinderen wilt dan zoek je toch een man uit die ze ook wil... maar mss denk ik er te simpel over.

Mijn zus is 36 en nu in verwachting van haar eerste, via de natuurlijke weg. Ze heeft jarenlang getwijfeld en het voor zich uit geschoven. Ik ben blij voor haar en ik hoop dat er geen complicaties optreden maar heb zelf niets met kinderen.

Ik denk dat ik een andere kijk heb op allerlei kunstgrepen zoals eicellen invriezen, IVF enz. dan vrouwen met een kinderwens.

Ik vind het bv. terecht dat de vergoeding van het aantal IVF behandelingen naar beneden gaat (maar dat is mss een andere discussie). Mensen die met veel kunst en vliegwerk een baby hebben gekregen en vervolgens nog een tweede willen, moeten dat maar zelf betalen.
ik vind 40 eigenlijk al te oud
quote:emaille schreef op 02 november 2010 @ 15:25:

Jammer dat het hier weer vooral de schuld van de vrouw is.

De vrouw wil carriere, de perfecte man en dan ook nog kinderen. Als ze ze niet heeft is ze bovendien luidruchtig, dominant en egocentrisch en dan gaat het natuurlijk helemaal niet lukken. Zeker niet omdat ze ook altijd op de verkeerde types valt. Dat er blijkbaar zoveel verkeerde types zijn, dat hebben we inmiddels wel geaccepteerd.

Ik heb me drie slagen in de rondte geinternetdate, en geloof me: het is niet alsof dat een virtueel plein vol geschikte mannen is hoor. Zeker niet als je je realiseert dat een groot deel gewoon ordinair bezet is. En een ongelukkige relatie maar met kind? Wie wil dat nou helemaal?

Ik denk dat de vrouwen met kinderen hier er vooral uit moeten halen hoe gezegend ze zijn dat ze kinderen hebben mogen krijgen, dat de omstandigheden goed waren. Want dat dat een of ander automatisme is, is een grove leugen.Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Latinalientje schreef op 03 november 2010 @ 12:09:

[...]

Dit vind ik zo'n dooddoener. We leven in jaar 2010! Als een man er niet tegen kan dat je onafhankelijk bent en een eigen mening hebt....dan is dat best sneu.

.

nou ik ken vrouwen, die zo bitcherig zijn dat een man gewoon geen ruimte krijgt bij hun. dat bedoelde die vader volgens mij. je moet een poten(iel)e vriend wel toelaten en niet continue haantje de voorste willen zijn. als zo'n man de deur voor je openhoudt, en je zegt "ik doe het zelf wel" tja dan...eh... ontneem je hem zijn mannelijkheid volgens mij...

en dan kun je nog steeds onafhankelijk zijn en een eigen mening hebben.

ik heb relaties gehad met mannen, die mijn onafhankelijkheid waarderen, maar die het toch ook leuk vonden een plank voor mij op te hangen. en ik repareerde hun jas ofzoiets dan weer.
Fan van Iwannalive en Emaille
quote:Iwannalive schreef op 03 november 2010 @ 12:01:

Mijn ouders waren jong toen ze ons kregen en ze worden waarschijnlijk beiden 100. Niet stuk te krijgen die twee.

Ik had liever stokoude ouders gehad die ons een fijne jeugd hadden gegund en er geen fysieke en mentale mishandeling als hobby op na hielden.

dit herken ik zeer...
Ik zal het allemaal wel niet begrijpen omdat ik geen sterke kinderwens heb, maar volgens mij is zo'n wens geen oerdrang, maar een cultureel verschijnsel, en om het dus iets simplistischer te formuleren: aangepraat. We zien het om ons heen en willen het ook, tegen je dertigste beginnen mensen te vragen of jullie niet eens aan kinderen willen beginnen, als je geen partner hebt vragen mensen of je er niet snel een wil vinden, "want anders is het straks te laat om nog kinderen te krijgen".

Dan moet je stevig in je schoenen staan om niet onbewust het idee te krijgen dat je het zou moeten willen, dat je het 'hoort te willen'. En in veel gevallen ga je het dus ook daadwerkelijk willen.

Voor mij is het dus moeilijk te begrijpen dat mensen zo ver (elfduizend euro neertellen voor een 'ei voor later', IVF-circussen enz.) kunnen gaan voor een wens die eigenlijk helemaal niet vanuit henzelf komt.

Maar goed, veel vrouwen denken daar anders over en willen wel zo ver gaan. En dan vind ik de manier van Marike een uitstekende: weten wat je wilt en daarnaar handelen, het zelfstandig regelen en nog zelf betalen ook. Lijkt me helemaal niets mis mee.
Mijn vader was trouwens veertig toen zijn eerste kind kwam en 47 bij de jongste. Hij is altijd een geweldige vader geweest .
quote:Lllilaaa schreef op 03 november 2010 @ 13:54:

Maar goed, veel vrouwen denken daar anders over en willen wel zo ver gaan. En dan vind ik de manier van Marike een uitstekende: weten wat je wilt en daarnaar handelen, het zelfstandig regelen en nog zelf betalen ook. Lijkt me helemaal niets mis mee.dat vind ik dus ook. niemand heeft hier ook verder last van en zij is er kennelijk genoeg gemotiveerd voor. dat is toch prima dan.
quote:walvisser schreef op 03 november 2010 @ 11:33:

[...]

sorry maar wat kom jij op dit topic doen?

je hebt een man en een kinderwens en tijd zat. ik snap het probleem gewoon niet?

Als jij geen van de twee hebt moet je er maar een keer naar op zoek in plaats van je tijd te verdoen op viva.

Jeetje.
quote:Latinalientje schreef op 03 november 2010 @ 12:09:

[...]

.En ik geloof trouwens ook niet dat dat het probleem is. Denk dat heel veel mannen prima met zo'n vrouw kunnen. Dat zie ik om me heen en heb ik in verleden ook ervaren.

Probleem is echt heel simpel, je hebt een bepaalde leeftijd en beperkte tijd. En in die tijd en leeftijdscategorie is het gewoon lastig een partner te vinden die een kind wil in de nabije toekomst (voor mij zou dat zijn na een jaar ongeveer,ideaal gezien, dan ken je elkaar denk ik goed genoeg).

Mee eens. Ik denk niet dat je een man wilt tegenwoordig die verlangt dat je ouderwets huisvrouwtje speelt en verder je mond houdt.

Lijkt mij niets allesinds.
quote:emaille schreef op 02 november 2010 @ 15:25:

Jammer dat het hier weer vooral de schuld van de vrouw is.

De vrouw wil carriere, de perfecte man en dan ook nog kinderen. Als ze ze niet heeft is ze bovendien luidruchtig, dominant en egocentrisch en dan gaat het natuurlijk helemaal niet lukken. Zeker niet omdat ze ook altijd op de verkeerde types valt. Dat er blijkbaar zoveel verkeerde types zijn, dat hebben we inmiddels wel geaccepteerd.

Ik heb me drie slagen in de rondte geinternetdate, en geloof me: het is niet alsof dat een virtueel plein vol geschikte mannen is hoor. Zeker niet als je je realiseert dat een groot deel gewoon ordinair bezet is. En een ongelukkige relatie maar met kind? Wie wil dat nou helemaal?

Ik denk dat de vrouwen met kinderen hier er vooral uit moeten halen hoe gezegend ze zijn dat ze kinderen hebben mogen krijgen, dat de omstandigheden goed waren. Want dat dat een of ander automatisme is, is een grove leugen.

Even advocaat van de duivel spelen.

Technisch gezien is dat het ook.

Een man kan zijn hele leven vruchtbaar zijn, een vrouw heeft maar een klein gedeelte van haar leven dat ze kan gebruiken om kinderen te verwekken.
quote:walvisser schreef op 03 november 2010 @ 11:33:

[...]

sorry maar wat kom jij op dit topic doen?

je hebt een man en een kinderwens en tijd zat. ik snap het probleem gewoon niet?

Openbaar forum, doe eens een toontje lager en trek die lange tenen in.
quote:Paddle schreef op 03 november 2010 @ 14:16:

[...]

Mee eens. Ik denk niet dat je een man wilt tegenwoordig die verlangt dat je ouderwets huisvrouwtje speelt en verder je mond houdt.

Lijkt mij niets allesinds.er zit nog heeeeel wat tussen een onmondig huisvrouwtje en een overassertieve meid in, hoor! 't is toch niet het een of het ander?
quote:Paddle schreef op 03 november 2010 @ 14:14:

[...]

Als jij geen van de twee hebt moet je er maar een keer naar op zoek in plaats van je tijd te verdoen op viva.

Jeetje.

haha ik ben voorzien van beide, hoor.

ik vond dat een post die niets bijdroeg. eerder een slag in het gezicht van degenen op wie Ei voor later is gericht.

ik bedoel... melden dat je ver onder de dertig bent en alles in gereedheid hebt, dat heeft niets met het onderwerp te maken!

ja, nu zeg jij /jullie natuurlijk dat mijn post niets bijdraagt... jaja zo kunne we wel doorgaan.
maar ik ga nu even kijken bij"relatie kapot door geen kinderen"
Jij moet je eens verdiepen in forum etiquette Walvisser.
quote:walvisser schreef op 03 november 2010 @ 14:36:

ik vond dat een post die niets bijdroeg. eerder een slag in het gezicht van degenen op wie Ei voor later is gericht.

ik bedoel... melden dat je ver onder de dertig bent en alles in gereedheid hebt, dat heeft niets met het onderwerp te maken!Ik vind het juist verstandig dat ze er op *wel* op tijd over nadenkt en mee bezig is, misschien juist wel vanwege dit soort topics op internet of zo'n documentaire. Het heeft dus zin dat we onze ervaringen met elkaar delen!
nou zij had een vriend, dus het is een totaal ander geval.

Ei voor later gaat over vriendlozen van tegen de 40.

maar ergens op tijd over nadenken is natuurlijk goed!
quote:walvisser schreef op 03 november 2010 @ 14:55:

nou zij had een vriend, dus het is een totaal ander geval.

Ei voor later gaat over vriendlozen van tegen de 40.

maar ergens op tijd over nadenken is natuurlijk goed!

Iedereen mag ergens een mening over hebben en iedereen mag die mening (mits niet strafbaar) ventileren.

Jij hebt niet te verkondigen dat iemand dan maar weg moet blijven omdat het niet over haar/zijn/hun situatie gaat.

Zwaar irritant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven