Elkaar de ruimte geven

27-11-2010 19:50 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje bevriend met een man. Recentelijk hebben we naar elkaar uitgesproken dat we ons aangetrokken voelen tot elkaar, en dat was volgens mij voor ons allebei onverwacht.

We weten allebei niet zo goed hoe we er mee om moeten gaan, en hij is daarnaast ook erg druk op dit moment. Hij heeft aangegeven dat het waarschijnlijk beter is om elkaar de komende tijd de ruimte te geven.

Nu mijn vraag: wat verstaan mensen onder ruimte geven? Het er niet over hebben als je contact hebt? Geheel geen contact hebben?
quote:Volgens mij weet deze man prima dat hij geen relatie met jou wil, alleen jij bent daar nog niet van overtuigd en neemt hem niet serieus.

Dat zou goed kunnen. Mijn uitgangspunt is dat hij inderdaad geen relatie wil, maar hij blijft er zelf over beginnen. Als hij de ruimte wil, geef ik hem de ruimte. Als hij wil dat er niets gebeurt, dat gebeurt er niets. Maar ondertussen geeft hij continue aan niet te weten wat hij wil en te herhalen dat hij geen relatie wil.

Ik heb hem de keuze gegeven om gewoon vrienden te zijn of een relatie de kans te geven. Hij koos ervoor gewoon vrienden te zijn, maar twijfelt volgens mij aan zijn keuze.
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 18:28:

[...]

Dat zou goed kunnen. Mijn uitgangspunt is dat hij inderdaad geen relatie wil, maar hij blijft er zelf over beginnen. Als hij de ruimte wil, geef ik hem de ruimte. Als hij wil dat er niets gebeurt, dat gebeurt er niets. Maar ondertussen geeft hij continue aan niet te weten wat hij wil en te herhalen dat hij geen relatie wil.

Ik heb hem de keuze gegeven om gewoon vrienden te zijn of een relatie de kans te geven. Hij koos ervoor gewoon vrienden te zijn, maar twijfelt volgens mij aan zijn keuze.Dan zou ik hem de eerstvolgende keer dat jullie elkaar spreken en hij begint daar weer over, zeggen: 'ben je nu tegen jezelf aan het praten, want je lijkt net een grammofoonplaat met een kras erop....
Het eerste wat ik denk is: hij wil inderdaad geen relatie. Maar uiteraard wel seks. Daarom twijfelt hij. Dat hij geen seks krijgt houdt hem tot je aangetrokken.
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 18:28:

[...]

Ik heb hem de keuze gegeven om gewoon vrienden te zijn of een relatie de kans te geven. Hij koos ervoor gewoon vrienden te zijn, maar twijfelt volgens mij aan zijn keuze.Volgens mij weet deze man prima dat hij geen relatie met jou wil, alleen jij bent daar nog niet van overtuigd en neemt hem niet serieus.
@Dibbes, ik vind je tips geniaal

@Frankie, dat was inderdaad ook mijn idee en misschien is het ook gewoon de waarheid. Hoe ga ik er achter komen? Hij gaat geen seks krijgen..

@Liselore, je herhaalt wat ik zeg. Die informatie heb ik zelf al gegeven. Mijn punt is juist dat ik twijfel aan het 'he's not into you'-verhaal. Om dan alleen te reageren met 'he's not into you', is dan niet iets waar ik wat mee kan.
Waarom twijfel je aan zijn woorden als hij zo ontzettend duidelijk is? Dat vraag ik me oprecht af. Geef eens 1 reden om aan zijn woorden te twijfelen, en dat is dan niet;

Omdat hij het zo vaak zegt, want;

Omdat hij het zo vaak zegt geen relatie te willen maakt hem alleen maar nog duidelijker in wat hij zegt.
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 19:45:

@Liselore, je herhaalt wat ik zeg. Die informatie heb ik zelf al gegeven. Mijn punt is juist dat ik twijfel aan het 'he's not into you'-verhaal. Om dan alleen te reageren met 'he's not into you', is dan niet iets waar ik wat mee kan.

Mijn punt is dat je geen enkele reden hebt om aan zijn woorden te twijfelen aangezien hij het vaak zegt en gekozen heeft voor vriendschap. Je neemt hem dus niet serieus.

Jij blijft jezelf herhalen dus ik dacht, doe lekker mee...
quote:Madhe schreef op 19 december 2010 @ 20:00:

Waarom twijfel je aan zijn woorden als hij zo ontzettend duidelijk is? Dat vraag ik me oprecht af. Geef eens 1 reden om aan zijn woorden te twijfelen, en dat is dan niet;

Omdat hij het zo vaak zegt, want;

Omdat hij het zo vaak zegt geen relatie te willen maakt hem alleen maar nog duidelijker in wat hij zegt.

Omdat hij nog nooit een serieuze relatie heeft gehad.

Omdat hij zelf aangeeft ook niet te weten wat hij nou wil.

Omdat hij in de tijd dat we echt gewoon vrienden waren de ene maand aangaf geen relatie te willen (want vrijheid, blijheid), maar de andere maand ineens daar weer anders over dacht.

Omdat hij een raar idee van een relatie heeft (bang overal verantwoording over te moeten afleggen)

Omdat hij denkt dat hij voordat hij aan een relatie begint al moet weten of iemand de ware is of niet

Omdat hij zelf aangeeft er nog over te willen nadenken.

Omdat hij zelf ook zegt zijn vrijheid niet kwijt te willen, maar wel behoefte te hebben aan de geborgenheid van een relatie.

Maar vooral omdat ik het gevoel heb dat hij niemand wil kwetsen en denkt dat hij dat bereikt door pas een relatie te beginnen als hij het zelf 100% zeker weet.
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 20:22:

[...]

Omdat hij nog nooit een serieuze relatie heeft gehad.

Omdat hij zelf aangeeft ook niet te weten wat hij nou wil.

Omdat hij in de tijd dat we echt gewoon vrienden waren de ene maand aangaf geen relatie te willen (want vrijheid, blijheid), maar de andere maand ineens daar weer anders over dacht.

Omdat hij een raar idee van een relatie heeft (bang overal verantwoording over te moeten afleggen)

Omdat hij denkt dat hij voordat hij aan een relatie begint al moet weten of iemand de ware is of niet

Omdat hij zelf aangeeft er nog over te willen nadenken.

Omdat hij zelf ook zegt zijn vrijheid niet kwijt te willen, maar wel behoefte te hebben aan de geborgenheid van een relatie.

Maar vooral omdat ik het gevoel heb dat hij niemand wil kwetsen en denkt dat hij dat bereikt door pas een relatie te beginnen als hij het zelf 100% zeker weet.Kortom hij wil wel enkele voor hem belangrijke lusten maar niet de volgens hem vele lasten. Gelukkig kent hij zichzelf én is hij min of meer eerlijk tegen jou. Nu jij nog eerlijk zijn en naar je verstand luisteren. Niet hier iets van proberen te maken wat het niet is. Hij wil geen relatie.
Wat een vermoeiende man
Frankly my dear, I don"t give a damn

[...]

Omdat hij nog nooit een serieuze relatie heeft gehad. en wat heeft dat er mee te maken dat hij niet meent wat hij zegt?quote:Omdat hij zelf aangeeft ook niet te weten wat hij nou wil.en waarom zou dat betekenen dat hij misschien een relatie met jou wil?quote:Omdat hij in de tijd dat we echt gewoon vrienden waren de ene maand aangaf geen relatie te willen (want vrijheid, blijheid), maar de andere maand ineens daar weer anders over dacht.en wat zegt dat dan?quote:Omdat hij een raar idee van een relatie heeft (bang overal verantwoording over te moeten afleggen)ja en wat heeft dat er mee te maken? zou hij daarom misschien wel iets met je willen?quote:Omdat hij denkt dat hij voordat hij aan een relatie begint al moet weten of iemand de ware is of nieten dat vind jij onzin ofzo? dat mag hij niet denken?quote:Omdat hij zelf aangeeft er nog over te willen nadenken.dat is dus geen ja graag, dus waarom wacht je hier uberhaupt op?quote:Omdat hij zelf ook zegt zijn vrijheid niet kwijt te willen, maar wel behoefte te hebben aan de geborgenheid van een relatie.en waarom zou dat betekenen dat hij iets met jou wil?quote:Maar vooral omdat ik het gevoel heb dat hij niemand wil kwetsen en denkt dat hij dat bereikt door pas een relatie te beginnen als hij het zelf 100% zeker weet.

Als je nou eens stopt voor deze man te denken en hem op zijn woord gelooft.....

hier schiet je toch niks mee op
Calvijn, ik heb een rare aantrekkingskracht voor vermoeiende mannen, of vice versa.

[...]

Omdat hij nog nooit een serieuze relatie heeft gehad. Dat is geen reden om hem niet serieus te nemen.

Omdat hij zelf aangeeft ook niet te weten wat hij nou wil. Maar wat hij wel weet is dat hij geen relatie wil.

Omdat hij in de tijd dat we echt gewoon vrienden waren de ene maand aangaf geen relatie te willen (want vrijheid, blijheid), maar de andere maand ineens daar weer anders over dacht. Maar als hij een relatie met jou had gewild had ie dat wel geregeld. Met jou kiest hij duidelijk voor vriendschap, en zelfs daarin wil hij ruimte.

Omdat hij een raar idee van een relatie heeft (bang overal verantwoording over te moeten afleggen) En om dat idee wil hij geen relatie. Neem dat nou maar gewoon serieus. Wie ben jij eigenlijk om voor hem te bepalen dat dat idee raar is?.

Omdat hij denkt dat hij voordat hij aan een relatie begint al moet weten of iemand de ware is of niet Dat maakt hem selectief, en aangezien hij de juiste nog niet heeft gevonden wil hij nog geen relatie. Duidelijk.

Omdat hij zelf aangeeft er nog over te willen nadenken. Over zijn keuze voor vriendschap toch? Wel of geen vriendschap.

Omdat hij zelf ook zegt zijn vrijheid niet kwijt te willen, maar wel behoefte te hebben aan de geborgenheid van een relatie. Geborgenheid zonder relatie kan ook.

Maar vooral omdat ik het gevoel heb dat hij niemand wil kwetsen en denkt dat hij dat bereikt door pas een relatie te beginnen als hij het zelf 100% zeker weet.

Wat ik irritant vind, is dat jij nu vanalles aandraagt, en wellicht ook richting hem om anderen te overtuigen van jouw gelijk, maar daarbij vergeet je respect te hebben voor een ander.

Ik zeg; Ik heb het koud.

Jij zegt; Nee hoor, je hebt het niet koud.

Ik zeg; Pardon? Ik heb het wel koud.

Jij zegt; Nee hoor, dat heb je niet.

In zo'n geval ga ik het lekker koud hebben zónder jou. Dan vraag ik ook om ruimte.
Madhe, ik vind het een interessante vergelijking maar dan is de situatie volgens mij alsvolgt:

Het is 30 graden ..

Jij zegt: ik heb het koud

Ik zeg: maar het is 30 graden

JIj zegt: ik heb het toch koud

Ik zeg: weet je dan zeker dat je het gewoon koud hebt en dat je niet ziek bent?

Verder vind ik je punt wel terecht hoor, net als die van Liselore. Ik heb de gesprekken ook niet met hem om die reden. En daarom is wat terugkoppeling hier wel prettig. Mijn uitgangspunt blijft ook gewoon dat hij geen relatie wil, maar ik twijfel wel aan zijn woorden. Misschien is het naieviteit, misschien intuitie, misschien het tegenovergesteld, ik weet het niet.
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 20:48:

Madhe, ik vind het een interessante vergelijking maar dan is de situatie volgens mij alsvolgt:

Het is 30 graden ..

Jij zegt: ik heb het koud

Ik zeg: maar het is 30 graden

JIj zegt: ik heb het toch koud

Ik zeg: weet je dan zeker dat je het gewoon koud hebt en dat je niet ziek bent?

.

Dat veranderd de boel toch niet?

Zelfs al is 'jij' ziek dan heeft 'jij' het nog steeds koud...... en dat is aan jou om dat te accepteren
quote:Omdat hij een raar idee van een relatie heeft (bang overal verantwoording over te moeten afleggen) En om dat idee wil hij geen relatie. Neem dat nou maar gewoon serieus. Wie ben jij eigenlijk om voor hem te bepalen dat dat idee raar is?.

Ik moet er zelf niet aan denken een relatie te hebben waarin je over alles verantwoording moet afleggen. Dat vind ik een raar idee van een relatie. Ik hoop niet dat ik daarin afwijk van de meerderheid, want dan snap ik zijn angst!

quote:Omdat hij zelf aangeeft er nog over te willen nadenken. Over zijn keuze voor vriendschap toch? Wel of geen vriendschap.Nee, dat gaat niet over wel of geen vriendschap. Dat gaat over wat hij aanmoet met het gevoel wat hij voor mij heeft.
quote: Dat veranderd de boel toch niet?

Zelfs al is 'jij' ziek dan heeft 'jij' het nog steeds koud...... en dat is aan jou om dat te accepterenEn ik accepteer dat 'jij' het koud heeft, maar ik vraag me wel af of dat door ziekte komt (en dus van tijdelijke aard), of dat 'jij' het echt koud heeft. Als 'jij' het koud heeft door ziekte, dan zijn wat tijd en misschien medicatie en manier om het vervolgens gezellig samen warm te hebben. Als 'jij' het gewoon koud heeft bij 30 graden, dan moet 'jij' inderdaad maar op een ander eiland gaan zitten waar het nog warmer is. Woestijn lijkt me dan wel een optie, lekker warm en voorspelbaar.
Ik denk dat ik de oplossing wel heb voor 'zijn' probleem: hij krijgt het vast ogenblikkelijk lekker warm als jij je benen spreidt. Probeer het eens!

Ik hoop dat ie je goed hard pakt.
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 21:07:

[...]

En ik accepteer dat 'jij' het koud heeft, maar ik vraag me wel af of dat door ziekte komt (en dus van tijdelijke aard), of dat 'jij' het echt koud heeft. Als 'jij' het koud heeft door ziekte, dan zijn wat tijd en misschien medicatie en manier om het vervolgens gezellig samen warm te hebben. Als 'jij' het gewoon koud heeft bij 30 graden, dan moet 'jij' inderdaad maar op een ander eiland gaan zitten waar het nog warmer is. Woestijn lijkt me dan wel een optie, lekker warm en voorspelbaar.Misschien wil 'jij 'wel niet geredt worden door jou maar door iemand anders.. en het daarmee lekker warm maken
@Frankie, het lijkt wel of je zwaar teleurgesteld bent in de mannen die je bent tegengekomen in je leven. Alsof die enkel en alleen seks met je wilden.

Verder snap ik je onderliggende gedachte gelukkig wel. En ik weet ook zeker dat hij die gevoelens heeft naar mij toe, maar ik weet ook dat hij daar geen werk van wil maken. En dat is maar beter ook, want die optie heeft hij ook niet. Simpel gezegd is hij gewend dat hij wegkomt met alleen de benefits, en dat gebeurt hier niet. Dus nu moet hij kiezen tussen die gevoelens uitschakelen of er een serieus gevolg aan geven.
@Liselore, dat zou heel goed kunnen. De kansen zijn wat dat betreft tegen mij. Misschien moet ik 'jij' tot het einde van het jaar de tijd geven om beter te worden als 'jij' inderdaad ziek blijkt en per het nieuwe jaar 'jij' dan sowieso van mijn eiland schoppen als 'jij' het nog steeds koud heeft.
'Jij' dobbert nu trouwens nog ergens voor de kust waarbij het nog niet helemaal duidelijk is of 'jij' echt aan land wil komen of alleen wat eten wil inslaan.
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 21:31:

@Liselore, dat zou heel goed kunnen. De kansen zijn wat dat betreft tegen mij. Misschien moet ik 'jij' tot het einde van het jaar de tijd geven om beter te worden als 'jij' inderdaad ziek blijkt en per het nieuwe jaar 'jij' dan sowieso van mijn eiland schoppen als 'jij' het nog steeds koud heeft.Waarom geef jij 'jij' zoveel ruimte? Wil je niet liever iemand die zegt: ik heb graag dat jij mij komt verwarmen omdat ik het koud heb?
quote:bellabong schreef op 19 december 2010 @ 21:25:

Verder snap ik je onderliggende gedachte gelukkig wel. En ik weet ook zeker dat hij die gevoelens heeft naar mij toe, maar ik weet ook dat hij daar geen werk van wil maken. En dat is maar beter ook, want die optie heeft hij ook niet. Simpel gezegd is hij gewend dat hij wegkomt met alleen de benefits, en dat gebeurt hier niet. Dus nu moet hij kiezen tussen die gevoelens uitschakelen of er een serieus gevolg aan geven.

Jij hebt de optie op een relatie nog minder dan hij de optie op seks (die hij waarschijnlijk al lang heeft gehad, namelijk).

Is het kwartje nog steeds niet bij je gevallen?
@liselore, dat is een goede vraag, op een of andere manier heb ik het gevoel dat deze man toch nog zo iemand is/kan zijn. Ik heb er zo geen antwoord op, ik vind het een goede vraag.

Wel is het zo dat ik die ruimte niet direct geef, maar vooral in mijn hoofd heb zitten. Naar hem ben ik duidelijk in mijn communicatie, dat is voor mij ook een les uit het verleden geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven