Einde oefening

22-05-2020 09:46 26 berichten
Lieve forummers,

Meer misschien het even van me afschrijven, wellicht zoek ik wat steunende (motiverende) berichtjes.

Een paar weken terug maakte ik een topic "is het al aan"? aan. Daarin legde ik uit dat sinds januari aan het daten was met een leuke kerel. Met de coronacrisis verplaatste onze dates al snel naar mijn huis toe. Omdat hij met z'n werk al snel op oproepbasis thuis zat, kwam hij zodra ik vrij was naar mijn huis. Zo kabbelde het een beetje aan. Meneer was 2 tot 4 dagen per week bij mij. Het was gezellig en ongeveer eind april begon ik mij toch echt af te vragen waar we stonden in onze "relatie".

Mijn moeder vroeg of hij mee kwam naar een barbecue. Ik had hem nog niet voorgesteld aan familie omdat ik niet zomaar een man ga voorstellen. Echter was dit voor mij een mooie gelegenheid om de vraag te stellen "waar staan we nu"?

En dat deed ik. Blijkbaar was hij geschokt door de vraag en riep meteen "ik wil geen relatie" met allemaal "redenen" waarom hij geen relatie met mij wilde. Met zijn werk vond hij het lastig want zijn ex vond dat ook, dus hij zou bang zijn dat het bij mij ook gebeurde. En daarmee moest ik het doen. Ik heb hem toen uitgelegd dat het voor mij geen acceptabele reden was en ik toch op zoek ben naar iets vast. Die avond deed hij alsof er niets was gebeurd terwijl ik tot het bot gekwetst was.

Je wilt immers geen relatie, maar bent hier wel vaak te vinden. Het was overigens echt niet alleen voor de seks. Maar ik kreeg zo wel het idee dat ik enkel een scharrel was. Hij stelde mij niet voor aan familie of vrienden, of sprak blijkbaar ook niet zo over mij dat ik z'n nieuwe lover was.

Na 1,5 week na het gesprek heb ik hem opnieuw de vraag gesteld wat hij wilde. Maar ook toen kon hij niet aangeven wat hij wilde. Het kwetste mij opnieuw en ik merkte aan mezelf dat het voor mij steeds minder hoefde. Als je iemand echt leuk vindt, dan spring je toch samen in het diepe? Dan kun je er toch over praten?

Na een week, vorige week donderdag(terwijl het contact goed ging verder, we zagen elkaar niet bijster veel door mijn werk), kwam hij een nachtje slapen. (Geen seks want maandelijkse dingetje) Hij repte weer geen woord over ons gesprek en dat ik antwoorden wilde. De volgende dag appte ik hem of hij mij niet vergeten was. HIj vertelde van niet en zou op ons gesprek terug komen.

Weer 3 dagen verstreken. Op zondag wilde hij komen praten, maar ik was ondertussen zo klaar ermee, ik stond er eigenlijk niet meer voor open. Omdat dit blijkbaar duidelijk was, is die niet gekomen zondags. Op maandag hebben we kort geappt en vroeg ik of hij nog kwam praten of enkel zijn spullen kwam halen. Hij wilde praten..

Dinsdags heeft die mij de gehele dag genegeerd. Woensdag appte die of hij donderdag mocht langs komen.

Gisteren kwam hij langs. Alsof er niets aan de hand was kwam hij binnen over koetjes en kalfjes praten. Ik heb hem gevraagd zijn verhaal te doen. Daarin vertelde hij dat hij het eigenlijk allemaal wel wilde proberen met mij. Hij moest immers aan de toekomst denken en mocht mij niet vergelijken met zijn exen....

En ik... zei dat het klaar was.

Want hoe kan ik een kerel serieus nemen als hij 3,5 week erover doet om te bedenken of ik leuk genoeg ben om een relatie mee te beginnen?

Toen hij weg ging, wat gewoon normaal ging, heb ik werkelijk de ogen uit mijn kop gejankt. Ik weet niet of het opluchting is, teleurstelling of spijt.

Ik vond hem zo leuk, maar doordat hij mij zo gekwetst heeft, was dat gevoel weg. Maar die twijfel. Had ik hem toch een kans moeten geven? Ben ik te snel met mijn conclusie geweest? Of is het gevoel van spijt gewoon normaal?
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan.

Je hebt verdriet om de man die hij niet was.
Nee hier heb je goed aan gedaan. Jij wil een vast relatie hij niet. Hij wil het alleen maar proberen omdat hij jou anders kwijt raakt en hij het zo wel lekker vond.

Been there, heeft mij 3 en half jaar van mijn leven gekost.
Onvolwassen van hem hoe hij hier mee om is gegaan; doorgaan met halfbakken afspreken met iemand waarvan je weet dat zij serieuze gevoelens voor je heeft die je zelf niet hebt. Wees blij dat hij uit je leven is; nu is er ruimte voor een leuker iemand.
Heel rot voor je maar zijn eerste reactie was toch duidelijk? Je kan geen man dwingen een relatie met je aan te gaan. Dus waarom je hem wekenlang te tijd geeft erover te denken en te praten begrijp ik niet. Als het op die manier moet, wordt het niks.
Sterkte.
En als een man zegt geen relatie met je te willen (en jij wel), maar toch langs blijft komen, kun je ook zelf zeggen dat het klaar is en hij niet meer welkom is.
Goed gedaan.
Ik geef je groot gelijk.
Graag of niet, zeggen we dan.
Hij heeft de kans gehad om zijn best voor je te doen.
Mai* schreef:
22-05-2020 09:46
Had ik hem toch een kans moeten geven? Ben ik te snel met mijn conclusie geweest?
Nee en nee. Goed gedaan dus.
Koop een reep chocola, een fles wijn en een doos ijs, ga je favo serie kijken en dan komt het wel weer goed.

Het is graag of niet hoor. Er zwemmen zat vissen in de zee en daar zit er gerandeerd eentje bij die wel voor jou wil gaan.
Groot gelijk. En wat eerder gezegd is; je hebt verdriet om wat hij niet was vind ik een hele goede.
Toen hij de eerste keer zei: 'ik wil geen relatie', had je hem al buiten moeten zetten.
Iemand die je op die manier kwetst en draait moet je niet als toekomstige partner willen. Zeker omdat hij het je vragen zo ontwijkt.

En als het labeltje relatie te vroeg vond dan had hij dat ook best kunnen aangeven op een volwassen manier. Maar misschien zijn jullie nog erg jong?
Hij heeft uiteindelijk toch gekozen voor jou?
Is het weer niet goed.
Goh dat vind ik echt heel knap van je! Eens met alle reacties; dit deed je goed. Iemand wil je, of niet. Daar hoef je niet weken over na te denken.
RikM schreef:
22-05-2020 10:06
Graag of niet, zeggen we dan.
Graag of helemaal niet zelfs! Ik snap dat het nu onwijs pijn doet, maar je hebt er goed aan gedaan. Dit wil je niet, dit had alleen maar pijn gedaan. Geeft het tijd en er komt vanzelf weer ruimte voor iets nieuws.
De emotie van al die tijd kwam eruit. Zelfs al verbreek je zelf een relatie / scharrel / fwb, dan is het nog steeds niet gek dat de emotie eruit komt. Wees blij dat je deze stap gezet hebt en focus weer op jezelf en wat jij wilt.
Helemaal eens met Moreina. Waarom nog vragen om te praten en hem nog vragen om zijn verhaal als je er al klaar mee bent? Hij geeft de eerste keer heel duidelijk aan wat hij wil, maar dat is niet wat jij wil dus ben je gekwetst? Hoezo? Je had gewoon aan kunnen geven dat dat niet was wat jij wil en dat je dus verder gaat kijken. Maar nee, jij blijft trekken en trekken tot hij zegt wat je wil horen en dan kap je het af. Heel bijzonder gedrag en gezuig dit.
Moreina schreef:
22-05-2020 10:27
Hij heeft uiteindelijk toch gekozen voor jou?
Is het weer niet goed.
Flauw. De manier waarop zegt al genoeg, ging van harte zo te lezen.
Nee, niet goed gedaan.... ik kan me voorstellen dat als man al een of meerdere keren de deksel op zijn neus heeft gekregen omdat het lastig is om met hem vanwege zijn werk te onderhouden kan ik me voorstellen dat hij voorzichtig is met het uitspreken dar hij een relatie wil.

Het hebben van een relatie met iemand die onregelmatig werkt is behoorlijk complex. Beiden hebben andere ritmes, constant uitzoeken wanneer er wel en niet afgesproken kan worden. Sociale activiteiten zijn lastig omdat hij alweer moet werken terwijl de rest van de wereld vrij is. Het lijkt allemaal te doen, maar in the end sta je als regulier werkende partner vaak alleen voor de dingen (en dan heb ik het nog niet eens over het gedoe als er bijv van nachtdienst naar normaal ritme overgeschakeld moet worden).

Dus ik vind juist dat hij er op een volwassen manier mee om is gegaan, hij wil het wel, maar is bang dat jij vertrekt als het werk weer aantrekt en hij onvoorspelbare roosters toebedeeld krijgt.
Melisande2 schreef:
22-05-2020 10:36
Helemaal eens met Moreina. Waarom nog vragen om te praten en hem nog vragen om zijn verhaal als je er al klaar mee bent? Hij geeft de eerste keer heel duidelijk aan wat hij wil, maar dat is niet wat jij wil dus ben je gekwetst? Hoezo? Je had gewoon aan kunnen geven dat dat niet was wat jij wil en dat je dus verder gaat kijken. Maar nee, jij blijft trekken en trekken tot hij zegt wat je wil horen en dan kap je het af. Heel bijzonder gedrag en gezuig dit.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
TO voelde zich gekwetst en dat heeft haar gevoel voor hem beïnvloed. Hij heeft lang zitten twijfelen en door zijn twijfel begon zij ook te twijfelen. En ze dacht; laat maar. Als hij het niet fout heeft gedaan kan zij het ook niet fout hebben gedaan. Het begin van een relatie moet wel een beetje natuurlijk gaan, je moet er wel voor openstaan. Dat stond deze man kennelijk totaal niet en daar is hij niet vanaf het begin eerlijk over geweest.
Volgende keer sneller je conclusies trekken en afkappen. Je hebt jezelf er alleen maar dieper in gedraaid.
Thnx voor jullie reactie. Het maakt het verdriet idd nog niet minder maar heeft me wel wat meer inzicht. :hug:
Jammer dat het etiketje “relatie” zo beladen was. Als je twee tot vier dagen bij elkaar bent elke week, heb je al een soort relatie met elkaar, het had best verder kunnen groeien. Jij dreef het op de spits en hij krabbelde terug. Allebei vanuit onzekerheid waarschijnlijk. Of het echt iets had kunnen worden denk ik niet als je niet goed kunt communiceren over dit soort dingen met elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven