Eigenlijk ben ik af en toe best wel egoïstisch, wie ook?

17-08-2009 12:52 53 berichten
Zoals de titel het al zegt: Eigenlijk ben ik af en toe best wel egoïstisch.

Situatie: Ik deel een flat met mijn zus in het buitenland.

Een aantal jaren terug hadden we een vriendin te logeren en laten we zeggen dat dat een groot fiasco was. Ze dacht namelijk dat het een hotel bij ons was en om een lang verhaal kort te maken vertrok ze op een ochtend zonder iets te zeggen en liet ze ons met een kapotte deurklink zitten.

Sindsdien hebben wij nooit meer vrienden laten logeren, behalve degenen waarvan we zeker wisten dat ze zich zouden gedragen en familie.

Nu kreeg ik afgelopen zaterdag een sms van een meisje die ik nog niet zo heel erg lang ken, laten we zeggen een vriendin in de maak, met de vraag of ze bij mij mocht blijven slapen, omdat ze problemen had met haar huisgenoot en nergens naar toe kon.

En toen had ik zoiets van: nee. Ik zit daar helemaal niet op te wachten, want:

a) Waar moet ze slapen? In mijn bed vind ik geen goed idee, want het is hier tegen de 30 graden ´s nachts.

b) Waarom gaat ze niet naar haar vriend?

c) Als ze al blijft slapen dan is mijn hele weekend naar de maan. (Ik hou niet van onverwachte "verrassingen" vooral niet wanneer ik al plannen heb gemaakt).

d) Ik ken haar nog helemaal niet zo lang.

e) Wie zegt dat ze zondag een andere onderkomen vind?

f) Waarom gaat ze niet naar een hostal.

Het is eigenlijk heel erg, maar ik heb uiteindelijk een smoesje verzonnen. Het weekend is nu eenmaal heilig voor mij en vooral na dat voorval heb ik liever geen mensen in mijn huis tenzij het ver van te voren gepland is en er een lange relatie/band met die persoon is.

Zijn er nog meer egoïstische mensen hier?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucifer1983 schreef op 17 augustus 2009 @ 14:11:

...

Daar komt bij dat hij een paar basisregels had, waaraan zij zich niet hield.

...

Je maakt me nieuwsgierig.

Ik zou me ook wel een beetje lullig vinden om te weigeren maar zou zeker wel weigeren. Lijkt me niet een logétje voor 1 nachtje. Ik weet dat in populaire buitelandse steden bijna geen kamer is te vinden voor een fatsoenlijk huur maar ik ging zeker niet bij een creep inwonen. Dop je eigen boontjes maar.
Zijn basisregels waren o.a. dat hij liever geen vreemden in huis had voordat hij daar akkoord voor had gegeven.

Zij smokkelde regelmatig haar vriendje naar binnen.

Anyways het was een rare situatie in haar huis. Maar ik vond dat ik haar al veel had geholpen met het zoeken van een andere kamer...

Ik zal haar deze week eens mailen :-)
Ik heb haar inmiddels gemaild, gewoon een luchtige mail met de vraag hoe het nu met haar gaat en wat er precies gebeurd is.

Ze heeft nog niet gereageerd. Dus ik ben benieuwd of en wanneer ik iets hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven